Jak niektórzy z was pewnie wiedzą, zeszłej nocy awarii uległy serwery naszego hosta - firmy Zenbox.pl. W wyniku usterki utraciliśmy niestety część danych na forum dyskusyjnym - wybrani użytkownicy stracili wszystkie posty, prywatne wiadomości oraz informacje ze swoich profilów. Zniknęły też wybrane tematy na stronie.
Zwróciłem się do firmy hostingowej z prośbą o naprawienie szkód wynikających z ich usterki. Póki co otrzymałem tylko odpowiedź sugerującą przywrócenie bazy danych do stanu przed wystąpieniem usterki (tj. z wczoraj). Jest to jednak dla mnie rozwiązanie nie do zaakceptowania, gdyż w ten sposób bezpowrotnie przepadłyby wszystkie informacje naniesione na stronę i forum od rana. W odpowiedzi stanowczo zaznaczyłem, że liczę na wykonanie merge'a dwóch baz danych - tej obecnej z wczorajszym backupem. Nie jest to wcale takie proste i wymaga napisania specjalnego skryptu. Głęboko wierzę jednak, że staną oni na wysokości zadania i odpowiednio rozwiążą problem, który wynikł przecież z ich winy...
Będę was informować na bieżąco jak rozwija się sytuacja...
W sprawie utraconych danych
- Posty: 3573
- Rejestracja: 10 paź 2012, o 20:03
- Płeć: Mężczyzna
- Discord: remike#9022
- Podziękował: 576 razy
- Podziękowania: 261 razy
- Kontakt:
Nie mam niestety dobrych wieści. Dostałem następującą odpowiedź:
Jestem załamany i sam nie wiem co teraz z tym zrobić...
Nie chcę nikomu robić czarnej reklamy, ale ta odpowiedź jest wysoce niesatysfakcjonująca. Uszkodzona baza danych jest w całości wynikiem uch usterki. Nie rozumiem dlaczego mamy sami mierzyć się z konsekwencjami czyichś niedopatrzeń. Nie dość, że dwudniowe awarie narażają nas na straty, to jeszcze trzeba będzie opłacić koszty programistyczne przywrócenia utraconych danych bez tracenia nowych informacji...Bardzo mi przykro, ale nie realizujemy tego typu próśb.
Jeśli życzy Pan sobie wgrać backup z wczoraj, możemy to zrobić.
Mergowanie danych proszę wykonać we własnym zakresie.
Jestem załamany i sam nie wiem co teraz z tym zrobić...
Proponuję przeczytać regulamin wykupionej usługi - tam powinno być dokładnie wyszczególnione co wchodzi w zakres odpowiedzialności usługodawcy. Nie ma co się załamywać, tylko jeśli nie pasuje regulamin, to przenieść się na inny hosting.
W sumie to się nie dziwię na taką odpowiedź - dostajesz to za co płacisz.
W sumie to się nie dziwię na taką odpowiedź - dostajesz to za co płacisz.
- Posty: 1203
- Rejestracja: 16 gru 2012, o 16:45
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sos
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 17 razy
- Kontakt:
Dla pocieszenia, u mnie też wystąpił problem, niemal w tym samym czasie. Jak już pisałem na FB o problemie z dyskiem. Mimo migracji na nowy serwer są dalej problemy z db. Niemniej nie mam co się porównywać do ŁG.
Liczę że jakoś uda się problem rozwiązać. Powodzenia. W najgorszym przypadku strata danych z kilku godzin. Znam przypadki, że miesiąc wyparował, bo admin przy migracji nie robił backupu.
Liczę że jakoś uda się problem rozwiązać. Powodzenia. W najgorszym przypadku strata danych z kilku godzin. Znam przypadki, że miesiąc wyparował, bo admin przy migracji nie robił backupu.
Ale chyba żadne dane nie zostały utracone, tylko są w starym backupie i tylko tam.
Pewnie mają tam urwanie głowy, ale mimo wszystko średnio profesjonalnie wygląda ta odpowiedź (nie realizujemy próśb - wtf).
