Przygodówki
@Hemiq
Memento Mori
Alternativa
Memento Mori

Alternativa

- Posty: 512
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 19:20
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 24 razy
- Podziękowania: 23 razy
- Kontakt:
Właśnie jestem świeżo po przejściu gry "Sanitarium" i jedynie co mogę napisać, to jest niesamoqita. Nie mogę uwierzyć, że wcześniej nie miałem okazji zagrać w tą grę, a teraz z wesji gog.com, z zainstalowanym i działającym dobrze spolszczeniem przebrnalem przez nie trudne zagadki, świetną fabułę (choć się dobrze domyslalem zakończenia, jak i o calej intrydze, choć świetnie twórca żąglowal wydarzeniami, przez co już sam nie wiedziałem co myśleć) oaz wyplywajacym się klimatem. Szczególnie na początku czuć go, czyli w drugim epizodzie, który mnie po prostu przerazal swoim jestestwem bardziej niż większość horrorowych gier. W nastepnych epizodach po prostu chcemy wiedzieć, co dzieje się dalej i gra w tym aspekcie nie puszcza aż do końca (lub do poważnego utkniecia w danym etapie, ale zagadki są logiczne i do ogarniecia, znacznie łatwiej jest po prostu coś ominąć, bez czego nie poruszymy się do przodu). Jest jeszcze muzyka, która jest świetna i dodatkowo potęguje klimat tej gry. Postacie są świetnie zarysowane i wpadają w pamięć, szczególnie czarne charaktery, jak i lokacje, po ktorych przemierza bohater. Ogólnie polecam grę każdemu, a fani przygodowek muszą tą grę przejść obowiązkowo, jeśli jeszcze tego nie zrobili.
Jak się ma I Have No Mouth, and I Must Scream do Sanitarium? Klimat podobny? Jeśli podobało mi się Sanitarium to spodoba mi się tez IHNMaIMS ( dobry skrót swoją drogą
)

- Posty: 512
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 19:20
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 24 razy
- Podziękowania: 23 razy
- Kontakt:
Kurde, szkoda że wczesniej nie wiedziałem o gierce, bo może bym uzbieral te 19 $ na niego :pRaffael pisze:Oj tak, Sanitarium było ekstra a obecnie w produkcji jest jego duchowy następca tyle, że w konwencji Sci-Fi: Stasis.
I have no mouth and I must scream nie grałem(choć mam gierke, ale gdyż nie ma spolszczenia to go przesuwam na później) ale myślę że klimaty są zbliżone. Z tymże ta gierka jest od początku do końca okrutna i czuć w niej zaszczucie całą sytuacją, gdyż nasi bohatrowie muszą robić złe rzeczy, które robili za życia, bo rozkazuje im to maszyna, która zniszczyla prawie caly gatunek ludzki. Aż w końcu nasi bohaterowie chca się zmienić i zrobić coś dobrego w miejscach wymyslonych przez maszynę. Z pewnością klimat w tej grze będzie dużo cięższy.
- Posty: 317
- Rejestracja: 23 kwie 2013, o 12:35
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 8 razy
- Kontakt:
Sanitarium to gra bardzo dobra, a I Have No Mouth niestety nie. To drugie to po prostu dziwna gra przygodowa z pokręconymi postaciami i kiepskim gameplayem. O ile dobrze pamiętam trzeba tam polować na piksele, żeby posunąć akcję do przodu i wykonywać niekiedy absurdalne czynności, bez solucji się nie obędzie, ale czy warto? Może dla zagorzałych wielbicieli Harlana Ellisona czy też dla specyficznego klimatu, hmm...
