jak to jest z przeterminowaniem kluczy?

Awatar użytkownika
Predator
Posty: 370
Rejestracja: 12 wrz 2013, o 20:54
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 9 razy
Kontakt:

Niektórzy skarżyli się pod ostatnim humblem że ich stare klucze kiedyś straciły ważność. Mam sporo nieużytych kluczy i się martwię że jeśli sprzedam to będą przeterminowane i dostanę negatywy choćby na allegro czy bazarze.
Słyszałem kilka razy w życiu o takich przypadkach, ale chciałbym w końcu się dowiedzieć jak to jest, przecież kupując klucze czy zestaw gier nie mają prawa mi je przeterminować, zwłaszcza jak nie ma oznaczenia że wtedy i wtedy zostaną przeterminowane. Skoro za coś zapłaciłem to jakim prawem mogą to przeterminować? Nawet 10 letnie klucze powinny działać i wydawcy nic do tego.
Mam nadzieję że te osoby które piszą że tak mieli to np. zapomnieli że już sprzedali dany klucz wcześniej.
Ciekawe jaki komunikat w steam się wtedy pojawia.
Steam powinien udostępnić mechanizm sprawdzania kluczy czy są poprawne bez aktywacji (jak w origin) i to hurtowo.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 704
Rejestracja: 19 gru 2015, o 12:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Małopolska, Polska
Podziękował: 14 razy
Podziękowania: 53 razy
Kontakt:

Klucze normalnie mogą stracić ważność , mam kilka gier pudełkowych w których jest nawet podana data do kiedy można aktywować.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 370
Rejestracja: 12 wrz 2013, o 20:54
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 9 razy
Kontakt:

Nie piszę o sytuacji gdzie podana jest data, tylko o zakupie klucza w sklepie lub bundla gdzie nie ma podanej daty.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1042
Rejestracja: 14 cze 2016, o 06:56
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 1287 razy
Podziękowania: 391 razy
Kontakt:

Z tego co kojarzę, to przeterminowywaniu podlegają w głównej mierze wygenerowane giftlinki - da się to rozwiązać poprzez pisanie do supportu, tylko niektórzy wolą tego nie robić, bo support lubi 'zarzucić' przy tym, że łamiemy zasady HumbleBundle czy innych Gali poprzez odsprzedawanie kluczy (giftów) czego wg regulaminu nie wolno robić. Sam zazwyczaj generuję po prostu kody i nie miałem jeszcze z problemu z nieaktywnymi. Ostatnio po prostu nie odsłaniam ani kodu, ani gifta. Robię to na życzenie dopiero po zakupie.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 310
Rejestracja: 12 paź 2013, o 00:00
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 23 razy
Podziękowania: 43 razy
Kontakt:

Rasiek pisze: Niektórzy skarżyli się pod ostatnim humblem że ich stare klucze kiedyś straciły ważność. Mam sporo nieużytych kluczy i się martwię że jeśli sprzedam to będą przeterminowane i dostanę negatywy choćby na allegro czy bazarze.
Słyszałem kilka razy w życiu o takich przypadkach, ale chciałbym w końcu się dowiedzieć jak to jest, przecież kupując klucze czy zestaw gier nie mają prawa mi je przeterminować, zwłaszcza jak nie ma oznaczenia że wtedy i wtedy zostaną przeterminowane. Skoro za coś zapłaciłem to jakim prawem mogą to przeterminować? Nawet 10 letnie klucze powinny działać i wydawcy nic do tego.
Mam nadzieję że te osoby które piszą że tak mieli to np. zapomnieli że już sprzedali dany klucz wcześniej.
Ciekawe jaki komunikat w steam się wtedy pojawia.
Steam powinien udostępnić mechanizm sprawdzania kluczy czy są poprawne bez aktywacji (jak w origin) i to hurtowo.
Takiego narzędzia steam nie udostępni gdyż to tworzyłoby pole do nadużyć. Natomiast jeśli masz sporo kluczy to udostępnij komuś te najstarsze i zobaczysz czy działają. Albo aktywuj na swoim koncie. Jeśli tak to te nowsze możesz wystawić. Tylko nie wszystkie na raz a po kolei. Jeśli po drodze będziesz miał wpadkę to dasz sobie spokój.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 5
Rejestracja: 17 lip 2017, o 00:02
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Wie ktoś z Was jaki jest termin ważności keysów?
W sumie ciekawi mnie również gdzie można sprawdzić ważność kluczy np. z humble bundle czy te z g2a
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1286
Rejestracja: 20 mar 2013, o 10:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 50 razy
Podziękowania: 78 razy
Kontakt:

