Gothic Remake będzie znacznie większy od oryginału. Tygodniowe podsumowanie ze świata gier (30.9-6.10)

W tym tygodniu działo się dużo, ale jednocześnie nie byliśmy świadkami żadnego przełomowego wydarzenia, dlatego też… headlinerem dzisiejszego zestawienia zostaje nasz ukochany Goticzek! Kai Rosenkratz zdradził bowiem wiele ciekawych szczegółów, zarówno na temat oryginału, jak i nowej wersji gry. Do tego opowiemy Wam o kolejnych pomysłach Ubisoftu i Epic Games, posłuchamy soundtracku DA Veilguard i sprawdzimy komu padły serwery. Miłej lektury

Najważniejsze aktualności z ostatniego tygodnia

Skoro miało być o Gothicu, to od niego zaczynamy. Kai Rosenkratz udzielił wywiadu redakcji wcctech zdradzając przy tym kilka ciekawych szczegółów o grze. Wiedzieliście, że muzyka w oryginalnym G1 trwała tylko 25 minut? Ze względu na to, że materiały były nagrane w formie bloków, można było je swobodnie mieszać i miksować, by uniknąć monotonii. Remake ma oferować co najmniej 2h niepowtarzalnego soundtracku. Dyrektor Alkimia Interactive zaznaczył, że remake pozostanie wierny oryginałowi w kwestii wolności. Praktycznie cały świat będzie można eksplorować od początku rozgrywki. Bezimienny wbije maksymalnie 50. poziom, a będzie miał ku temu sporo okazji, bo cała gra zostanie mocno rozbudowana. Produkcja z 2001 r. oferowała ok. 20h zabawy, nowa może gwarantować zajęcie nawet na 30h. Studio chce to zrealizować, rozbudowując środkowe i końcowe rozdziały gry, które teraz mogą być znacznie mniej liniowe. Do tego mamy otrzymać więcej zadań gildyjnych. Po więcej szczegółów zerknijcie do wywiadu, ale ostrzegamy, znajdziecie w nim sporo spoilerów.

Chodzą głosy, że Tencent oraz rodzina Guillermot, chcą przejąć Ubisoft. Wykupienie akcji z rynku miałoby na celu poprawę sytuacji Francuzów, którzy w ostatnich miesiącach borykają się z wieloma problemami.

Tom Henderson z Insider Gaming zdradził, że Star Wars Outlaws sprzedało się w milionie egzemplarzy. Osiągnięcie takiego wyniku zajęło grze Ubisoftu miesiąc. Biorąc pod uwagę koszt produkcji i marketing, nie dziwne, iż Francuzi nie są zadowoleni. Jak widać, nie pomogło nawet osadzenie opowieści w znanym uniwersum.

Pozostańmy jeszcze chwilę przy SW: Outlaws. Dyrektor generalny firmy, Yves Guillermot stwierdził, że przyczyną porażki tytułu nie jest jego stan, zawartość, czy też cena, a… oczekiwania graczy. Idealny klient nie powinien przecież niczego wymagać.

Być może Assassin’s Creed Shadows otrzyma tryb kooperacyjny. Tego zdania jest Tom Henderson. Opcja miałaby zostać dodana do gry już po jej premierze.

Ostatni news o Ubisofcie, obiecujemy! Najnowsze doniesienia wskazują, że francuski producent i wydawca wydał na Skull and Bones ok. 650-850 mln dolarów.

Legendarny skateboardzista Tony Hawk przypomniał na swoim Instagramie o 25-leciu serii Tony Hawk’s Pro Skater. Nie byłoby w tym nic ciekawego, gdyby nie końcówka wypowiedzi „I’m not supposed to tease anything else about the future of the series, but there will be a future.”, jasno sugerująca, że kolejna odsłona gry nadejdzie. Nie wiadomo czy mowa o remake 3 lub 4 części, czy będzie to coś całkowicie nowego.

Borykające się z problemami studio Annapurna Interactive zapewniło graczy, że nie muszą obawiać się o przyszłość Silent Hill Townfall. Gra dalej rozwijane jest przez nich, Konami oraz No Code.

Podobno mamy się nie ekscytować, lecz chyba coś jest na rzeczy. Po 5 latach milczenia EA przypomniało sobie o Spore. Założono Discorda, a na stronie gry pojawił się nowy news. Dowiedzieć z niego możemy się, że ustanowiono nowy zespół, który ma się zajmować zaangażowaniem społeczności. Przyznacie sami, że nie jest to typowe zachowanie względem 16-letnich produkcji.

Noriaki Okamura, reżyser Metal Gear Solid: Snake Eater, w wywiadzie dla Famitsu, zdradził, że raczej nie mamy co spodziewać się remaków dwóch pierwszych odsłon MGS, na kształt trójki. Zajęłoby to zbyt dużo czasu i wymagałoby ingerencji w wiele mechanik, a także przeprojektowania poziomów.

Hakerzy zaatakowali twórców The Outlast Trials. Studiu Red Barrels wykradziono 1.8 Tb danych, w tym kody źródłowe. Może to doprowadzić do opóźnień w pracach nad nwoymi grami i aktualizacjami.

