Gothic: Askara

Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 0
Rejestracja: 4 sie 2016, o 11:24
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Gothic Askara to projekt mający na celu stworzenie całkowicie nowego świata w tym jakże pięknym uniwersum. Po świetnych częściach Gothic, Gothic 2 NK oraz Gothic 3 w wielu graczach narastał głód na przeżycie kolejnej epickiej przygody w jednej z najlepszych serii gier. Dlatego też podjąłem się tego zadania i
wyszedłem ludziom naprzeciw (głównie sobie), aby stworzyć nowy, 10 razy większy, acz zarazem tak samo
klimatyczny świat by na nowo poczuć się jak dziecko, odkrywając magię Gothiców.




Zachęcam do regularnego zaglądania, wrzucam co jakiś czas trochę lepszej jakości screeny z powstającej wersji demo!


Zapowiedź wersji demo tutaj!
Spoiler:pokaż

Gothic: Askara
przenosi graczy do fantastycznego jak i zarazem ogromnego świata Askary, w dobrze znanym i lubianym uniwersum z serii gier Gothic! Wielki świat, który leży u twoich stóp oraz świat, który zachęca do swobodnej eksploracji.
Zdecyduj jakiemu Bóstwu chcesz służyć:
Wielkiemu Innosowi - Bogu ognia, sprawiedliwości, ładu i porządku.
Strasznemu Beliarowi - stwórcy mroku, śmierci i zniszczenia oraz wszystkich rzeczy nienaturalnych.
Czy Łaskawemu Adanasowi - który jest panem wymiaru ludzi oraz symbolem mądrości, harmonii i żywiołu wody.
Być może nie jesteś w dobrej komitywie z Bogami? Prowadź hulaszcze życie jako pirat, żegluj po spokojnych wodach Askary wraz ze swoją załogą, bądź zostań najemnikiem i pojawiaj się wszędzie tam gdzie oferują złoto w zamian za wykonane usługi. Świat Gothica jest bez wątpienia bogaty, a przy tym niezwykle interesujący. Uniwersum te jest osadzone w realiach mrocznego fantasy, choć w większości tereny Askary nie są tak mroczne i ciężkie jak to miało miejsce w pierwszej części z serii.




Gigantyczny i piękny świat!

Świat mierzy od 75000 bloków wszerz do 60000 bloków wzdłuż, tak ogromny świat pozwala na realistyczne umieszczenie królestw. Gdzie od stolicy miasta paladynów aż do skutych lodem krain Nordmaru biegnie się ponad półtorej godziny. Oczywiście gracz nie będzie skazany tylko na taki typ wędrówki. Do wyboru zostanie oddana także możliwość podróży statkiem, jazdy konno, a dla wprawionych w sztukę magii teleportacje pomiędzy wybranymi gildiami magów!

W Świecie Askary znajdziemy także gigantyczne stolice każdej z frakcji, portowe miasta, wioski czy świątynie
postawione na cześć Bogów. Wszystkie połączone ze sobą siecią dróg lądowych oraz morskich. Sam Kontynent Askary będzie zachęcał do swobodnej podróży pieszo bądź konno bowiem wędrówki pomiędzy poszczególnymi miastami będą obfitowały w różne ciekawe miejsca, które tylko czekają na nieostrożnych poszukiwaczy przygód!

Kolejnym aspektem przemawiającym na korzyść tego świata jest różnorodność lokacji. Tak duża przestrzeń aż się prosi o zróżnicowane krajobrazy. Dlatego też przyjdzie nam podróżować po ogromnych spalonych słońcem pustyniach jak i mroźnych, a tym bardziej surowych, zaśnieżonych bezdrożach na krańcu świata. Faktem jest, że nie zabraknie tu również bardziej przyjaznych dla ludzi terenów. Jednakże w uniwersum Gothica trzeba się mieć na baczności nawet w pozornie bezpiecznych lokacjach gdyż Askara aż roi się od wszelakiego rodzaju paskudztwa!