madagaskarxD pisze: Wie ktoś z Was jaki jest termin ważności keysów?
W sumie ciekawi mnie również gdzie można sprawdzić ważność kluczy np. z humble bundle czy te z g2a
Nie ma czegoś takiego jak termin ważności kluczy. Klucze są ważne bezterminowo. Humble może sobie ustalić jakiś swój termin ale wydaje mi się, że wtedy po prostu przestaną się generować nowe klucze albo po prostu wszyscy dostaną nieprawidłowe/duplikaty. Druga opcja to po prostu developer ze swojej strony deaktywuje jakąś partię kluczy, jeśli deklarował, że będzie można aktywować je w określonym czasie. Nie sądzę, aby w samym kluczy była zaszyta data, a już na pewno nie można tego sprawdzić. Szczególnie w keyshopie, gdzie najczęściej nie wiesz nawet skąd pochodzi klucz.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 418
Rejestracja: 6 kwie 2013, o 11:57
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Netherlands
Podziękował: 16 razy
Podziękowania: 27 razy
Kontakt:

madagaskarxD pisze: Wie ktoś z Was jaki jest termin ważności keysów?
Nie da się sprawdzić terminu ważności klucza.
boskiapollo pisze: Nie ma czegoś takiego jak termin ważności kluczy. Klucze są ważne bezterminowo. Humble może sobie ustalić jakiś swój termin ale wydaje mi się, że wtedy po prostu przestaną się generować nowe klucze albo po prostu wszyscy dostaną nieprawidłowe/duplikaty.
Błąd. To osoba generująca klucze ustala jak długo będą one ważne - to jest opcja podczas ich generowania. Ta sama osoba może też dezaktywować partię kluczy.
Edit dla jasności: chodzi mi oczywiscie o Steamworks.

Humble Bundle nie ma dostępu do tego. Oni otrzymują po prostu klucze, które mogą mieć termin ważności. Zależy jak się dogadali z klientem.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1286
Rejestracja: 20 mar 2013, o 10:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 50 razy
Podziękowania: 78 razy
Kontakt:

Avaray pisze:
boskiapollo pisze: Nie ma czegoś takiego jak termin ważności kluczy. Klucze są ważne bezterminowo. Humble może sobie ustalić jakiś swój termin ale wydaje mi się, że wtedy po prostu przestaną się generować nowe klucze albo po prostu wszyscy dostaną nieprawidłowe/duplikaty.
Błąd. To osoba generująca klucze ustala jak długo będą one ważne - to jest opcja podczas ich generowania. Ta sama osoba może też dezaktywować partię kluczy.
Edit dla jasności: chodzi mi oczywiscie o Steamworks.

Humble Bundle nie ma dostępu do tego. Oni otrzymują po prostu klucze, które mogą mieć termin ważności. Zależy jak się dogadali z klientem.
Nie błąd tylko w sumie potwierdzenie moich słów :) Sam klucz nie ma ważności. Całość odbywa się poprzez deklarację i akcję developera. Zakładają, że klucze powinny być aktywowane do jakiejś daty, a następnie je banują. Ale dalej sam klucz nie ma ważności jako takiej.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 418
Rejestracja: 6 kwie 2013, o 11:57
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Netherlands
Podziękował: 16 razy
Podziękowania: 27 razy
Kontakt:

boskiapollo pisze:
Avaray pisze:
boskiapollo pisze: Nie ma czegoś takiego jak termin ważności kluczy. Klucze są ważne bezterminowo. Humble może sobie ustalić jakiś swój termin ale wydaje mi się, że wtedy po prostu przestaną się generować nowe klucze albo po prostu wszyscy dostaną nieprawidłowe/duplikaty.
Błąd. To osoba generująca klucze ustala jak długo będą one ważne - to jest opcja podczas ich generowania. Ta sama osoba może też dezaktywować partię kluczy.
Edit dla jasności: chodzi mi oczywiscie o Steamworks.

