"Mroczne rządy" - publikacja pełnej wersji

Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 7
Rejestracja: 11 maja 2020, o 11:12
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 12 razy

EDIT: Gra jest obecnie dostępna za darmo: https://adeptus7.itch.io/dominion

Jakiś czas temu szukałem chętnych do testowania, dziś testy zostały zakończone. „Mroczne rządy” to strategiczna gra tekstowa, w której gracz wciela się we Władcę Ciemności w stylu Saurona, mając za cel podbicie świata. Będzie realizował swoje plany podejmując różne decyzje. Będzie budował swoją armię i wysyłają ją do bitew, snuł intrygi i podstępy, tworzył tajne siatki szpiegowskie i sekciarskie kulty, werbował agentów i dowódców, korumpował przedstawicieli Wolnych Ludów i siał między nimi niezgodę, gromadził magiczne artefakty i przeprowadzał złowieszcze rytuały.
Gra jest dostępna w dwóch wersjach.
Wersja „papierowa”: https://www.mediafire.com/file/i2r5nlo0 ... 0.pdf/file . Plik PDF zawiera 145 stron. Gracz musi samodzielnie losować efekty zdarzeń przy użyciu kart i prowadzić zapiski obrazujące sytuację jego sił i świata. Ostrzegam – część testerów twierdziła, że ta wersja jest skomplikowana i łatwo się w niej pogubić.
Wersja elektroniczna: https://www.mediafire.com/file/djoy7qjv ... .html/file. Jest to plik html otwierający się w przeglądarce. W tym przypadku komputer dokonuje wszystkich obliczeń i zapisuje zmienne będące wynikami wydarzeń i decyzji gracza. Wersja elektroniczna nie jest prostym przełożeniem papierowej, zawiera wiele odmiennych elementów, jak np. wybór płci i „profesji” naszego złoczyńcy.
Uwaga – jedna rozgrywka zajmuje ok. 1 godziny, ale założenie jest takie, że do gry podchodzić można kilka razy, za każdym razem podejmując inne decyzje, otrzymując inne rezultaty i odkrywać coś nowego.
Bardzo proszę o opinie. Bardzo, bardzo.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2025, o 10:37 przez Adeptus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1515
Rejestracja: 16 lis 2013, o 19:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 489 razy
Podziękowania: 111 razy
Kontakt:

Całkiem fajna gierka, ale natrafiłem na parę bugów jak zdublowane statystyki krasnoludów na jednej ze stron i parę razy pojawiło się "]" przy statystykach krasnoludów. Trafiłem na parę literówek, gdzie najbardziej zauważyłem słowo "elfuch"? No i chyba zbigowałem grę, że nie mogę się dowiedzieć jaki jest koniec, bo po walce w zamieci dowiadując się czy finalnie wygrałem pokazało mi się to

Obrazek

Także ja bym jeszcze dopracował troszkę tą gierkę ;)

Szkoda, bo byłem ciekaw, czy zostałem triumfującym władcą
Ci użytkownicy podziękowali Maikeru za ten post:
Adeptus
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 7
Rejestracja: 11 maja 2020, o 11:12
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 12 razy

Cześć!
Dzięki za uwagi.
Po pierwsze, pracowałem nad poprawieniem gry, oto najnowsza wersja: https://adeptus7.itch.io/dark-reign niestety, tylko po angielsku.
Po drugie - potraktowałem to jako prototyp i teraz pracuję nad dużo bardziej rozbudowanym "remake'em".
Po trzecie - w międzyczasie stworzyłem inną niewielką gierkę, też "strategiczną": https://adeptus7.itch.io/chwaa-krlewstwa, w której testowałem pewne mechaniki, planuję je umieścić w finalnej wersji "symulatora mrocznego władcy", zapraszam do zerknięcia.
Po czwarte - przy okazji zapraszam do odsłuchania nagrania mojego opowiadania dark fantasy: https://www.youtube.com/watch?v=9iyDehOexHg
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 7
Rejestracja: 11 maja 2020, o 11:12
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 12 razy

Gra jest obecnie dostępna za darmo: https://adeptus7.itch.io/dominion

Cały czas rozwijam grę, obecnie pod tytułem "Dominion of Darkness". Oto kilka nowych rzeczy, jakie się ostatnio pojawiły:
- - znacznie bardziej rozbudowana końcówka gry, zarówno w przypadku podboju militarnego jak i zarządzania podbitymi regionami - nie jest to już tylko rozbudowany epilog/podliczenie punktów, ale pełnoprawny rozdział zawierający mnóstwo decyzji,

