
PlayStation 4 Pro za 1299 zł w Empiku!
Konsola SONY PlayStation 4 Pro, 1 TB – 1299 zł
Darmowy odbiór w salonach Empik. Dzięki za cynk, Michał i nowakmik!
Niektóre odnośniki w artykułach to linki afiliacyjne. Klikając w nie lub też finalizując za ich pomocą
kupno produktu, nie ponosisz żadnych kosztów. Jednocześnie sprawiasz, że otrzymujemy wynagrodzenie,
dzięki któremu praca Redakcji jest możliwa.
Tylko mi link nie działa?
Dodaj proszę naszą stronę do wyjątków w Adblocku.
Nowy „ficzer”? Nie widziałem nigdzie informacji..
Przez przypadek tak wyszło. Tracking w linkach Empika krzaczy się z Adblockiem.
Brak wzmianki o plombie o uszkodzonym opakowaniu!
…i o gwarancji…
Mnie też link nie dziala
Edit. Bez adblocka weszło
To nie jest jak ostatnio w empiku że pudełko może być uszkodzone i zerwana plomba?
tym razem to produkt „u dostawcy”, a nie „w magazynie”. Może byc różnie.
Co to znaczy ze moze byc róznie? Sprzedaja nowy produkt to masz dostać nowy nieotwierany produkt.
nowy, nieotwierany produkt na ogół ma jakąś gwarancję. A tu – ani słowa.
W Sony paragon zakupu ze sklepu jest podstawa gewarancji 12 miesięcznej wiec gwarancja jest 🙂
podstawą gwarancji w Sony jest nienaruszona plomba na sprzęcie.
Oczywiscie masz racje. W ogóle nie biorę pod uwagę ze nowy sprzęt może mieć naruszona plombę.
…a Empik różne rzeczy wypisuje o tych konsolach
Mogli dać w BF taką promocję to bym nie kupował u badziewnego Amazona.
Na Amazonie masz nowszą wersję „B”. Może być troche lepsza kultura pracy.
Podobno to tylko nowsza data produkcji i nic więcej.
nowsza data nie usprawiedliwia zmiany oznaczenia modelu.
Możesz trochę rozwinąć? Czym jest wersja B?
Ponoć przemodelowane chłodzenie. W ostatnim rzucie amazonu były B-Chasis, analogicznie do tego jak były kolejne wersje bazowej PS4. Kótraś wersja wtedy wiązała się też ze zmianą obudowy z błyszczącej na matową bodaj. Te wersje sie zawsze wiązały ze zmianami konstrukcji.
Nie ty jeden 😀 haha Co mi po tych paru złotych różnicy, jak bym po prostu podjechał i sobie odebrał 🙂
co jest niby złego w amazonie? to jest najlepszy sklep z którego kiedykolwiek coś kupowałem w internecie
dostawa w 12-24h jak towar jest na stanie
załatwianie rękojmi wybitnie prokonsumenckie, najpierw oddają kasę i dopiero musisz odesłać
support gadający po polsku
podpowiesz, jak z tą rękojmią? Bo coś nie mogę znalezc nic poza 30.dniowym zwrotem….
24 miesięce w każdym kraju unii europejskiej, standardowa rękojmia
znam standard, chodzi mi o praktykę w Amazon(.)de. Bo oczywiście wszystko mają opisane, tylko brak aktywnych linków.
Wg strony https://www.dobreprogramy.pl/xomo_pl/Kupujemy-PS4-Amazon-vs-sklepy-w-Polsce,46001.html przez 30 dni jest wydanie nowego sprzętu, a do 2 lat jest zwrot pieniędzy.
Przez pierwsze 12 miesięcy jak rozumiem można do autoryzowanego punktu serwisowego Sony się zwracać zamiast Amazona, jeżeli ktoś tak by wolał…
Dokładnie. Jak coś nawala to z amazonem załatwie prokonsumencko. A w PL odeśle, 2 tygodnie bedą macać i zwrócą twierdząc, że ich ekspertyza nie wykazała problemu.
ja kupiłem na amazonie za 1250zł i dziś dostałem ładna taka biaława
Wyblakła w transporcie?
raczej poszarzała, ja myślałem ze biała to taka śnieżno biała, a to szara biel
Podczas transportu wpadła w odwiedziny do Vanisha.
