Steam - temat ogólny

Okazyjne ceny gier na PC z dystrybucji elektronicznej. Klucze Steam, GOG, Origin, Uplay itd
Regulamin forum
1. Prosimy nie zakładać osobnych tematów dla pojedynczych promocji;
2. Niepospolite promocje opisane wraz z linkiem w odpowiednim temacie mogą zostać nagrodzone dodatnimi punktami reputacji;
3. Zabrania się wklejania prywatnych linków referencyjnych lub linkowania stron trzecich używających refów.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1184
Rejestracja: 17 lut 2013, o 06:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Outer Space
Podziękował: 7 razy
Podziękowania: 16 razy
Kontakt:

Ba, wystawisz karty na rynku społeczności o 1 gr taniej i będą schodzić jak świeże bułeczki :D
q51
Awatar użytkownika
q51
Robin Hood
Posty: 324
Rejestracja: 12 mar 2016, o 02:14
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 22 razy
Podziękowania: 24 razy
Kontakt:

spokojnie, gromadka gabena zadba o to, zeby firma nie stracila, ani grosza na zadnej cenie, podatku, przewalutowaniu, promocji czy czymkolwiek innym, a wrecz zyskala.
pe-el-eny to [marketingowy z punktu widzenia steam] plus dla graczy, a finansowy (wiec prawdziwy i wymierny) dla firmy.

trzeba sobie zadac proste pytanie: czy gaben robi cos, na czym ma nie zyskac? przeciez gdyby im sie to nie mialo oplacac palcem by nie kiwneli.

dajcie mi jeden przyklad aktywnosci 'dla dobra graczy' bez (planowanego, a plany czasem nie wypalaja) zysku firmy!
promocje? chyba oczywiste.
steam sale? zniwa prowizji.
duzo roznych gier? duzo kolejnych prowizji.
greenlight? sciema i kolejne prowizje.
steam direct? greenlight^2.
karty? pfffffffffffff.
inne przedmioty z gier? pffffffffffff 2.

(mozna dopisywac).
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1241
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 91 razy
Podziękowania: 259 razy
Kontakt:

q51 pisze: trzeba sobie zadac proste pytanie: czy gaben robi cos, na czym ma nie zyskac? przeciez gdyby im sie to nie mialo oplacac palcem by nie kiwneli.
No tak, bo biznes to prowadzi się za darmo :tak: Seems legit. Pewnie jakbyś Ty prowadził firmę to byś robił tylko takie rzeczy, które się firmie nie opłacają, a klientom tak.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1306
Rejestracja: 4 lip 2013, o 20:26
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 37 razy
Podziękowania: 49 razy
Kontakt:

jezeli przelicza ceny po aktualnych kursach z € badz $ i jeszcze dolicza polska roznica vatu to bedziemy miec ceny najwyzsze w europie :macha:
q51
Awatar użytkownika
q51
Robin Hood
Posty: 324
Rejestracja: 12 mar 2016, o 02:14
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 22 razy
Podziękowania: 24 razy
Kontakt:

GThoro pisze:
q51 pisze: trzeba sobie zadac proste pytanie: czy gaben robi cos, na czym ma nie zyskac? przeciez gdyby im sie to nie mialo oplacac palcem by nie kiwneli.
No tak, bo biznes to prowadzi się za darmo :tak: Seems legit. Pewnie jakbyś Ty prowadził firmę to byś robił tylko takie rzeczy, które się firmie nie opłacają, a klientom tak.
ja opisuje praktyki steam (przegiecie w jedna strone), a ty opisujesz drugi biegun tej sytuacji. oczywiscie zaden z nich nie jest dobry (oba finalnie prowadza do konca zabawy w prowadzenie dzialalnosci gospodarczej, tylko na rozne sposoby).

jaki jest dobry? pewnie gdzies pomiedzy. nie szukalbym jasnej granicy ani zlotego srodka. ale jakis balans pomiedzy braniem a dawaniem musi byc. dawanie z przewaga sciemy chyba sie srednio balansuje...

