Pełna lista gier DLSS 4. W jakich tytułach skorzystamy z Multi Frame Generation?

Styczeń przyniesie nam nie tylko premierę kart graficznych z serii GeForce RTX 50, ale będziemy też świadkami debiutu kolejnej wersji rozwojowej NVIDIA Deep Learning Super Sampling. DLSS w wersji 4.0 przyniesie nam usprawnienia dla dostępnych już funkcji, a do tego otrzymamy też całkowitą nowinkę w postaci Multi Frame Generation, techniki, z której skorzystają wyłącznie GPU nowej generacji. Wstępna lista gier DLSS 4 została już udostępniona w sieci, na dzień dobry będziemy mogli sprawdzić działanie MFG w 75 produkcjach. Jeśli planujecie zaszaleć i zakupić do gry GeForce RTX 5090, rzućcie okiem, w jakich produkcjach wykorzystacie pełnię jej możliwości.

Czym jest DLSS 4.0 i jak włączyć go w grach?

NVIDIA DLSS 4.0 to kolejna iteracja technologii wykorzystującej sztuczną inteligencję do zwiększania wydajności w grach. Oprócz usprawnień w już dostępnych funkcjach (Frame Generation, Ray Reconstruction, Super Resolution i DLAA) inżynierowie z Santa Clara w Kalifornii zamierzają zaoferować nam całkowitą nowinkę, czyli Multi Frame Generation.

MFG umożliwia generowanie aż trzech dodatkowych klatek obrazu na sekundę, pomiędzy dwoma obliczonymi w standardowy sposób. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu rdzeni Tensor 5. generacji, które cechują się aż do 2,5 raza większą wydajnością niż poprzednia wersja rozwojowa układów. Jednocześnie funkcja ta zużywać będzie nawet do 30% mniej pamięci VRAM niż obecne Frame Generation.

Drugą z istotnych nowości wprowadzonych w NVIDIA Deep Learning Super Sampling 4.0 jest Reflex 2. Technologia ta ma za zadanie zmniejszenie opóźnień pomiędzy ruchem myszki przez gracza, a dostrzeżenie efektów tego działania. Implementacja Frame Wrap, aktualizującego już wyrenderowaną klatkę na podstawie nowszych danych o ruchu myszy, w ostatnim momencie przed przesłaniem jej na ekran, ma przełożyć się nawet na dwa razy mniejsze opóźnienia niż poprzednia wersja rozwojowa Reflex.

Gry ze wsparciem DLSS 4.0 zapewne nie będą ustawiały żadnej z opcji wspomagającej domyślnie. W celu uruchomienia DLSS trzeba będzie więc zajrzeć do sekcji ustawień graficznych i ustawić odpowiedni tryb wyświetlania obrazu, a także aktywować opcję generowania klatek. Po wykonaniu tych czynności obciążenie naszych podzespołów powinno znacząco zmaleć.

Czy wszystkie gry PC obsługują NVIDIA DLSS 4 oraz Multi Frame Generation?

NVIDIA DLSS 4.0 nie będzie domyślnie dostępne w każdej grze. O implementację tej funkcji będą musieli zadbać twórcy. Dopiero wtedy, gdy stosowne instrukcje zostaną dodane do kodu, możliwa będzie aktywacja skalerów i generatorów klatek. Z tego powodu nie ma co liczyć na to, że będziemy mogli skorzystać z tej opcji w każdym z dostępnych na rynku tytułów. Większość starszych gier nie oferuje nawet wsparcia dla wcześniejszych wersji rozwojowych usługi. Można jednak spodziewać się, że nadchodzące tytuły, zwłaszcza te z segmentu AAA i AA będą w większości przystosowane do DLSS.

Dziś premiera GeForce RTX 5090. Cena i dostępność kart NVIDIA w Polsce. Sprzedaż ruszyła!

Lista gier DLSS 4. Czy warto kupić kartę graficzną NVIDIA RTX?

Zastanawiacie się, czy warto od razu zakupić GPU z serii GeForce RTX 50, czy też lepiej chwilę się wstrzymać, do momentu aż twórcy zaczną w pełni wykorzystywać ich możliwości? Na to pytanie Wam nie odpowiemy, jednak możemy próbować ułatwić decyzję, informując, które produkcje zostały odpowiednio usprawnione. Lista gier DLSS 4, ze wsparciem w dniu premiery nowych kart graficznych, prezentuje się następująco:

Nadchodzące gry z potwierdzoną obsługą DLSS 4:

Zanim podejdziecie do uruchomienia na swoim RTX 5090 gry z DLSS, sprawdźcie wpierw, czy obsługuje ona tę funkcję. W miarę udostępniania kolejnych informacji, czy to przez Nvidia, czy twórców, powyższa lista zawierająca wszystkie najlepsze gry z DLSS 4 będzie na bieżąco aktualizowana, dlatego też dodajcie kartę do ulubionych i odwiedzajcie nas co jakiś czas.

Jeśli jesteś graczem PC z krwi i kości, dołącz do naszej grupy na Facebooku, gdzie znajdziesz innych fanów Steama, 4K oraz Ray Tracingu 😉Łowcy Gier PCMR.
O autorze
Community Manager, Redaktor

Inżynier budownictwa, który postanowił porzucić zawód i, wbrew swojej rodzicielce głoszącej “zostaw te gry, z tego nie wyżyjesz”, podążyć za marzeniami. Do ekipy Łowców dołączył w 2020 r., początkowo jako autor dłuższych form, z czasem awansując na człowieka-orkiestrę zajmującego się…

Czytaj więcej
Niektóre odnośniki w artykułach to linki afiliacyjne. Klikając w nie lub też finalizując za ich pomocą kupno produktu, nie ponosisz żadnych kosztów. Jednocześnie sprawiasz, że otrzymujemy wynagrodzenie, dzięki któremu praca Redakcji jest możliwa.