A jak długo czekałeś na przesyłkę? Zgodnie z harmonogramem (tracking) na stronie Amazonu?
kupiłem 23/11 wieczorem dostałem 29/11
na stronie amazona była dostawa 28/29
Heh, to mam pecha. Również kupiłem 23/11, 24/11 niby wysłane, dostawa zaplanowana na 29/11, jednak już tego dnia uległa zmianie na ramy czasowe 29/11-06/12. Z jakiego magazynu szła Twoja konsola? Miałeś regularnie uaktualniany tracking w zakładce Amazonu? – u mnie od piątku bez zmian: „Przesyłka dotarła do punktu przewoźnika GRIMBERGEN”.
własnie nie aktualizowało mi się wskoczyło tylko 24 towar został wysłany i numer dhl (18:00 Przesyłka dotarła do punktu przewoźnika GRIMBERGEN) sam tracking dhl pokazywał jako nieistniejący.
Dopiero we wrotek (28/11) dostałem od dhl smsa że przesyłka w drodze do mnie i też na stronie amazona się zaktualizowało że jest w punkcie szczecin.
Rozumiem, dzięki za informacje!
ja jestem z zielonej, to dość blisko niemca moze szycie doszło dlatego,
swoją droga biała ma oznaczanie cuh 7116b, jakby kogoś interesowało
Biorąc pod uwagę, że Grimbergen mieści się w Belgii, to odległość pomiędzy Szczecinem a Łodzią (ja) jest relatywnie niewielka 😉 Sądzę, że mojej paczki nie ma jeszcze w kraju, bo nie dostałem żadnego SMSa od przewoźnika. Dzięki, dobrze wiedzieć. Jestem ciekaw czy to – podobno – zmienione chłodzenie w tym modelu jest lepsze (cichsze) od poprzedniej rewizji.
Hah, też z Łodzi jestem, przesyłka oczywiście w (nie)sławnym Grimbergen i coś się ruszyć nie może, wczoraj była fala smsów, niestety żaden do mnie. No nic, zamawianie w BF różnie może wyglądać, w zeszłym roku równe dwa tygodnie czekałem na paczkę z filmami na BR. Chociaż nie powiem, do czasu startu bety Monster Huntera (9.12) wolałbym konsolę mieć już w domu.
U mnie podobnie, żadnych SMSów. Mam nadzieję, że w poniedziałek ulegnie to zmianie.
Dalej nic niestety, do jutra prawdopodobnie nie dostarczą. Ciekawe jak Amazon rozwiążę tę sprawę i co u licha dzieje się z przesyłką wysłaną prawie dwa tygodnie temu. Coś pechowa jest ta Łódź 😐
Moje zamówienie również nie dotarło. Obawiam się, że do 7 grudnia także go nie otrzymam i będę zmuszony dzwonić do Amazonu z żądaniem ponownej wysyłki. A miałem nikłą nadzieję, że w związku z tym, że innym osobom zostały w końcu zrealizowane przesyłki, to mnie też, ostatecznie czeka pozytywne zakończenie, ale jednak nad Łodzią ciąży jakieś fatum, ech…
Bardzo pechowa. Nadal nie otrzymałem konsoli, informacje od DHL również brak. Z racji tego, że przedłużony termin dostawy mija dzisiaj, a przesyłka nie jest widoczna w systemie DHLu, czyli nie ma jej w Polsce i dostawa staje się nierealna, to postanowiłem zadzwonić do Amazonu i poprosić o ponowne, ekspresowe nadanie – być może dotarłaby w piątek (jest to o tyle istotne dla mnie, że jestem w trakcie przeprowadzki). I niestety, miła Pani na infolinii nie ma takiej mocy decyzyjnej i musiała skonsultować to z przełożonym, który okazał się durniem, bo według niego jest jeszcze szansa na dostarczenie i dopiero jutro popołudniu mam zadzwonić w tej sprawie. Ręce opadają.
To samo u mnie, tylko, że zadzwonić mam dziś wieczorem/jutro rano. No nic, skomplikuje to mi sprzedaż zwykłej czwórki trochę (mniej czasu przed świętami), czekać na szczęście mogę i lepszej oferty pewnie do końca marca bym nie znalazł.
Współczuję też, że akurat przy przeprowadzce tak wyszło.
