Taka mała ciekawostka: wraz ze wprowadzeniem "nowych" wersji klasycznych gier z serii Doom na nowe konsole, Bethesda po cichutku usunęła Doom BC*, Doom 2 BC oraz Doom 3 BC z konsoli Xbox One. Posiadacze tych wersji są proszeni o zakup "nowych" wersji odpowiednio w cenach 5-5-10$. Przy czym z Doom II usunięto paczkę No Rest For The Living, obecną w wersji x360/BC. A także tryby online ze wszystkich.
PODOBNO nie jest możliwe ponowne pobranie tych gier BC na XBox One, przynajmniej w sposób łatwy, prosty i bezpośredni. Na x360 - raczej bez problemów **.
Ciekawe, jak się sprawa rozwinie. I czy w ogóle.
Kiedyś był taki wierszyk: Ten, co daje i odbiera ...
https://arstechnica.com/gaming/2019/07/ ... w-package/
*) BC - wstecznie kompatybilne
**) zdaje się, że klasyczne wersje na x360/ps3 wyparowały również ze sklepów XBLM/psstore (o ile kiedykolwiek były na ps3). Ciekawe, jak z pobieraniem z listy zakupionych?
Uroki cyfrowej dystrybucji czyli gry Doom BC usunięte z XBLM
- Posty: 1006
- Rejestracja: 12 gru 2012, o 18:33
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 96 razy
- Podziękowania: 306 razy
- Kontakt:
Przeczytałem właśnie na wiki że 9 levelowa kampania "No Rest For The Living" z x360 dodano również do Doom 3 BFG Edition i że wystarczy wyciągnąć z plików gry nerve.wad i umieścić w jakimś source porcie i można spokojnie ogrywać na myszy w 1080p lub z modami. Nawet nie wiedziałem, szkoda że plik nie jest bezpośrednio dodany do wydania na gog-u, albo podobno robi problemy na dosie.
O ile mi wiadomo, Doom 3 BFG zawiera(ł?) po prostu pełne wersje klasycznych Doom i Doom 2 ze wszystkimi ich dodatkami. Tak, że można to ograć bezpośrednio z Doom 3 BFG. No, chyba że chodziło Ci o jakieś mody niekompatybilne z tą wersją. Podobno ta wersja Doom 3 jest na razie nietknięta przez Dreadful Bethesda.kamil_999666 pisze: Przeczytałem właśnie na wiki że 9 levelowa kampania "No Rest For The Living" z x360 dodano również do Doom 3 BFG Edition i że wystarczy wyciągnąć z plików gry nerve.wad i umieścić w jakimś source porcie i można spokojnie ogrywać na myszy w 1080p lub z modami. Nawet nie wiedziałem, szkoda że plik nie jest bezpośrednio dodany do wydania na gog-u, albo podobno robi problemy na dosie.
Tak na marginesie - w psstore jakby w ogóle coraz trudniej znalezć gry na ps3...
- Posty: 1006
- Rejestracja: 12 gru 2012, o 18:33
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 96 razy
- Podziękowania: 306 razy
- Kontakt:
Też tak myślałem, ale w sumie nigdy nie ogrywałem ich przez "Doom 3 BFG" więc nawet nie wiedziałem. Wiki to raczej rzetelne źródło informacji i oni twierdzą, że w porcie dooma 2 w "Doom 3 BFG"(nie pełnej wersji bo brakuje tam leveli z dodatków "Master Levels of DOOM” i “Final DOOM”) oprócz oryginalnych 32 map podpisanych pod kampanią "Hell on Earth" jest jeszcze ta do tej pory ekskluzywna dla x360 kampania "No Rest for the Living" złożona z 9 map. No i żeby ograć ją na PC-ecie w source porcie poza Doom 3 BFG na myszy i w widescreenie, ewentualnie z jakimiś modami wystarczy przenieść plik nerve.wad i nowa kampania pokaże się w menu zaraza obok oryginalnej.buck pisze: O ile mi wiadomo, Doom 3 BFG zawiera(ł?) po prostu pełne wersje klasycznych Doom i Doom 2 ze wszystkimi ich dodatkami. Tak, że można to ograć bezpośrednio z Doom 3 BFG. No, chyba że chodziło Ci o jakieś mody niekompatybilne z tą wersją. Podobno ta wersja Doom 3 jest na razie nietknięta przez Dreadful Bethesda.
https://www.youtube.com/watch?v=ehb__C3Ky28
https://www.youtube.com/watch?v=9qFk91CPG1Y w 1:33 widać do wyboru "No Rest for the Living" obok "Hell on Earth"
nigdy aż tak bardzo nie szperałem. Mam BFG na pc/ps3, to w wolnej chwili sprawdzę, czy jest. O ile uda się to jeszcze pobrać. Bo tak btw, Doom BC i Doom II BC faktycznie wyparowały także z mojej listy do pobrania na xone. I ze sklepu. Z poziomu listy BC u Majora jest jeszcze tylko możliwość pobrania demo Doom/Doom II. BFG BC na xone odszedł chyba do wieczności...
