Poszukuję książek o tematyce gier komputerowych

Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2013, o 12:22
Płeć: Kobieta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Witam,

Uważam, że z tym pytaniem trafiłam w dobre miejsce oraz że znajdę tutaj kogoś kto jest w stanie mi pomóc. Otóż, poszukuję literatury z zakresu tworzenia gier, postaci itd. Sprawa jest poważna ponieważ postanowiłam związać z tym tematem pracę magisterską. Dokładniej praca ma dotyczyć problemu gier komputerowych w konkeście sztuki, czy gra komputerowa jest dziełem sztuki?
Z góry dziękuję za pomoc. ;)

Pozdrawiam wszystkich
:macha:
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1383
Rejestracja: 22 lis 2012, o 05:37
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 41 razy
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Ja znam tylko dwie ksiazki o grach:
1) wybuchajace beczki
2) cyfrowe marzenia
Chyba zadna z nich nie bedzie pomocna. Nie wiem czy po polsku cos pomocnego znajdziesz.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 761
Rejestracja: 30 cze 2013, o 09:28
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 46 razy
Podziękowania: 41 razy
Kontakt:

"Dawno temu w grach" Bartłomieja Kluski
Zasadniczo po polsku nie ma prawie nic. Mialem na studiach wykladowce, ktory swoj doktorat robil z gier komputerowych, ale nie pamietam juz tytulu. Poszukaj dr Stasieńko z DSW we Wrocławiu.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 242
Rejestracja: 19 kwie 2013, o 11:32
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy

Są "Wybuchające beczki", jest "Olbrzym w cieniu", czytałem też jakąś historię gier komputerowych (nie pamiętam tytułu, ale nawet nie warto tego polecać), znajdziesz parę artykułów w sieci. Niestety, wszystko co wydali w Polsce to absolutne g*wna, może poza kilkoma mniejszymi artykułami, które czasem ratują ogólny poziom książki - moje osobiste zdanie, ale z recenzji, które czytałem wynika, że większość osób zainteresowanych tematem myślała podobnie. Albo pisane przez osoby, które nic nie wiedziały o grach, albo nic nie wnoszący bełkot. Literatura angielska jest znacznie bogatsza, ale nie wiem, czy też cię interesuje? To tylko magisterka, więc można skorzystać z trochę innych książek. Na przykład w Polsce są nawet niezłe publikacje na temat wirtualności (niewiele w nich jest na temat samych gier, ale co nieco można przenieść).
No i jeżeli chcesz rozważać gry jako sztukę, sięgnij też po teorie tego, czym jest sztuka (według niektórych z nich, dyskusja na ten temat jest ucięta już na poziomie definicji) i spójrz jak to wyglądało, gdy takie rozważania snuto na temat filmów, bo mamy bardzo podobną sytuację. Dobór literatury i podejścia zależy też od kierunku, na którym piszesz tę pracę(?).
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2013, o 12:22
Płeć: Kobieta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Łoś pisze: Dobór literatury i podejścia zależy też od kierunku, na którym piszesz tę pracę(?).
Jestem na Edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych, dlatego też praca będzie zawierać głównie artystyczny proces tworzenia.

Literatura anglojęzyczna jak najbardziej wchodzi w grę, jeśli znacie takie tytuły, na pewno będą równie pomocne.
Owszem artykułów w Internecie jest wiele na ten temat. Niektórzy mają różne stanowiska w tej sprawie. Ja chciałabym przedstawić grę jako dzieło sztuki. Wiadomo często zadajemy sobie pytanie co nią jest, a co już nie.

Dlatego też pytam co literaturę, żeby mieć do czego się odnieść.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 761
Rejestracja: 30 cze 2013, o 09:28
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 46 razy
Podziękowania: 41 razy
Kontakt:

Siegnij tez do prasy (w szczegolnosci archiwalne numery Neo+, PSX, jesli gdzies dorwiesz to Lag). Oprocz tego zajrzalbym na blogi Chmielarza i innych ludzi z branzy.
Trudny temat sobie wybrales. U mnie na uczelni wszystkich, ktorzy chcieli brac gry komputerowe, natychmiast zniechecano. Ale u nas analizowalo sie je pod katem komunikacji, immersji itp. Ze sztukami plastycznymi to nic wspolnego nie mialo.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2013, o 12:22
Płeć: Kobieta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