Jestem właśnie po rozmowie z – kolejną – Panią z Amazonu. Przesyłka zostanie wysłana niezwłocznie, expressem itp., ale zostanie doręczona najwcześniej 14 grudnia… Otóż, Amazon nie ma obecnie na stanie tego modelu i oczekują na dostawę od Sony. Oczami wyobraźni widzę już jak Sony nie dostarcza nowej partii konsol i wysyłka przeciąga się o kolejne tygodnie…
W każdym razie, według mojej rozmówczyni prawdopodobnie etykieta uległa uszkodzeniu i przewoźnik nie wiedział co dalej zrobić z przesyłką i odesłał ją z powrotem do Amazonu.
Zamówienie ponownie złożone przez Amazon, konsola będzie wysłana dzisiaj (przy duuużym szczęściu) albo w poniedziałek, powinna być między 12 a 14 grudnia. Ech, oby tym razem wszystko normalnie przyszło.
No i przesyłka wysłana, tym razem przez Niemcy, tracking działa od początku i dostawa w Czwartek (oby przed seansem Star Warsów :V)
dlaczego badziewny?
To ile godzin już zmarnowałem na dyskusje z ich supportem nie do końca jest warte zakupu.
Ja mam bardzo podobne przeżycia z tym sklepem, miesiąc czekania na zwrot gotówki. Proponował bym uprzedzać wszystkich ludzi pod newsami o tym jak działa amazon w polsce (a raczej nie działa). Lepiej dopłacić to 100 złotych więcej i mieć masę problemów z głowy, problemów które generuje amazon
Łyknięte!
No to zobaczymy czy nie anulują 😛
Jaka porażka… jak można z taką promocją czekać do zakończenia Black Friday czy Cyber Monday?
I na cholerę kupowałem w Amazonie…
Mam to samo 😐
ale chociaż mamy białe 🙂
Fakt 😛
Pada z gran turismo już dostałem, konsola ma być podobno jutro.
Chyba za dużo kasy mają, jak rozbijają na 2 paczki jedno zamówienie…
osobne zamówienia z tego samego dnia. Pad przyszedł z magazynu z pod poznania, zaś konsola idzie z DE
A co z amazonu zla? przeciez to ta sama konsola tylko ciut taniej jeszcze
Kwestie gwarancyjne… po 12 miesiącach musisz odsyłać do Niemiec, a nie pod pachę i do najbliższego Empika…
Ok to jest dobry powod
…a w Empiku pod drugą pachę – i do domu. Bo po 12. miesiącach musisz Empikowi udowodnic, że ta wada już była w sprzęcie.
No, wielki problem tym bardziej że amazon pokrywa koszt wysyłki i drukuje ci nawet gotowe etykiety. A empik każdy ma pewnie pod domem xD
W sumie mnie znajomy ostrzegał, ze po BF, czy CM będą tańsze, ale nie wytrzymałem i wziąłem z Amazona 😀 haha
Ja też Ci powiem, za rok będą jeszcze tańsze.
A tak serio, cena z Amazona w sumie ta sama więc nie wiem czy jest co żałować.
Tzn. ja tam specjalnie nie żałuję, ale zawsze jakoś tak wolę w sklepie stacjonarnym kupować elektronikę 🙂
…przez internet
Jeszcze lepiej: Jak można było ledwo 4 dni temu anulować zamówienia osobom, które zamawiały na poprzedniej okazji z Empiku na PS4 Pro (1299 zł). Narobili sobie złego PRu i ludzi wkurzyli po to żeby 4 dni później normalnie wystawić od nowa.
Ile gwarancji? Bo nie ma nic w opisie
sony daje 12mscy, ale sklep daje 24mscy rekojmi
Nie sklepy, tylko polskie prawo
nie polskie, tylko unijne
polskie, a że musiało być dostosowane do unijnego to inna para kaloszy 😉
Akurat pod tym wzgledem polskue bylo pierwsze. Po drugie jak u nas wyglada przestrzegania prawa unijnego widac od dwoch lat…
no a jak wyglada? jak sie nie podoba zawsze mozesz zamieszkac w Niemczech pod jednym z wielu osrodkow dla gosci z Afryki, naiwniaku.