Rozbudowana flora i fauna


Grając w poprzednie Gothiki wiemy jak zróżnicowane stworzenia zamieszkiwały ten świat.
Oczywiście w Askarze również ich nie zabraknie! Będziemy mogli ponownie ujrzeć przerażające zębacze czy siejące postrach trolle, jak i również poznać całkowicie nowe istoty nie występujące jak dotąd na Myrtanie. Tak duży świat pozwoli na odwzorowanie naturalnych środowisk różnego rodzaju stworów, nie występujących nigdzie indziej. Nie zapominajmy też o bogatej roślinności pozwalającej na zabawę w alchemika. Tutaj także pojawią się nowe jak i stare gatunki Gothikowej flory. Do tego należy dodać różnego typu złoża występujące na Askarze, które pozwolą rozwijać się w górnictwie wydobywając żelazo, złoto czy nawet magiczną rudę!




Tworzenie własnej postaci!


System RPG pozwalający na wybranie dowolnych ścieżek rozwoju postaci! Możliwość wybrania broni - mieczy, toporów, sztyletów młotów oraz tarczy, a jeśli czujecie potrzebę zabijania w bardziej finezyjny sposób to nic nie stoi na przeszkodzie, aby posługiwać się dwoma mieczami na raz. Bronie długodystansowe także zostaną oddane do dyspozycji gracza, aczkolwiek jeśli nie czujecie się zbyt dobrze w posługiwaniu bronią białą to nic straconego! Dla ludzi wysoce skoncentrowanych czy uduchowionych jest opcja posyłania wrogów do piachu za pomocą magii!. Po za formą walki, punkty doświadczenia będzie można rozdysponować w umiejętności mniej niebezpiecznie, choć równie opłacalne. Wiodące prym w Gothikach myślistwo i tutaj jest zaimplementowane, po za tym istnieje jeszcze górnictwo wraz z kowalstwem, alchemia, fach złodziejski oraz dosyć oryginalne budownictwo. Składać się będzie na to wydobywanie różnych metali oraz pozyskiwanie drewna z okolicznych lasów i tworzenie własnych rezydencji w kilku określonych do tego miejscach na całej mapie. Poza oczywistym rozwojem postaci, będą także inne aspekty w których będziemy mogli decydować to kim jesteśmy. Dołączanie do wielu ugrupowań czy oficjalnych gildii będzie niosło za sobą pewne korzyści jak i restrykcje typu braku możliwości przyłączenia się do wrogiej frakcji. Sami będziemy wybierać, które zadanie wykonamy najpierw, a nawet wybory dotyczące zakończeń różnych zadań zostaną oddane ku naszej uciesze.[/center]



Muzyka

W celu jak najwierniejszego oddania klimatu z uniwersum Gothica, w grze będzie można odsłuchać wszystkich utworów występujących w tej serii. Czyli Gothic, Gothic 2, Gothic 2: Noc Kruka oraz Gothic 3. Choć jest to prawie 5 godzin świetnej muzyki pana Kai Rosenkranz to wciąż zbyt mało jak na tak rozbudowany świat. Dlatego też dodany został świetny soundtrack z gry Risen, który jakby nie patrząc również został skomponowany przez wyżej wymienionego autora. Oraz soundtrack z gry Arcania, który jest równie piękny i pasujący do klimatu, choć gra wśród graczy niemal zakazana.
(Gra średnia, ale soundtrack naprawdę ok:>)

Lokacje ociekające klimatem!


Kanion Trolli, Świątynia Śniącego, stara cytadela, plac wymian, Stary Obóz, Gospoda pod Martwą Harpią, te miejsca przywołują fascynacje, nostalgie, grozę. Mogę zapewnić, że w Askarze nie zabraknie równie klimatycznych miejsc jak tych wymienionych powyżej. Mimo ogromu tego kontynentu, każda lokacja jest starannie wykonana, z przemyślaną fabułą, historią i postaciami. Skupiając się na jakości, nie ilości. Chociaż ilość fascynujących lokacji jest niewątpliwie wielka to każda będzie próbowała zatrzymać podróżnika na jak najdłużej w swoich sidłach.





Ale o co chodzi?