Humble Bundle nie ma dostępu do tego. Oni otrzymują po prostu klucze, które mogą mieć termin ważności. Zależy jak się dogadali z klientem.
Nie błąd tylko w sumie potwierdzenie moich słów :) Sam klucz nie ma ważności. Całość odbywa się poprzez deklarację i akcję developera. Zakładają, że klucze powinny być aktywowane do jakiejś daty, a następnie je banują. Ale dalej sam klucz nie ma ważności jako takiej.
No właśnie nie. Podczas procesu generowania kluczy wybiera się czy mają mieć one datę wygaśnięcia czy nie. Jeśli tak - to ustawia się kiedy mają wygasnąć.
Tak więc dajmy na to Ja generuję sto tysięcy kluczy dla HB, aby mogli je rozdać jako giveaway.
Ustawiam datę do końca sierpnia 2018 i mówię HB, że to jest termin w którym klucze automatycznie wygasną.
Ja ani nikt inny nie będzie musiał ich ręcznie dezaktywować.

Edit: Chodzi mi o to, że błędnie mówisz, że klucze nie mają ważności. Otóż mają - taką jaką ktoś im ustawi. To, że większość developerów/wydawców tego nie robi, to już inna sprawa.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 106
Rejestracja: 13 maja 2017, o 17:01
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 30 razy
Podziękowania: 6 razy
Kontakt:

Klucze mają ważność, ale zależy to od dewelopera czy to ustawi przy generowaniu kluczy. Nawet jak HB daje klucze w GA to zastrzega, aby aktywować do jakiejś daty, bo później są nieważne. Klucze zakupione w HB są aktywne cały czas, ale HB zabezpiecza się w przypadku prezentów, gdzie klucze tracą ważność, bo ludzie wystawiają je w sklepach.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1286
Rejestracja: 20 mar 2013, o 10:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 50 razy
Podziękowania: 78 razy
Kontakt:

A to zwracam honor obu Panom, nie wiedziałem, że taka opcja istnieje.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 370
Rejestracja: 12 wrz 2013, o 20:54
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 9 razy
Kontakt:

Quoyque pisze: Z tego co kojarzę, to przeterminowywaniu podlegają w głównej mierze wygenerowane giftlinki - da się to rozwiązać poprzez pisanie do supportu, tylko niektórzy wolą tego nie robić, bo support lubi 'zarzucić' przy tym, że łamiemy zasady HumbleBundle czy innych Gali poprzez odsprzedawanie kluczy (giftów) czego wg regulaminu nie wolno robić. Sam zazwyczaj generuję po prostu kody i nie miałem jeszcze z problemu z nieaktywnymi. Ostatnio po prostu nie odsłaniam ani kodu, ani gifta. Robię to na życzenie dopiero po zakupie.
Przeterminowane giftlinki czyli masz na myśli w przypadku humbla link w którym po wejściu możesz wpisać swój mail? Że jak się przeterminuje to już nie możesz wpisać maila i zobaczyć strony z kluczem? Takich linków nie mam, ale mam np sclaimowane na koncie gifty i są w purchases - to chyba nie ulega przeterminowaniu?
Z indiegali też mam sporo giftlinków ale chyba działają, bo właśnie wygenerowałem na maila jednego i widzę stronę z bundlem

IndieGala w mailu podaje
PLEASE ACTIVATE YOUR KEYS AS SOON AS POSSIBLE.
Your keys and your account will NEVER expire. You can activate your keys even after a year has passed.
Most of the unsold keys are sent back to the vendor 60 days after the bundle ends, so replacing keys after this period may be difficult.