Pisiorek? No wlasnie, wy pisiorowcy w ogole go nie przestrzegacie. I wasz wspanialy tekst jak sie nie podoba… bo brak argumentow co? Lepiej byc naiwniakiem niz w dupe ruchanym frajerem
Ciekawe ile ta promka będzie trwała
Jak ta PS4 ma się do XOne X? Wydajnościowo są porównywalne? Czy jak?
PS4 ma 4 TFlops a XboxX 6 Tflops. Wydajność zależy tez od konkretnej gry. Na Youtube możesz sprawdzić sobie porównania.
40% więcej mocy to nie jest „porównywalne”.
moc moca, ale liczy się implementacja w grach.
Tak, pocieszaj się 😀
skłamał? nie, ps4 pro to slaby sprzet przez mala ilosc ramu , procesor, a co najwazniejsze wykonanie, ale gry ma bardzo dobre.
odstaw alkohol 🙂
Rozumiem, ze nie podzielasz mojego zdania?
dalsza dyskusja nie ma sensu. Wystarczy, że przeczytałem wszystkie wystawiane przez Ciebie komentarze w dyskusjach 😀
Wszystkie? Jestes moim fanem, czy tylko udajesz?
fanem raczej nie. Czasami lubię poczytać z psychologicznego punku widzenia co niektóre trolle mają w głowach…. :/
No i co trolle mają w głowach? Może jesteś większym ich fanem niz gier, i chcesz sie do nich upodobnic?
czym? Mam X-a i nic spektakularnego nie widzę.
Czyli masz X i nie widac roznicy miedzy ps4 a X. Dobry zart;)
nie, miałem obie konsole w wersji wypas.
Kiedyś kupię dla Bloodborne.
Potwierdzamy, że zamówienie nr …. zostało przyjęte do realizacji. Odbiór w punkcie: Przewidywana data dostarczenia: 02.12.2017 – 04.12.2017. Także chyba nie anulują
Pomimo takiej samej informacji moje właśnie anulowali…
O ktorej zamawiales?
Moja nie jest anulowana 😛
ANULOWANE 🙁
ANULOWANE!
Mnie też anulowali:
– najpierw wziąłem z opcją płatności i odbioru w salonie – po chwili anulowali;
– potem z opcją płatności z góry i kuriera – też anulowali
Także ściema..
No a moja nie 😀
Już „Produkt niedostępny” więc chyba jednak coś nie teges
Nie koniecznie…
„Przewidywana data dostarczenia:
02.12.2017 – 04.12.2017
Sposób dostawy:
dostawa do Punktu Odbioru
Sposób płatności:
przy odbiorze”
Gdzie Wy widzieliście ze pudełko otwierane albo pudełko uszkodzone ? Ja na stronie tego widzę, a może ślepy jestem. Prośba o info. Dzięki
W tej ofercie nie ma tego. Ale kilka dni temu jak były w podobnej cenie pro to od razu na początku oferty było napisane że może być uszkodzone pudełko bądź zerwana plomba. Niesmak pozostaje że mogą się pomylić i dać pozrywane także ja spasowałem.
„Zamówienie zostało anulowane, ponieważ zapas zamówionych produktów został wyczerpany u naszych dostawców.”
Ciekawe, skoro złożyłem zamówienie dosłownie zaraz po pojawieniu się newsa…
Sklep rewelka, nie pierwszy raz widzę taką akcję. Ciekaw jestem kiedy w Empiku umowa staje się wiążąca.
tak samo mają w Avansie.
pytanie, kiedy pojawiła się promocja
hmmm o której dokładnie zamówiłeś?
Zamówienie złożone i opłacone o 17:35. Konta u nich nie mam, ale z tego samego maila bez rejestracji już zamawiałem parę razy.
No to ciekawa sprawa, zamówione jakieś 30min później, jeszcze nie anulowane.
Najlepsze jest to ze ja zamówiłem tuż przed tym jak produkt po 3 minutach później już był niedostępny a zamówienie nadal aktualne, wiec nie rozumiem na jakiej podstawie Tobie usunęli a mi zostawili zamówienie.
miałem już taką akcję w Empiku na wcześniejszy Cybermonday
tyle, że z Amazonem porozumiewasz się za pomocą linków. A tych w Amazon(.)de jakby brak dla Polski.