- Posty: 1006
- Rejestracja: 12 gru 2012, o 18:33
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 96 razy
- Podziękowania: 306 razy
- Kontakt:
Doom 3 BFG Edition na PC-ecie (steam, gog) wciąż jest do kupienia i pobrania (więc i kampania "No Rest for the Living" wciąż jest żywa mimo usunięcia wersji na x360), ale może pośpieszę się w takim razie z pozyskaniem wydania drm-free.
Fakt, może ludzie w końcu docenią GOG 
p.s. sprawdziłem, w wersji D3 BFG na Steam jest Doom II jako dwa "rozszerzenia": Hell On Earth i No Rest for the Living. A co do przenoszenia WAD-ów: chyba zawsze była taka możliwość, bo przecież pierwsze Doomy były rozprowadzane przede wszystkim jako shareware.
edit:
hmm... A niesmak - pozostał?
https://www.ign.com/articles/2019/07/27 ... box-glitch

p.s. sprawdziłem, w wersji D3 BFG na Steam jest Doom II jako dwa "rozszerzenia": Hell On Earth i No Rest for the Living. A co do przenoszenia WAD-ów: chyba zawsze była taka możliwość, bo przecież pierwsze Doomy były rozprowadzane przede wszystkim jako shareware.
edit:
no i rozwinęło się. BUGsheda stwierdziła, że to nie feature, tylko bug - i stare wersje Doomów znów będą dostępne dla nabywców. Podobno już nad tym pracują. Pracują, pracują... U mnie - bez zmian.
hmm... A niesmak - pozostał?
https://www.ign.com/articles/2019/07/27 ... box-glitch
- Posty: 372
- Rejestracja: 3 lut 2017, o 13:53
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 87 razy
- Podziękowania: 125 razy
Osobiscie nie lubie zbytnio teorii spiskowych, ale ten schemat jest zbyt powtarzalny: wydawca robi po cichu cos na swoja korzysc liczac na to, ze nikt nie zauwazyj ktos jednak zauwaza, wiec wydawca zwala to na blad / przeoczenie / pominiecie, ktore zaraz naprawi. A jakby byla cisza w temacie, to by naprawil?
I przy okazji: czy Bethesda mogla faktycznie zablokowac sciaganie gry w BC dla ludzi z Xone? Gra jest ich, tak, ale sklep nalezy do MS i nawet jak sie blokuje kupowanie czegos, to jak ktos juz ma licencje na sciaganie to wydawca moze ja bloknac?
I przy okazji: czy Bethesda mogla faktycznie zablokowac sciaganie gry w BC dla ludzi z Xone? Gra jest ich, tak, ale sklep nalezy do MS i nawet jak sie blokuje kupowanie czegos, to jak ktos juz ma licencje na sciaganie to wydawca moze ja bloknac?
- Posty: 1984
- Rejestracja: 18 sie 2013, o 20:26
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 7 razy
- Podziękowania: 416 razy
- Kontakt:
MS usunął też ludziom z listy do pobrania Minecrafta XBO Edition. W tym wypadku dali ludziom co prawda nową wersję, ale jednak - wersja XBO miała trochę inną zawartość i oddzielną listę osiągnięć. Trzeba się teraz trochę namęczyć żeby to pobrac.
- Posty: 372
- Rejestracja: 3 lut 2017, o 13:53
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 87 razy
- Podziękowania: 125 razy
Tak, tak, i faktem jest, ze to sie stalo, ale tak bardziej od strony prawnej, wolno im? Moze tu bedzie za duzo filozofowania i gdybania (albo i temat zbyt ciezki), ale czy w takim wypadku MS by nie interweniowal? Jakby na to nie patrzec, ludzie to zawsze widza powierzchownie - cos znika ze sklepu MS, wiec wini sie MS.
Moze jeszcze przyklad: gry, ktore traca licencje na sprzedawanie nadal mozna pobierac, jesli sie je wczesniej kupilo (szczegolnie gry licencjonowane z superbohaterami). Zdaje sie, ze taki byl los Amazing Spider-man na Xone, ktorego sie nie kupi juz cyfrowo, ale jak ktos ma, to sciagnie i pogra. W tym przypadku nie powinno byc podobnie? Jak ktos ma gre, to nie powinien jej stracic.
W zasadzie to nie zablokowali licencji, tylko uniemożliwili pobieranie zakupionej gry. Tak, jak przedtem Desura, IndieRoyale, GetGamesGo, Square Enix, Ubisoft... Jeśli masz grę zainstalowaną, to nadal możesz w nią grać. A z kolei przykład Rockstara i GTA SA pokazuje, że wydawca gry nie widzi przeszkód w grzebaniu w licencjach i może sobie wedle woli wycinać i usuwać zawartość już sprzedanej gry. Parę lat temu M$, a następnie Sony i Steam tak pozmieniali swoje regulaminy, że zapewne im wolno. Ludzie mają teraz tyle gier, że takie pojedyncze numery spokojnie nikną w gąszczu statystyk.