Po co mam aktywować jak najszybciej skoro później piszą że nigdy się nie przeterminują?
Większość niesprzedanych kluczy wraca do sprzedawcy 60 dni po bundlu, więc wymiana kluczy po tym czasie może być trudna - tylko po co miałbym wymieniać skoro się nie przeterminuje? Czy to sugerowanie że nie wszystkie są prosto od wydawcy i mogą być duplikaty?
Skoro wraca większość niesprzedanych to znaczy że sprzedane (nieodsłonięte oraz odsłonięte) nie wracają do sprzedawcy tylko mam je na koncie albo chociaż mam zabookowane - że mam do nich prawo i mają się pojawić np 3 dni po próbie odsłonięcia (jeśli nie mają ich na stanie).

Wydaje mi się że jak się odsłoni klucz to w przypadku humbla jest on świeży, a na pewno świeższy niż gdybym od razu odsłonił a sprzedał za 3 lata, ponieważ czasami jest że aktualnie nie mają na stanie (mimo że przecież kupiłem więc powinni je mieć dla mnie 24/7 zapas dla właścicieli)
boskiapollo pisze: Nie błąd tylko w sumie potwierdzenie moich słów :) Sam klucz nie ma ważności. Całość odbywa się poprzez deklarację i akcję developera. Zakładają, że klucze powinny być aktywowane do jakiejś daty, a następnie je banują. Ale dalej sam klucz nie ma ważności jako takiej.
Skoro banują to znaczy że ma ważność. Jeśli dają datę ważności np 3 lata to powinni napisać w danym bundlu że klucze tracą ważność w 2021 roku
boskiapollo pisze: Humble może sobie ustalić jakiś swój termin ale wydaje mi się, że wtedy po prostu przestaną się generować nowe klucze albo po prostu wszyscy dostaną nieprawidłowe/duplikaty.
No to powiedzcie jak najbezpieczniej robić?
1. Od razu odsłaniać klucze (i nie aktywować na steamie) żeby przypadkiem za kilka lat nie było tak, że się nie wygeneruje klucz jak kliknę redeem?
2. Czy może nie redeemować żeby klucze były najświeższe? I wtedy dopiero redeemować jak ktoś kupi?
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 847
Rejestracja: 9 sty 2013, o 18:19
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 21 razy
Podziękowania: 705 razy
Kontakt:

Rasiek pisze: No to powiedzcie jak najbezpieczniej robić?
1. Od razu odsłaniać klucze (i nie aktywować na steamie) żeby przypadkiem za kilka lat nie było tak, że się nie wygeneruje klucz jak kliknę redeem?
2. Czy może nie redeemować żeby klucze były najświeższe? I wtedy dopiero redeemować jak ktoś kupi?
Opcja druga wydaje mi się najbezpieczniejsza. W tym roku zacząłem sprzedawać zbędne klucze z bardzo starych bundli Humble Bundle (z 2013 roku) i klucz odkrywałem dopiero w momencie sprzedaży. Wszystkie klucze działały, nikt nie zgłosił problemów.
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 1956
Rejestracja: 22 cze 2013, o 19:20
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 249 razy
Podziękowania: 393 razy
Kontakt:

Rasiek pisze: No to powiedzcie jak najbezpieczniej robić?
1. Od razu odsłaniać klucze (i nie aktywować na steamie) żeby przypadkiem za kilka lat nie było tak, że się nie wygeneruje klucz jak kliknę redeem?
2. Czy może nie redeemować żeby klucze były najświeższe? I wtedy dopiero redeemować jak ktoś kupi?
Z punktu widzenia bezpieczenstwa, to nie ma najmniejszego znaczenia, chyba ze spodziewasz sie wlamu na konto HB (znam takich, co przy wycieku danych na dlh stracili troche gier z Humbla przez to, ze mieli takie same hasla do HB).
"Swiezszy" klucz tu nie ma wiekszego znaczenia, HB samo z siebie nie moze zrobic revoke'a kluczy.
Czasem moze sie okazac, ze HB zabraknie kluczy i potem bedziesz czekal, az dodadza nowe.