Co prawda sprawdzałem już jakiś czas temu
amazon.de ma support telefoniczny gdzie siedzą 3 kobiety (bardzo miłe z resztą) i od ręki załatwią ci każdą sprawę. No chyba że nie dadzą rady to oddzwaniają w kilka h
eee ale po niemiecku to ja nie wydolę rozmawiać ;<
inglisz? polisz?
ja, ja, chcesz, to polisz
no 3 kobity są na polskę właśnie, gadaja po naszemu
jakoś z wysyłaniem używek gier sobie nie poradziły, ale może faktycznie, z reklamacją sprzętu dadzą radę?
Jest odpowiadająca strona po polsku. Ale zamieszczenie tutaj linka spotkało się z agresją moderatora, który post odrzucił.
No to spróbujmy bez linka i niepotrzebnego denerwowania moda (drugi raz, ale w poprzednim poście nie wyciąłem jednego linka i pewnie też zaraz zniknie)
Bezpieczeństwo i prywatność › Polityka prawna› Warunki Korzystania z Serwisu i Warunki Sprzedaży Amazon
(aktualizacja z kwietnia 2017)
„GWARANCJA USTAWOWA (RĘKOJMIA):
Oprócz przysługującej Ci gwarancji prawa zwrotu towaru w terminie 30
dni, klientom na terenie Unii Europejskiej przysługuje również ustawowa
gwarancja (rękojmia), na podstawie której mogą przez okres dwóch lat od
chwili dostawy żądać naprawy lub wymiany towarów zakupionych w Amazon,
jeżeli towary te mają wady lub są niezgodne z opisem. W wypadku gdy
towar nie zostanie naprawiony lub wymieniony w rozsądnym terminie lub
jeżeli naprawa lub wymiana towaru wiąże się z trudnościami, możesz żądać
zwrotu lub obniżenia ceny zakupu.”
dzięki. Ale ja cały czas tłumaczę, że z teorią nie ma problemu. Amazon ma wszystko ładnie opisane. Tyle, że w przypadku innych krajów klika się na „reklamacja” – czy jak to się tam nazywa – i dalej idzie jak po sznurku po kolejnych klikaczach. Moje zamówienie z kwietnia nie ma aktywnych takich linków. Poza 30.dniami na zwrot.
Zatem pytam o praktyczny sposób skorzystania z reklamacji, a nie te wszystkie ładne zapisy co to mi nie przysługuje.
Aaaaa no to przepraszam totalnie nie zrozumiałem.
A po przełączeniu do wersji niemieckiej czy angielskiej?
W chwili obecnej do zamówienia mam
1) Uzyskaj pomoc do zakupionego przedmiotu (do strony „Wybierz przedmiot do naprawy lub do wsparcia technicznego.”)
oraz
2) Zwróć lub wymień przedmioty
A w razie braku linka to w informacjach piszą o tym, aby się kontaktować z supportem
no właśnie, jest aktywny zwrot (30dni). A reklamacje – martwe.
Zamówienie złożone o 18, właśnie anulowane 🙂
Moje o 17.45 też anulowane
Rowniez przyszla anulacja
W Empiku same pijaki pracują, że w ciągu kilku dni znów pomylili się obniżając cenę i ponownie muszą anulować ^^
E, pewnie paru kumpli co dostali cynk je dostanie 😉
Pewnie Andrzejki obchodzili :/
Zamówienie złożone 18:35 – nadal aktualne. To się nazywa fart.
Sprawdzałeś szczegóły zamówienia na stronie empiku?
mi na email nie tez nie przyszlo a na stronie empiku status anulowane
Z innej beczki: ktoś wie, jak anulowac zamówienie w MM? Od niedzieli mam notatkę, że chciałem anulowac, a oni dzisiaj sprzęt wysłali…
Miałem to samo, zamówiłem i zapłaciłem u nich przez internet, ale z odbiorem osobistym. Miał być odbiór w 55 min, po 3h czekania dałem sobie spokój, anulowałem i pojechałem do Saturna. Po dwóch dniach dostałem maila z MM, że zamówienie jest do odbioru. Mówię WTF. Po anulacji powinieneś dostać maila z MM, że zamówienia nie zrealizowano, ale u mnie po pierwszej anulacji przyszedł mail, że zamówienie do odbioru i po 4 dniach nadal brak maila, że zamówienia nie zrealizowano. Zadzwoniłem do nich, wysłali jeszcze raz anulacje przez konsultanta, kolejne 5 dni czekania i nadal nic. Wkurzyłem się i podjechałem do marketu. Pan w punkcie odbiorów internetowych tonął w papierach, przepraszał, sprzęt czekał nadal do odbioru. Znalazł go, wziął papiery, wklepał do systemu i po chwili dostałem upragnionego maila, że zamówienia nie zrealizowano. Potem czekałem prawie tydzień na zwrot kasy z eCard, ale dzisiaj przyszła kasa z powrotem. Jak masz blisko market to podjedź, oni teraz mają ostry sajgon. Ew. jak zdobędziesz telefon do marketu, ale teraz na stronie podają tylko jeden ogólny numer telefonu i na infolinii powiedzieli, że nie mają numerów bezpośrednich do marketów, też komunikują się mailowo.
