
Pierwsze informacje na temat Playstation 5 udostępnione przez oficjalny kanał Playstation
Serwis Wired.com opublikował wywiad z Markiem Cernym (jednym z architektów nowej konsoli Playstation) oraz wrażenia z demonstracji działającej wersji dev-kit nowej konsoli. Arkykuł został udostępniony na oficjalnym kanale Playstation na Twitterze.
Co wiemy o Playstation 5:
- Konsola nie pojawi się w 2019 roku
- Nowa konsola będzie wstecznie kompatybilna z Playstation 4
- Będzie obsługiwała rozdzielczość 8K
- Wewnątrz PS5 znajdzie się dysk SSD, procesor Ryzen trzeciej generacji oraz GPU z rodziny Radeon Navi
- Użycie dysku SSD sprawia, że gra Spider-man ładuje się do 18x szybciej!
- Konsola wspiera Ray Tracing, który doda wartości zarówno efektom graficznym, jak i dźwiękowym
- PS5 będzie kompatybilne z pierwszym Playstation VR, aczkolwiek możliwe, że pojawi się również nowa wersja urządzenia VR
- Nadal będzie można korzystać z nośników fizycznych
Co sądzicie na temat dzisiejszych doniesień? Jaka funkcjonalność przekonałaby was do zakupu konsoli w dniu premiery?
Niektóre odnośniki w artykułach to linki afiliacyjne. Klikając w nie lub też finalizując za ich pomocą
kupno produktu, nie ponosisz żadnych kosztów. Jednocześnie sprawiasz, że otrzymujemy wynagrodzenie,
dzięki któremu praca Redakcji jest możliwa.
4000 zł inc
Nikt by tego nie kupił. Max 2500 zł
Max 2500 zł z SSD, 8K i wsteczną kompatybilność? Jasne 😀
Ty uwazasz ze gry beda smigac w 8k?moze jakies najprostsze,to ze konsola bedzie „obslugiwac 8k” nie znaczy ze ujrzymy jakakolwiek gre AAA W tej rozdzielczosci,taka sama sytuacja byla z x360,gra trchnicznie obslugiwala 1080p ale w takiej rozdzielczosci byly tylko malo wymagajace gry,i byla ich garstka. I 2500zl moze byc dosc trafną oceną poniewaz czesto producenci konsol decyduja sie tracic na sprzedazy samego sprzetu( wyzsze koszta niz cena w sklepie) po to aby sprzet konkurowal z konsolami innych wydawcow(microsoft) a roznice oczywoscie odbijaja sobie w grach (30% od kazdej sprzedanej gry third party).
Dokładnie, to jest tak samo jak z obecnymi, które wspierają 4K chociaż Xbox One X gdzieniegdzie daje radę
Kompatybilne z 8k czyli bebesz mógł odpalić na tym filmy w 8k tak jak jest z ps4
W 2020. Już teraz SSD na QLC zbliżają się cenowo do mechaników przy mniejszych pojemnościach. Do tego skrojony pod konsolę Ryzen i oszczędny w produkcji Navi (od dawna się mówi o tym jako o dużym plusie nowej architektury GPU od AMD). Całość nie powinna znacząco odbiegać w 2020 r. od cen PS4 w chwili premiery czy PRO obecnie, nie mówiąc już o dopłacaniu do PS3 FAT przez Sony w początkowej fazie dystrybucji.
Jeśli to się potwierdzi mnie cieszy wsteczna kompatybilność i zapowiedź zachowania obsługi dysków optycznych.
Nie chodzi o to co ma w środku bo nawet z takimi parametrami nikte NIK kupił by konsoli za 4000 tys. Zł bez żadnych gier
Voidolt taka mała podpowiedź – ceny jakie dostaje sony za miliony zamówionych urządzeń nijak się mają do ceny podzespołów sklepie.
Samo CPU będzie w granicy tysiaka, SSD 500GB to 300 zł za średniaka starszej generacji, GPU Navi nawet jeżeli będzie na półce średniego RX480 to koszt 2000+. Dodaj do tego wzmocnione chłodzenie (bo to AMD), układ obsługi, pady, zasilacz. Więc albo to będzie 2500 zł, albo 8k zobaczysz tylko w jpeg. Przypominam że dzisiejsze konsole reklamowane jako 4k nie potrafią stabilnie utrzymać nawet 1080p w 30 fps. I mówię tu o wersjach Pro i X obu konkurentów.
Raz że cena detaliczna dla klienta indywidualnego nie jest taka sama jak hurtowa dla korporacji, dwa że wsparcie dla wyświetlaczy 8K nie oznacza mocy pozwalającej na generowanie skomplikowanej grafiki 3D dla takiej rozdzielczości. Obstawiam, że w 8K zagrasz najwyżej w odpowiednik Super Mario Bros, przy dobrych wiatrach obejrzysz film na Blu-Ray.
Cena detaliczna swoją drogą, ale każdy chce zarobić i o to mi chodziło – AMD za hardware i wsparcie, a Sony za konsolę – w końcu na samą reklamę pójdzie gruby hajs. Ile oni zarabiali na Ps4 przy premierze? 20% ceny bodajże. Szczególnie że Sony pcha się w niesprawdzoną technologię AMD który może i robi fajne CPU, ale GPU to dalej porażka jak chcesz grać w wysokiej rozdzielczości w więcej niż 60 klatkach. I masz rację – nowa konsola będzie miała problemy z odpaleniem 2,5k 60 fps w dzisiejszych produkcjach, a 8k to raczej video… ale i tak chwalenie się tym w dzisiejszych czasach to żenada.
Producent konsol nie potrzebuje zarabiać na konsoli – oni zarabiają na grach.
W kwestii ceny za poszczególne podzespoły to tak jak pisali moi przedmówcy – cena hurtowa jest inna, a tym bardziej jak jest podpisana umowa. Poza tym Sony może z początku dopłacać do sprzętu.
Ale chciałem dodać, że AMD już nie ma problemu z chłodzeniem. Ryzen jest praktycznie zimny (a działa teraz z GTX 1080). Miałem też RX480 i również temperatury były fajne, a chłodzenie praktycznie niesłyszalne.
Wcześniej miałem procek amd phenom ii x4 955 i tak – to był grzejnik mimo porządnego chłodzenia.
Skąd wiozłeś cenę 2000 za RX480. Aktualnie RX580 jest za 700 zł jak dobrze poszukasz. I to na rynku detalicznym (sony pewnie je kupował za ułamek tej ceny). Mojego wspomnianego już MSI GTX 1080 kupiłem na rynku wtórnym za 1700 zł. Nie z koparki, odpukać wygląda i chodzi jak nowy. 🙂
Na sprzedaży konsol od początku zarabia tylko Nintendo. Sony i Microsoft na początku generacji dokładają do biznesu, potem minimalizują straty. PS3 fat kosztował Sony 800$, a sprzedawali je za 600$. Konsoli za 1200$ nikt by nie kupił, a przecież kitajce mają zarabiać głównie na grach i abonamencie.
błąd czytania danych – on ich wyniósł 800 dolców ale licząc pierwszą partię, bo oni w to wrzucają reklamę i proces developerski który jest cholernie drogi. Konsola w czystej produkcji od początku lekko przekraczała 450$. Dlatego zrezygnowali z własnego działu dev i postawili na współpracę z AMD. Sony nie jest głupie i chce zarobić na wszystkim.