wracajac blizej tematu, ja tam sie boje tej zmiany. niby bedzie latwiej, czytelniej, moze czasem nieco drozej, ale to tylko pare groszy... i tak idac metoda malych kroczkow...
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 796
Rejestracja: 10 mar 2016, o 17:11
Lokalizacja: Kadajowo
Podziękował: 129 razy
Podziękowania: 287 razy
Kontakt:

Oby tylko nie skończyło się regionalizacją wersji gier. Jeśli któryś wydawca weźmie przykład z Origina i kosztem trochę niższych cen wlepi jedynie polsko-ruskie wydania, to chyba się pochlastam. ;p
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 226
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 17:22
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:

Macie pełną treść maila. Ceny jak ceny, developer ustala. Jedni przeliczą po kursie, inni uwzględnią sytuacje polskiego rynku. Bardziej bym się martwił tym, że jak któryś nie wstawi polskiej ceny, gra po prostu zniknie ze Steama.

Kod: Zaznacz cały

As part of our continuing efforts to make Steam better for players around the world, we are now accepting game pricing in 10 new currencies and 1 new region. Please enter pricing for the following new currencies with launch planned for later this year:

Argentinian Peso (ARS)
Costa Rican Colón (CRC)
Israeli New Shekel (ILS)
Kazakhstani Tenge (KZT)
Kuwaiti Dinar (KWD)
Polish Zloty (PLN)*
Qatari Rial (QAR)
Ukrainian Hryvnia (UAH)
Uruguayan Peso (UYU)
Vietnamese Dong (VND)
South Asian Pricing Region (USD discounted pricing for Bangladesh, Bhutan, Nepal, Pakistan, and Sri Lanka)
In addition to offering local currency pricing in more countries, players in these countries will also be able to use a variety of previously unavailable payment methods. With this update, Steam will support a total of 39 currencies and 80 payment methods, giving your games truly global reach.

Pricing should be entered as soon as possible, with display of these new currencies scheduled to go live in time for our 2017 Autumn and Winter Sales. To enter pricing, sign in to the Steamworks Developer Site and select Pricing from the Apps & Packages drop-down. You will see green-colored recommendations filled in for new currencies, based on your selected USD base price. These recommended prices can be accepted or adjusted at your discretion. As a reminder, if you do not have pricing entered for a country after a local currency is set live on the Steam storefront, your game will be unavailable for sale in that country.

We have also updated our recommended pricing matrix for new and existing currencies. Our goal is to update these recommendations annually, so as to better help developers succeed in markets worldwide. Pricing decisions on Steam are entirely in the hands of you the developer, and we encourage you to always do what’s best for your players. You can find more information and suggested best practices in the Steamworks Pricing Documentation.

*PLN pricing is specific to Poland, but as always any game licenses purchased within an EEA country (either directly or as a gift) can be redeemed by any user within the EEA.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1216
Rejestracja: 16 paź 2015, o 20:11
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 139 razy
Kontakt:

Fikoblin o to bym sie akurat nie martwil xd jezeli valve tak napisalo , to po pierwsza to bedzie w glowie developerów zeby to zrobić ... bo to duze straty , a po drugie gdzie indziej i tak kupisz taniej
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1583
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 16:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 143 razy
Podziękowania: 331 razy
Kontakt:

Kadaj pisze: Oby tylko nie skończyło się regionalizacją wersji gier. Jeśli któryś wydawca weźmie przykład z Origina i kosztem trochę niższych cen wlepi jedynie polsko-ruskie wydania, to chyba się pochlastam. ;p
Nie skończy bo to niezgodne z prawem UE. Potwierdza to ten fragment:
Ceny w PLN są określone dla Polski, ale tak jak zawsze, wszelkie licencje gier zakupione kraju należącym do EOG (zarówno bezpośrednio, jak i w postaci prezentu) mogą zostać aktywowane przez dowolnego użytkownika znajdującego się w EOG
To też oznacza, że o ile w ogóle polskie ceny będą niższe, to na pewno różnice nie będą spektakularne, bo każdy taką potencjalnie tańższą u nas grę może aktywować u siebie. A w przypadku dużych obniżek mógłby u nas rozkwitnąć handel giftami, który przecież nie tak dawno Valve wytępiło regionalizacją biedniejszych zakątków świata.