Od dawna szukałem czegoś w klimacie Gothiców, jednak po latach poszukiwań z wielkim smutkiem doszedłem do wniosku, że ta specyficzna magia występująca w trzech pierwszych częściach nie występuje nigdzie indziej.
Od dawna szukałem także czegoś w czym mógłbym stworzyć swój własny świat, coś z czym mógłbym podzielić się z ludźmi, coś w czym mógłbym otworzyć się na swoją pasję. I z wielką radością muszę przyznać, że odnalazłem program, który mi na to pozwala! Program? Tak. Nie traktuję Minecrafta tylko jako formę zabawy, a też jako program, który wraz z modyfikacjami ma olbrzymie możliwości, choć wymagający ciężkiej pracy. Postanowiłem połączyć obie te rzeczy i stworzyć świat Gothica w Minecrafcie. I nie mam tu na myśli odwzorowania starszych części, gdyż wymagało by to nie lada umiejętności oraz ekipy, która miała by chęci pracować kolejne 10 lat. (Próbowałem tego i topografia Gothica jest na tyle paskudna i komplikująca sprawy, że wymagało by to ogromu czasu) Natomiast mówię o stworzeniu nowego dużego kontynentu, współistniejącego obok Myrtany. Opartego o to samo uniwersum bez nieudolnych zmian, które próbowała wprowadzić Arcania.



Kilka słów od autora...

Zdaję sobie sprawę, że pochłonie mnie to wiele czasu (I nie będzie to zmarnowany czas, co niektóre przegrywy będą mi wytykać), jednak po latach zabawy z Minecraftem jestem w pełni przekonany, że to czego chce się podjąć jest spokojnie możliwe. Nad projektem pracuję w sumie od 2012 roku, kiedy to założyłem swój pierwszy temat o tytule "Askara RPG - zapowiedź" ;d Choć od tego czasu zmieniło się bardzo wiele, i bardzo wiele razy zmieniałem koncepcje mojego projektu to przez ten cały okres, ani razu nie myślałem, żeby się poddać. Przez ten czas nabrałem ogromnego doświadczenia, które teraz pomoże mi stworzyć coś o wysokiej jakości. Teraz kiedy dorosłem do tak dużego projektu, zdecydowałem na stałe, że świat, który zbuduję będzie opierać się na uniwersum Gothic. I wreszcie mogę skupić całą moją dotychczasową pracę na jednej mapie oraz przekształcić to w coś, w co będzie można się zagrywać i poczuć na nowo choć odrobinę Gothikowej magii.




Pomoc.

I tutaj wyciągam rękę do was. Oczywistym jest, że napisałem to wszystko, aby trochę rozgłośnić ten projekt by w razie ukończenia mapy, ludzie w ogóle wiedzieli, że coś takiego istnieje. Aczkolwiek głównym powodem dla którego napisałem ten temat jest próba uzyskania od was pomocy. Jeśli również jesteś zapaleńcem Gothica, czy nawet fantasy bądź samego Minecrafta to z wielką chęcią przyjmę pomoc w dowolnej formie. Zaczynając od wszelkich konceptów/pomysłów na nowe lokacje, postacie czy zadania, po różnego rodzaju grafiki, filmy czy muzykę, a kończąc na podkładaniu głosu pod postacie. Nawet głupi komentarz pod tym tematem pomoże w rozwoju nad Askarą, dodając mi motywacji i jeszcze większych chęci.


W jaki sposób można mi pomóc?

Zacznę od tych najłatwiejszych:
  • Komentując czy plusując temat (rób to oczywiście wtedy, kiedy twoim zdaniem ów projekt zasługuje na to) Nie doda mi to tylko motywacji, ale także polepszy pozycjonowanie się samego wątku co wiąże się z większym rozgłosem.
  • Podając własne pomysły na nowe lokacje, postacie, zadania czy historie.
  • Podkładając głos pod jedną, bądź więcej postaci. (Aktualnie niedostępne - o pomoc przy dubbingu poproszę, kiedy wersja beta będzie zdalna do grania)
  • Pisząc krótkie opowiadania w formie książek, coś na wzór tych z The Elder Scrollsów.
  • Tworząc różnego rodzaju grafiki.
  • Tworząc filmy o Gothic: Askara (Na razie niemożliwe, wiem. Opcja ta oczywiście będzie dostępna po wyjściu pierwszej zdalnej do użytkowania wersji gry)
  • Tworząc modyfikacje pod moją mapę (Głównie mam tu na myśli tworzenie różnych stworów, jak np: ścierwojady. Jednak jeśli jest ktoś bardziej utalentowany, ktoś kto mógłby zrobić modyfikacje poszerzające mechanikę gry to byłoby super i z wielką przyjemnością przywitałbym kogoś takiego [;)] Niestety sam jestem bardzo kiepski w robieniu wszelkich modów)
  • Robiąc skiny do postaci (Teksturki)
  • Czy jakikolwiek inny sposób, który zauważysz, a nie został wymieniony powyżej.
W zamian za pomoc przy projekcie dużo do zaoferowania nie mam. Jednak osoby, które zdecydują mi się pomóc zaskarbią sobie moją dozgonną wdzięczność. Jak i również satysfakcję z pracy nad dużym projektem wraz z innymi ludźmi oraz szansą na stworzenie fajnej, małej społeczności:) Dodatkowo w temacie jak i w samej grze powstanie specjalne miejsce spisujące wszystkie osoby, które przyczyniły się nad rozwojem Askary.