Według informacji prasowych Sony traciło na każdej sztuce PS3 aż do modelu SuperSlim. Były to coraz mniejsze sumy, ale zawsze na minus. PS4 zaczęło na siebie zarabiać jeszcze na FATach.
Wniosek prosty – nie ma co się silić na ambicje przy tworzeniu konsoli. Zwłaszcza, że AMD odwala za Sony olbrzymi kawał roboty.
PS3 to akurat była finansowa porażka. Zwykle po prostu starają się nie być stratni i mają zysk typu 10/20 dolarów na sztuce.
Nie miałbym z tym problemu, skoro dużo słabszy i tańszy swego czasu ps 4 wystarczył na 6 lat, to za 4000 konsola poradzi sobie z takim czasem dużo lepiej, być może na tyle że nie będzie potrzeby wydawania wersji pro za 3 lata
„Nowa konsola będzie wstecznie kompatybilna z Playstation 4” w sensie płyty będzie czytać z czwórki?
pewnie tak
Po prostu będą na niej działały gry z ps4
No jest różnica między „całą bibliotekę na płytach odpalę na PS5” a „możesz sobie kupić na PSS wszystkie gry z PS4” 😉
Przecież to ma być nadal architektura x86 więc dlaczego by miały nie działać? To nie przejście z Cella czy Xenona (PowerPC) na x86 jak w obecnej generacji. Dla producenta konsoli to dodatkowy magnes na część klientów, a ci co gonią tylko z nowościami w preorderach i tak nie będą ogrywać starszych tytułów z PS4.
Dobre pytanie:)
Czyli PS3 było 2.5, bo pierwsze wersje obsługiwały wstecznie PS2?
Na pewno nie, wyjdą remastery z lepsza rozdzielczościa na ktorych kolejny raz mozna zarobic
„Nowa konsola będzie wstecznie kompatybilna z Playstation 4” Czyli będzie to PS 4.5 anie 5, dziękuje.
No nie do końca. W gry na PS5 zagrasz tylko na PS5. Gry na czwrókę odpalisz na obu konsolach.
W każdym razie nie czeka nas rewolucja, a po prostu mocniejsza konsola. Meh. Coś jak PS4 pro.
Takie zdanie mógłbyś napisać i bez informacji o wstecznej kompatybilności, czyli chcesz tylko ponarzekać?
a gdzie jest mowa o rewolucji? jak już to ewolucja konsoli
Nigdzie. W tym problem, a raczej zmarnowany potencjał. A latka lecą.
W PS4 siedzą podzespoły od AMD i tak samo będzie w PS5, więc pewnie zaoferowanie wstecznej kompatybilności nie było jakimś większym problemem.
Wsteczna kompatybilność będzie czysto programowa. Opatentowali jakiś czas temu technologię pozwalającą na odtwarzanie gier ze wszystkich generacji na PS5 poprzez „oszukanie” ich, że działają na swoim sprzęcie.
Zdaje się, że każda kolejna generacja konsol tym się głównie różni od poprzedniej, że jest mocniejsza. Jakiej jeszcze oprócz tego „rewolucji” szanowny pan by sobie życzył? Ma parzyć kawę, robić kanapki i obcinać paznokcie?
Czyli skoro na Xbox One X moge sobie odpalić gry z oryginalnego pierwszego Xboxa(bo można) to znaczy że XOne X to taki zwykły oryginalny Xbox ale poprostu troszkę mocniejszy? xDDDD
Ale czego Ty oczekiwałeś? Teraz to architektura x86, każda kolejna konsola będzie tak miała, to tak jak odpalanie gier na PC sprzed 15 lat – wciąż masz tego samego PC, tyle że mocniejszego. Osobiście obstawiam, że to będzie ostatnie PS.
Czy każdej generacji musi towarzyszyć rewolucja?
czyli jak w każdej konsoli nie wiem na co narzekasz xD
To New 3ds na który są exy nie działające na zwykłym 3ds (np. Xenoblade Chronicles) to już nie 3ds? tylko 4ds?
W sumie to nie wiemy. Normalnie przyznałbym ci rację ale Microsoft który dla przypomnienia, dopiero co wypuszcza nową wersję Ski bez napędu na płyty, nie wycofa starej konsoli ze sprzedaży. Być może ich słowa „no one gets left behind” zostaną rozszerzone na Scarlett. Największym dowodem na to są serwery kasetowe xclouda które bazują na zwykłym xbox one. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której Microsoft wypuszcza szumnie zapowiadany streaming gier jednocześnie informując, że w nowe gry w tej usłudze się nie zagra.
Czy w takiej sytuacji Sony będzie mogło pozwolić sobie na reset?
Wszyscy chcemy resetu ale może być różnie.
W zasadzie dzięki emulacji gry z PS2 działają na PS4. Więc wg twojej logiki ps4 to tak naprawdę Playstation 2.7.
bo to logika v0.7
nawet PlayStation 1.9, bo PS2 obsługiwała gry z PS1, więc powinna nazywać się 1.5 😀
Czyli PS3 było 2.5, bo pierwsze wersje obsługiwały wstecznie PS2???
Czy skoro mogę pograć na PC w balurs gate, to znaczy, że mój PC to taki zwykły PC, tylko trochę mocniejszy? 😀
Meh, przez te 20 lat myślałem, że coś się technologia zmieni, ale na szczęście mądry internetowy człowiek mnie wyprowadził z błędu. Od teraz uznam tylko takiego PC na którym nie uda się odpalić gier z poprzednich lat!
Ja dalej czekam na PC 2.
PS1/PS2/PS3 miały specjalnie dla nich projektowaną architekturę i dlatego np. nie ma możliwości emulowania PS3 na PS4 (Cell pod kilkoma względami był mocniejszy niż Jaguar w PS4). PS4 sprzetowo to już zwykły PC, więc PS5, który będzie takim samym PC tylko z mocniejszymi bebechami bezproblemowo powinien być wstecznie kompatybilny z PS4 – tak samo jak każdy nowy CPU czy GPU dla PC jest wstecznie kompatybilny.
8k 30 fps
24 fps, będzie bardziej filmowo 😀
Pewnie będzie możliwość wyboru w grach, jak np. w GoW masz:
30 fps @ 4K (upscaled)
60 fps @ 1080p
no te 60 fps w 1080p to chyba tylko w kilku momentach 😉
Jesli wybierzesz opcje z lepsza wydajnościa to jest to bardziej stabilne 30fps
A 8K to chyba w menu
I gry 2D 😀
Podali maksymalną rozdzielczość obsługiwaną przez sprzęt. Jakoś nie widzę żeby ktokolwiek narzekał że gtx 1050 ma wpisane w specyfikacji 8k 60 fps 🙂
I w Angry Birds 😉
8K to jest maksymalny output konsoli, co nie dziwi gdy widzimy, że na rynku są już telewizory 8K, gry pewnie nie będą obsługiwać tej rozdzielczości poza może jakimiś wyjątkami czy też HUDem w 8k.