Od czasu, gdy "jakims dziwnym cudem" stracilem zawartosc duzej ilosci giftlinkow HB (okazaly sie nagle zuzyte niewiadomo przez kogo), zawsze wyciagam klucze od razu.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1216
Rejestracja: 16 paź 2015, o 20:11
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 139 razy
Kontakt:

@up niewiem jak klucze ze sklepu , ale napewno humble ma wolną rekę do cofania kluczy z bundli .
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 370
Rejestracja: 12 wrz 2013, o 20:54
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 9 razy
Kontakt:

McSnake pisze: Od czasu, gdy "jakims dziwnym cudem" stracilem zawartosc duzej ilosci giftlinkow HB (okazaly sie nagle zuzyte niewiadomo przez kogo), zawsze wyciagam klucze od razu.
O jakiej postaci giftlinków piszesz?
Takiej co trzeba wpisać maila? I wtedy jak wpisałeś maila to klucze tam były zużyte?
Czy giftlink w postaci takiej że ktoś Ci dał link do strony bundla z nieodkrytymi kluczami? Taki giftlink który nie jest sclaimowany na konto każdy może widzieć i może w taki sposób zużył?

Zawsze wyciągasz klucze od razu czyli od razu redeemujesz ale nie aktywujesz?
Monek22 pisze: @up niewiem jak klucze ze sklepu , ale napewno humble ma wolną rekę do cofania kluczy z bundli .
Skąd wiesz? Miałeś taki przypadek? Wycofać moga chyba całe zamówienie (refundować) zaraz po zakupie, ale cofać klucze po jakimś czasie to nie wiem
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 4061
Rejestracja: 3 gru 2012, o 11:48
Podziękował: 175 razy
Podziękowania: 58 razy
Kontakt:

McSnake pisze:
Rasiek pisze: No to powiedzcie jak najbezpieczniej robić?
1. Od razu odsłaniać klucze (i nie aktywować na steamie) żeby przypadkiem za kilka lat nie było tak, że się nie wygeneruje klucz jak kliknę redeem?
2. Czy może nie redeemować żeby klucze były najświeższe? I wtedy dopiero redeemować jak ktoś kupi?
Z punktu widzenia bezpieczenstwa, to nie ma najmniejszego znaczenia, chyba ze spodziewasz sie wlamu na konto HB (znam takich, co przy wycieku danych na dlh stracili troche gier z Humbla przez to, ze mieli takie same hasla do HB).
"Swiezszy" klucz tu nie ma wiekszego znaczenia, HB samo z siebie nie moze zrobic revoke'a kluczy.
Czasem moze sie okazac, ze HB zabraknie kluczy i potem bedziesz czekal, az dodadza nowe.

Od czasu, gdy "jakims dziwnym cudem" stracilem zawartosc duzej ilosci giftlinkow HB (okazaly sie nagle zuzyte niewiadomo przez kogo), zawsze wyciagam klucze od razu.
Pisałem o tym z tuzin razy na forum -> URLe gitlinków lubią wygasać po kilku dniach i wtedy faktycznie wygląda to jakby ktoś użył już gifta, ale tak nie jest - wystarczy napisać do supportu z opisaniem problemu a naprawią URL i ten sam link będzie ponownie aktywny. No chyba że oskarżą Cię o bycie handlarzem to wtedy nic nie wskórasz, ale mi się to jeszcze nie zdarzyło.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 370
Rejestracja: 12 wrz 2013, o 20:54
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 9 razy
Kontakt:

Revan pisze: Pisałem o tym z tuzin razy na forum -> URLe gitlinków lubią wygasać po kilku dniach i wtedy faktycznie wygląda to jakby ktoś użył już gifta, ale tak nie jest - wystarczy napisać do supportu z opisaniem problemu a naprawią URL i ten sam link będzie ponownie aktywny. No chyba że oskarżą Cię o bycie handlarzem to wtedy nic nie wskórasz, ale mi się to jeszcze nie zdarzyło.
A jeśli już masz sclaimowanego giftlinka na koncie to nic nie wygaśnie?
ODPOWIEDZ