TomHa pisze:
Ja nie mówię, że premiera w listopadzie, tylko, że nie muszą na dobrą sprawę inwestować w kampanię reklamową - spoty tv, reklamy wielkoformatowe w miastach i tym podobne, a to generuje koszty w milionach już - a jeśli chodzi o datę, to najfajniej by było, żeby premiera była w okolicach świąt, bo to najlepszy okres sprzedażowy, ale pewnie będzie 2017

Stawiałbym najwcześniej święta 2017 jeśli to całkiem nowa gra a nie remaster czy też konwersja. Może i nie muszą inwestować w marketing dla ścisłych fanów, ale to RDR

to nie tak rozpoznawalna marka jak legendarne GTA z kilkunastoletnią historią. Jak zapytasz przeciętnego nastolatka w dużym mieście np. w Polsce to nie jest pewne, że kojarzy RDR, choćby ze względu na przeważającą ilość PC-towców u nas.
A z każdą dużą produkcją chce się celować nie tylko w wyznawców i fanów, którzy kupią wszystko z logiem Rockstara w prawym dolnym rogu, ale również w nowe pokolenia, casuali itd. To w końcu ma być powód to zakupu konsoli/upgrade'u PC-ta, dla tej jednej gry. Jakby pokazać to na na jakimś diagramie to jestem niemal pewien, że wyznawcy Rockstara kupujący wszystko jak leci tej marki to mniej niż 5% wszystkich nabywców. Bo zdecydowana większość obecnych płacących graczy to casuale, oni kupują na premierę a nie piracą, bo pracują, czytaj stać ich na zakup nowej gry za 200 zł a że pracują to nie mają czasu by być hardcorowymi graczami znającymi wszystkie nowinki w branży. A co z tą całą resztą, czyli tymi 95% skoro Twoim zdaniem nie powinni inwestować w reklamę? Idąc Twoją logiką sprzedaż byłaby pewnie najgorsza dla Rockstara po 2000 roku.
Więc kampania marketingowa musi być, tym bardziej, że ich na to stać a wielka kampania to też pokaz siły dla konkurencji.Tego też nie można ignorować.