Ale dla takiego posiadacza telewizora 8K to jest dobra wiadomość. Jeśli gra będzie działać w jakieś nietypowej rozdzielczości np. 1800p, które osiąga część gier na PS4 Pro to dostanie on skalowanie z 1800p prosto do 8K. Jakby nie było wsparcia do 8K to by ta gra najpierw się skalowała z 1800p do 4K na poziomie konsoli a potem dopiero z 4K do 8K przez telewizor. Nie muszę chyba mówić w którym przypadku jakość obrazu będzie lepsza.
Albo na 2 monitorach po 4k
Coś mi się w te 8K nie chce wierzyć, jak nawet prawdziwego 4K nie ma.
Bo nikt nie mówi o natywnej rozdzielczości renderowanego obrazu 8K, a o możliwości nadawania przez konsolę sygnału 8K (rozmiar ramki przesyłanego obrazu). Tak jak masz np. teraz Spider-mana na PS4 Pro, którego rozdzielczość renderowania waha się w okolicach 1300-1800p, ale sama ramka obrazu ma rozdzielczość 3840×2160.
Przypominam, że konsola oprócz grania może służyć także jako odtwarzacz Bluray, także 8k może dotyczyć właśnie filmów.
Raczej bym na to nie liczył w przypadku PS. PS4 i Pro mimo wsparcia dla tej rozdzielczości obsługują tylko płyty z 1080p. A to dlatego, że sony ma własne dedykowane odtwarzacze Blu-ray. 8k to raczej pod serwisy streamingowe pokroju Netflixa.
No, ale że będzie „dostępne” nie skłamali 😉
„rozdzielczość 8K”. Oby nie oznaczało to, że nie dostaniemy wymarzonych 4K60, a będziemy molestowani 6K30 upscalingowane do 8K30 i downscalingowane do 4K30.
Zrób sobie screenshota i za 3 lata przeczytaj sobie swój komentarz. 4k30 to max moim zdaniem, może 4k60 dla remasterów, ale zapewne i tak znajdą się tytuły w 1440p30 czy nawet 1080p30.
no i fajnie, stanieją używki czwórki i sie pogra w ekskluziwy za grosze
Jeżeli nie było by wstecznej kompatybilnośći to używki staniałyby jeszcze bardziej, bo nie miałyby zastosowania. Tak wiele osób zostawi sobie pudełka żeby przy nowej konsoli móc znowu je odpalić. Ale czas sam w sobie sprawi że używki potanieją, to prawda.
Lepszego i tańszego peceta mam od tego pudła. Nadal nie muszę przechodzić n a drugą stronę ulicy aby zobaczyć, co się tam znajduje 😉
ale pradu za to pobiera twoj pecet jak ruski traktor
Ale przynajmniej nie brzmi jak traktor w porównaniu do PS4 😀
Bardziej jak odrzutowiec. 😉
mam Xbox One S i chodzi cichutko ze go nawet nie slychac 😛
Cały czas farmię karty więc mam na prąd i inne używki XD
Brawo TY, aż trzeba było tu zajrzeć tylko po to, aby przyhejtować konsole dla zasady 😀 Jakby kogoś to obchodziło ;P
Dobrze wiesz, że mam rację ale już wydałeś pieniądze na konsolę i nie stać cię na peceta.
A czy ja próbowałem podważyć Twoją rację? Dobre, warto czytać uważnie i ze zrozumieniem. Ale w sumie skoro doskonale wiesz, na co mnie stać, a na co nie to zdecydowanie dyskusja z Tobą nie ma sensu, poziom za niski 😉
ja tez mam tu nie o tym mowa, ale dbam o ekologie i to jest akurat dla mnie wazne, wszystko mam energooszczedne. Jedna ziemie mamy jak lodowce sie potopia to juz sobie nie pograsz na kompie hehe
Rtx 2080 ti, i9 9900k, pc chodzi jakies 70% czasu na dobe. Plus oczywiscie lodowka, drugi komp, tv itp – miesiecznie 83 zl za prad.
To faktycznie podejrzanie mało – a płyta elektryczna jest? Piekarnik? U mnie przy dwóch laptopach i ps4 jakieś 3-4h dziennie rachunki nie schodzą poniżej 250zł/2 miesiące.
kradnie sonsiadowi. U mnie rachunki prawie 500zl miesiecznie za prąd od dobrych kilku/kilkunastu lat xD
to chyba nie w Polsce zyjesz hehe moze Filipiny bym obstawial, albo jakas Norwegie 😀
Nie, w Polsce. Prad z Energii (rozliczenie rzeczywiste).
to widac cuda sie zdrzaja hehe 😀 tylko pogratulowac. Ja jak mialem stacjonarke i akwarium to rachunki byly grubo za stowe
A mój PC by wybuchł przy Wiedzminie 2 na jakiś normalniejszych ustawieniach, nie licząc W3 czy abstrakcyjnej już dla mojego PC Forzie Horizon 3, za 900zł ponad rok temu kupiłem OneS z grą i xbox live na pół roku, gry kupuje z promocji za grosze, bo nie jestem zapalonym graczem (parę godzin tygodniowo, a czasem i miesięcznie) i jest dobrze, nie jesteś targetem konsol, wiec po co wojenki?
8K to może być w PS5 Pro 😀
„kompatybilność” to pewnie tyle co podepniesz do tv 8k :P, ew jakiś unscaling
Trochę jestem rozczarowany, że mówią tylko o back-comp z czwrórką. Liczyłem, że może gry na PS3, czy PS2 też będzie można odpalić na nowej konsoli 🙁
Ja tam liczyłem na odpalenie gier z NESa i automatów, a nie tam jakieś PS2 na kiju…
Tylko, że PS4 i Ps5, to architektura x86. PS3 to architektura RISC. Dlatego zrobienie wstecznej kompatybilności z PS4 jest względnie proste.
Proste, czy trudne. Xbox One odpala gry z X360-tki, więc nie dodając takiej funkcjonalności są po prostu gorsi.
Tylko,że zasadniczo Microsoft portuje gry z 360 na One a nie robi to na zasadzie emulacji,Sony zamiast portować większość gier z tej generacji to najważniejszy eksy wyda jako Remastery
Wsteczna kompatybilność została dodana do Xbox One dopiero w momencie, gdy okazało się, że X1 jest dalego w d.. za PS4. Tu musiałby zadziałać podobny bodziec zewnętrzny.
Sporo zachodu dla, tak naprawdę, niewielu odbiorców. Myślę, że są w stanie stwierdzić, czy im by się to opłacało, czy nie. Starzy gracze się tym jarają, ale jaki procent całości aktualnie tworzą, jeśli chodzi o nabywców nowej konsoli?
