W sprawie utraconych danych

Dyskusja o wszystkim co dotyczy Łowcygier.pl
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 3573
Rejestracja: 10 paź 2012, o 20:03
Płeć: Mężczyzna
Discord: remike#9022
Podziękował: 576 razy
Podziękowania: 261 razy
Kontakt:

Jak niektórzy z was pewnie wiedzą, zeszłej nocy awarii uległy serwery naszego hosta - firmy Zenbox.pl. W wyniku usterki utraciliśmy niestety część danych na forum dyskusyjnym - wybrani użytkownicy stracili wszystkie posty, prywatne wiadomości oraz informacje ze swoich profilów. Zniknęły też wybrane tematy na stronie.

Zwróciłem się do firmy hostingowej z prośbą o naprawienie szkód wynikających z ich usterki. Póki co otrzymałem tylko odpowiedź sugerującą przywrócenie bazy danych do stanu przed wystąpieniem usterki (tj. z wczoraj). Jest to jednak dla mnie rozwiązanie nie do zaakceptowania, gdyż w ten sposób bezpowrotnie przepadłyby wszystkie informacje naniesione na stronę i forum od rana. W odpowiedzi stanowczo zaznaczyłem, że liczę na wykonanie merge'a dwóch baz danych - tej obecnej z wczorajszym backupem. Nie jest to wcale takie proste i wymaga napisania specjalnego skryptu. Głęboko wierzę jednak, że staną oni na wysokości zadania i odpowiednio rozwiążą problem, który wynikł przecież z ich winy...

Będę was informować na bieżąco jak rozwija się sytuacja...
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 3573
Rejestracja: 10 paź 2012, o 20:03
Płeć: Mężczyzna
Discord: remike#9022
Podziękował: 576 razy
Podziękowania: 261 razy
Kontakt:

Nie mam niestety dobrych wieści. Dostałem następującą odpowiedź:
Bardzo mi przykro, ale nie realizujemy tego typu próśb.
Jeśli życzy Pan sobie wgrać backup z wczoraj, możemy to zrobić.
Mergowanie danych proszę wykonać we własnym zakresie.
Nie chcę nikomu robić czarnej reklamy, ale ta odpowiedź jest wysoce niesatysfakcjonująca. Uszkodzona baza danych jest w całości wynikiem uch usterki. Nie rozumiem dlaczego mamy sami mierzyć się z konsekwencjami czyichś niedopatrzeń. Nie dość, że dwudniowe awarie narażają nas na straty, to jeszcze trzeba będzie opłacić koszty programistyczne przywrócenia utraconych danych bez tracenia nowych informacji...

Jestem załamany i sam nie wiem co teraz z tym zrobić...
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1010
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 19:56
Podziękował: 0
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Proponuję przeczytać regulamin wykupionej usługi - tam powinno być dokładnie wyszczególnione co wchodzi w zakres odpowiedzialności usługodawcy. Nie ma co się załamywać, tylko jeśli nie pasuje regulamin, to przenieść się na inny hosting.

W sumie to się nie dziwię na taką odpowiedź - dostajesz to za co płacisz.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1203
Rejestracja: 16 gru 2012, o 16:45
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sos
Podziękował: 0
Podziękowania: 17 razy
Kontakt:

Dla pocieszenia, u mnie też wystąpił problem, niemal w tym samym czasie. Jak już pisałem na FB o problemie z dyskiem. Mimo migracji na nowy serwer są dalej problemy z db. Niemniej nie mam co się porównywać do ŁG.
Liczę że jakoś uda się problem rozwiązać. Powodzenia. W najgorszym przypadku strata danych z kilku godzin. Znam przypadki, że miesiąc wyparował, bo admin przy migracji nie robił backupu.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1150
Rejestracja: 6 mar 2013, o 15:59
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 9 razy
Kontakt:

Ale chyba żadne dane nie zostały utracone, tylko są w starym backupie i tylko tam.
Pewnie mają tam urwanie głowy, ale mimo wszystko średnio profesjonalnie wygląda ta odpowiedź (nie realizujemy próśb - wtf).
Tak jak napisał upperi, trzeba sprawdzić umowę i za co oni w ogóle ponoszą odpowiedzialność przy okazji takiej awarii. Może uda się ich obciążyć kosztami.
W każdym razie nauka na przyszłość płynie ;)
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 3573
Rejestracja: 10 paź 2012, o 20:03
Płeć: Mężczyzna
Discord: remike#9022
Podziękował: 576 razy
Podziękowania: 261 razy
Kontakt:

Decyzja jest taka, że rano wgramy backupa starej bazy i będziemy starać się uzupełnić brakujące dane z ostatnich 24 godzin. Jest to chyba jedyne rozwiązanie problemu na obecną chwilę...
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 439
Rejestracja: 1 lip 2013, o 06:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zawsze tam gdzie ty
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:

widzę że nie macie szczęścia do firm hostingowych :(
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 60
Rejestracja: 7 maja 2013, o 12:53
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:

sa programy do porownywania baz danych, ktore automatycznie generuja skrypt z brakujacymi danymi
np. ja uzywam Database Workbench Pro (do MySQL i MS SQL)
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 469
Rejestracja: 30 sty 2013, o 18:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nysa
Podziękował: 0
Podziękowania: 16 razy
Kontakt:

@ up
Nabijesz je w jeden dzień, bezsensownie odpowiadając w innych tematach ^^

Zenbox nieźle pojechał z tą wiadomością. Zrozumiał bym gdyby to nie było z ich winy, ale tak nie jest, więc to trochę nie na miejscu żeby skutki awarii naprawiał klient a nie oni. Tak jak wyżej pisały osoby, trzeba sprawdzić umowę.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 5
Rejestracja: 5 gru 2013, o 11:23
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Witam,

Przepraszamy wszystkich użytkowników serwisu. Były wczoraj poważne problemy i pracowaliśmy 24h na dobę aby opanować sytuację.

Zaoferowaliśmy ostatnią pełną kopię, z ostatnich 24h sprzed awarii.

Co do tego, czy i jak wychodzimy poza to co "musimy" to oczywiście wielokrotnie tak robimy wobec klientów, gdyż zawsze chcemy pomóc, jak tylko możemy.

W przypadku tego serwisu, zaoferowaliśmy bezpłatnie, na czas opanowania obciążenia skryptu, zasoby systemowe wielokrotnie przekraczające limity dla tego planu, dając w zasadzie 8x tego co powinniśmy. Niemniej stwierdziliśmy, że chcemy tutaj pomóc i nie naliczamy za to dodatkowej opłaty, czekając spokojnie na niezbędne optymalizacje. Piszę to tylko, aby pokazać, że nie jesteśmy corpo, która ma gdzieś potrzeby klientów. Nawet w tym przypadku już wielokrotnie staraliśmy się pomóc aby Wasz serwis działał lepiej i szybciej.

W tym przypadku nie jesteśmy niestety w stanie poświęcić dodatkowo zespołu aby mergował bazy danych szukając poszczególnych zmian. Zaoferowaliśmy to co jesteśmy w stanie zrobić, i co każdy klient od nas uzyskuje czyli możliwość przywrócenia z daty X. Żadna firma nie oferuje tego w takiej formie o czym była mowa w tej prośbie. Gdybyśmy mogli to a miarę szybko zrobić, na pewno byśmy to uczynili.

Rozumiem rozgoryczenie, niemniej proszę mieć na uwadze cały obraz sytuacji i tego co do tej pory udało nam się wspólnie zrobić.
Awatar użytkownika
Zbanowany
Posty: 523
Rejestracja: 13 mar 2013, o 09:11
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:

A ja się zastanawiam kto jeszcze w obecnych czasach jest takim "samobójcą" i korzysta z polskiego hostingu gdy niemiecki czy amerykański jest solidniejszy i tańszy.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 120
Rejestracja: 23 lut 2013, o 08:58
Lokalizacja: 3city
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:

Słuchajcie, nawet najlepszym się zdarza. Natomiast najlepszą nauczką jest po prostu zwiększenie częstotliwości backupu / ustawienie backupu przyrostowego.

@remike, doskonale rozumiem takie rozgoryczenie. Nie będę wskazywał firmy, ale miałem niemiła sytuację, kiedy pracując całą noc nad ważnym skryptem, ok 2:00 został on z serwera skasowany. Paręnaście godzin pracy poszło na marne, ponieważ mimo zapisu w regulaminie o 24h pomocy (technicy dopiero od 8:00 pracują) oraz backupie codziennym -oczekiwania okazały się inne. Dla mnie nauczka aby 2 razy robić backup..

Na koniec, ludzie dzielą się na tych co robią kopie zapasową i takich co będą robić kopie zapasową.

Tyle, moich 3 groszy, powodzenia!