PostScript pisze: Trudny temat sobie wybrales.
Wybrałam ;)

Trudny, nie trudny, na pewno ciekawy. Chciałam po prostu pisać o czymś, co mnie interesuje, a nie męczyć się dwa lata z czymś z czego jestem zielona.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 761
Rejestracja: 30 cze 2013, o 09:28
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 46 razy
Podziękowania: 41 razy
Kontakt:

Ups, przepraszam najmocniej :-)
Zobacz cos z tych obcojezycznych:
http://allegro.pl/ksiazki-i-komiksy?ord ... v0-ce-1021
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 33
Rejestracja: 25 paź 2013, o 13:53
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Akurat dzisiaj na yt wyświetlił mi się nowy film NRGeeka, jeszcze nie oglądałem, ale może dowiesz się coś na ten temat, albo w komentarzach doczytasz. https://www.youtube.com/watch?v=wsc7pB7lHnc
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 1778
Rejestracja: 2 gru 2012, o 18:24
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 102 razy
Podziękowania: 24 razy
Kontakt:

Już kiedyś komuś tu dawałem bibliografię do mojej pracy magisterskiej, ale nie zaszkodzi jeszcze raz:

1. Jahn-Sudmann, Andreas, and Ralf Stockmann. Computer Games as a Sociocultural Phenomenon. Games Without Frontiers War Without Tears. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2008.
2. Kluska, Bartłomiej. Dawno temu w grach. Łódź: Inicjatywa wydawnicza ORKA, 2008.
3. Bissel, Tom. Extra Lives: Why Video Games Matter . New York: Pantheon Books, 2008.
4. Mäyrä, Frans. An Introduction to Game Studies: Games in Culture. London: SAGE Publications Ltd, 2008.
5. Dovey, Jon, and Helen W. Kennedy. Game Cultures: Computer Games As New Media. Maidenhead: Open University Press, 2006.
6. Bogost, Ian. Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. Massachusetts: The MIT Press, 2007.
7. Tavinor, Grant. The Art of Video Games. Wiley-Blackwell, 2009.
8. King, Geoff, and Tanya Krzywinska. Tomb Raiders and Space Invaders: Videogame Forms and Contexts. London: I.B.Tauris & Co Ltd, 2006.
9. Poole, Steven. Trigger Happy: Video Games and the Entertainment Revolution. 2007. eBook. <http://stevenpoole.net/blog/trigger-happier/>.
10. Egenfeldt-Nielsen, Simon, Jonas Heide Smith, and Susana Pajares Tosca. Understanding Video Games: The Essential Introduction. New York: Routledge, 2008.
11. Newman, James Videogames, London: Routledge, 2004.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2013, o 12:22
Płeć: Kobieta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Jerry pisze: Już kiedyś komuś tu dawałem bibliografię do mojej pracy magisterskiej, ale nie zaszkodzi jeszcze raz:

1. Jahn-Sudmann, Andreas, and Ralf Stockmann. Computer Games as a Sociocultural Phenomenon. Games Without Frontiers War Without Tears. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2008.
2. Kluska, Bartłomiej. Dawno temu w grach. Łódź: Inicjatywa wydawnicza ORKA, 2008.
3. Bissel, Tom. Extra Lives: Why Video Games Matter . New York: Pantheon Books, 2008.
4. Mäyrä, Frans. An Introduction to Game Studies: Games in Culture. London: SAGE Publications Ltd, 2008.
5. Dovey, Jon, and Helen W. Kennedy. Game Cultures: Computer Games As New Media. Maidenhead: Open University Press, 2006.
6. Bogost, Ian. Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. Massachusetts: The MIT Press, 2007.
7. Tavinor, Grant. The Art of Video Games. Wiley-Blackwell, 2009.
8. King, Geoff, and Tanya Krzywinska. Tomb Raiders and Space Invaders: Videogame Forms and Contexts. London: I.B.Tauris & Co Ltd, 2006.
9. Poole, Steven. Trigger Happy: Video Games and the Entertainment Revolution. 2007. eBook. <http://stevenpoole.net/blog/trigger-happier/>.
10. Egenfeldt-Nielsen, Simon, Jonas Heide Smith, and Susana Pajares Tosca. Understanding Video Games: The Essential Introduction. New York: Routledge, 2008.
11. Newman, James Videogames, London: Routledge, 2004.
dzięki wielkie, na pewno się przyda :)
ODPOWIEDZ