
Gothic (seria)
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 10:29
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 33 razy
- Podziękowania: 44 razy
Kiedyś robiłem podejście do Gothica i natrafiłem na ścianę. Nie stać mnie było na dalszy rozwój, potworki, które były w zasięgu zabiłem, pozostałe drogi blokowali zbyt silni przeciwnicy. Może nie wiem o jakiejś możliwości stałego zarobku albo jakiejś drodze i trzeba lepiej szukać, bo ona na pewno jest.
Innym razem spróbowałem chyba z otwieraniem zamków i okradzeniem kowala na początku. Kasa szybko się skończyła, progres wymagał pokonania chyba maga wody w nowym obozie z marnymi szansami na sukces, ale było to możliwe.
Mogłem coś pomylić, bo dawno to było i czasem mieszają już mi się obrazy z widzianych gameplayów 1 i 2.
Save'y niestety poszły się paść, jakieś rady do następnego podejścia? Najlepiej bez tricków (jak ten z okradzeniem kowala), tylko co zrobić gdy natrafiasz na "ścianę", chyba że to normalne i bez znajomości gry oraz wykorzystywania jakiś sztuczek nie da się tego przejść.
Innym razem spróbowałem chyba z otwieraniem zamków i okradzeniem kowala na początku. Kasa szybko się skończyła, progres wymagał pokonania chyba maga wody w nowym obozie z marnymi szansami na sukces, ale było to możliwe.
Mogłem coś pomylić, bo dawno to było i czasem mieszają już mi się obrazy z widzianych gameplayów 1 i 2.
Save'y niestety poszły się paść, jakieś rady do następnego podejścia? Najlepiej bez tricków (jak ten z okradzeniem kowala), tylko co zrobić gdy natrafiasz na "ścianę", chyba że to normalne i bez znajomości gry oraz wykorzystywania jakiś sztuczek nie da się tego przejść.
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 paź 2018, o 21:46
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 89 razy
- Podziękowania: 47 razy
- Kontakt:
Owszem - łuk, strzały i miejsce, gdzie zbyt silny przeciwnik cię nie dosięgnie.Kropeks pisze: 23 gru 2021, o 14:03 (...) jakieś rady do następnego podejścia? Najlepiej bez tricków (jak ten z okradzeniem kowala), tylko co zrobić gdy natrafiasz na "ścianę", chyba że to normalne i bez znajomości gry oraz wykorzystywania jakiś sztuczek nie da się tego przejść.
To jest normalne, w tej grze trzeba kombinować.
Po pierwsze oprawianie zwierzyny, po drugie włamania, po trzecie kradzieże i reszta jakoś idzie.
Szukaj też poukrywanych gdzieniegdzie schowków.
- Ci użytkownicy podziękowali BrunoTheLizard za ten post:
- Kropeks
- Posty: 2584
- Rejestracja: 3 gru 2012, o 16:40
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 80 razy
- Podziękowania: 317 razy
- Kontakt:
Na początku walcz z chrząszczami, młodymi ścierwojadami i młodymi kretoszczurami. Pokręć się po starym obozie, wykonaj zadania, które są w zasięgu twojej postaci i złap trochę doświadczenia. Kiedy zdobędziesz pierwszy sensowny oręż i wzmocnisz postać, możesz powalczyć ze ścierwojadami, kretoszczurami, krwiopijcami i wilkami, najbezpieczniej atakować bestie, które nie chodzą stadami.Kropeks pisze: 23 gru 2021, o 14:03 Save'y niestety poszły się paść, jakieś rady do następnego podejścia? Najlepiej bez tricków (jak ten z okradzeniem kowala), tylko co zrobić gdy natrafiasz na "ścianę", chyba że to normalne i bez znajomości gry oraz wykorzystywania jakiś sztuczek nie da się tego przejść.
Jeśli chodzi o kasę to najprościej nauczyć się skradania, zaopatrzyć się w wytrychy i poczekać aż zrobi się ciemno, a potem można bezkarnie rabować górników i strażników. Po obrabowaniu całego obozu będziesz miał całkiem sporo rudy i nie powinno być problemu z zakupem pancerza, kiedy pojawi się taka opcja. Warto też nauczyć się skórowania od myśliwych, którzy polują w okolicach starego obozu, będziesz mógł sprzedawać kły, skóry i pazury pokonanych bestii.
