Uznana marka w świecie gier wideo stoi na krawędzi bankructwa. Branżowi eksperci wskazują, że obecna sytuacja finansowa Ubisoftu sugeruje możliwość plajty w 2025 r. Wartość rynkowa biznesu w pięć lat spadła o około 80 proc. Firma jest ogromnie zadłużona. Tech4Gamers
Pytanie co stanie się z naszymi grami zgromadzonymi na platformie Ubisoft Connect w przypadku bankructwa Ubisoftu?
Proszę o merytoryczne wypowiedzi na ten temat.
Ubisoft upadnie w 2025? a co z naszymi grami?
- Posty: 1813
- Rejestracja: 9 sty 2013, o 17:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jarocin
- Discord: sergeron#0799
- Podziękował: 139 razy
- Podziękowania: 144 razy
- Kontakt:
Trudno powiedzieć czy napisałeś to ironicznie czy nie, ale poniekąd już raz tak się stało. Gdy stadia upadła, to mimo tego że google zwracało pieniądze za wszystkie zakupy, to gry Ubisoftu tam kupione samo Ubi dodatkowo przenosiło za darmo na swoją platformę.Natan pisze: 21 gru 2024, o 21:43 Ubisoft jest firmą prokonsumencką i przyjazną graczom, więc pewnie rzucą wszystkie stworzone przez nich gierki na Steam a wraz z nimi darmowe klucze dla posiadaczy ów tytułów.
- Posty: 1257
- Rejestracja: 2 gru 2012, o 18:46
- Podziękował: 1021 razy
- Podziękowania: 365 razy
- Kontakt:
Właśnie o to chodzi aby upadli. Wtedy taniej kupić i nie trzeba całości a przede wszystkim pracowników. Dlatego Tencent czy każdy inny nabywca, będzie czekał na upadłość Ubi.Desolator pisze: 21 gru 2024, o 21:51 Nie upadną, prędzej ktoś ich przejmie (najprawdopodobniej chiński Tencent).
- Posty: 84
- Rejestracja: 5 lis 2016, o 16:15
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 11 razy
Jeżeli potwierdzą się plotki dotyczące przeniesienia kolejnego Far Cry'a na 2026 to w przyszłym roku będziemy mieli tylko jedną dużą premierę Ubisoftu. Tak więc jeśli sprzedaż nowego AC nie spełni oczekiwań to właściwie nie ma szans na przetrwanie dla tej firmy.
- Posty: 1265
- Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:41
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 235 razy
- Podziękowania: 219 razy
- Kontakt:
Kluczy nie dostaniesz, będzie jak z Bethesdą czyli zalogowanie się na ubi za pomocą konta Steam na które zostaną przeniesione gry.Natan pisze: 21 gru 2024, o 21:43 Ubisoft jest firmą prokonsumencką i przyjazną graczom, więc pewnie rzucą wszystkie stworzone przez nich gierki na Steam a wraz z nimi darmowe klucze dla posiadaczy ów tytułów.
Biorąc pod uwagę że ostatnio ubi wrzuciło na Steam acziki do starszych gier tzn. że już chyba się pogodzili z faktem bankructwa i zaczęli przygotowania do tego transferu.
Upada Steam i co robią gracze...Może byłoby to dobre. Dla rynku i otrzeźwienia graczy, bo płacimy niestety za nic nie warte klucze, które są dostępem do konta z grami. Nie w cenie Spotify, a każdej pojedynczej gry. Nasza...a nic z nią się zrobić nie daNatan pisze: 21 gru 2024, o 21:43 Ubisoft jest firmą prokonsumencką i przyjazną graczom, więc pewnie rzucą wszystkie stworzone przez nich gierki na Steam a wraz z nimi darmowe klucze dla posiadaczy ów tytułów.

Gra jako dostęp powinna być tak z...dwa razy tańsza. Skoro można legalnie sprzedawać nieużywane klucze oprogramowania to powinno tak być z grami. Jednak to uderzyło by w biznesy całego cyfrowego świata rozrywki, w tym branży gier. Ludzie...a raczej gracze musieliby protestować jak górnicy

Klucz, które nie jest mój, a kosztuje 250-300zł. Za sam dostęp ? No to aż czekam żeby firma wielkości Ubisoftu zostawiła ludzi bez dostępu do gier. I pomijając promocje, błędy cenowe to są tysiące złotych, które znikają.
Co wcale nie oznacza, że się tam poprawi. Większość chce wycisnąć jak najwięcej. Nam się wydaje jak fajnie przygotowują grę - a to chodzi...o kasę. Czasami zbyt dosłownie. Bo to widać, że gra ma być po prostu sposobem na wyciśnięcie hajsu z graczy. Czasami nam to nie przeszkadza. Taka Fifa...co roku aktualizacja w cenie pełnej gryDesolator pisze: 21 gru 2024, o 21:51 Nie upadną, prędzej ktoś ich przejmie (najprawdopodobniej chiński Tencent).