Dobra, dobra, ale kiedy ty to w ogóle ukończysz? Nad projektem zamierzam pracować bardzo długo, cały czas doszlifowując dotychczasowe prace. Pierwsza wersja zdalna do gry wyjdzie nie wcześniej niż za 2,5 roku. Po tym okresie będę cały czas pracować nad mapą, wypuszczając raz na jakiś czas duże aktualizacje poszerzające w znacznym stopniu świat gry. Wiem, to dużo czasu, ale efekt jaki uzyskamy po tych 2 latach będzie zachwycający. Mam przynajmniej taką nadzieję i jak najbardziej w to wierzę [;)]




Screeny
Spoiler:pokaż
Ostatnio zmieniony 7 sie 2016, o 21:00 przez Evoken, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1010
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 19:56
Podziękował: 0
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Dlatego też podjąłem się tego zadania i wyszedłem ludziom na przekór
...iiiii przestałem czytać. Sprawdź w słowniku, co znaczy słowo "przekór". :E
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 0
Rejestracja: 4 sie 2016, o 11:24
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

W sumie masz rację, dzięki za znalezienie błędu, zaraz to poprawię. Choć nie jest to, aż tak niepasujące do kontekstu zdania.

"«mimo jakichś okoliczności»" Narastał u graczy głód na nowego Gothica, aczkolwiek takowy nie pojawił się od dłuższego czasu, więc wyszedłem na przekór tej sytuacji? Mogę się mylić.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1600
Rejestracja: 7 maja 2013, o 20:24
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 38 razy
Podziękowania: 67 razy
Kontakt:

Ja wyłączyłem po zobaczeniu, że to Minecraft, ale życzę powodzenia. :)
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1010
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 19:56
Podziękował: 0
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Evoken pisze: "«mimo jakichś okoliczności»" Narastał u graczy głód na nowego Gothica, aczkolwiek takowy nie pojawił się od dłuższego czasu, więc wyszedłem na przekór tej sytuacji? Mogę się mylić.
Chcesz zaspokoić "głód", więc wychodzisz naprzeciw pragnieniom graczy. "Wyjść na przekór" to błąd frazeologiczny.
Evoken pisze: aczkolwiek takowy
Proszę cię, przestań.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 72
Rejestracja: 1 gru 2014, o 18:23
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy

Fani Gothica to w większości już dorośli ludzie, więc nie wiem czy połączenie go z Minecraftem jest dobrym pomysłem, ale życzę powodzenia. ;)
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 0
Rejestracja: 4 sie 2016, o 11:24
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Esmer pisze: Fani Gothica to w większości już dorośli ludzie, więc nie wiem czy połączenie go z Minecraftem jest dobrym pomysłem, ale życzę powodzenia. ;)
Rozumiem jak wygląda obraz Minecrafta w głowach nieco starszych osób, jednak może ktoś się skusi po jakimś materiale video promującym Askarę. Mimo wszystko jest naprawdę sporo ludzi młodszych, których świat Gothica bardzo fascynuje i poprzez platformę na której chcę to wypuścić mogę zachęcić młodsze osoby do wsiąknięcia w tę unikalną społeczność.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 0
Rejestracja: 4 sie 2016, o 11:24
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Niżej zamieszczam streszczony opis miejsca, w którym przyjdzie nam spędzić kilkanaście godzin podczas gry w demo. Za jakiś czas zamierzam do tematu dodać zapowiedź wersji demonstracyjnej, w której bardziej przybliżę perypetie tego miejsca i pokażę coś więcej niż startowa lokacja. Zachęcam do przestudiowania poniższych materiałów i komentowania.