Tak jak napisał upperi, trzeba sprawdzić umowę i za co oni w ogóle ponoszą odpowiedzialność przy okazji takiej awarii. Może uda się ich obciążyć kosztami.
W każdym razie nauka na przyszłość płynie
Pewnie mają tam urwanie głowy, ale mimo wszystko średnio profesjonalnie wygląda ta odpowiedź (nie realizujemy próśb - wtf).
Tak jak napisał upperi, trzeba sprawdzić umowę i za co oni w ogóle ponoszą odpowiedzialność przy okazji takiej awarii. Może uda się ich obciążyć kosztami.
W każdym razie nauka na przyszłość płynie

- Posty: 3573
- Rejestracja: 10 paź 2012, o 20:03
- Płeć: Mężczyzna
- Discord: remike#9022
- Podziękował: 576 razy
- Podziękowania: 261 razy
- Kontakt:
Decyzja jest taka, że rano wgramy backupa starej bazy i będziemy starać się uzupełnić brakujące dane z ostatnich 24 godzin. Jest to chyba jedyne rozwiązanie problemu na obecną chwilę...
- Posty: 469
- Rejestracja: 30 sty 2013, o 18:15
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nysa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 16 razy
- Kontakt:
@ up
Nabijesz je w jeden dzień, bezsensownie odpowiadając w innych tematach ^^
Zenbox nieźle pojechał z tą wiadomością. Zrozumiał bym gdyby to nie było z ich winy, ale tak nie jest, więc to trochę nie na miejscu żeby skutki awarii naprawiał klient a nie oni. Tak jak wyżej pisały osoby, trzeba sprawdzić umowę.
Nabijesz je w jeden dzień, bezsensownie odpowiadając w innych tematach ^^
Zenbox nieźle pojechał z tą wiadomością. Zrozumiał bym gdyby to nie było z ich winy, ale tak nie jest, więc to trochę nie na miejscu żeby skutki awarii naprawiał klient a nie oni. Tak jak wyżej pisały osoby, trzeba sprawdzić umowę.
Witam,
Przepraszamy wszystkich użytkowników serwisu. Były wczoraj poważne problemy i pracowaliśmy 24h na dobę aby opanować sytuację.
Zaoferowaliśmy ostatnią pełną kopię, z ostatnich 24h sprzed awarii.
Co do tego, czy i jak wychodzimy poza to co "musimy" to oczywiście wielokrotnie tak robimy wobec klientów, gdyż zawsze chcemy pomóc, jak tylko możemy.
W przypadku tego serwisu, zaoferowaliśmy bezpłatnie, na czas opanowania obciążenia skryptu, zasoby systemowe wielokrotnie przekraczające limity dla tego planu, dając w zasadzie 8x tego co powinniśmy. Niemniej stwierdziliśmy, że chcemy tutaj pomóc i nie naliczamy za to dodatkowej opłaty, czekając spokojnie na niezbędne optymalizacje. Piszę to tylko, aby pokazać, że nie jesteśmy corpo, która ma gdzieś potrzeby klientów. Nawet w tym przypadku już wielokrotnie staraliśmy się pomóc aby Wasz serwis działał lepiej i szybciej.
W tym przypadku nie jesteśmy niestety w stanie poświęcić dodatkowo zespołu aby mergował bazy danych szukając poszczególnych zmian. Zaoferowaliśmy to co jesteśmy w stanie zrobić, i co każdy klient od nas uzyskuje czyli możliwość przywrócenia z daty X. Żadna firma nie oferuje tego w takiej formie o czym była mowa w tej prośbie. Gdybyśmy mogli to a miarę szybko zrobić, na pewno byśmy to uczynili.
Rozumiem rozgoryczenie, niemniej proszę mieć na uwadze cały obraz sytuacji i tego co do tej pory udało nam się wspólnie zrobić.
Przepraszamy wszystkich użytkowników serwisu. Były wczoraj poważne problemy i pracowaliśmy 24h na dobę aby opanować sytuację.
Zaoferowaliśmy ostatnią pełną kopię, z ostatnich 24h sprzed awarii.