Więc trzeba kupić żeby ich ratowaćToshiz pisze: 22 gru 2024, o 16:35 Wszystko rozstrzygnię się po premierze Shadows, który albo ich uratuje albo jeszcze bardziej pogrąży.


quote=MerlinPL post_id=493704 time=1734932722 user_id=8281]
Kluczy nie dostaniesz, będzie jak z Bethesdą czyli zalogowanie się na ubi za pomocą konta Steam na które zostaną przeniesione gry.Natan pisze: 21 gru 2024, o 21:43 Ubisoft jest firmą prokonsumencką i przyjazną graczom, więc pewnie rzucą wszystkie stworzone przez nich gierki na Steam a wraz z nimi darmowe klucze dla posiadaczy ów tytułów.
Biorąc pod uwagę że ostatnio ubi wrzuciło na Steam acziki do starszych gier tzn. że już chyba się pogodzili z faktem bankructwa i zaczęli przygotowania do tego transferu.
[/quote]To jeszcze nic nie znaczy. A cały proces byłby pewnie prawnie skomplikowany.
Widzisz mi ten zabieg nie przeszkadzałby...gdyby dali czarnoskórego jako "główny" czy domyślny wybór, ale możesz sobie zmienić to w grze. Powoływanie się na jakiś wyjątek w historii o robienie z tego gry ? Ogólnie to sorry, ale co to pod graczy z USA gra jest robiona ? Po co ten zabieg ? Taki...wyjątkowy ? Ciekawy ? To prędzej jakiś...ostatni samuraj co trafia do armii w czasie II WŚ i walczy z USA, atak na Pearl Harbor, a potem bitwa o Okinawę. Zobaczyć konflikt z takiej stronywarhameron pisze: 22 gru 2024, o 20:29 Musieliby zmienić kolor skóry głównego bohatera (chyba że w pl dabingu po japońsku będą mówić jak w audiobooku Konan Destylator?

Piszę to ironicznie bo nie uważam, że np. taki zabieg jak czarnoskóry samuraj coś ciekawe wnosi. Nie przeszkadza mi to, ale po co ?

Zakładając, że to byłby białas...to nie byłoby problemy ? Bo to powinien być...autochton. Tylko to jeden problem. Drugim jest to, że sporo gier z wysokim budżetem jest średnia, nijaka. Skyrim czy Wiedźmin co minimum 10 lat. GTA już 12 ? A gry jak FC czy AC - wychodzą...za często ? Biznesowo to pewnie musi się u nich spinać, ale czy da się tak często wydawać mocno podobne gry ? Może AC powinien być bardziej klasyczny, a obok tego powinny się pokusić o dodatkową serię