Niestety, choć początkowo wydawało się to świetną informacją, może oznaczać dla nas ogólny wzrost cen.
Przy zastosowaniu przelicznika z dolara i dorzuceniu do tego 23% VATu (a to wydaje mi się najbliższe temu, jak Valve to widzi) ceny wypadają gorzej niż w €.
Jedynie być może polscy wydawcy znając specyfikę rodzimego rynku zaproponują nieco niższe ceny, ale przy największych graczach na to bym nie liczył. Parę plusów mimo wszystko jest, możliwe iż dodane są także dla naszego kraju nowe sposoby płatności (PayU, Dotpay, BLIK).

Ogólnie zobaczymy co z tego będzie.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, o 12:36 przez Angrenbor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 796
Rejestracja: 10 mar 2016, o 17:11
Lokalizacja: Kadajowo
Podziękował: 129 razy
Podziękowania: 287 razy
Kontakt:

Angrenbor pisze: Nie skończy bo to niezgodne z prawem UE.
To dlaczego EA na Originie regionalizuje i o zakupie oryginalnej angielskiej wersji można zapomnieć? ;p
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, o 12:49 przez Kadaj, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1583
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 16:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 143 razy
Podziękowania: 331 razy
Kontakt:

Kadaj pisze:
Angrenbor pisze: Nie skończy bo to niezgodne z prawem UE.
To dlaczego EA na Originie regionalizuje i o zakupie oryginalnej angielskiej wersji można zapomnieć? ;p
To trochę inny rodzaj regionalizacji. W przypadku EA chodzi przede wszystkim o języki, które dostępne są w danym kraju. A i tak możesz kupić wersję ROW gdzieś indziej i aktywować ją u nas, podobnie jak ktoś z Europy może chcieć przypisać sobie wersję Polish/Russian. Nic zresztą nie stoi na przeszkodzie, by poprosić support o zmianę wersji językowej na koncie.

Kiedyś faktycznie było tak, że w EA istniał nawet specjalny dział do wyszukiwania wersji z innych regionów i kasowania ich z kont. Ktoś chyba nawet na forum o tym pisał, że support mu taką informację potwierdził. I rzeczywiście, zdarzały się przypadki, że gra zakupiona np. na Amazonie wyparowywała po jakimś czasie. Ale to było dawno i od dłuższego czasu nie słyszałem o takich sytuacjach.

A to czemu EA tak miesza z językami, przy okazji nie pozwalając na posiadanie dwóch wydań na koncie naraz (nawet support nie mógł mi dodać drugiej wersji Crysisa 3) i nikt im się do (.) za to nie dobrał, nie wiem.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, o 12:51 przez Angrenbor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1306
Rejestracja: 4 lip 2013, o 20:26
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 37 razy
Podziękowania: 49 razy
Kontakt:

bo glowna siedziba EA jest w usa?
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 213
Rejestracja: 31 sty 2014, o 17:23
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0

Jeszcze skończymy kupując gry VPNem przez niemcy, bo będzie taniej :E
W całej akcji widzę tylko jeden plus - w końcu będzie można sprzedać badziewie warte poniżej 3 centów zalegające w ekwipunku i wciąż coś z tego dostać.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, o 12:55 przez caezar25, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 777
Rejestracja: 19 sty 2013, o 20:57
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 18 razy
Podziękowania: 18 razy

@Monek : raz ze Pl nie jest tak duzym rynkiem zbytu bezposrednio na steam :)
a dwa, zalezly jak bedziezmy pozycjonowani wzgledem koron odnosnie tego gdzie indziej (kluczykarni nie licze...)
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 796
Rejestracja: 10 mar 2016, o 17:11
Lokalizacja: Kadajowo
Podziękował: 129 razy
Podziękowania: 287 razy
Kontakt:

Angrenbor pisze: To trochę inny rodzaj regionalizacji.
Ale nadal chcąc oryginalną wersję językową muszę poszukać w innym miejscu. W przypadku Steama i cholernie wielkiej bazy gier patrzenie na to co gdzie kupić byłoby upierdliwe. ;p
Angrenbor pisze: Nic zresztą nie stoi na przeszkodzie, by poprosić support o zmianę wersji językowej na koncie.
To w ogóle działa? : >
Znaczy prosić można o wszystko, ale czy się zgadzają?
Angrenbor pisze:
Czemu EA tak robi, czemu nie pozwala na posiadanie dwóch wersji na koncie naraz i nikt im się do (.) za to nie dobrał, nie wiem.
Bo prawo UE jest tyle warte, co kreska na piasku wykreślona patykiem przez trzylatka? xDDD
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 2409
Rejestracja: 17 paź 2016, o 14:29
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 402 razy
Podziękowania: 838 razy

@up bo to prawo dopiero co niedawno weszło i powoli już się inni wydawcy do tego dostosowują. Gier ubi spoza naszego ubishopu czy sklepu PL w wersji polskiej raczej nie dostaniesz i mogłeś zapomnieć, ale już nowy South Park nieważne skąd, będzie PL, to samo AC: Origins i FC5 z tego, co się orientuję.
EA chyba też to zaczęło chyba powoli wprowadzać, bo chyba w BF1 możesz wybrać sobie wersję językową, jaką chcesz.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1583
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 16:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 143 razy
Podziękowania: 331 razy
Kontakt:

Kadaj pisze:
Angrenbor pisze: Nic zresztą nie stoi na przeszkodzie, by poprosić support o zmianę wersji językowej na koncie.
To w ogóle działa? : >
Znaczy prosić można o wszystko, ale czy się zgadzają?

Oczywiście, że działa. Co jak co, ale support z Live Chatu potrafi wyczyniać często cuda. Aktywowali mi na koncie większość starych gier, w tym nawet C&C Ultimate Packa bo posiadałem The First Decade. Ale nawet oni nie byli w stanie nic poradzić na spaprany system języków w ostatnim Crysisie.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 31
Rejestracja: 5 sty 2016, o 16:04
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 2 razy

As a reminder, if you do not have pricing entered for a country after a local currency is set live on the Steam storefront, your game will be unavailable for sale in that country.
Uh, czy to nie oznacza że sporo gier zniknie nam z Steama z "automatu"?
Co prawda -tak przy nowo dodanej grze developer zawsze kliknie te PLNy (bo coś może mu nawet z i z Polski skapnąć), ale co z grami które są na Steamie 10lat, a twórca "zaginął" ???
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1583
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 16:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 143 razy
Podziękowania: 331 razy
Kontakt:

ShadowSkill pisze: co z grami które są na Steamie 10lat, a twórca "zaginął" ???
Jeśli dystrybutor ma wylane na dany tytuł i go nie przecenia ( za przykałd niech posłuży BBC i ich Eternity Clock) to i tak nikt gry pewnie nie kupił. Zresztą, raczej nie ma sytuacji, że publisher upada i gra staje się bezpańska. Do kogo wówczas szły by potencjalne zyski ze sprzedaży?
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1184
Rejestracja: 17 lut 2013, o 06:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Outer Space
Podziękował: 7 razy
Podziękowania: 16 razy
Kontakt:

Raczej mało, bo większość starych porządnych gier, albo przygarnął jakiś duży wydawca, albo już dawno ze steama wyparowały np. w związku z prawami do soundtracka lub innymi powodami. Te stare, zapomniane, często się nie nadają do gry na nowych systemach, więc i tak ich nikt nie kupuje.
ODPOWIEDZ