Co do tego, czy i jak wychodzimy poza to co "musimy" to oczywiście wielokrotnie tak robimy wobec klientów, gdyż zawsze chcemy pomóc, jak tylko możemy.
W przypadku tego serwisu, zaoferowaliśmy bezpłatnie, na czas opanowania obciążenia skryptu, zasoby systemowe wielokrotnie przekraczające limity dla tego planu, dając w zasadzie 8x tego co powinniśmy. Niemniej stwierdziliśmy, że chcemy tutaj pomóc i nie naliczamy za to dodatkowej opłaty, czekając spokojnie na niezbędne optymalizacje. Piszę to tylko, aby pokazać, że nie jesteśmy corpo, która ma gdzieś potrzeby klientów. Nawet w tym przypadku już wielokrotnie staraliśmy się pomóc aby Wasz serwis działał lepiej i szybciej.
W tym przypadku nie jesteśmy niestety w stanie poświęcić dodatkowo zespołu aby mergował bazy danych szukając poszczególnych zmian. Zaoferowaliśmy to co jesteśmy w stanie zrobić, i co każdy klient od nas uzyskuje czyli możliwość przywrócenia z daty X. Żadna firma nie oferuje tego w takiej formie o czym była mowa w tej prośbie. Gdybyśmy mogli to a miarę szybko zrobić, na pewno byśmy to uczynili.
Rozumiem rozgoryczenie, niemniej proszę mieć na uwadze cały obraz sytuacji i tego co do tej pory udało nam się wspólnie zrobić.
- Posty: 120
- Rejestracja: 23 lut 2013, o 08:58
- Lokalizacja: 3city
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 2 razy
- Kontakt:
Słuchajcie, nawet najlepszym się zdarza. Natomiast najlepszą nauczką jest po prostu zwiększenie częstotliwości backupu / ustawienie backupu przyrostowego.
@remike, doskonale rozumiem takie rozgoryczenie. Nie będę wskazywał firmy, ale miałem niemiła sytuację, kiedy pracując całą noc nad ważnym skryptem, ok 2:00 został on z serwera skasowany. Paręnaście godzin pracy poszło na marne, ponieważ mimo zapisu w regulaminie o 24h pomocy (technicy dopiero od 8:00 pracują) oraz backupie codziennym -oczekiwania okazały się inne. Dla mnie nauczka aby 2 razy robić backup..
Na koniec, ludzie dzielą się na tych co robią kopie zapasową i takich co będą robić kopie zapasową.
Tyle, moich 3 groszy, powodzenia!
@cFalconL zazwyczaj staram się nie odpowiadać trollom, ale po parunastu latach doświadczenia, odradzałbym każdemu datacenter DE/USA. Chyba, że prowadzi się blog o bólach dojrzewania, a nie poważne strony.
@remike, doskonale rozumiem takie rozgoryczenie. Nie będę wskazywał firmy, ale miałem niemiła sytuację, kiedy pracując całą noc nad ważnym skryptem, ok 2:00 został on z serwera skasowany. Paręnaście godzin pracy poszło na marne, ponieważ mimo zapisu w regulaminie o 24h pomocy (technicy dopiero od 8:00 pracują) oraz backupie codziennym -oczekiwania okazały się inne. Dla mnie nauczka aby 2 razy robić backup..
Na koniec, ludzie dzielą się na tych co robią kopie zapasową i takich co będą robić kopie zapasową.
Tyle, moich 3 groszy, powodzenia!
@cFalconL zazwyczaj staram się nie odpowiadać trollom, ale po parunastu latach doświadczenia, odradzałbym każdemu datacenter DE/USA. Chyba, że prowadzi się blog o bólach dojrzewania, a nie poważne strony.
- Posty: 3573
- Rejestracja: 10 paź 2012, o 20:03
- Płeć: Mężczyzna
- Discord: remike#9022
- Podziękował: 576 razy
- Podziękowania: 261 razy
- Kontakt:
Temat zamknąłem, bo zaczynał się robić flejm. Dzisiaj na własny koszt postaramy się naprawić usterkę. Znalazła się dobra dusza wśród użytkowników, która chce nas trochę wspomóc. 

