Cześć!
Wszystkim fanom kosmicznego MMO (i nie tylko) chciałem przedstawić Unending Universe. Jest to indie game, typowy passion project, inspirowany wczesnymi latami Battlestar Galactica Online (BSGO).
Akcja gry dzieje się w bliżej nieokreślonej przyszłości, a główną osią fabuły jest konflikt między ludźmi i Lokanami (humanoidalni obcy).
Rozgrywka opiera się wykonywaniu zadań dziennych, wydobywaniu minerałów, niszczeniu dronów i platform wojennych i na walce z graczami wrogiej frakcji.
To w dużym skrócie. Więcej o grze jest tutaj:
HomePage & Devlogs - https://timo-uudev.itch.io/unending-universe
YouTube - https://www.youtube.com/@UnendingUniverse-k3f
Discord - https://discord.gg/9hrctgprbP
Inne informacje:
Free-to-play, nie ma żadnego pay-to-win
Godziny działania serwera: od 16 do północy
Discord – ok 100 osób, baza online w grze – kilkanaście osób (cały czas rośnie)
Gra jest w języku angielskim
Obecnie gra nie jest dostępna na platformie Steam. W przyszłości na pewno się tam pojawi.
Wszelkie pytania i opinie dotyczące gry mile widziane.
[GRA] Unending Universe – space MMO
- Załączniki
-
- 2025-07-17_Proxima Galileo.jpg (599.45 KiB) Przejrzano 1320 razy
-
- ___MATEOHR.jpg (457.43 KiB) Przejrzano 1320 razy
-
- 1.jpg (463.38 KiB) Przejrzano 1320 razy
-
- 2.jpg (536.98 KiB) Przejrzano 1320 razy
-
- 3.jpg (571.42 KiB) Przejrzano 1320 razy
-
- 4.jpg (470.06 KiB) Przejrzano 1320 razy
Ostatnio zmieniony 20 sie 2025, o 17:17 przez Timo_UUDev, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ci użytkownicy podziękowali Timo_UUDev za ten post (w sumie 4):
- Boberek00 • wanderblind • Haazheel • jobjoxPL
Unending Universe to malutki projekt - zrobiony przez jedną osobę, przeze mnie. Nie stoi za nim żaden wydawca stąd takie ograniczenia. W obecnej chwili działanie gry 24/7 jest wykluczone. Samo sprawdzanie serwera wymaga mnóstwo uwagi - trzeba przeglądać logi, eliminować bugi (jeśli się jakieś znajdzie), wgrywać fixy... Multiplayer pochłania masę czasu...
Nie wykluczam, że to się zmieni w przyszłości, lecz na razie będzie to w takiej formie. Poza tym - 8 godzin to mnóstwo czasu żeby sobie pograć.
Nie wykluczam, że to się zmieni w przyszłości, lecz na razie będzie to w takiej formie. Poza tym - 8 godzin to mnóstwo czasu żeby sobie pograć.
Kosmiczne symulatory to kompletnie nie moja bajka, a MMO to już szczególnie (choć naście lat temu pogrywało się co nieco w WoWa czy L2), ale zaprezentowane screeny wyglądają naprawdę bardzo dobrze, a nawet imponująco, biorąc pod uwagę, że to jednoosobowy projekt. Nawet interfejs, choć na pierwszy rzut oka mocno skomplikowany, wygląda tak jakoś... fajnie (naprawdę chciałem użyć innego słowa, ale w chwili obecnej nie przychodzi mi do głowy, a słownik synonimów zdecydowanie nie pomaga
).
Zagrać nie zagram, ale kibicuję projektowi i trzymam kciuki za jego rozwój

Zagrać nie zagram, ale kibicuję projektowi i trzymam kciuki za jego rozwój

- Ci użytkownicy podziękowali Haazheel za ten post:
- Timo_UUDev
Z powyższym to się tak całkowicie zgodzić nie mogę... Niektórzy to mają pracę i to nie zawsze do 16:00...