Pytanie też ile osób jest w ogóle zainteresowanych graniem w gry z PS3. Jeśli o mnie chodzi to jakbym miał taką możliwość to bym spróbował RDR, ale też nie wiem czy mnie ta gra nie odrzuci swoją starością. Jeśli chodzi o inne gry to w ogóle nie jestem nimi zainteresowany, wszystko co mnie ciekawiło to ograłem jako remaster na PS4
Czyli nie mozna zrobic emulatora ze starych konsol PSX PS2 i PS3?
Można, ale jest to pracochłonne i widocznie księgowym z Sony wyszło, że im się to nie opłaca.
Gry z PS2 pewnie można by już na takim sprzęcie spokojnie odpalać na zasadzie emulacji, tak jak jest z PSX, jakby się Sony przyłożyło do zrobienia oficjalnego EMU.
Będzie można. Ogłosili już jakiś czas temu, że mają technologię pozwalającą na odtworzenie gier ze wszystkich wcześniejszych konsol na PS5 🙂
Nic nie ogłosili tylko wyciekły dane na temat patentu.
Po wycieku któryś przedstawiciel Sony potwierdził, że mają już zrobioną technologię w jakiejś formie. Nawet jeśli w tej chwili nie jest gotowa do implementacji to do premiery PS5 się wyrobią.
PS3 był oparty o Cell, czyli coś czego pod x86 zemulować się łatwo nie da, Xbox 360 jest oparty o PowerPC, które można z łatwością zemulować na x86. Fanowski X360 emulator śmiga jak marzenie, podczas gdy fanowski emulator PS3 pomimo ogromnych postępów wciąż nie potrafi odpalić większości gier w sensownym klatkarzu.
Sony przynajmniej było szczere, że nie da się zrobić wstecznej kompatybilności. M$ twierdził przy premierze Xbox One że nie da rady zaimplementować wstecznej kompatybilności, a potem nagle zmienili zdanie i zaimplementowali to bez większych problemów.
Nie do końca bez większych problemów, bo jednak wymagane było posiadanie kodu źródłowego gry i rekompilacja całości pod Xboxa One.
PS3 jest już skończone. Zlikwidowali PS+, zmiana nicka resetuje sejvy. Mają wywalone na tą platformę.
Ciekawe ile będzie kosztowało PS3 po premierze 5?:) Może wtedy kupię i w końcu sprawdzę RDRa 🙂
Suddenly RDR and RDR2 on PC, only on Epic Games.
Nie mam nic przeciwko 😀 Wtedy nie będę miał powodu, aby kupować konsolę 😀
Świetnych exclusivów na PS4 jest więcej niż samo RDR2, gdzie PC już dawno żadnego nie uświadczyło 🙂
Nie neguję tego, ale mnie interesuje tylko RDR i ewentualnie The Last of Us 😛
Kolego kmpt, obowiązkowo również gry z serii ,,uncharted” i gow. 🙂
Nie umiem w strzelanki na padzie 🙁
tak, zapewne w Anno 1800 zagram na ps4 xD
Do Anno 1800 to Ci wystarczy PC 10 letnie xD Więc, to żaden argument 😉
chyba widziałeś je tylko na obrazkach, jeśli tak myślisz 🙂
No dobrze, 7 letni PC wg specyfikacji 🙂 Ja używam i PC i konsol, dzięki czemu mogę pograć w dużo więcej dobrych gier, niż jakbym się skupił na jednej platformie. PC jakiś czas temu porzuciłem bo ile można grać w DotA, LoL, CS, czy klasyki, które pokończyłem z 10 razy, a praktycznie jedyne co wychodzi obecnie to gry Battle Royale, albo niedopracowane gówna jak Anthem czy Division 2.
słowo klucz – TY. anno na ultra wygląda świetnie, jeśli optymalizacja jest fajna, to tylko się cieszyć. ja mam kilkadziesiąt pozycji do ogrania i nie nadążam, a jeszcze Doom Eternal i Rage 2 już za rogiem (na myszce, nie na padzie! ale każdemu wg potrzeb).
W tej chwili kosztuje 250 zl w dobrym stanie wiec na co czekasz? 🙂
Na stówkę w dół panie kolego!
juz smiga po 200zl to bedzie za tyle samo bo to i tak juz prawie darmosza
RDR1 ulepszone do 4K sprawdzisz na XONE X. Kilka lat temu kupiłem PS3 za 300zł, teraz to chyba cena będzie rosnąć jako konsola retro, bo nie ma już z czego spadać.
Fajnie, ale ciekawe ile sobie zażyczą, i czy będzie czytało gry z ps2 i ps3. Ja obstawiam że będzie kosztowało 2500 złotych, a gier z ps2 i ps3 nie będzie czytać.
Sony już raz na tym pułapie cenowym się przejechało w momencie premiery PS3. Obstawiam premierową cenę podobną do premierowej ceny PS4.
W sumie, ale taka specyfikacja za nieco mniej niż 2000 – wątpię w to. Chociaż, nie wiadomo po ile będą chodziły ryzeny 3xxx i Navi.
Ale tu nie ma nic co mogło by tak windować ceny. Ceny ryzenów 2 Pi razy oko mniej więcej znamy. W dodatku pewno nie uwzględniłeś bardzo solidnych spadków cen pamięci RAM i dysków SSD.
No w sumie. Cóż, pozostaje czekać na oficjalne informacje o cenie.
Do PS2 też SONY dokładało więc wszystko jest możliwe 🙂
poszła plota że będzie kosztować 500$ (a koszt produkcji wyniesie ich 600$, więc będą dokładać do interesu)
Boję się zapytać o cenę…
Na pewno coś okolo 4k zł 😀
skończ już…
Co do tematu ładowania SpiderMana,mowa jest o szybkiej podróży między lokacjami a nie ładowaniu się całej mapy która zapewne nie będzie się ładować 18x szybciej.
Czyli będzie na poziomie średniego peceta kiedy wyjdzie. A już miałem nadzieję, że w końcu przesiądę się z tego bezużytecznego gamingowego piecyka na jedyny słuszny sprzęt do grania dla samców alfa. Niestety… Mój smutek jest niczym wodospady króla Sulejmana. Czy coś…
Konsola = exy, a nie wydajność na miarę PC. Gdyby konsole nie miały exclusivów, to żaden gracz by ich nie kupił ;]
Ostatnio tych exów nie za wiele, na Xboxie chyba żadnych, na PS z wartych uwagi to chyba tylko Spiderman, który pewnie w końcu na PC wyjdzie i God of War
Źle pojmujesz ekskluzywność. XBOX i PC to jedna platforma nie patrz na to, że to odrębne rzeczy bo tak już nie jest. Masz tu po prostu wybór albo jesteś biedny i masz słabą konsolę i rozmydlone gierki, albo masz kasę i porządnego PC to ostrego grania 🙂
Jest mnóstwo dobrych exów na PS4, nie wszystkie muszą być nowościami 🙂 Ludzie np. dalej kupują konsole i grają w starocie typu Second Son, czy Uncharted 4, a niedługo wychodzą kolejne perełki. Skąd info o Spider-Man na PC o.O ?