to miałeś farta, że odbiór osobisty. Ja zamówiłem kurierem za pobraniem. W sumie mi to wisi, po prostu nie odbiorę przesyłki. Ale sumienie nie pozwala mi naciągac nawet MM na koszty. No, trudno, próbowałem. Na UPS też trzeba się rejestrowac albo dzwonic, żeby coś zrobic z paczką. Za dużo zachodu jak na opcję, która powinna byc dostępna już z poziomu zamówienia. Jak w Amazonie.
UWAGA!!! Kupiłem w czarny piątek 4 szt. Wszystkie Konsole rozbierane, zerwane plomby gwarancyjne a pudełko zaklejone jak niby fabryczne!! Po kilku awanturach telefonicznych facet powiedział że konsole były rozbierane przez urząd celny (prawdopodobnie szukali jakiś prochow, np. Pies coś wywąchał w kontenerze i celnicy trzepali każdą śrubkę)
Na konsole gwarancję daje Empik, a nie Sony. Dzwoniłem też do oddziału Sony i tam jest jasne stanowisko – gwarancji brak jakiejkolwiek od Sony.
Po tych rewelacjach zwróciłem je do sklepu, z tym nie było problemu. A teraz główny punkt programu – po moim zwrocie te konsole nagle się pojawiają ponownie w Empiku 50pln taniej. Przypadek? Nie sądzę. Są to prawdopodobnie moje konsole + jeszcze kilku osób które zwróciły ten syf do sklepów. Przestrzegamy i radzę omijać ten sklep szerokim łukiem.
no to przynajmniej wyjaśniło się, jak nieużywane konsole mogą miec uszkodzone plomby. I dodatkowo wiemy już, że jednak Empik dobrze wiedział co pisze, wspominając o plombach fabrycznych. To NIE są plomby na pudełku.
pewno składający je Azjata nie domył rąk po nocnej imprezie 😀
W Polsce jak w lesie
Dzisiaj odebralem swoja PRO z Neonetu. 7116B tez bez plomby przy zasilaniu.
Informacyjnie do wszystkich odnośnie zakupu PS4 Pro z Empik.
Wczoraj jeszcze przed kupnem (zakończonym anulowaniem zamówienia jak u większości) zadzwoniłem na infolinię z prośbą o ustalenie kod konsoli – Pani powiedziała, że zadzwoni następnego dnia jak ustali (dziś to zrobiła, ale poza początkiem nic CUH nic więcej mi nie powiedziała).
Natomiast zostały jej przekazane wszystkie nasze sugestie – głównie odnośnie sprzedaży konsol i anulowań zamówień, co zdarza się cyklicznie oraz odnosnie sprzedaży samych gier jak nowe, a faktycznie nie zawsze odzwierciedlających ten stan.
Ogólnie poprosiła o mój adres email, z którego robiłem zamówienie i powiedziała, że wszystkie sugestie wezmą pod uwagę. Chyba trochę się tym przejęła – bo co prawda było grzecznie z mojej strony, aczkolwiek stanowczo.
Także zobaczymy czy jakiś odzew z ich strony będzie.
Jakby ktoś się ze mną kontaktował w tej sprawie dam znać
ale wiesz, że to o foliowaniu gier to sprawa sprzed roku+? Jeśli wtedy się nie ruszyło i nadal by to robili, to co Ci po przejęciu jakiejś pani?
oki – było to przy okazji więc spoks. Skupiłem się głównie na anulowaniu zakupu konsol bo była przekonana, że wczoraj kupiłem