- Posty: 1203
- Rejestracja: 16 gru 2012, o 16:45
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sos
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 17 razy
- Kontakt:
Problemy macie... nie ilość, a jakość się liczy 
Wiedziałem, że proste nie będzie odzyskanie danych, czy ich połączenie. W phpbb czy innych forach wiele rzeczy jest ze sobą powiązanych. Różnie też są zapisywane, czy odczytywane dane. Nie wiem jak i co było odzyskiwane prócz postów/pw, ale np. ilość postów jest wyciągana raczej z profilu usera, a nie liczona przeszukując wszystkie posty i czy należy się zliczanie. Tak samo szukajka. W phpbb po każdym wysłaniu nowego posta, wpisy są dzielone na wyrazy i id do wpisu. Często też się zdarza, że bywa pusta strona na forach... przerabiałem takie cuda na wersji postnuke+phpbb z 8-9 lat temu używając skryptu do ponownego zliczania stron.

Wiedziałem, że proste nie będzie odzyskanie danych, czy ich połączenie. W phpbb czy innych forach wiele rzeczy jest ze sobą powiązanych. Różnie też są zapisywane, czy odczytywane dane. Nie wiem jak i co było odzyskiwane prócz postów/pw, ale np. ilość postów jest wyciągana raczej z profilu usera, a nie liczona przeszukując wszystkie posty i czy należy się zliczanie. Tak samo szukajka. W phpbb po każdym wysłaniu nowego posta, wpisy są dzielone na wyrazy i id do wpisu. Często też się zdarza, że bywa pusta strona na forach... przerabiałem takie cuda na wersji postnuke+phpbb z 8-9 lat temu używając skryptu do ponownego zliczania stron.
- Posty: 1195
- Rejestracja: 17 gru 2012, o 07:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Neverwhere
- Podziękował: 38 razy
- Podziękowania: 27 razy
- Kontakt:
Zawsze możan wymusić ponowne przelcizenie postów userom na podstawie aktualnej bazy - do zrobienia via PA forum.JACKo pisze: Problemy macie... nie ilość, a jakość się liczy
Wiedziałem, że proste nie będzie odzyskanie danych, czy ich połączenie. W phpbb czy innych forach wiele rzeczy jest ze sobą powiązanych. Różnie też są zapisywane, czy odczytywane dane. Nie wiem jak i co było odzyskiwane prócz postów/pw, ale np. ilość postów jest wyciągana raczej z profilu usera, a nie liczona przeszukując wszystkie posty i czy należy się zliczanie. Tak samo szukajka. W phpbb po każdym wysłaniu nowego posta, wpisy są dzielone na wyrazy i id do wpisu. Często też się zdarza, że bywa pusta strona na forach... przerabiałem takie cuda na wersji postnuke+phpbb z 8-9 lat temu używając skryptu do ponownego zliczania stron.
edit: done
- Posty: 565
- Rejestracja: 6 lut 2013, o 12:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Discord: rob006
- Podziękował: 166 razy
- Podziękowania: 205 razy
- Kontakt:
Ktoś jest w stanie znaleźć brakujący post? To by wiele ułatwiło.
Keth, z Backupu przed awarią miałeś 430 postów, z czego 385 było zliczanych do profilu.
Hemiq, analogicznie 1701 i 1596.
Po synchronizacji posty zostały ponownie przeliczone, możliwe, że zmieniły się ustawienia działów i niektóre posty przestały być zliczane. Można powiedzieć, że dosięgnęła was nieuchronna ręka sprawiedliwości
Keth, z Backupu przed awarią miałeś 430 postów, z czego 385 było zliczanych do profilu.
Hemiq, analogicznie 1701 i 1596.
Po synchronizacji posty zostały ponownie przeliczone, możliwe, że zmieniły się ustawienia działów i niektóre posty przestały być zliczane. Można powiedzieć, że dosięgnęła was nieuchronna ręka sprawiedliwości