@cFalconL zazwyczaj staram się nie odpowiadać trollom, ale po parunastu latach doświadczenia, odradzałbym każdemu datacenter DE/USA. Chyba, że prowadzi się blog o bólach dojrzewania, a nie poważne strony.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 3573
Rejestracja: 10 paź 2012, o 20:03
Płeć: Mężczyzna
Discord: remike#9022
Podziękował: 576 razy
Podziękowania: 261 razy
Kontakt:

Temat zamknąłem, bo zaczynał się robić flejm. Dzisiaj na własny koszt postaramy się naprawić usterkę. Znalazła się dobra dusza wśród użytkowników, która chce nas trochę wspomóc. ;)
Awatar użytkownika
Webmaster
Posty: 565
Rejestracja: 6 lut 2013, o 12:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Discord: rob006
Podziękował: 166 razy
Podziękowania: 205 razy
Kontakt:

OK, użytkownicy, którym poznikały zawartości konta już powinni je odzyskać. Jeśli są jeszcze jakieś braki, to dajcie znać.
Awatar użytkownika
Członek zespołu
Posty: 3904
Rejestracja: 13 lip 2013, o 00:58
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 429 razy
Podziękowania: 249 razy
Kontakt:

Wszystko wróciło do normy (przynajmniej u mnie), jesteście super! :piwo:
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 4199
Rejestracja: 21 lis 2012, o 13:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chojnów
Podziękował: 92 razy
Podziękowania: 123 razy
Kontakt:

@rob006 - dalej nie dodało mi postów (a wiem że miałem około 200-220 mniej niż @remike.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 897
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:22
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 17 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:

Rob, skoro pytasz, to u mnie również brakuje kilkudziesięciu.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1203
Rejestracja: 16 gru 2012, o 16:45
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sos
Podziękował: 0
Podziękowania: 17 razy
Kontakt:

Problemy macie... nie ilość, a jakość się liczy ;)
Wiedziałem, że proste nie będzie odzyskanie danych, czy ich połączenie. W phpbb czy innych forach wiele rzeczy jest ze sobą powiązanych. Różnie też są zapisywane, czy odczytywane dane. Nie wiem jak i co było odzyskiwane prócz postów/pw, ale np. ilość postów jest wyciągana raczej z profilu usera, a nie liczona przeszukując wszystkie posty i czy należy się zliczanie. Tak samo szukajka. W phpbb po każdym wysłaniu nowego posta, wpisy są dzielone na wyrazy i id do wpisu. Często też się zdarza, że bywa pusta strona na forach... przerabiałem takie cuda na wersji postnuke+phpbb z 8-9 lat temu używając skryptu do ponownego zliczania stron.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1195
Rejestracja: 17 gru 2012, o 07:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Neverwhere
Podziękował: 38 razy
Podziękowania: 27 razy
Kontakt:

JACKo pisze: Problemy macie... nie ilość, a jakość się liczy ;)
Wiedziałem, że proste nie będzie odzyskanie danych, czy ich połączenie. W phpbb czy innych forach wiele rzeczy jest ze sobą powiązanych. Różnie też są zapisywane, czy odczytywane dane. Nie wiem jak i co było odzyskiwane prócz postów/pw, ale np. ilość postów jest wyciągana raczej z profilu usera, a nie liczona przeszukując wszystkie posty i czy należy się zliczanie. Tak samo szukajka. W phpbb po każdym wysłaniu nowego posta, wpisy są dzielone na wyrazy i id do wpisu. Często też się zdarza, że bywa pusta strona na forach... przerabiałem takie cuda na wersji postnuke+phpbb z 8-9 lat temu używając skryptu do ponownego zliczania stron.
Zawsze możan wymusić ponowne przelcizenie postów userom na podstawie aktualnej bazy - do zrobienia via PA forum.

edit: done
Awatar użytkownika
Webmaster
Posty: 565
Rejestracja: 6 lut 2013, o 12:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Discord: rob006
Podziękował: 166 razy
Podziękowania: 205 razy
Kontakt:

Ktoś jest w stanie znaleźć brakujący post? To by wiele ułatwiło.

Keth, z Backupu przed awarią miałeś 430 postów, z czego 385 było zliczanych do profilu.
Hemiq, analogicznie 1701 i 1596.

Po synchronizacji posty zostały ponownie przeliczone, możliwe, że zmieniły się ustawienia działów i niektóre posty przestały być zliczane. Można powiedzieć, że dosięgnęła was nieuchronna ręka sprawiedliwości :D
ODPOWIEDZ