Osobiście polecam najpierw przeczytać opowiadanie (wymagana znajomość ang lub Google Translate). Ja od tego zacząłem i nie żałuję. Samo opowiadanie jest mistrzowskie, a gra to jak dla mnie wisienka na torcie - nie jest świetna ale mimo wszystko miło się w nią gra po przeczytaniu opowiadania. A jak ma się do Sanitarium to już niestety nie wiem :/Adamski pisze:Sanitarium to gra bardzo dobra, a I Have No Mouth niestety nie. To drugie to po prostu dziwna gra przygodowa z pokręconymi postaciami i kiepskim gameplayem. O ile dobrze pamiętam trzeba tam polować na piksele, żeby posunąć akcję do przodu i wykonywać niekiedy absurdalne czynności, bez solucji się nie obędzie, ale czy warto? Może dla zagorzałych wielbicieli Harlana Ellisona czy też dla specyficznego klimatu, hmm...
Treść gry i opowiadania się pokrywa? Bo jeśli tak to chyba się ograniczę do opowiadaniaPjoter pisze:Osobiście polecam najpierw przeczytać opowiadanie (wymagana znajomość ang lub Google Translate). Ja od tego zacząłem i nie żałuję. Samo opowiadanie jest mistrzowskie, a gra to jak dla mnie wisienka na torcie - nie jest świetna ale mimo wszystko miło się w nią gra po przeczytaniu opowiadania. A jak ma się do Sanitarium to już niestety nie wiem :/Adamski pisze:Sanitarium to gra bardzo dobra, a I Have No Mouth niestety nie. To drugie to po prostu dziwna gra przygodowa z pokręconymi postaciami i kiepskim gameplayem. O ile dobrze pamiętam trzeba tam polować na piksele, żeby posunąć akcję do przodu i wykonywać niekiedy absurdalne czynności, bez solucji się nie obędzie, ale czy warto? Może dla zagorzałych wielbicieli Harlana Ellisona czy też dla specyficznego klimatu, hmm...

- Posty: 226
- Rejestracja: 10 kwie 2013, o 17:22
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
A mi się I Have No Mouth, and I Must Scream bardzo podobało, ma świetny pokręcony klimat, jedna z lepszych historii. A co do spolszczenia to chyba jest, chociaż grałem na telefonie przez ScummVM kilka lat temu, więc mogło mi się coś pokręcić (swoją drogą świetna metoda, polecam każdemu na stare przygodówki).
- Posty: 1364
- Rejestracja: 28 sty 2013, o 12:31
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 12 razy
- Podziękowania: 95 razy
- Kontakt:
Niektóre elementy opowiadania posłużyły za bazę dla tej gry. Samo opowiadanie jest dosyć krótkie, acz treściwe.
Samo opowiadanie można znaleźć w polskiej wersji na serwisie z pewnym gryzoniem w nazwie, ale z tego co pamiętam to tłumaczenie nie jest najwyższych lotów.
- Posty: 18
- Rejestracja: 15 sty 2014, o 18:29
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
Mój dorobek w grach przygodowych jest skromny:
- Ace Ventura,
- Szymon Czarodziej,
- Walking Dead,
- Runaway (wszystkie trzy części).
Nie wiem dlaczego nikt tutaj o Runaway nie wspomina. Pierwszą część można było dawno temu dostać w Playu, drugą w CD-Action. Całkiem solidna przygodówka, interesująca fabuła, średnio skomplikowane zagadki. Polecam, jeśli ktoś się nad tym zastanawia.
- Ace Ventura,
- Szymon Czarodziej,
- Walking Dead,
- Runaway (wszystkie trzy części).
Nie wiem dlaczego nikt tutaj o Runaway nie wspomina. Pierwszą część można było dawno temu dostać w Playu, drugą w CD-Action. Całkiem solidna przygodówka, interesująca fabuła, średnio skomplikowane zagadki. Polecam, jeśli ktoś się nad tym zastanawia.
- Posty: 512
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 19:20
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 24 razy
- Podziękowania: 23 razy
- Kontakt:
No i następna gierka trafiona do kolekcji gier, które przeszedłem (ostatnio zdarza mi się coraz rzadziej przez strzelanki online i dotę :p) w jeden dzień i który stanie się jednym z powodów słabego napisania najbliższego kolokwium, czyli Gemini Rue.