Czarna Skała
Na małej wyspie w obrębach terytorium Vengardu stacjonuje ogromne i niepowtarzalne więzienie. Jednakże miejsce to nie zawdzięcza swojej unikalności temu, że jest otoczone z każdej strony Smoczym Morzem. Również nie wpłynął na to fakt lokalizacji kompleksu więziennego głęboko pod ziemią. Nawet bardzo rzadki kruszec występujący w tutejszych skałach nie wpłynął tak mocno jak to, że więzienie "Czarna Skała" jest w głównej mierze kontrolowana przez skazańców. Swoją nazwę zawdzięcza ogromnym skupiskom czarnych skał nie występujących w takich ilościach nigdzie indziej.
Obrazek
Historia
Władca Vengardu sprytnie wykorzystał fakt, że kruszec wydobywany z tych terenów czyli magiczna ruda jest otoczona dużymi skupiskami czarnych skał. Mając na uwadze wytrzymałość tego kamienia Theodor zarządził, aby przerobić aktualną kopalnię na więzienie i zmusić skazańców do wydobywania magicznej rudy dla króla. Czarne skały posłużyły za naturalny mur nie do przebicia od wewnątrz, czyniąc z tego więzienia miejscem bez szans na ucieczkę. Z początku każdy skazaniec, który trafiał do Czarnej Skały miał przydzieloną celę i był zmuszany do niewolniczej pracy w tutejszej kopalni. Przestępcy, którzy tu trafiali dostawali wyroki od 5 lat w górę, a za wzorowe zachowanie istniała możliwość wcześniejszego zwolnienia. Jednakże wszystko to się zmieniło po wielkim buncie, który dosięgnął całego podziemnego kompleksu więziennego.
Strażnicy, którzy znajdowali się na dole i próbowali stłumić bunt zginęli, a ci, którym udało się uciec na powierzchnię zablokowali wszystkie możliwe wyjścia. Królowi bardzo zależało na rudzie występującej na tej wyspie, aczkolwiek nie mógł sobie pozwolić na jeszcze większe straty w swoich oddziałach. Tutaj przyszedł mu na pomoc zakon magów ognia, którzy nałożyli wszystkim więźniom potężną pieczęć runiczną pozwalającą przywołać naznaczoną osobę w określone miejsce. Każdy kolejny przestępca skazany na pracę w Czarnej Skale miał wyryty na ciele runiczny znak, którego nie sposób usunąć. Magowie co 2 tygodnie przywołują na powierzchnię 3 tuziny kryminalistów, każdy musi zapłacić za bezpieczny powrót na dół 100 bryłek magicznej rudy. Tych, których nie stać na taki wydatek zrzucają do lichego lochu gdzie zostają rozszarpani przez siejące strach pośród zbiegów kanibale.
Od tej pory wyrok skazujący na niewolniczą pracę w kopalniach Czarnej Skały oznacza spędzenie reszty życia setki metrów pod ziemią, gdyż jeszcze nikomu nie udało się uciec z tego przerażającego miejsca.
Obrazek
Czarne Skały
Złoża czarnych skał poza terenami Nordmaru są bardzo rzadko spotykanym surowcem. Więzienie "Czarna Skała" to największe dotąd znane skupisko tego wytrzymałego kamienia, choć nie jest tu ono wydobywane, a wykorzystywane jako naturalna bariera więżąca skazańców podziemnej kolonii. Jest to możliwe dzięki unikalnej strukturze tych specyficznych skał, co sprawia, że są jednymi z najtwardszych materiałów jakie do tej pory odkryto. Czarne skały są odporne na wszelkie obrażenia fizyczne oraz magiczne, tylko najlepsi kowale z klanu młota znają sposób jak ten kamień skruszyć i wydobyć. Wraz z tym surowcem zawsze występuje magiczna ruda, aczkolwiek w dużo mniejszych ilościach.
Obrazek
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 0
Rejestracja: 4 sie 2016, o 11:24
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Gothic: Askara wersja demo!
Gothic: Askara to ogromna mapa RPG/Adventure, a wersja demonstracyjna to tylko jej mały urywek mieszczący się w około 15 godzinach ekscytującej przygody! Brakowało ci gry zbliżonej klimatem do Gothica I oraz II? Mapa ta, a raczej już "oddzielna gra" wyjdzie naprzeciw twoim pragnieniom. Być może po prostu szukasz ciekawej mapy do Minecrafta, ale te, które teraz wychodzą cię nie zachwycają? Z całego serca polecam mapę Gothic: Askara - jedyna taka duża mapa, która ma realne szanse wyjścia z fazy zapowiedzi do wejścia w etap grywalny.