E, no serio? To już wracam do „tylko PC”. Po co mi sprzęt do grania, bez fajnych PeCetowych gier, które lubię za to z fajansem dla dzieciaków typu „superspajdermeny” 🙂
w 2019 na bank wyjdzie nowa wersja PS4 albo nawet ze dwie. PS4 PRo Slim i moze jakis super slim z 4tb, ewentualnie Pro 2 ale w to bym watpil
Ja bym był ostrożny w inwestowaniu w ten twój bank, ale PS4 PRO Slim brzmi sensownie.
bedzie bedzie, to pewne, pytanie tylko co to bedzie, ale ze jakies PS4 lub nawet 2 rozne to pewne
No byłoby spoko jakby wyszedł super slim w 7nm w dobrej cenie.
„Konsola wspiera Ray Tracing, który doda wartości zarówno efektom graficznym, jak i dźwiękowym”
No no. Jak cewki zaczną piszczeć pod obciążeniem to na pewno doda to wartości efektom dźwiękowym.
Skąd kupowałeś szklaną kulę? Ja mam z Aliexpress i jakoś nie działa tak dobrze, jak twoja.
Chyba nie załapałeś, że RayTracing nie ma nic wspólnego z dźwiękiem w grach…
Do kogo ty to piszesz? xD
Chyba to ty nie doczytałeś artykułu 😉 https://image.prntscr.com/image/TkTqAVFZR3eBbnZLFxpD5w.png
Chodzi Ci pewnie o ten akapit z pozycjonowaniem dźwięku. Faktycznie,Mea Culpa.
Ależ ma. Tylko zostało to tu źle sformułowane. Dźwięk i światło w rzeczywistości, to fala, która podlega odbiciom i załamywaniom. Dlatego podobnie można by śledzić odbicia dźwięku, przy czym nie musiałoby to by być aż tak zasobożerne jak w przypadku śledzenia promieni światła, bo nie trzeba by śledzić aż takiej ilości promieni do uzyskania solidnego efektu. No i odpada też proces odszumowania obrazu.
Każdy kto wierzy w te 8k i Ray Tracing się mocno rozczaruje… wiecie, RTX 2080ti sobie średnio z tym radzi nawet. Zakładam, że przez pierwsze dwa lata będzie mega biega, Remaster Station 5, a później powtórka z rozrywki – 1080p30. No i płatny multiplayer. No i cenzura, bo to coś co Sony ostatnio bardzo lubi. Ah, no i zdecydowałem, że nie będę kupował PS5, głównym powodem jest to, że preferuję PC (a teraz granie na PC jest lepsze niż kiedykolwiek), a poza tym, jak wspomniałem, nie mam ochoty wspierać firmy, która zmusza twórców gier do ich cenzurowania – brak szacunku dla wizji artystycznej.
Wiadomo, że te 8K, to marketingowy bełkot. Ray Tracing jest dostępny na każdej karcie graficznej, również tej dostępnej w PS4. To kwestia implementacji rozwiązań wspomagających/przyspieszających ray tracing, jak w przypadku tensor cores w RTX nVidii.
O jakich cenzurach mówimy bo nie mam ps4?
Chyba o ostatniej sytuacji z Devil May cry 5, gdzie w wersji na PS4 zamazano światłem tyłek jednej z bohaterek. W sumie to nic, co by jakoś bardzo zaburzało wizję artystyczną gry do której pije Renusek.
Nie tylko DMC5. Sony uparcie wymusza na Japońskich developerach stonowania a czasami nawet usunięcia fanserwisu, i tu nie chodzi tylko o gry wydawane na zachodzie ale także w samej Japonii. Co ciekawe Nintendo, które jest kojarzone jako firma dla całej rodziny ma w tym temacie bardziej liberalne podejście od Sony.
Takie pruderyjne podejście odbija się też na użytkownikach. Po tym jak Sony wprowadziło możliwość zmiany PSNID zastrzegło sobie, że jeśli ktoś zgłoś Twój nick jako obraźliwy(Bo nazwałeś się np. WhiteGuy69 i komuś się to nie podobało) zmieni go na Tempxxxxx uwalając Ci masę funkcjonalności jak trofea czy rankingi w grach sieciowych.
Jak na razie „oberwały” tylko gierki anime, ale moim zdaniem to dopiero początek, ogólnie jak pogooglujesz i poprzeglądasz artykuły na nichegamer i oneangrygamer to się dowiesz
Każdy, kto oczekuje 8K jest naiwny. Nie dlatego, że zostanie rozczarowany, ale 8K jest nic nie warte. Masz 100-calowy telewizor? Nie? To nie zobaczysz różnicy. Już do 4K potrzeba minimum 50 cali, dlatego ja wolę świadomie kupić QHD bo wyjdzie to mi lepiej. Mam trzy takie, da mi to o wiele więcej niż jakikolwiek minitor/telewizor 4/8K. No chyba, że mieszkałbym w pałacu, wtedy 100-calówka byłaby dobra. Ale nie dla desktopa. Dla konsoli też nie, jeśli nie masz na to miejsca.
Powinno zrobić 120fps przy 4K, a nie 8K upscalling przy niestabilnych 60 ?. A raczej na 1080@30 bym nie liczył. Bo jeści konsola tej generacji ma być kalkulatorem, to ja podziękuję na samym początku. Minimum obsługę płynnych 60 w 4K mieć powinno, a tak właściwie to 120, ale na to nawet nie liczę.
Dodam, że jeśli przyjmiemy FHD za 1 to mamy takie stosunki:
FHD – 1
QHD – 1,(7)
4KHD – 4
8KHD – 16
Czyli jeśli do FullHD używasz 20 cali, to potrzebujesz 4 razy więcej pikseli Do 8K potrzebujesz 4 razy tyle co 4K, czyli 16 razy tyle co FHD. Nie wiem ile razy więcej pikseli ma telewizor 50 calowy i 100 calowy od typowego 20 kilku calowego monitora. Ale mając coś 16 razy bardziej wyraźne, na 20-30 calówce nie zrobi różnicy. Ja kupiłem 3 QHD aby mieć miejsce na pulpicie. Przy 4K nie miałoby to sensu, bo napisy byłyby super małe, a monitor byłby podobnej wielkości. Więc aby widzieć wyraźnie plus mieć zauważalną różnicę w grach, musiałbym mieć olbrzyma, nie te małe 27″ ekrany. A właściwie to gry na QHD nie robią zbyt dużej różnicy w stosunku do 1080p. Bo zwyczajnie monitor jest za mały. Można się domyślić co będzie z 4K lub 8K.