Gierka ciekawa i trzymająca poziom od początku do końca, z kilkoma zwrotami akcji, których można się kompletnie nie spodziewać. Gra jest utrzymana w stylu steampunku połączona z noir, w tym wypadku świetna mieszanka. Nad fabułą nie będę się rozwodził, każdy powinien ją poznawać sam, tak jak klimat który jest równie genialny. Mogę napisać, że gramy dwoma głównymi bohaterami(ale nie tylko), Azrielem Odinem, który musi znaleźć przyjaciela z przed lat, oraz nieznanym człowiekiem, którego nazywają Delta-6 (oksymoron celowo użyty), który znajduje się w dziwnym miejscu, takim połączeniem więzienia z psychiatrykiem. Historia obu postaci w ciekawy sposób się łączy i naprawdę godna podziwu dla osoby, która to wszystko świetnie dopracowała (który był również odpowiedzialny za ogólny całokształt gry i dał innym ludziom zrobić muzykę, portrety i dubbing, więc w sumie niemal całkowicie sam opracował grę, czyli Joshua Nuernberger). Co prawda znalazłem kilka nielogicznych wpadek, ale to tylko mankamenty, naprawdę nie psują poważnie zabawy z gry, można ich nawet nie zauważyć. Zagadek logicznych pojawia się kilka, w tym jedna dwa razy i nie są specjalnie trudne do przejścia.
Grafka jest w stylu starych przygodówek z lat 90 i nic się nie da z tym zrobić, nawet nie można podnieść rozdzielczości grafiki, gdyż piksele się nie sklalują do wyżej niż 640x480 i zwyczajnie gra nie działa. Ale ma to swój urok i osobiście bardzo polecam tą gierkę przede wszystkim ze względu na grafikę, klimat, dialogi, jak i same postacie.\
Ta gra tak mnie do siebie przekonała, że aż mam ochotę przejść inne gry wydawnictwa wadjet eye games, gdyż są z tego co słyszałem na podobnym poziomie, przede wszystkim chciałbym sprawdzić resonance i serię blackwell. Oba chyba kupię na gog.com przy dobrych promocjach, ten pierwszy za około 2,49 $ jestem w stanie dać, ten drugi za około 4 $ byłoby wporządku, choć pewnie długo poczekam na piątą część blackwell epiphany, który dopiero co wyszedł, a zanosi się na najlepszą i ostatnią część tej serii, ale najpierw muszę pozostałe przejść, bym był pewny zakupu do niego.
Gierka ciekawa i trzymająca poziom od początku do końca, z kilkoma zwrotami akcji, których można się kompletnie nie spodziewać. Gra jest utrzymana w stylu steampunku połączona z noir, w tym wypadku świetna mieszanka. Nad fabułą nie będę się rozwodził, każdy powinien ją poznawać sam, tak jak klimat który jest równie genialny. Mogę napisać, że gramy dwoma głównymi bohaterami(ale nie tylko), Azrielem Odinem, który musi znaleźć przyjaciela z przed lat, oraz nieznanym człowiekiem, którego nazywają Delta-6 (oksymoron celowo użyty), który znajduje się w dziwnym miejscu, takim połączeniem więzienia z psychiatrykiem. Historia obu postaci w ciekawy sposób się łączy i naprawdę godna podziwu dla osoby, która to wszystko świetnie dopracowała (który był również odpowiedzialny za ogólny całokształt gry i dał innym ludziom zrobić muzykę, portrety i dubbing, więc w sumie niemal całkowicie sam opracował grę, czyli Joshua Nuernberger). Co prawda znalazłem kilka nielogicznych wpadek, ale to tylko mankamenty, naprawdę nie psują poważnie zabawy z gry, można ich nawet nie zauważyć. Zagadek logicznych pojawia się kilka, w tym jedna dwa razy i nie są specjalnie trudne do przejścia.