Jeśli chodzi o wskazówki odnośnie początku rozgrywki, to jak najszybciej zaopatrz się w mapę i po prostu nie zapuszczaj się zbyt daleko, bo łatwo zginąć.
PS. Nie warto zniechęcać się trudnym początkiem, jak zdobędziesz lekką zbroję strażnika będzie dużo lepiej

- Posty: 1583
- Rejestracja: 10 kwie 2013, o 16:41
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 143 razy
- Podziękowania: 331 razy
- Kontakt:
Ale to przecież nie żaden trick tylko podstawy mechaniki rozgrywki. Zasada jest prosta - chcesz mieć kasę, musisz kraść. Otwieranie zamków to podstawa a kowal to tylko prosty przykład jak można się nieco wzbogacić na początku. Poza tym, jak koledzy już wspomnieli, łowiectwo jest warte swej ceny bo praktycznie z każdego potwora da się coś uzyskać.Kropeks pisze: 23 gru 2021, o 14:03 jakieś rady do następnego podejścia? Najlepiej bez tricków (jak ten z okradzeniem kowala)
Moja porada - nie śpiesz się. Przed przystąpieniem do jakiejś frakcji, czy to Stary czy Nowy Obóz lub Bagna z "jedynki" czy miasto/farma/klasztor z części drugiej, warto porobić po kolei wszelkie pomniejsze questy dla poszczególnych obozów i dopiero wtedy podjąć decyzję. Zawsze to dodatkowe punkty doświadczenia a niektóre decyzje zamykają nam inne drogi. Jak trochę podrośniesz, zabierz się za eksplorację. W pierwszym rozdziale można już położyć niemal każdego zwierza i praktycznie calkowicie rozwinąć jakąś umiejętność walki. To o tyle ciekawe, że moby odradzają się po rozpoczęciu nowego aktu lub gdy wymaga tego quest. Jest jedno zadanie, w ktorym naprawdę duży bysior broni dostępu do przedmiotu. Rzecz w tym, że jest on tam od samego początku gry i nic nie stoi na przeszkodzie by zarąbać go zanim dostaniesz ten quest. A gdy już go przyjmiesz okaże się, że bysior znowu tam jest i znowu da ci sporo expa. W dużej mierze tyczy się to też drugiej odsłony. Ogólnie warto co rozdział przejść się jeszcze raz po mapie. No i absolutnie warto gdy będziesz miał jakąś obstawę (w paru miejscach dołączają do ciebie npce) korzystać z niej i zaciągać ich gdzie się da by łatwiej ubijać przeciwników.
Pierwszy Gothic ma też ciekawy mechanizm expienia na ludziach. Praktycznie każdego można pokonać bez faktycznego zabijania go bo broń biała nie jest śmiercionośna. Jak załatwisz delikwenta mieczem to zostanie mu 1hp, dostaniesz np. 100 pkt doświadczenia a on padnie i będziesz mógł go jeszcze ograbić. Po tym za każde kolejne zaatakowanie go już nie dostaniesz expa, chyba że zabijesz go definitywnie łukiem lub czarami. Wówczas dostaniesz drugie 100 pkt. W części drugiej to już tak nie działa, tam bandyci choć są ludźmi giną od razu.
W pierwszym Gothiku jest mały bug/glitch dotyczący spadania. Tuż przed samym upadkiem na ziemię wystarczy nacisnąć przycisk ruchu w bok i Bezio zachowa się tak jakby zeskoczył z małej wysokości. W samej rozgrywce nie jest to jakieś wielkie ułatwienie, ja po prostu stosuję to jako oszczędzacz czasu. Zamiast schodzić z wysokiej góry ścieżką na sam dół po prostu szybciej jest zeskoczyć, zwłaszcza jak już drogę znasz i wiesz, że nic ciekawego po drodze nie znajdziesz

Czytaj opisy przedmiotów konsumpcyjnych, niektóre dają stałe bonusy i warto je zachować na późniejszy etap gry. W części pierwszej to nie taki problem bo tu o ile dobrze pamiętam statystyki mają sztywne wartości maksymalne, więc zaoszczędzić można co najwyżej kilka punktów nauki ale Gothic 2 z dodatkiem to inna para kaloszy i tam koszty nauki umiejętności na wyższych poziomach są koszmarnie duże.