Co czyni tę mapę tak unikalną?
  • Rozmiar oraz rozbudowanie, mogę śmiało powiedzieć, że jest to pierwsza tak duża mapa RPG/Adventure. W każdej części świata znajdziesz poukrywane przedmioty, ciekawe postacie, z równie interesującymi zadaniami oraz oczywiście piękne lokacje, oddające klimat miejsca, w którym toczy się rozrywka.
  • System RPG, wiem, że w Minecraft bardzo ciężko taki system zaimplementować, ale już ponad dwa lata temu wpadłem na dość oryginalny sposób jak rozwijanie postaci wcielić do mojej mapki. Od tego momentu cały czas pielęgnowałem tę idee w głowie, aż udało mi się ją przelać na mechanikę Minecrafta. Dokładniejszy opis tego systemu znajdziecie poniżej.
  • System osiągnięć tzw. "Achievmentów" Na ten moment osiągnięcia będą dzielić się na odkrycie sekretnych miejsc każdego regionu. Np. w regionie Vengardu - kraju paladynów będzie ukrytych 10 sekretnych miejsc - każde będzie przybliżało do ukończenia adchievmenta oraz nagradzało graczy dodatkowym expem. Za ukończenie całego osiągnięcia czyli odkrycia wszystkich 10 miejsc, gracz zostanie nagrodzony specjalną nagrodą.
  • Czas gry, większość mapek minecrafta mieści się od 15 minut w porywach do 2 godzin. Moja mapa zaoferuje ponad setkę wyśmienitej rozrywki, a wersja demo około 15 godzin!
  • Możliwość wykupienia posiadłości oraz jej rozbudowywania. Miejsc, które będziemy mogli nazwać "domem" będzie około 5-6 i każde dostanie opcję upgrade-u, które dzieli się na około 20 poziomów. Z na pozór biednego domu będziemy mogli utworzyć prawdziwą willę!
  • Fabuła, która nie jest potraktowana po macoszemu jak na innych mapach tego typu!
  • Ogromna ilość zadań pobocznych, które swoim rozbudowaniem zachęcają, a nie są robione typowo pod ilość. Niektóre z tych zadań mocno się rozwijają i potrafią dzielić się na ponad 15 misji.
  • Soundtrack z Gothiców znajdujący się w każdej lokacji Askary. Pozwoli to nadać każdemu miejscu klimat oraz wyjątkowość
  • System ukrytych skrzyń z srebrnymi kluczami oraz tajemniczych drzwi pokroju tego co można było spotkać w Fable! Mechanika polega na zbieraniu srebrnych kluczy, które napotkamy na swojej drodze oraz otwieraniu naszego wyboru bram, wymagających różnej ilości kluczy od jednego aż do stu. Cała zabawa polega na tym iż nie wiemy co konkretnie się za nimi znajduje!
  • Realistyczna odległość pomiędzy miastami. Tak duży teren pozwoli nadać temu światu realizmu oraz immersji. Teraz droga z stolicy pustynnego miasta do mroźnego krańca świata nie będzie trwać pięć minut, a półtorej godziny. Choć jest też oczywiście możliwość podróżowania konno oraz statkiem, jednak taka opcja swoje kosztuje.
  • Książki występujące na całej Askarze! Podobały wam się książki z TESów czy nawet te kilka z Gothiców? Tutaj również je znajdziecie, a te z pewnością zapewnią miłą lekturę na zimne noce tego świata.
  • Przerywniki filmowe. Gothic: Askara jest pełna pięknych cinematiców z podłożonym dubbingiem pod setki postaci. Pozwoli to na swobodne przedstawienie fabuły pozwalające wyjść po za ograniczenia Minecrafta.
Opis systemu RPG