Na bazie serialu Avatar: The Last Aribender powstanie wielka gra AAA z gatunku RPG akcji. Produkcja realizowana będzie przez Saber Interactive, przy wsparciu Paramount Game Studios i Avatar Studios.

Ostatnio dowiedzieliśmy się, że cenicie sobie dobrą muzykę, z pewnością więc spodoba Wam się to, że Main Theme do Dragon Age: The Veilguard zostało przygotowane przez samego Hansa Zimmera. Współautorem utworu jest równie utalentowany Lorne Bafle, którego dzieł słuchaliście choćby w Assassin’s Creed III, Beyond Two Souls, czy Modern Warfare 2, a także w wielu filmach.

Newsy ze świata Sony PlayStation

Początkiem tygodnia serwery PlayStation padły na blisko 6 godzin. Awarię udało się jednak opanować, nie ma więc powtórki z 2011, kiedy to PSN było niedostępne przez ponad 20 dni.

Nowe dzieło studia Hideo Kojimy – Death Stranding 2: On the Beach, ma już datę premiery. Niestety japoński wizjoner nie podzielił się nią jeszcze z graczami, wspominając jedynie, że dalej celują w 2025 r. Wpływ na brak konkretów może mieć fakt, iż jak stwierdził sam Hideo, produkcja ukończona jest zaledwie w 30-40%.

PlayStation 5 to ósmy cud świata i szczyt możliwości branży gamingowej 😉 Jeżeli myślisz podobnie, dołącz do facebookowej grupy zrzeszającej fanów konsol SonyŁowcy Gier Playstation.

Newsy ze świata Microsoft Xbox

Nie tylko Sony borykało się w tym tygodniu z problemami z serwerami. W środę infrastruktura Xboksa również przez kilka godzin nie domagała, czego efektem były problemy z zalogowaniem się graczy na swoje konta.

Microsoft znów zwalnia. Prawdopodobnie pracę straciło 400 osób z Activision Blizzard. Cięcia miały dotknąć przede wszystkim oddziałów zajmujących się tytułami mobilnymi.

Starfield: Shattered Space zostało przyjęte jeszcze gorzej niż podstawowa część gry. Tym razem dzieło Bethesdy nie trafiło w gusta zarówno graczy (na Steam zaledwie 37% opinii jest pozytywnych), jak i recenzentów (52/100 w serwisie Opencritic).

Na targach TGS Hideo Kojima wypowiedział się także na temat przygotowywanego we współpracy z Microsoftem OD. Twórca zaznaczył, że jest to gra całkowicie inna od tego, co znamy, nawet dla niego jest to ogromne wyzwanie i pewne ryzyko.

Wszystkich sympatyków Xboksów zapraszamy do grupy tematycznej na Facebooku, w całości poświęconej konsolom Microsoft Xbox One i Xbox SeriesŁowcy Gier Xbox.

Newsy ze świata Nintendo Switch

Początkiem roku Nintendo rozprawiło się z twórcami Yuzu. Teraz zaś przyszła pora na kolejny emulator – Ryujinx. Strona oprogramowania została usunięta z GitHuba, po tym, gdy autor otrzymał od Japończyków wezwanie do zaprzestania rozwijania i dystrybucji projektu.

Nintendo Switch to hybrydowa konsolka, która szybko zdobyła serca milionów graczy. Uwielbiasz Zeldy oraz Mariany, stań się częścią naszej facebookowej grupyŁowcy Gier Nintendo Switch.

Newsy ze świata PC Master Race

Korzystanie z Unreal Engine będzie tańsze, jeśli… wydawcy udostępnią też grę na premierę w sklepie Epic Games Store. W takiej sytuacji prowizja od przychodów zostanie obniżona z 5% do 3,5% w każdym z pozostałych sklepów, jak Steam czy PlayStation Store. Więcej na ten temat przeczytacie w naszym newsie.

Nvidia zadeklarowała, że do końca roku zrezygnuje z aplikacji GeForce Experience. Jej funkcje, a także możliwości Nvidia Control Panel, przejmie nowy produkt – Nvidia App.

Co prawda wiadomość ta nie dotyczy Polski, ale warto o niej wspomnieć w formie ciekawostki. Niemiecki Steam może niebawem utracić część gier, za sprawą nowych przepisów. Od 15 listopada wszystkie tytuły sprzedawane na terenie naszego sąsiada muszą mieć przypisaną kategorię wiekową.

Jeśli jesteś graczem PC z krwi i kości, dołącz do naszej grupy na Facebooku, gdzie znajdziesz innych fanów Steama, 4K oraz Ray Tracingu 😉Łowcy Gier PCMR.
O autorze
Community Manager, Redaktor

Inżynier budownictwa, który postanowił porzucić zawód i, wbrew swojej rodzicielce głoszącej “zostaw te gry, z tego nie wyżyjesz”, podążyć za marzeniami. Do ekipy Łowców dołączył w 2020 r., początkowo jako autor dłuższych form, z czasem awansując na człowieka-orkiestrę zajmującego się…

Czytaj więcej
Niektóre odnośniki w artykułach to linki afiliacyjne. Klikając w nie lub też finalizując za ich pomocą kupno produktu, nie ponosisz żadnych kosztów. Jednocześnie sprawiasz, że otrzymujemy wynagrodzenie, dzięki któremu praca Redakcji jest możliwa.