Grafka jest w stylu starych przygodówek z lat 90 i nic się nie da z tym zrobić, nawet nie można podnieść rozdzielczości grafiki, gdyż piksele się nie sklalują do wyżej niż 640x480 i zwyczajnie gra nie działa. Ale ma to swój urok i osobiście bardzo polecam tą gierkę przede wszystkim ze względu na grafikę, klimat, dialogi, jak i same postacie.\
Ta gra tak mnie do siebie przekonała, że aż mam ochotę przejść inne gry wydawnictwa wadjet eye games, gdyż są z tego co słyszałem na podobnym poziomie, przede wszystkim chciałbym sprawdzić resonance i serię blackwell. Oba chyba kupię na gog.com przy dobrych promocjach, ten pierwszy za około 2,49 $ jestem w stanie dać, ten drugi za około 4 $ byłoby wporządku, choć pewnie długo poczekam na piątą część blackwell epiphany, który dopiero co wyszedł, a zanosi się na najlepszą i ostatnią część tej serii, ale najpierw muszę pozostałe przejść, bym był pewny zakupu do niego.
Mozna kupic MEMORIA po polsku wydawca mils
1. cyfrowo
http://www.afan.pl/Produkt_Dystrybucja_ ... moria.html
1 dniowo promo i cena 19.90, zwykle okolo 30 (taniej niz na obecnej promocji cdp, 25 i niePL)
2.pudelko-dzis/jutro premiera
http://www.playshop.pl/public/Produkt_Play/memoria.html
3. Edycja EK pod koniec czerwca, ale bylo jakies zamieszanie, ze bylo "bedzie-niebedzie-bedzie"
W przygodówki grałem, często z solucją:)
1. cyfrowo
http://www.afan.pl/Produkt_Dystrybucja_ ... moria.html
1 dniowo promo i cena 19.90, zwykle okolo 30 (taniej niz na obecnej promocji cdp, 25 i niePL)
2.pudelko-dzis/jutro premiera
http://www.playshop.pl/public/Produkt_Play/memoria.html
3. Edycja EK pod koniec czerwca, ale bylo jakies zamieszanie, ze bylo "bedzie-niebedzie-bedzie"
W przygodówki grałem, często z solucją:)
- Posty: 4199
- Rejestracja: 21 lis 2012, o 13:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chojnów
- Podziękował: 92 razy
- Podziękowania: 123 razy
- Kontakt:
Wajdet Eye Games w Newsletterze pisze:It is with immense pleasure that we announce our next game. In partnership with Grundislav Games (of Ben Jordan fame), we bring you...
A Golden Wake
Coming Fall of 2014 for PC!
The Roaring Twenties: a bygone era of glitz, glamour, and promise. Nowhere is this more apparent then Coral Gables, Florida. The real estate market is booming and even an ordinary guy like Alfie Banks has a chance to strike it rich.
But with the mob on his back, the Great Depression on the horizon, and the Sunshine State’s idyllic waterfront only a hurricane away from total devastation, Alfie finds much more than he bargained for.
Based on actual events and featuring real life locations and historical figures, you must guide Alfie on his journey to reach the top of the real estate game as he deals with shady salesmen, cutthroat bootleggers, corrupt politicians, and much more, all while swept up in the events surrounding the inception of Coral Gables, The City Beautiful.
You can read more in the official press release below, or you can skip all that and get the new trailer, screenshots, and more game details at the official website: http://www.goldenwake.com
Thanks!
-Dave and Janet
--------------------
Official Press Release
Wadjet Eye Games Will Release A Golden Wake PC Adventure This Fall
Travel back to the Roaring Twenties in a point-and-click epic from indie developer Grundislav Games
NEW YORK – June 26, 2014 – The Roaring Twenties: a bygone era of glitz, glamour, and promise. In Coral Gables—a booming housing development near Miami, Florida—the real estate market is taking off and even an ordinary guy like Alfie Banks has a chance to strike it rich. But with the mob on his back, the Great Depression on the horizon, and the Sunshine State’s idyllic waterfront only a hurricane away from total devastation, Alfie’s quest will not be an easy one in A Golden Wake, a new point-and-click adventure game coming to PC this fall.
