
Nintendo pozywa, Sony odświeża, Microsoft zarabia. Tygodniowe podsumowanie ze świata gier (16.9-22.9)
Wracamy do gry! Po krótkiej przerwie wznawiamy nasz cykl newsów w pigułce. W tym tygodniu byliśmy świadkami wielu ciekawych wydarzeń. Nintendo pozwało twórców Palworld, Vince Zampella zdradził pierwsze szczegóły na temat nadchodzącego Battlefielda, Sony planuje kolejne remastery gier, które zostały wydane raptem parę lat temu, a do tego dowiedzieliśmy się, że początkowo wyklęte przez wielu graczy Diablo IV zarobiło dla Activision Blizzard i Microsoftu już miliard dolarów. Po więcej ciekawostek zapraszamy do dalszej części wpisu.
Najważniejsze aktualności z ostatniego tygodnia

Po ponad pół roku od premiery Dragon’s Dogma 2 otrzymało aktualizację wprowadzającą polską wersję językową. Zarówno na PC, jak i konsolach. Miły gest ze strony Capcomu, prosimy o więcej takich, najlepiej od razu w dniu debiutu gier.
Vince Zampella zdradził pierwsze szczegóły na temat kolejnej odsłony Battlefielda. Wracamy do czasów współczesnych, specjaliści lecą do kosza, podobnie zresztą jak tryby dla 128 graczy. Premiera prawdopodobnie w przyszłym roku. Więcej na ten temat dowiecie się z wywiadu Vince dla IGN. Choć, poza punktami, o których tu przeczytacie, jest tam przede wszystkim marketingowe bajdurzenie. Nieco później, z zaprezentowanego concept artu gracze wywnioskowali, że akcja osadzona zostanie m.in. na Gibraltarze. Tom Henderson natomiast dodał od siebie, że EA chce nam zaoferować także darmowy tryb battle royale. Wspomniał też, że akcja gry osadzona zostanie w latach 2027-2030, a kampania skupi się na walce prywatnej armii z NATO.
Raper Mata nagrał utwór dla gry EA Sports FC 25. Jest to pierwszy występ polskiego artysty w grach serii FIFA/EA Sports FC.
Studio Pocketpair, twórcy Palworld zostali pozwani przez Nintendo. Poszło o „naruszenie patentów”. Na razie sprawa jest świeża, sami deweloperzy nie do końca wiedzą, o co dokładnie chodzi korporacji z Kyoto.
Tworzona przez studio Respawn seria Star Wars Jedi doczeka się jeszcze jednej odsłony. I na tym się skończy. Ostatni, wieńczący trylogię, rozdział przygód Cala Kestisa trafi na rynek zapewne za kilka lat. Przy okazji przypominamy, że Star Wars Jedi Survivor doczekało się w tym tygodniu wydania na konsole PlayStation 4 i Xbox One.
Polskie studio One More Level przedstawiło plany na przyszłość. Autorzy serii Ghostrunner pracują teraz nad tytułem soulslike FPP osadzonym w XIX-wiecznych realiach, który ma wpaść w nasze ręce w 2026 r. Później (2028 r.) możemy spodziewać się natomiast gry kooperacyjnej z proceduralnie generowaną zawartością.
W przyszłym roku odbędzie się premiera skate. Gra zadebiutuje w wersji Early Access. Powrót znanej serii od lat wyczekiwany jest przez wielu graczy.
Studio Behaviour Interactive zajmowało się w ostatnich miesiącach tworzeniem gry osadzonej w uniwersum Dead by Daylight. Kooperacyjna strzelanka dla czterech graczy, o nazwie kodowej Project T, nie ujrzy jednak nigdy światła dziennego. Prace zostały porzucone po wynikach playtestu wersji alfa.
Dyrektor generalny Nvidii Jen-Hsun Huang stwierdził, że bez wsparcia AI tworzenie grafiki komputerowej jest już praktycznie niemożliwe. Bez korzystania z technologii proces ten będzie zbyt czaso- i pracochłonny. Można więc spodziewać się, w jaką stronę pójdzie gaming (i nie tylko) w najbliższych latach.
Dodatek do Black Myth: Wukong prawdopodobnie trafi na rynek początkiem 2025 r. Nie jest to jednak na razie potwierdzona informacja.
Dragon Age: The Veilguard zostało już przetestowane przez wybranych dziennikarzy. Jednogłośnie mówią oni, że otrzymamy kawał dobrego produktu, który może mieć nawet szansę zgarnięcia nagrody dla Gry Roku.
Ryu Ga Gotoku Studios zapowiedziało nową odsłonę swojej kultowej serii. W Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii wcielimy się w Goro Majimę i pomożemy mu zostać kapitanem piratów.
Newsy ze świata Sony PlayStation

