Colin McRae Rally 1998 FIXY

Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1006
Rejestracja: 12 gru 2012, o 18:33
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 96 razy
Podziękowania: 306 razy
Kontakt:

Obrazek

No więc, grałem sobie wczoraj troszku w Colina 3 z łatkami silenta i bawiłem się wyśmienicie. Coś tam w temacie wygoglowałem, żeby sobie obejrzeć przed snem i trafiłem na materiał cd-action na temat pierwszego CMR z 1998. Zdałem sobie sprawę, że nigdy w to nie grałem a opinia autora filmiku, mnie zachęciła. Spędziłem dzisiejszy wieczór na poszukiwaniach gry i fixów do niej, ustaliłem najlepszą dziś formę jej uruchomienia. Nie idealną, ale całkowicie bezbolesną, łatwą w obsłudze i grywalną w przyzwoitym stopniu. Samej gry wam nie podlinkuję, ale potrzebujecie Repacka do Magipack, koniecznie w V3. Zawiera już wszystkie najważniejsze fixy i jest w niewielkim skompresowanym instalatorze 200 mb, google waszym przyjacielem, ewentualnie mogę pokierować na privie. Jeżeli nie przeszkadzam wam 4x3, granie na klawie, i brak polskiego pilota no to już możecie się bawić, wszystko zadziała po kliknięciu w skrót. Ale ja poszedłem krok dalej i przygotowałem zestaw fixów, którego nie znajdziecie nigdzie indziej. Oto one:

  • Z jakiejś przyczyny, nikt nie wyciął z Polskiej wersji spolszczenia i nie udostępnił go w sieci. PCGamingWiki raportuje naszą lokalizację jako "Only in Retail", do teraz. Ściągnąłem z internetarchive polskie Iso, wypakowałem i stworzyłem zestaw plików który spolszczy wam całkowicie Repack od Magipacka. Praca byłą akurat na moje umiejętności, bo spolszczenie było robione w plikach txt, WAV i fontach, kwestia polegała jedynie na ich zlokalizowaniu w obrazie.
  • Idąc dalej, PCGamingWiki raportuję wsparcie jedynie dla kontrolerów directinput. Użyłem XInputPlus, żeby przygotować profil który pozwoli wam zagrać z każdym padem xinput (sprawdzone na padzie od series x i 8bit duo ultimate) z pełnym analogowym zasięgiem na spustach. łatwe to nie było, bo gra wykorzystuje przechył lewej gałki do dodawania gazu, ale metodą prób i błędów znalazłem dopowiedni kompromis. Rozwiązanie nie jest idealne, acz w pełni grywalne podczas wyścigów i pozwala obsługiwać menu padem. O niedociągnięciach tego rozwiązania w wadach.
  • I po trzecie, przygotowałem zmodyfikowane hexeditorem exe gry, pozwalające na 16x9 w reapcku Magipack V3. W sieci można znaleźć gotowe pliki od autora rozwiązania (AuToMaNiAk005), ale nie działają one na łatkach dla win10 w tym repacku. Według instrukcji autora, przygotowałem alternatywny plik, dla tego łatwego w użyciu repacka
.

Wszystkie powyższe fixy spakowałem razem a ich instalacja na raz, polega na skopiowaniu do folderu z grą i podmianie plików. Podsumowując, dla was kroki będą wyglądać tak:
  • instalacja repacka MagiPack V3.
  • Skopiowanie zawartości archiwum przygotowanego przeze mnie do folderu instalacyjnego.
  • Przestawienie opcji sterowania w grze na joystick analog (wszystkie wybory muszą być na analog) i wyłączenie kompensacji ruchu w ustawieniach graficznych (lock na 25 fps).
Gra jest gotowa do zabawy!!! porównując to do opisu jaki wisi pod plikami gry na myabandonware, jest to żaden wysiłek.
https://drive.google.com/file/d/1JJVzdR ... sp=sharing

Wady, tak nawet sporo, to stara gra i fixy robią co mogą żeby utrzymać ją w kupię, ale bywa różnie. dgVoodoo nie wyświetla filmików w szkole jazdy. Zmiany pozycji w menu do której przylega animacja, spowodują mignięcie ekranu. Gra była projektowana dla 25 klatek, więc zdjęcie limitu trochę psuje kamerę i dodaje jakieś takie dziwne przeskoki od czasu do czasu, ale sama zabawa jest płynna i pozbawiona błędów, więc i tak jest to dużo lepsze niż 25 fpsów. XInputPlus pozwolił mi zmusi pady xinput do działania, ale nie obsłużycie menu d-padem i nie wywołacie menu pauzy w trakcie wyścigu. Oryginalne sterowanie dodawało gazu wychyleniem lewej gałki do przodu i hamowało jej odchyleniem do tyłu, tak tej samej gałki która służy do skręcania. Wiec żeby przy skręcaniu nie hamować sobie przypadkiem przeniosłem tą funkcjonalność na prawą gałkę, od teraz menu najlepiej obsługiwać właśnie nią.

Ciekawe ilu wariatów będzie chciało dziś W Colina pierwszego popykać.

Edit: Opcjonalnie polecam wyłączyć też całkowicie HUD w menu opcji. Jest niepotrzebnie duży , rozpikselowany, z zmodyfikowanym exe rozciągnięty a prędkościomierz jest cyfrowy i identyczny dla każdego auta. Wciąż dostaniecie informacje o stracie czasowej po minięciu czikpojnta. to jedyna użyteczna informacja jakiej potrzeba a bez tego bałaganu na ekranie jeździ się lepiej. Nawet wyłącznie strzałek i poleganie na instrukcjach pilota, jest wskazane. Gra jest prosta i nie są one specjalnie potrzebne.
Ci użytkownicy podziękowali kamil_999666 za ten post (w sumie 7):
jobjoxPLMDArockmanHaazheelrekinRussellNashQuoyque
ODPOWIEDZ