- system interakcji z postaciami - dodałem więcej postaci, które gracz może zwerbować jako swoich agentów/przybocznych i znacznie zwiększyłem ich aktywność oraz możliwość wpływania na nie przez gracza - postacie dyskutują, kłócą się ze sobą, proponują nowe akcje, zaniedbane - zdradzają, można je zabierać na specjalne wyprawy (element erpegowy), powierzać funkcje, a w niektórych przypadkach poślubić. Wśród rekrutowalnych postaci m.in. elfi druid, który żyje i obserwuje okrucieństwo natury tak długo, że doszedł do wniosku, że eutanazja wszelkiego życia jest jedynym rozwiązaniem; upadły rycerz-najemnik; krasnoludzki mistrz runów, który ku swojej rozpaczy musi służyć Ciemności aby wypełnić rodową przysięgę; młoda wampirza dama, która bez przerwy jest rozdarta między krwiożerczością i dobrym wychowaniem; mroczna paladynka, która została przeciągnięta na stronę Ciemności poprzez przeklęte ostrze i teraz służy jej z równym fanatyzmem, jak niegdyś Ciemności; ambasadorka wężoludzi, która służy Mrocznemu Władcy, ale jest lojalna przede wszystkim wobec swojego ludu.

- sfera militarna - znacznie więcej decyzji; gra rozróżnia teraz, z przedstawicieli jakich ras składają się poszczególne oddziały, co ma wpływ na ich użyteczność w różnych sytuacjach, ale może również prowadzić do napięć; gracz ma większe możliwości osobistego udziału postaci w starciach.

- system magii - dużo większa swoboda, gracz gromadzi teraz magiczną energię, którą może wydatkować na uzdrawianie siebie, przywoływanie demonów czy też tworzenie nieumarłych lub zachować na interwencje podczas bitew,

- ekonomia i technologia - gracz gromadzi bogactwa i niewolników, którzy mogą być wykorzystywani na różne cele, a także ulepsza jakość uzbrojenia swojej armii; również wrogie Królestwa Wolnych Ludów mają własną ekonomię, na którą wpływają działania gracza, stosunki między królestwami i zdarzenia losowe i która określa jak mocno w siłę może urosnąć dany kraj a także jaki dochód przynoszą agenci w nim umieszczeni,

- większe możliwości korumpowania Wolnych Ludów - czy wolisz, żeby ludzie stali się krwiożerczymi wojownikami wrogimi wobec sąsiadów, a może wręcz przeciwnie, stadkiem pokornych owieczek pogodzonych ze swoim losem? Czy lepiej zagrać na arogancji elfów wobec innych ludów, czy rozgrywać konflikty między młodym pokoleniem, a starszymi elfami blokującymi im od setek lat dostęp do stanowisk? Czyń organizacje i religie swoimi agenturami lub manipuluj już istniejącymi.

- system żywiołów - oprócz wyboru płci i profesji, każdą postać określa teraz również jeden z 4 żywiołów; ten wybór otwiera nowe możliwości, zwłaszcza w sferze magii oraz nowe opcje fabularne - np. przemień świat w swoją własną wersję ognistego "Mordoru" lub obudź przedwieczną abominację śpiącą na dnie morza,

- wiele nowych, opcjonalnych ścieżek do zwycięstwa - np. zbierz zakazane sekrety starożytnej magii i dokonaj okultystycznego Wielkiego Dzieła; sprowokuj niszczycielską wojnę między Wolnymi Ludami; cofnij czas, aby wygrać wojnę w przeszłości; wywołaj nekromancką plagę, która zamieni żywych w nieumarłych,

- grafika - gra w dalszym ciągu oparta jest przede wszystkim na tekście, jednak została przyozdobiona licznymi grafikami.

- Nowy wątek pojawiający się w niektórych rozgrywkach. Starożytna cywilizacja Witch-Lordów, której ruiny mogłeś wcześniej plądrować, teraz ma szansę na odrodzenie się jako potęga zdolna zagrozić twojemu imperium. Czy będziesz walczyć, czy podporządkujesz się Wiedźmowemu Imperatorowi, a może udasz uległość, aby zdradzić go w chwili triumfu?

- Bardziej rozwinięty wpływ gracza na ekonomię Wolnych Ludów i jego skutki.

- Rozbudowanie wątku Wybrańca - teraz stanowi większe zagrożenie, ale z drugiej strony, możesz mieć szansę na przeciągnięcie go na Ciemną Stronę.

Przy okazji, pojawiły się nowe recenzje:

Indie Sampler (video): https://www.youtube.com/watch?v=LM6f4UCEgWU

[BOKC] BlancoKix (video): https://www.youtube.com/watch?v=lgNpSKToOSg

Choice Beat (zine, strona 30): https://www.flipsnack.com/choicebeat/ch ... -view.html
ODPOWIEDZ