No i najważniejsze - sejwuj dużo i często!

- Ci użytkownicy podziękowali Angrenbor za ten post (w sumie 3):
- DonOnion • Kropeks • szczypiorofix
- Posty: 98
- Rejestracja: 22 sie 2021, o 12:13
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 24 razy
- Podziękowania: 66 razy
Ja zawsze zaczynałem każdego Gothica w miarę możliwości od zadań nie wymagających zabijania zwierzaków i innych latających, wyłącznie chrząszcze lub inne małe nie dające nic poza mięsem. Później walka wybraną bronią +1, a następnie skórowanie, pazury, żądła, itd. czyli pełna nauka od myśliwego. Dopiero wtedy zaczynałem zabijać konkretne stworzenia - młode i normalne. Dlaczego? Od razu masz podwójną korzyść - punkty doświadczenia + zasoby na handel lub na później.
Fakt, zawsze zapuszczam się na groźne tereny i ganiam po skałach lub przebiegam klucząc (nawet na tereny z bestiami i orkami, jeżeli to możliwe). Dużo ganiania, ale i roślinki czy grzybki przygarnę, a to coś gdzieś innego znajdę. Frajda jest.
W jedynce np. po godzinie grania ostatnio wylądowałem w zatopionej wieży i plądrowałem skrzynki ze szkieletami na plecach. Kilka ogarnąłem i w nogi, bo z mieczem +15 to mogłem sobie co najwyżej w zębach podłubać
Fakt, zawsze zapuszczam się na groźne tereny i ganiam po skałach lub przebiegam klucząc (nawet na tereny z bestiami i orkami, jeżeli to możliwe). Dużo ganiania, ale i roślinki czy grzybki przygarnę, a to coś gdzieś innego znajdę. Frajda jest.
W jedynce np. po godzinie grania ostatnio wylądowałem w zatopionej wieży i plądrowałem skrzynki ze szkieletami na plecach. Kilka ogarnąłem i w nogi, bo z mieczem +15 to mogłem sobie co najwyżej w zębach podłubać

- Posty: 154
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 10:29
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 33 razy
- Podziękowania: 44 razy
Grając miałem uczucie, że oszukuję, że omijam ścieżkę wyznaczoną przez twórców, ale rozwialiście moje wątpliwości, że tak trzeba w to grać. Oczywiście nie mówię o jakiś kodach, tylko właśnie wykorzystywanie mechanik.
Dziękuję za wskazówki.
Dziękuję za wskazówki.
- Posty: 98
- Rejestracja: 22 sie 2021, o 12:13
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 24 razy
- Podziękowania: 66 razy
Ogrywam teraz te Kroniki Myrtany (w przerwie od ponownego przechodzenia Gothic'a 1) i przypomniałem sobie jedną ważną rzecz, o której chyba niewiele osób wie. Warto łazić wszędzie i w miarę nauki sztuki myśliwskiej tłuc w miarę na bieżąco wszystkie zwierzaki, owady, potworki (z zastrzeżeniem o którym pisałem kilka postów wcześniej). Ale...
Pamiętać trzeba, że każdy nowy rozdział to również częściowy respawn tego co padło (nie koniecznie tych samych w tych samych miejscach, ale jednak). Także już w rozdziale pierwszym warto zedrzeć buty na skałach, zmoczyć portki gdzie tylko się da, poszturchać się ze wszystkim co lata, łazi bądź człapie i nie dać się przy tym za bardzo poobijać. I w każdym z kolejnych rozdziałów na nowo poszukać co gdzie się pojawiło ponownie.
W ten sposób w każdym rozdziale maksujemy zdobyte doświadczenie i rozwijamy postać, a i przy okazji wydłużamy czas, a więc i przyjemność z gry pewnie i dwu- lub trzykrotnie
Pamiętać trzeba, że każdy nowy rozdział to również częściowy respawn tego co padło (nie koniecznie tych samych w tych samych miejscach, ale jednak). Także już w rozdziale pierwszym warto zedrzeć buty na skałach, zmoczyć portki gdzie tylko się da, poszturchać się ze wszystkim co lata, łazi bądź człapie i nie dać się przy tym za bardzo poobijać. I w każdym z kolejnych rozdziałów na nowo poszukać co gdzie się pojawiło ponownie.