Więc po co w ogóle chcieć coś takiego? FPS dadzą, może nie zauważalną gołym okiem, ale na pewno dużą różnicę w płynności gier. 60 od 30 jest zauważalne bez problemu. 120 od 60… well… nie do końca, ale można czuć, że jest jednak lepiej. Ja widzę gołym okiem, gdy na moim monitorze 144Hz (160 jakbym miał nvidię) kręcę kursorem kułeczka na pulpicie. Wyraźnie płynniej one się pojawiają niż na monitorze obok z 60fps. Więc różnica jest.W ferworze gry nie będzie to aż tak widoczne, ale będzie wyczuwalne. Plus więcej fps = lepszy efekt bez motion blura. A montion blur jest brzydki. Teraz tylko czekać aż kino się do 120 fps przekona i screenshoty filmów będą 100 razy wyraźniejsze, bez motion blura.
Każdy telewizor ma chyba tyle pikseli jaką ma rozdzielczość natywną. 20, 50 czy 100 w FHD będą mieć po tyle samo :p Różna będzie ich gęstość. Chyba o coś innego Ci jednak chodziło.
I tyle w temacie kompatybilności wstecznej.
Sony nie byłoby sobą jakby dała wsteczną z PS3, bo przecież musi ciągnąć kase z PS Now
ps3 uzywana inna konstrukcje procesora i nie da rady o tak latwo to zrobic, pewie tylko przez emulator. PS4 i PS5 uzywaja x86
jak sie chce to sie da (patrz Xbox) ale i tak dobrze żę łaskawie dali wsteczna z PS4
xbox uzywal zawsze tej samej kontrukcji lub podobnej. Ps3 to calkowicie co innego niz ps4
Jak się nie da, jak emulator na PC działa coraz lepiej. Sony z dostępem do źródeł bez problemu by to ogarnęło jakby chciało.
Ale czy ps5 bedzie na tyle dobre aby taki emulator dzialal sprawnie? Bo na pc dziala – to prawda ale i tak aby dobrze pograc w bardziej wymagajace gry to trzeba jakies i9 itp itd.
Mnie by przekonała jakaś ciekawa oferta abo mocna konkurencja gamepass.
kogo jakiś game pass obchodzi. Tylko exy lul
Chcę abo, które nie koliduje z exami. 🙂
…Ray Tracing, który doda wartości zarówno efektom graficznym, jak i dźwiękowym…
https://uploads.disquscdn.com/images/59d958ba6e7f94e87e8f40a239966b6ed5fcad81ea412c82ddd68e7a2c129665.jpg
Przeczytaj źródło, a wtedy pojmiesz użycie techniki ray tracingu, do śledzenia dźwięku.
Ależ enteriuszu poważny, toż to było tak tylko do śmiechu…
…A źródło poczytam jak trochę przeschnie, bo mi się literki rozmywają 😛
fajny raytracing w uszach, grafika na unreal engine 5? :O
Real (World) Engine edycja 2019
Jednak już w FHD spora pikseloza. No i format niestandardowy ;p
SONY daje pożyć używkom jeszcze trochę ale coraz więcej ludzi dla wygody rezygnuje z płyt. Skoro są promocje i konsolę nie mają już atutu „wkładasz i grasz” to nic nie będzie stało na przeszkodzie.
Lepsze takie stopniowe zmienianie niż jak MS – radykalne kroki spotkały się z krytyką.
Czyli co, pwotórka z rozrywki? Tylko zamiast 4K, będzie marny upscaling do 8K i wypluwanie przez konsolę ~25 FPS xD Ja wiem, że musi być marketingowy bełkot i nowa, duża cyferka w postaci 8K, ale no błagam niech to uciągnie coś w FHD w stabilnych 60 i 4K w stabilnych 30, a może się nawet skuszę 😀
60FPS w FHD? To nie 2010 rok 😉
Powinno obsługiwać 4K 120fps. 8K nikogo nie interesuje, ale fps to podstawa.
żeby mieć 8K, trzeba mieć co najmniej 100 calowy telewizor. Poniżej to nie ma nawet co MYŚLEĆ o czymś takim. A kogo na to stać i ma tyle miejsca?
>4K
>120 FPS
XDDD
Nie widzę problemu chłopcze bez wiedzy.
Oho. Poszedł chłopiec I bez wiedzy. Zaorane. Można się rozejść.
Problemów jest i to całkiem sporo.
Bo 60FPS marketingowo słabo się sprzedaje. Jak developer ma do wyboru albo zrobić śliczną grafikę i 30 fps, albo gorszą grafę i 60fps to zazwyczaj wybierze 1 opcję. Dlaczego? Bo na screenshotach na pudełku nie zobaczysz jak wygląda to 60fps, tak samo w reklamie w tv nie zobaczysz 60fps bo telewizje nie są transmitowane w 60fps. A casualowy nietechniczny gracz będzie głównie patrzył w takiej sytuacji na grafikę.
Dokładnie. Długo minie zanim ludzie zrozumieją, że słaba wydajność gier to wina deweloperów i wydawców, a nie sprzętu.
Podali maksymalną rozdzielczość obsługiwaną przez sprzęt, gtx 1050 ma wpisany w specyfikacji 8k 60 fps. Nigdzie w całym wywiadzie nie powiedzieli, że PS5 będzie obsługiwać gdy w 8k, tak jak nigdy nie mówili że bazowe PS4 będzie odpalać gry w 4k, chociaż w specyfikacji taką rozdzielczość wspiera.
No to PS4 nie kupuje i od razu biore PS5 i ogrywam zaległości z PS4 😉
Dziś miał być ogłoszony bieda Xbox bez napędu – najsłabsza konsola generacji (6 lat na karku, realnie jeszcze więcej), ze skrajnie antykonsumenckim modelem biznesowym, w dodatku w jakiejś chorej cenie. A tu wchodzi Sony całe na biało i zapowiada konsolę nowej generacji z ray tracingiem i obsługą płyt. Ciekawe kto im kupi tego Xboxa…
Bo PS takie super, co? Obie konsole to śmiech na sali.
Downa masz? Czy twój iloraz inteligencji na prawdę jest na poziomie tektury? Z dwojga złego PS zjada i wysrywa klocka…
Na sali to się śmieją z ciebie. Obrażając markę PS obrażasz siebie.
Białym PS5 bym nie pogardził
Co to za wysrywy, kto to w ogóle napisał i plusuje? XDDD
1. Xbox One S bez napędu nie został wcale jeszcze oficjalnie potwierdzony, zresztą kto im broni jeżeli im się to w jakiś sposób opłaci?
