
5 milionów graczy w 3 dni od premiery. Hollow Knight Silksong z wyśmienitym wynikiem
Premiera Hollow Knight: Silksong odbyła się w zeszłym tygodniu. Czekaliśmy na nią prawie 7 lat, niekiedy tracąc już nadzieję, że Team Cherry w ogóle ją dowiezie. Niemniej, udało się! Gra zadebiutowała i od razu okazała się ogromnym sukcesem. W pierwszych trzech dniach w dzieło australijskiego studia zagrało aż 5 milionów graczy, a ponad 3 mln zdecydowało się zakupić metroidvanię na Steam, co przełożyło się na 50 mln dolarów przychodu. To największa premiera w segmencie indie w historii branży.
Gracze wolą zakup od grania w Hollow Knight: Silksong w Game Passie
Zapewne ze względu na niską cenę Hollow Knight: Silksong wiele osób sięgnęło po swoją kopię, zamiast sprawdzić grę w Game Passie. Wedle Alinea Analytics subskrypcję Microsoftu wybrało „zaledwie” nieco ponad milion graczy. Największymi rynkami zbytu na PC były Stany Zjednoczone i Chiny, w przypadku konsol PlayStation dominowali odbiorcy z Ameryki Północnej.
Analitycy twierdzą, że spory wpływ na tak fenomenalne wyniki miały działania marketingowe stosowane przez studio. Nieregularność w komunikacji z fanami oraz w prezentowaniu kolejnych strzępków gameplayu sprawiły, że o produkcie było głośno przez cały czas za sprawą graczy i branżowych stron.

Źródło: AlineaAnalytics
A Wy graliście już w Hollow Knight: Silksong? Premiera spełniła wasze oczekiwania?