
Pierwszy gameplay z Wiedźmin 4 trafił do sieci! CD Projekt RED okiełznało Unreal Engine?
Mało Wam emocji na dzisiaj? No to zerknijcie sobie na pierwszy gameplay z Wiedźmina 4. I nie, nie żartujemy! W trakcie streamu State of Unreal 2025 CD Projekt RED wraz z Epic Games zaprezentowano nam po prostu długi fragment rozgrywki z technologicznego demo. Co prawda nie doczekaliśmy się żadnych dynamicznych scen, całość skupia się na spacerowaniu Ciri po otwartym świecie, jeździe na koniu oraz interakcjach z postaciami niezależnymi w mieście, lecz jest na czym zawiesić oko. Warto tu jednak zaznaczyć, że całość nie przedstawia realnego wyglądu końcowego gry. Patrząc jednak na model postaci i animacje, raczej niewiele w tej kwestii się zmieni.
Niespodzianka od CDPR – gameplay Wiedźmin 4 i potwierdzenie, że na PS5 gra zadziała w 60 klatkach na sekundę
Trzeba przyznać, że raczej nikt się nie tego spodziewał. Co prawda już wcześniej potwierdzono obecność gry CDPR na State of Unreal, lecz zapewne mało kto sądził, że zobaczymy fragment gameplayu Wiedźmina 4, i to tak długi. Materiał pozwala nam zapoznać się z górzystymi rejonami krainy Kovir i jego stolicą – Lan Exeter. Początkowo Ciri przemierza leśne ostępy, zarówno pieszo, jak i na koniu, na końcu zaś trafia do miasta portowego, gdzie możemy ujrzeć pierwsze interakcje z tłumem. Już na samym starcie potwierdzono, że na bazowym PlayStation 5 gra działa w 60 klatkach na sekundę z ray tracingiem, a ekipa stara się, by gracze nie odczuwali spadków nawet w gęsto zaludnionych obszarach. Twórcy korzystają ze wszystkich nowych technologii Unreal Engine 5, w tym Nanite, oraz wolumetrycznego oświetlenia. Podczas jednej z rozmów potwierdzono też powrót Gwinta. Na deser dostaliśmy też cinematic trailer, na którym możemy podziwiać model mantykory.
Niestety, nie dowiedzieliśmy się jeszcze, kiedy odbędzie się premiera Wiedźmina 4, lecz zaprezentowane nam dziś materiały pozwalają stwierdzić, że prace są już na dość zaawansowanym etapie.