2. Jedna z największych korporacji na świecie chyba lepiej wie co robi niż jakiś Janusz z małego kraju we wschodniej Europie XDD
3. „Antykonsumencki model biznesowy”? XDDDD
Jedyna firma która udostępnia swoje wlasne gry na więcej niż jednej platformie pozwalając w ten sposób zagrać większej ilości osób, ma najlepszą usługę abonamentową w całej branży gier (Game Pass) i pełno innych mniejszych usług przyjaznych dla konsumenta typu np. Microsoft Rewards który pozwala ci zdobywać punkty korzystając ich przeglądarki które potem możesz wymieniać na $ albo darmowy Gold/Game Pass, Sony ma coś takiego? Najbardziej konsumencka firma w branży obecnie, głównie dlatego że marketingowo straciła sporo w 2013 z Sony, ale halo, od 2013 minęło 6 lat
4. Sony z niczym przecież dzisiaj nie weszło bo to te same plotki które się powtarzają od ponad pół roku, ehh
5. Podstawowe PS4 ma dokładnie tyle samo lat (jesienią 6 tak jak Xbox ale o tym już nie wspomnisz, nie?) i podobne części w środku, a Xbox One X (bo mówimy o Xbox One, nie ważne jakiej wersji) ma zaledwie 1,5 roku i jest najmocniejszą konsolą na rynku, gdzie ta „najsłabsza konsola”? Czy ty w ogóle wiesz co piszesz?…
Wiem że nikogo ten komentarz nie będzie obchodzil i nikt tego nie przeczyta ale odpowiedziałem na to tylko dlatego że aż mnie skręciło z zażenowania czytając tamtą wspaniałą wypowiedź i nie mogłem tego tak zostawić. To jest naprawdę niesamowite i przykre jednocześnie jak dużo są w stanie ludzie zrobić tylko po to żeby zaatakować jakąś obcą korporację która niby jest wrogiem ich ulubionej korporacji (tak jakby nie można było mieć jednocześnie PS i Xbox), czy reklamy naprawdę aż tak niszczą ludzi? Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego dnia ;)))))
Jeszcze dodam że trzeba być naprawdę całkiem mocno niepełnosprytnym człowiekiem żeby w artykule o PS mieszać w to Xbox, aż tak bardzo bolą ludzi tutaj konsole które znając użytkowników tej strony i ich zwyczaje kupią po 2-5 latach na promocji w wersji Slim? XD
Przeczytałem całe ?. Każdy wie że ktoś się wypowie nt. PS przeciwko Xbox i na odwrót. Takie życie. Szanuję obydwie firmy. Sony jak wiadomo lubi podawać duże liczby bo fajniej to brzmi. Ale ktoś kto pisze takie brednie jak ten na samej górze to nie powinien używać internetu bo bzdury pisze i tutaj się z tobą zgodzę
Kaz to tutejszy mierny troll, nie warto mu odpisywać, bo i tak to nic nie da.
1,2. Ty piszesz z perspektywy gościa pod krawatem z działu finansowego. Ja piszę z perspektywy gracza. Używki mają się w świetnie w najważniejszym kraju dla krawaciarzy czyli USA więc nie rób insynuacji, że tylko biedaki z Polski jadą na grach używanych.
3. Cyfrowe gry na Xboxa są bardzo drogie. Deals with Gold to żenada. Promocje black friday, świąteczne itp gorsze niż na PS4 i dużo gorsze niż na PC. Nie chcesz przepłacać – zostaje Game Pass. Czyli ograniczona pula gier.
4. Jak nie weszło jak weszło? Plotki plotkami, dzisiaj pierwszy raz oficjalnie i tak jak pisałem – nieprzypadkowo dzisiaj.
5. Coś się pogubiłeś. Konsola bez napędu według plotek to One S. I ona jest obiektywnie najsłabsza w tej generacji. Po co wyjeżdżasz z One X?
BTW w plotki o PS5 wierzyłeś, ale w plotki o Xboxie bez napędu już nie wierzysz?
I tak poczekam na wersje „PS5 slim”, żeby uniknąć problemów jakie towarzyszą zwykle podczas premier nowych konsol.
God of War 2, Spider-Man 2, Horizon Zero Dawn 2, Bloodborne 2 +więcej exów i PS5 ląduje u mnie 🙂
Hmm… Mój entuzjazm osłabł…
To w 2025 można kupować, jak pojawi się ps5 PRO albo Slim.
So far, so good 😀
Poczekaj na cenę. Jak zawołają $700 to już tak gud nie będzie. 😉
Drugi raz Sony tego błędy nie popełni. Zbyt duże ryzyko aż tak wysoka cene dać 🙂 raczej będzie dopłaca do sprzętu żeby potem wyjść na plus na software. Tak już w historii robili i to się sprawdziło więc nie wiem czemu mieliby tutaj zagrać tak duża cena:)
Jestem ciekawy kiedy do ps4 wyjdzie cfw(custom firmware) aby mozna bylo wgrywac gry, ktorych w nie mozna u nas kupic i wgrywac modyfikacje do systemu. Tylko na to czekam
PS4 ma cfw od dłuższego czasu. jedynie XBO wciąż pozostaje niezłamane
Jeśli jeszcze do tego będzie czytać płyty UHD to biorę na premierę.
uhd czyta x box one x 🙂 chyba ze mowisz o 8k xd
Wiem ale PS4 PRO tego nie potrafi dlatego tak napisałem. Xkloc póki co mnie nie interesuje.
Na konsoli przy TV w zupełności wystarczy 30fps, mowie to jako gracz pc z monitorem 144hz. Naprawde nie czuje sie tej roznicy w fps, jednak jak spadnie ponizej tych 30 to juz to widac i zaczyna wtedy przeszkadzać .
Jeśli dalej będą przypadki, gdzie gra będzie działać w 1080p i 30FPS, to szkoda tracić pieniądze na tę konsolę. 60 klatek na sekundę powinno być standardem w przypadku gier wideo i w tej kwestii PS4 bardzo mnie zawiodła.
Spider man jest w 30 fps a sie czuje jakby był w 100 XD. Każda gra na slimce mi działa płynnie
Ultrapłynne 30 klatek jest lepsze niż szarpane i niestabilne 60 klatek. Też byłem zdziwiony jak płynny Spiderman się wydaje, i to dla osoby która
boleśnie odczuwa każdy spadek poniżej 60.
To fakt, w pajonku się tego nie zauważa, ale już na przykład Bloodborne jest dla mnie niegrywalne, bo często nawet tych 30 FPS nie może utrzymać.
Tylko z PS4?
Wcześniejsze chyba też
raczej nie bo nie umiom w programowanie w sony
Jeżeli nie wrzucą w pudło sprzętu z PS3, nie ma na co liczyć. ew. na emulator PS1 i PS2.
Sęk w tym że chyba nie, była plota że będzie, potwierdzipo tylko ps4, uważasz że by się nie pochwalili dość rewolucyjna technologią jaka byłoby łatwe i bezproblemowe emulowanie wszystkich ich wcześniejszych konsol?
Nie ukrywam że byłoby to bardzo ciężkie, bo co generacja była całkowicie zmieniana architektura (poza wychodzi na to PS4 i ps5, gdzie puspią będzie miała mocniejsze modele tych danych komponentów
No tylko z ps4. Już zauważyłem
Zobaczymy jaka będzie cena w PL. Jeśli tutejsi janusze biznesu nie będą zawyżać cen, to kupię na premierę. A jak zawyżą jak przy PS4 to poczekam.
Albo jesteś średnio rozgarniętym człowiekiem albo nieudolnym trolem. Wiesz że cena detaliczna w każdym kraju jest uwarunkowana podatkami i kosztami transportu oraz magazynowania??? Nikt specjalnie nie zawyża cen. Zamów jakąkolwiek elektronikę np. z USA i zobacz ile wyniesie Cie koszt dostawy(w tym cła i innych podatków).