Zeszłotygodniowa aktualizacja firmware przyniosła nie tylko konfigurowalne menu powitalne, party share, czy też możliwość personalizacji profili dźwięku 3D, ale i tonę błędów. Wiele tytułów na PS5, w szczególności Final Fantasy XVI, wyrzucało graczy do menu konsoli, bądź też działało z problemami. Po kilku dniach sytuacja na szczęście została opanowana.
Należące do Sony studio Bungie skończyło z aktywnym rozwojem Destiny 2 i powoli przenosi się na kolejne projekty. Jednym z nich jest zapowiedziany już Marathon. Projekt… mierzy się z problemami. Extraction shooter przewidywał obecność unikalnych bohaterów, lecz po klapie, jaką okazał się Concord, podobno trwają rozmowy, by przebudować rozgrywkę w taki sposób, by tytuł nie był kojarzony z hero shooterami.
Twórcy zamkniętego po kilkunastu dniach od premiery Concord nie są pewni swojej przyszłości. Dyrektor Firewalk Studios zrezygnował ze swojej funkcji, a deweloperzy dotąd nie otrzymali żadnych wytycznych co do spraw, którymi mają się teraz zajmować.
Warhammer 40,000: Darktide w wersji na PS5 został sklasyfikowany wiekowo przez tajwański organ regulacyjny. Wygląda więc na to, że premiera już za rogiem. Gra obecnie dostępna jest wyłącznie na PC i konsolach Xbox Series.
Sklasyfikowano także… Horizon Zero Dawn Remastered. Odświeżone wydanie gry z 2017 roku odkryto w bazie danych ESRB. Jakby tego było mało, dziennikarze growi są przekonani, że niebawem usłyszymy także o odnowionym Days Gone.
Jeff Grubb jest święcie przekonany, że kolejne State of Play odbędzie się 24 września. Jeśli ma rację, dzień wcześniej otrzymamy oficjalną zapowiedź.
Jeśli gracie w Minecrafta na PSVR, już niedługo utracicie tę możliwość. Mojang zapowiedziało, że wsparcie dla tej opcji zakończy się w marcu 2025 r. Wciąż jednak można będzie bawić się „na płasko”.
Z okazji 30-lecia marki Sony przygotowało limitowane wydanie konsoli PlayStation 5 Pro w szarym kolorze. Otrzymamy też stylizowane akcesoria. Niestety może być ciężko, by zakupić ten model w Polsce. Po szczegóły zapraszamy do naszego wpisu poświęconego retro PS5.
Newsy ze świata Microsoft Xbox

Diablo 4 początkowo nie przypadło do gustu graczom (wraz z kolejnymi sezonami tytuł otrzymuje jednak coraz więcej pozytywnych opinii), co nie przeszkodziło mu zarobić ogromnej kwoty. Według informacji udostępnionych na LinkedIn przez jednego z pracowników Blizzarda gra wygenerowała już ponad 1 mld dolarów przychodu, z czego 150 mln przyniosły mikrotransakcje.
We wtorek dowiedzieliśmy się, że Warhammer 40,000 Darktide zostanie usunięte z biblioteki abonamentu Xbox Game Pass. Niedługo później Microsoft zmienił zdanie, gdyż tytuł ten zniknął z listy wycofywanych produkcji. Macie więc co najmniej 2 dodatkowe tygodnie, by się z nim zapoznać.
Newsy ze świata Nintendo Switch

Nintendo Switch 2 jest już podobno w produkcji. Codziennie każdy z pracowników bliżej nieokreślonej chińskiej firmy tworzyć ma ponad 1000 sztuk urządzenia. Data premiery sprzętu nie została jeszcze ujawniona, jednak ma się to odbyć dopiero w kolejnym roku fiskalnym, a więc po 1 kwietnia 2025 r.
To koniec wsparcia dla Splatoon 3. Po ponad 2 latach od premiery Nintendo zakończyło wydawanie regularnych aktualizacji i dodawanie nowej treści. Wciąż będzie jeszcze można liczyć na zmiany w balansie, poprawę krytycznych błędów i recykling starszych eventów.
Cztery gry wydane pierwotnie na SNES zasiliły usługę Nintendo Switch Online. Na liście znalazły się Battletoads Double Dragon, Cosmo Gang The Puzzle, Big Run i Kunio-kun no Dodgeball da yo Zen’in Shugo.
Newsy ze świata PC Master Race

Premiera Red Dead Redemption na PC coraz bliżej. W ostatniej aktualizacji Rockstar Launcher internauci odkryli nawiązania do pecetowej wersji produktu. Zmiany wprowadzono także w pakietach gry na Steam.
Dobra wiadomość – GTA V Online w końcu otrzymała anticheat. Zła – gracze utracili możliwość zabawy w trybie sieciowym na Steam Decku. Przenośny PC Valve pozwoli na poznawanie kampanii singleplayer, jednak próby dostania się na dowolny serwer kończą sie bardzo szybkim kickiem. Co gorsza, raczej nie zostanie to już nigdy naprawione.
Project Borealis, czyli fanowska próba stworzenia Half-Life 2: Episode 3, nie umarł. Oparty na silniku Unreal Engine projekt otrzymał właśnie trailer. Dzieło opowie historię napisaną przez Marca Laidlawa na potrzeby oryginalnego HL2: E3, ujawnioną wiele lat po zrezygnowaniu z przygotowania gry przez Valve. Jesienią dostaniemy grywalny prolog.