- Posty: 250
- Rejestracja: 11 sie 2016, o 15:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 28 razy
- Podziękowania: 239 razy
- Kontakt:
Od dłuższego czasu niczego nowszego od Ubisoftu nie odpalałem (pomijając darmowego weekendy z FC6, Breakpoint itp.) i gdyby nie ogrywanie starszych pozycji to mógłbym uPlay usunąć, w każdym razie ale naszło mnie by zerknąć na tego Crew2 zakupionego za małe grosze na Steam jakiś czas temu.
Przy odpaleniu cały czas był error w menu o braku połączenia z UbisoftConnect (bo OFC always online i powiązanie z tym ich klientem), trzeba było zrestartować wszystko by był handshake z ich autoryzacją.
Potem przy próbie startu gry cały czas crashe, 4 razy z rzędu próbowałem i nic. Okazało się że winą jest... zbyt duże powiązanie konto w ustawieniach konta Ubisoft! Podobno ponad 3 (i/lub powiązanie Amazona) powoduje crashe. Dostępnych jest chyba 8 powiązań, ja miałem z 4-5, zostawiłem tylko Steama i Twitcha. Ok przeszło.
Odpaliłem grę i po tutorialu nie nic mnie nie zaciekawiło na tyle, by gra została na dysku i zyskała priorytet ponad obecny backlog- fatalna muzyka, bezdusznie korporacyjne, miałkie dialogi, cringe'owy theme (social media są super ważne, buduj followersów!), poprawny model jazdy, interesujące na papierze miksowanie aut, łodzi, samolotów które mi lata, brak choćby podstawowej opcji dostosowania postaci (może jest potem odblokowana?) i parę innych drobiazgów.
Z ręką na sercu- większą frajdę sprawia jazda w Just Cause 2/3, mimo że to głównie gry akcji. Tutaj chcą robić wiele rzeczy na raz, ale wszystko na dość płytkim i nudnym poziomie. Nie wiem co jest bezpośrednią konkurencją, może Horizony, ale nie zauważyłem po paru wyścigach żadnego tzw. 'hooka'. Niby na Steam 1200 osób. Pytanie czy ten cały biznes jest wart wymuszania gry online i innych rzeczy...
W sumie poprawka- jakiś czas temu odpaliłem na parę chwil tego pożal się Boże XDefiant, ale widząc obnoszenie się z ich zarżniętymi markami w tym lobby treningowym oraz doświadczając paru 'eh, OK ale w sumie nic specjalnego' meczy wywaliłem z dysku i ani razu nie spojrzałem w tył.
Żaden głębszy komentarz, drobna obserwacja zirytowanego, byłego klienta tego molocha. O samym Ubi można pisać książki, ja osobiście postaiwłem na nich krzyżyk. Całe kierownictwo jest do kompletnej wymiany, co się nie stanie póki żyją.
Dobrych ludzi wywalili albo zmusili do odejścia, zatrudnili korporacyjnych trutni i efekty są jakie są. Nudne gry z coraz mniejszą tożsamością, atrakcyjnością i zdolnością podejmowania ryzyka, a te któe mają jakiś potencjał są dobijane polityką, fatalnym marketingiem i/lub monetyzacją czy toną w korpostrukturze Ubisoftu z ich 150 studiami na świecie.
'AAAA' Skulls and Bones czy ta cała szopka z Beyond Good & Evil 2 są wystarczającą laurką dla kondycji firmy. Formuła się wyczerpała i te stare dziady desperacko trzymające się stołków są ostatnim gwoździem.
Valve ma ułamek developerów, a mimo rozwoju Steama, Decka, firmare'ów, R&D sprzętowego różnego typu itd. znajdują czas na honorowanie ich klasyków. Nawet EA czy Microsoft potrafią wycisnąć niezłe remastery/update'y/przepakowania i nowe części dla ich starszych pozycji w katalogu. Okazjonalnie, ale jednak.
Ubi ma w swoim katalogu masę klasyków, ale z tego co widzę niczego nie robią.
Pandora Tomorrow miało z 9 miesięcy temu 20-lecie. Wciskają theme Third Echelon do swoich gier mobilnych czy XDefiant, a czy wydali z okazji tej rocznicy choć tapetę, nie mówiąc o patchu, by ludzie nie musieli modować rozdzielczości i trybów graficznych czy kompatybilności?
CEO kalosz Yves jest zajęty innymi rzeczami:

Uratować Blue Byte, resztę zakopać albo na licytację komorniczą. Chińczyki się podobno oblizują już.
Przy odpaleniu cały czas był error w menu o braku połączenia z UbisoftConnect (bo OFC always online i powiązanie z tym ich klientem), trzeba było zrestartować wszystko by był handshake z ich autoryzacją.
Potem przy próbie startu gry cały czas crashe, 4 razy z rzędu próbowałem i nic. Okazało się że winą jest... zbyt duże powiązanie konto w ustawieniach konta Ubisoft! Podobno ponad 3 (i/lub powiązanie Amazona) powoduje crashe. Dostępnych jest chyba 8 powiązań, ja miałem z 4-5, zostawiłem tylko Steama i Twitcha. Ok przeszło.
Odpaliłem grę i po tutorialu nie nic mnie nie zaciekawiło na tyle, by gra została na dysku i zyskała priorytet ponad obecny backlog- fatalna muzyka, bezdusznie korporacyjne, miałkie dialogi, cringe'owy theme (social media są super ważne, buduj followersów!), poprawny model jazdy, interesujące na papierze miksowanie aut, łodzi, samolotów które mi lata, brak choćby podstawowej opcji dostosowania postaci (może jest potem odblokowana?) i parę innych drobiazgów.
Z ręką na sercu- większą frajdę sprawia jazda w Just Cause 2/3, mimo że to głównie gry akcji. Tutaj chcą robić wiele rzeczy na raz, ale wszystko na dość płytkim i nudnym poziomie. Nie wiem co jest bezpośrednią konkurencją, może Horizony, ale nie zauważyłem po paru wyścigach żadnego tzw. 'hooka'. Niby na Steam 1200 osób. Pytanie czy ten cały biznes jest wart wymuszania gry online i innych rzeczy...
W sumie poprawka- jakiś czas temu odpaliłem na parę chwil tego pożal się Boże XDefiant, ale widząc obnoszenie się z ich zarżniętymi markami w tym lobby treningowym oraz doświadczając paru 'eh, OK ale w sumie nic specjalnego' meczy wywaliłem z dysku i ani razu nie spojrzałem w tył.
Żaden głębszy komentarz, drobna obserwacja zirytowanego, byłego klienta tego molocha. O samym Ubi można pisać książki, ja osobiście postaiwłem na nich krzyżyk. Całe kierownictwo jest do kompletnej wymiany, co się nie stanie póki żyją.
Dobrych ludzi wywalili albo zmusili do odejścia, zatrudnili korporacyjnych trutni i efekty są jakie są. Nudne gry z coraz mniejszą tożsamością, atrakcyjnością i zdolnością podejmowania ryzyka, a te któe mają jakiś potencjał są dobijane polityką, fatalnym marketingiem i/lub monetyzacją czy toną w korpostrukturze Ubisoftu z ich 150 studiami na świecie.
'AAAA' Skulls and Bones czy ta cała szopka z Beyond Good & Evil 2 są wystarczającą laurką dla kondycji firmy. Formuła się wyczerpała i te stare dziady desperacko trzymające się stołków są ostatnim gwoździem.
Valve ma ułamek developerów, a mimo rozwoju Steama, Decka, firmare'ów, R&D sprzętowego różnego typu itd. znajdują czas na honorowanie ich klasyków. Nawet EA czy Microsoft potrafią wycisnąć niezłe remastery/update'y/przepakowania i nowe części dla ich starszych pozycji w katalogu. Okazjonalnie, ale jednak.
Ubi ma w swoim katalogu masę klasyków, ale z tego co widzę niczego nie robią.
Pandora Tomorrow miało z 9 miesięcy temu 20-lecie. Wciskają theme Third Echelon do swoich gier mobilnych czy XDefiant, a czy wydali z okazji tej rocznicy choć tapetę, nie mówiąc o patchu, by ludzie nie musieli modować rozdzielczości i trybów graficznych czy kompatybilności?
CEO kalosz Yves jest zajęty innymi rzeczami:

Uratować Blue Byte, resztę zakopać albo na licytację komorniczą. Chińczyki się podobno oblizują już.
- Posty: 847
- Rejestracja: 9 sty 2013, o 18:19
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 21 razy
- Podziękowania: 705 razy
- Kontakt:
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale Pandora Tomorrow to jedyna, duża odsłona Splinter Cella, której nie można kupić w cyfrowej dystrybucji. Dlaczego? Nie wiadomo, bo Ubisoft chyba nigdy tego oficjalnie nie skomentował. Ludzie gdybają, że mogli zgubić kod źródłowy, wygasły jakieś licencje lub dostosowanie gry do współczesnego sprzętu kosztowałoby zbyt wiele.Gottwald pisze: 23 gru 2024, o 11:14 Pandora Tomorrow miało z 9 miesięcy temu 20-lecie. Wciskają theme Third Echelon do swoich gier mobilnych czy XDefiant, a czy wydali z okazji tej rocznicy choć tapetę, nie mówiąc o patchu, by ludzie nie musieli modować rozdzielczości i trybów graficznych czy kompatybilności?
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 sie 2016, o 15:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 28 razy
- Podziękowania: 239 razy
- Kontakt:
Wysoce możliwe, nigdy tego nie sprawdzałem. Ale ta sama sytuacja dotyczy SC1 czy Chaos Theory, które za parę miesięcy ma swoją rocznicę. Dyskusyjnie najlepsza skradanka w historii.Desolator pisze: 23 gru 2024, o 14:06Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale Pandora Tomorrow to jedyna, duża odsłona Splinter Cella, której nie można kupić w cyfrowej dystrybucji. Dlaczego? Nie wiadomo, bo Ubisoft chyba nigdy tego oficjalnie nie skomentował. Ludzie gdybają, że mogli zgubić kod źródłowy, wygasły jakieś licencje lub dostosowanie gry do współczesnego sprzętu kosztowałoby zbyt wiele.Gottwald pisze: 23 gru 2024, o 11:14 Pandora Tomorrow miało z 9 miesięcy temu 20-lecie. Wciskają theme Third Echelon do swoich gier mobilnych czy XDefiant, a czy wydali z okazji tej rocznicy choć tapetę, nie mówiąc o patchu, by ludzie nie musieli modować rozdzielczości i trybów graficznych czy kompatybilności?
Jak i dziesiątek innych gier z ich katalogu, na które mają kompletnie wywalone.
Kod czy jego brak- nic nie stoi na przeszkodzie podziękowania oryginalnym twórcom za ich pracę (i fanom za wsparcie), dzięki której w latach ~2000-2013/15 Ubi było na solidnej fali, na X czy nawet w newsletterze. Tym bardziej zlecenia paru grafikom na wygenerowanie pakietu tapet rocznicowych w jedno popołudnie, by najwięksi fani marki nie musieli kombinować naokoło oryginalnych w rozdziałce XGA na swoich monitorach 4K.
- Posty: 1583
- Rejestracja: 10 kwie 2013, o 16:41
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 143 razy
- Podziękowania: 331 razy
- Kontakt:
Doskonale wiadomo dlaczego. Bo gra nie działa dobrze na współczesnych systemach, cienie oraz źródła światła nie wyświetlają się poprawnie co produkcję nastawioną na skradanie czyni niegrywalną. Możliwe jest odpalenie tytułu przez wrapper dgVoodoo 2 ale nie jest to oficjalne rozwiązanie. Oczywiście można by wydać patcha, który by temat ogarnął ale najwyraźniej stwierdzono, że się to nie opłaca i usunięto grę z cyfrowej dystrybucji.Desolator pisze: 23 gru 2024, o 14:06Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale Pandora Tomorrow to jedyna, duża odsłona Splinter Cella, której nie można kupić w cyfrowej dystrybucji. Dlaczego? Nie wiadomo, bo Ubisoft chyba nigdy tego oficjalnie nie skomentował. Ludzie gdybają, że mogli zgubić kod źródłowy, wygasły jakieś licencje lub dostosowanie gry do współczesnego sprzętu kosztowałoby zbyt wiele.Gottwald pisze: 23 gru 2024, o 11:14 Pandora Tomorrow miało z 9 miesięcy temu 20-lecie. Wciskają theme Third Echelon do swoich gier mobilnych czy XDefiant, a czy wydali z okazji tej rocznicy choć tapetę, nie mówiąc o patchu, by ludzie nie musieli modować rozdzielczości i trybów graficznych czy kompatybilności?
- Posty: 1265
- Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:41
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 235 razy
- Podziękowania: 219 razy
- Kontakt:
I to jedno zdanie by w pełni wystarczyło. Przeludnienie. Nie ma dłuższych list płac niż te w grach od ubi. Każdemu trzeba michę dać, a przecież każdy szef działu, jego zastępca, itd. nie dostają minimalnej tylko gruby hajs zasadniczo za nic.Gottwald pisze: 23 gru 2024, o 11:14toną w korpostrukturze Ubisoftu z ich 150 studiami na świecie. (...)
- Posty: 84
- Rejestracja: 5 lis 2016, o 16:15
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 11 razy
Masz rację, ale weź pod uwagę skalę ich gier. Ubisoft ma w miarę krótki cykl produkcyjny w porównaniu do innych studiów, a przy tym ich gry w większości przypadków są na kilkadziesiąt godzin np. Valhalla.MerlinPL pisze: 24 gru 2024, o 06:03I to jedno zdanie by w pełni wystarczyło. Przeludnienie. Nie ma dłuższych list płac niż te w grach od ubi. Każdemu trzeba michę dać, a przecież każdy szef działu, jego zastępca, itd. nie dostają minimalnej tylko gruby hajs zasadniczo za nic.Gottwald pisze: 23 gru 2024, o 11:14toną w korpostrukturze Ubisoftu z ich 150 studiami na świecie. (...)