
Avowed w 30 fps na Xbox Series. Twórcy twierdzą, że nie potrzebujemy aż 60 klatek w grze singleplayer
Kolejna gra ekskluzywna Xbox Game Studios zadziała tylko w 30 klatkach na sekundę na konsolach Xbox Series. Przynajmniej w dniu premiery. Dyrektor artystyczny studia Obsidian, Matt Hansen, potwierdził tę rozczarowująca dla wielu graczy informację w podcaście Iron Lords, tłumacząc ją do tego w dość specyficzny sposób. Avowed dołącza więc do Redfall i Starfield, które również w dniu debiutu nie oferowały możliwości zabawy w 60 fps. Nie wiadomo jeszcze, czy podobnie jak w obu tych przypadkach, RPG Obsidianu doczeka się po premierze aktualizacji wprowadzającej tę opcję.
Decyzja Obsidian zapewne nie przypadnie do gustu graczom
O ile w przypadku Starfielda decyzję tę można było w części zrozumieć, tak zapowiedzi Avowed nie pokazały nam jak na razie nic, co by ją usprawiedliwiało. Tym bardziej w przypadku Xbox Series X, wciąż dzierżącemu tytuł najpotężniejszej konsoli na rynku. Warto przytoczyć tu też tłumaczenie Matta. Hansen wyjaśnił, że Obsidian zdecydował się na 30 klatek na sekundę, aby móc pozwolić sobie na lepsze efekty wizualne. Ponieważ Avowed jest grą pierwszoosobową, przeznaczoną dla jednego gracza, „niekoniecznie potrzebujemy 60 klatek”. Mamy przeczucie, że odbiorcy nie do końca zgodzą się z twórcą, biorąc pod uwagę, jak dynamicznie wyglądają zaprezentowane nam potyczki z przeciwnikami.
Premiera Avoved odbędzie się 18 lutego 2025 r. Tytuł trafi na konsole Xbox Series X|S oraz PC. Na ten moment nic nie wiadomo na temat potencjalnego debiutu gry na PS5.
Źródło: Iron Lords Podcast / IGN
Przypominamy, że gra trafi day 1 do subskrypcji Game Pass. Przygotowaliśmy dla Was poradniki, dzięki którym zakupicie abonament taniej:
Łowcy, co myślicie o podjętej przez Obsidian decyzji? Czy wy też uważacie, że 30 klatek na sekundę jest wystarczające, aby dobrze bawić się w grze singleplayer?