Oczywiście, nie zmienia to faktu, że rozumiem, iż utrzymanie serwera w pojedynkę - i to przy grze f2p - łatwym zadaniem nie jest...
Co do samej gry, to spojrzałem na YT i jestem pod wrażeniem...
Gra wygląda zacnie i nic nie wskazuje na to, że to dzieło jednej tylko osoby - no, może poza "drewnianymi" postaciami w hangarze, ale co tu się czepiać...
Grafika super, głosy fajne (są szczegóły, jak zmiana głosu "na żywo" a "przez radio")... Porządny tutorial, który nie tylko tłumaczy, ale i nawet pokazuje, jak co wykonać...
Trzymam kciuki...

- Ci użytkownicy podziękowali Black Seraph za ten post:
- Timo_UUDev
@Black Seraph - dziękuję 
Co do godzin działania serwera - masz rację, ale przy moich obecnych możliwościach (szczególnie czasowych) trudno znaleźć złoty środek. I tak ludzie z Polski, czy ogólnie z Europy nie mają co narzekać. Dużo gorzej wygląda to dla graczy ze Stanów czy Kanady... Piszą mi: gra im się podoba, chętnie by zagrali, a serwer działa w godzinach kiedy akurat siedzą w pracy... To jest ból...

Co do godzin działania serwera - masz rację, ale przy moich obecnych możliwościach (szczególnie czasowych) trudno znaleźć złoty środek. I tak ludzie z Polski, czy ogólnie z Europy nie mają co narzekać. Dużo gorzej wygląda to dla graczy ze Stanów czy Kanady... Piszą mi: gra im się podoba, chętnie by zagrali, a serwer działa w godzinach kiedy akurat siedzą w pracy... To jest ból...
Projekty od pasjonatów dla pasjonatów mają to do siebie, że owi pasjonaci często są w stanie sypnąć groszem, byleby dany projekt miał szanse powodzenia
Nie wiem, na ile problematyczny byłby wysoki ping, ale zakładam, że przy obecnej liczbie graczy jeden serwer działający 24/7 w zupełności by wystarczył. Pewnie jednak rozważałeś różne opcje, z drugiej strony, jeśli projekt zdobędzie większą popularność lokalnie, to i na globalną ekspansję przyjdzie czas 


Jak w każdej grze tak i tutaj ważny jest odbiór wśród fanów gatunku. Gra musi się obronić tym co ma do zaoferowania. Jeśli to się uda, jeśli ludzie będą zadowoleni, to wtedy jest większa szansa na znalezienie odpowiedniego wydawcy - co za tym idzie pasja może stać się pracą. Takie rozwiązanie byłoby idealne i rozwiązałoby wiele problemów. Wtedy można poświęcić grze naprawdę mnóstwo czasu...
Ale kiedy to nadejdzie, albo raczej czy w ogóle to nadejdzie - nie wiadomo...
Ja podchodzę do tego spokojnie. Cieszę się z każdej małej rzeczy, choćby z tego, że przez te kilka miesięcy (grę wypuściłem pod koniec kwietnia) udało się znaleźć ludzi, którzy naprawdę polubili tą grę, którzy chcą pomóc w jej rozwoju i że to grono rośnie. To wiele znaczy i to jest dobry znak na przyszłość.
Ale kiedy to nadejdzie, albo raczej czy w ogóle to nadejdzie - nie wiadomo...

Ja podchodzę do tego spokojnie. Cieszę się z każdej małej rzeczy, choćby z tego, że przez te kilka miesięcy (grę wypuściłem pod koniec kwietnia) udało się znaleźć ludzi, którzy naprawdę polubili tą grę, którzy chcą pomóc w jej rozwoju i że to grono rośnie. To wiele znaczy i to jest dobry znak na przyszłość.
Mała prośba - jeśli ktoś z Was już zagrał w UU: proszę o krótki feedback w tym wątku.
Szczególnie co Wam się nie podobało lub czego Wam w tej grze brakuje.
To są bardzo pomocne rzeczy w dalszym ulepszaniu tego projektu.
Szczególnie co Wam się nie podobało lub czego Wam w tej grze brakuje.
To są bardzo pomocne rzeczy w dalszym ulepszaniu tego projektu.
Najnowszy update w Unending Universe:
https://timo-uudev.itch.io/unending-uni ... niverse-74
https://timo-uudev.itch.io/unending-uni ... niverse-74
Kolejny update w Unending Universe:
https://timo-uudev.itch.io/unending-uni ... niverse-75
https://timo-uudev.itch.io/unending-uni ... niverse-75