Jaka funkcjonalność? Jakby przywrócili darmowe multi to mogę się skusić…. po dwóch latach od premiery. Uwielbiałem grać na PS3, ale jak tak ruchają ludzi to niech się idą… Szkoda, że większość jednak lubi być ruchana.
Hmm, Radek. Ciekawe, czy gry będą przestawały się uruchamiać po aktualizacjach jak na moim PC 😀 // no wiem, że nie. Żarty sobie robię z czerwonych 😉
55cali 4k widzialem za 1300zl
No czyli standardowo
1. Nie warto brać teraz PS4 bo w 2020 będzie PS5
2. Nie warto brać PS5, bo drogie i mało gier, lepiej poczekać jak stanieje
3. Tania konsola, ale lepiej poczekać na slima
4. Lepiej poczekać aż slim stanieje
5. A teraz to się już nie opłaca bo za rok będzie PS6
XD 100% janusz
No jak brałem PS4 Pro w 2017 to każdy też mówił, że po co to biorę jak zaraz PS5 wychodzi xD
Ja tam kupiłem PS4 :v
Ja wziąłem rok temu ps4 slim.
konsole najlepiej kupować na koniec generacji, wszystkie gierki wyprzedają 😛 potem już tylko drożeje
Też kupowałem w 2017. Jeden z lepszych zakupów jakie zrobiłem ostatnimi laty 🙂
A tam. Samo jeżdżący odkurzacz od Xiaomi lepszy xD
no właśnie idealnie dla ludzi którzy jeszcze PSa nie mają. Jeśli ta kompatybilność wsteczna będzie działać chociaż do PS4 to jest kupe exów do ogrania bez nowych tytułów na PS5
w takim razie spadnie cena ps2 więc można kupować ps2
Największą bolaczka PlayStation jest chłodzenie i kultura pracy, niech sie w koncu za to wezmą.
od rewizji ps4 pro cuh 1216b już nie, bo jest cichutka
Fajnie, tylko trochę im to zajęło, dlatego tym razem niech zrobia to dobrze za pierwszym razem .. poza tym nie zmienili samego chłodzenia, tylko osiągnęli to zmiana pracy wentylatora, zmniejszajac obroty przy danej temperaturze, w wyniku czego więcej ciepła pozostaje w obrębie konsoli, ale jest ciszej.
Jak wygram w jakimś konkursie to będę miał 😀
Oczekujesz jakiegoś monstrum z konsoli, która kosztuje w premiere tyle co słaby pc.
Ogółem pececiarze posiadają ps4 właśnie do exów.
Najlepsza konsola <3
Ale po co 8k skoro ludzkie oko widzi w full hd i w 20 fpsach?
Nie wiem, może pod ciul ładujesz, ale jeśli nie to wpisz sobie w google „fps comparison” i sprawdź czy Twoje ludzkie oko widzi różnicę przy wyższych wartościach FPS.
8k i dalej max 30fps?
Nie ma to jak ocenic grę, której się nie ukończyło. Też mam taki sam staż, może i większy. Zawsze tylko PC, aż do ostatniego black friday. Kupiłem PS4 Pro dla exów, na początku The last of us hmmm..gra taka sobie, ale gdy ją ukoćzyłem zmieniłem zdanie. jedna z lepszych gier jakich grałem!!! Uncharted nie ma takiej gry na PC. GoW jest bardzo dobry, więc? Grać w gre 1h czy 3 h i napisać że exy z d…y? Gratuluje!
Haha, „jak nie lubisz jakiejś gry to graj tak długo aż ją polubisz!” Niestety nie jestem bezmózgim bezrobotnym masochem z nadmiarem czasu 🙂
Wiesz, że gry często rozkręcają się fabularnie po jakimś czasie? Ja tez nie jestem bezrobotny i mam bardzo mało czasu na granie, tylko własnie przez tyle lat grania nie oceniam gry po jednej godzinie. hahaha
„Wiesz, że gry często rozkręcają się fabularnie po jakimś czasie?” Wiem. A ty wiesz, że rózni ludzie mają rózne gusta? Bo po wałkowaniu tematu wnoszę, że jesteś z obozu płomiennych dzierżawców monopolu na słuszność. Nie gram bo nie lubię, przykro mi. Jak ci to robi dobrze, pisz kolejne ad hominem.
Po co wam konsola, nie macie komórek?
„Konsola wspiera Ray Tracing , który doda wartości zarówno efektom graficznym, jak i dźwiękowym”
Jak ku… gpu za pomocą Raytracingu ma generować dźwięk. ktoś coś popier….
„GPU z rodziny Radeon Navi” i „Konsola wspiera Ray Tracing”
Ciekawe jak to zrobią, skoro technologia jest NVidii
Yyy nie?
Tylko RTX jest NVidii. Raytracing jako technologia ma tyle wspólnego z NVidią co nic.
Zobacz sobie jak dobrze sprawuje się AMD w tej roli bez tych rdzeni na odpowiednim silniku graficznym 😉 Podpowiem, poszukaj informacji wśród twórców Crysis’a 😉
To nie jest tak że tylko NVIDIA ma prawa do Ray tracingu, to jest jak przykładowo z kołem, każdy może sobie wyprodukować takowe, poprostu NVIDIA już zrobiła swoje a AMD uznało że narazie jest za mało aut i poczeka aż pojawi się więcej.
No ale przecież AMD obsługuje RtRT, tyle że przez jednostki obliczeniowe ogólnego przeznaczenia i API, a nie wydzielone i zazwyczaj marnujące się RT cores. Pożytek i z jednego i z drugiego przy obecnej wydajności układów raczej marny i nadaje się to zasadniczo do oglądania dem, bo właczenie tego trybu w grach przypomina słynny „decelerator” S3 Virge z wczesnych wersji na PCI 2.x
Oczywiście, bo Nvidia wymyśliłą raytracing, podobnie jak pieniądze, proch, papier i wiele innych rzeczy ;P
AMD już na Polarisach i Vedze obsługuje RtRT przez OpenRays, w Navi też musi bo to teraz modne i wszystko musi mieć RT jak niedawno TV tryb 3D. Zanim moda minie bo powracającą modę na RT, 3D i hełmy VR pamiętam od pierwszej połowy lat 90.
A co do śledzenia ścieżki dźwiękowej – o filtrach HTRF i Aureal Vortex słyszałeś? To że padli, wykupiło ich Creative i praktycznie zakopało technologię (wspierali swoje kulawe EAX), a potem jeszcze MS od czasu Visty „zabił” zaawansowane DSP do obsługi dźwięku sprowadzając je przez API do roli kaprawego kodeka porównywalnego z tym wbudowanym w płytę (OpenAL mało co obsługiwało), nie znaczy że się nie da. Tym bardziej że prosty ale wielostrumieniowy układ dźwiękowy wbudowany jest w kartę graficzną co najmniej od czasu premiery GCNa w 2012 r., jeśli nie wcześniej. W Navi mogą go odpowiednio dozbroić.