Developed by Francisco Gonzalez of Grundislav Games (Ben Jordan: Paranormal Investigator) and published by indie powerhouse Wadjet Eye Games (Blackwell Epiphany, Resonance, Gemini Rue), A Golden Wake is a nostalgic adventure that spans two dramatic decades in American history. Set in the era of Gatsby with a plot that includes real people, locations, and events, A Golden Wake has story- and puzzle-driven gameplay, retro-styled pixel art, and a point-and-click interface reminiscent of classics like King’s Quest and Monkey Island. Alfie’s power of persuasion will play a unique role as he analyzes other characters’ attitudes and weaknesses to figure out the best way to approach them.
“Having grown up in Miami, I wanted to tell the story of an era that’s usually depicted in New York or Chicago,” says A Golden Wake’s designer Francisco Gonzalez of his decision to set a game during the Jazz Age. “Miami’s land boom and bust during the ’20s and ’30s represents a fascinating slice of our recent history, and I was able to incorporate a lot of real people and events into the narrative of this everyman going after the American Dream.”
“I first met Francisco in the early 2000s, back when we were both scrappy freeware developers. Since then, I've watched him move from strength to strength and I was so happy when he made the leap to commercial development. I feel very honored to be partnering up with him now,” says Dave Gilbert, founder of Wadjet Eye Games. “As for A Golden Wake, I just love it. This game a fun, poignant romp through 1920s-era Miami that is both meticulously researched and perfectly relevant to our current times.”
A Golden Wake will release in Q3 2014 as a PC download. View the new trailer, screenshots, and more game details at the official website: http://www.goldenwake.com
About Grundislav Games
Grundislav Games is Francisco Gonzalez, a New York-based indie developer of point-and-click adventure games. His games include the 8-part Ben Jordan: Paranormal Investigator series, which were released as freeware between 2004 and 2012. A Golden Wake is his first commercial endeavor, set to release as a PC download in the fall of 2014. Francisco is fond of setting games in real-world locations—including Miami, where he’s originally from. Learn more at the Grundislav Games website: http://www.grundislavgames.com
About Wadjet Eye Games
Founded in 2006, Wadjet Eye Games has developed a reputation for producing award winning and critically acclaimed adventure games. Committed to creating unique character-driven game experiences around recognizable brands, in 2010 Wadjet Eye expanded to support and publish games by other independent developers. The company’s portfolio includes The Shivah and the Blackwell series, both of which have garnered Game Developers Choice nominations, Puzzle Bots, which was selected for the Penny Arcade Expo’s PAX 10 showcase, IGF Student Showcase winner Gemini Rue, and the critically acclaimed Resonance. The company is run by husband and wife team Dave and Janet Gilbert out of their home in Brooklyn. For more information, visit http://www.wadjeteyegames.com.
Contact
Emily Morganti
Public Relations for Wadjet Eye Games
pr@wadjeteyegames.com
- Posty: 4199
- Rejestracja: 21 lis 2012, o 13:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chojnów
- Podziękował: 92 razy
- Podziękowania: 123 razy
- Kontakt:
Zamierzam prawdopodobnie zakupić Komputer Świat i z tego "miejsca" mieć grę. Chyba, że dorwę tanio w pudełku bo ponoć jest kartka z kluczem do pobrania The Night of the Rabbit.
Mam wersję w pudełku, ale trzymam ją zafoliowaną w celach kolekcjonersko-sentymentalnych. Mam wersję steamową, którą dostałem w związku z tłumaczeniem - jeśli jakimś cudem przeczyta to przedstawiciel cdp.pl, to polonizacja z pewnością nie kosztowała kilkanaście tysięcy złotych 