W ten sposób w każdym rozdziale maksujemy zdobyte doświadczenie i rozwijamy postać, a i przy okazji wydłużamy czas, a więc i przyjemność z gry pewnie i dwu- lub trzykrotnie


Takie o pojawiło mi się na Steamie, zamiast zwykłego Gothic i Gothic II.
Zazwyczaj robi się takie coś, żeby oddzielić stare od nowego. Catherine Classic, Battlefront 2 Classic, XIII Classic, Serious Sam Classics.
O ile rozumiem Gothic 1, bo Gothic Remake, tak dwójka już mnie zaskoczyła.
Ukryta zapowiedź remasterów?
- Posty: 214
- Rejestracja: 20 lis 2020, o 14:11
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 143 razy
- Podziękowania: 18 razy
Może coś w tym jest. Trwa moda na remastery. W każdym razie fajnie by było. Nigdy dość Gothica.GoodLuke pisze: 19 mar 2022, o 08:33
Takie o pojawiło mi się na Steamie, zamiast zwykłego Gothic i Gothic II.
Zazwyczaj robi się takie coś, żeby oddzielić stare od nowego. Catherine Classic, Battlefront 2 Classic, XIII Classic, Serious Sam Classics.
O ile rozumiem Gothic 1, bo Gothic Remake, tak dwójka już mnie zaskoczyła.
Ukryta zapowiedź remasterów?
- Posty: 1239
- Rejestracja: 20 wrz 2013, o 18:23
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 380 razy
- Podziękowania: 518 razy
- Kontakt:
Pierwsze dwie części dostały własny Warsztat na Steamie.
Fajny sposób na archiwizację modów... o ile ostali się ludzie odpowiedzialni za stare projekty. Te nowsze pewnie niedługo się pojawią ale te starsze - już niekoniecznie.
https://steamcommunity.com/app/65540/workshop/
https://steamcommunity.com/app/39510/workshop/
Fajny sposób na archiwizację modów... o ile ostali się ludzie odpowiedzialni za stare projekty. Te nowsze pewnie niedługo się pojawią ale te starsze - już niekoniecznie.
https://steamcommunity.com/app/65540/workshop/
https://steamcommunity.com/app/39510/workshop/
- Ci użytkownicy podziękowali EdmundBA za ten post (w sumie 8):
- FotelSkrzypi • TheLastJedi • Benzacne • xarlo12 • Xanthi • Dandyl • taniec_chochola • eldawido159
- Posty: 549
- Rejestracja: 27 wrz 2013, o 16:27
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 166 razy
- Podziękowania: 214 razy
- Kontakt:
Ja mam zupełnie inne wrażenia, gdyby nie audio i pełzacze na końcu to bym nawet nie poznał że to Gothic.Dandyl pisze: 13 sie 2022, o 13:26 Remake wygląda szalenie klimatycznie. Będzie grane.
https://www.youtube.com/watch?v=0Re4-5gwiKs
Brakuje mi tu klimatu, wygląda to jakoś tak generycznie.
- Posty: 192
- Rejestracja: 10 paź 2015, o 16:46
- Lokalizacja: Tyria
- Podziękował: 70 razy
- Podziękowania: 67 razy
ale ten remake będzie drewnem, niektórych rzeczy lepiej nie zmieniać ani nie odkrywać.szymon257 pisze: 13 sie 2022, o 16:04 Remake wygląda szalenie klimatycznie. Będzie grane.
https://www.youtube.com/watch?v=0Re4-5gwiKs
jak dla mnie (i większości) gothic skończył się na trójce która jest klejnotem, co prawda upapranym w g**nie i nie obrobionym ale jednak klejnotem korony.
Wkrótce się przekonamy. Ejże przecież widać, że to kopalnia.szymon257 pisze: 13 sie 2022, o 16:04Ja mam zupełnie inne wrażenia, gdyby nie audio i pełzacze na końcu to bym nawet nie poznał że to Gothic.Dandyl pisze: 13 sie 2022, o 13:26 Remake wygląda szalenie klimatycznie. Będzie grane.
https://www.youtube.com/watch?v=0Re4-5gwiKs
Brakuje mi tu klimatu, wygląda to jakoś tak generycznie.