Umiejętności bojowe:
  • Walka na miecze, topory, włócznie(możliwość rzucania), noże(możliwość rzucania), młoty, tarcze, łuki, kusze.
  • Walka za pomocą magii - czary ogniste, różdżki, pioruny oraz możliwość wywołania burzy błyskawic, kule ognia, czary oświetlające, czary magii mroku, przywoływanie dzikich zwierząt.
Umiejętności rzemieślnicze:
  • Fach złodziejski - możliwość otwierania zamkniętych kufrów, drzwi oraz okradnięcia niektórych sprzedawców. Niezbędna umiejętność dla każdego poszukiwacza przygód chcących plądrować różnego rodzaju skrzynie.
  • Kowalstwo - wytwarzanie różnorakiej broni białej z materiałów takich jak żelazo, diament czy magiczna ruda. Możliwość craftowania łuków oraz kusz.
  • Górnictwo - wydobywanie rudy żelaza, złota, diamentu i magicznej rudy. Wraz z górnictwem jest możliwość ścinania drzew i pozyskiwania rzadkich okazów drewna.
  • Płatnerstwo - wytwarzanie pancerzy z wszelkich materiałów.
  • Myślistwo - możliwość oskórowania zwierzyny, wycięcia rogów, pazurów, języków i innych dóbr.
  • Zaklinanie przedmiotów - możliwość włożenia magicznej mocy do poszczególnych przedmiotów.
  • Alchemia - wytwarzanie różnych mikstur oraz opcja zbierania większej ilości składników z ziół. Zatruwanie mieczy.
  • Charyzma - opcja pozyskania dodatkowych zadań, ukrytych dialogów, wyjścia z opresji oraz dodatkowego zakończenia questa za pomocą rozmowy. Możliwość sprzedawania przedmiotów po wyższej cenie.
Każda umiejętność będzie wymagała odpowiedniej ilości doświadczenia, które będzie można zebrać w całej Askarze w formie wykonania zadania, zabicia bestii jak i odkrycia ciekawej lokacji. Umiejętności będą dzielić się na kilka poziomów.
Np. Otwieranie zamków skrzyń dzieli się na 6 poziomów. Większość kufrów da się otworzyć posiadając wyuczoną umiejętność na poziomie 1 lub 2. Choć te bardziej wymagające skrzynie wymuszą na graczu poznania większych leveli to wcale nie trzeba robić z bohatera mistrza włamywań i poziom 1/2 wystarczy do przejścia gry.

Za umiejętności rzemieślnicze będzie konieczna dodatkowa opłata w formie złota. Najpierw będzie trzeba znaleźć osobę, która nas tego nauczy, zapłacić jej odpowiednią sumę (nie zawsze, może to być też nagroda za questa) i wydać punkty doświadczenia na możliwość nauki. Coś na wzór Gothica.

Dodatkowo oddzielnie od tych umiejętności będzie istnieć "Szczęście" Ta statystyka będzie oddziaływała w głównej mierze na ponadprogramowe złoto czy przedmioty oraz czasami będzie miała swój udział w niektórych zadaniach.





Na sam koniec dodatkowe umiejętności będą nam oferowały konkretne frakcje, do których dostęp dostaniemy dopiero po dołączeniu do nich. Należy wspomnieć, że nie będzie można dołączyć do wszystkich frakcji na raz.
Gildie oraz ich przykładowe umiejętności:
  • Droga Paladyna - Można się zaciągnąć do niej w Vengardzie oraz w Wesnoth. Umiejętności: Czar światła, Ognisty miecz.
  • Droga Wojownika - Możliwość dołączenia w Nordmarze. Umiejętności: Ogłuszenie przeciwników młotem.
  • Droga Gladiatora - Przyłączenie się w Varancie oraz po wygraniu światowych igrzysk gladiatorów. Umiejętności: Posługiwanie się każdym rodzajem broni białej.
  • Droga Assasyna - Również Varant. Umiejętności: Rzucanie nożami, skradanie się.
  • Droga Pirata - Zaciągnąć się można w Archipelagu Wysp Pirackich. Umiejętności: żegluga, posługiwanie się pierwszym prototypem pistoletów.
  • Droga Maga Ognia - Opcje przyłączenia się - Vengard, Klasztor magów ognia oraz Wielka Akademia Magiczna. Umiejętności: Czary oparte na żywiole ognia i światła, możliwość najęcia paladynów.
  • Droga Maga Wody - Można dołączyć w Wielkiej Akademii Magicznej. Umiejętności: Leczenie siebie oraz sojuszników.
  • Droga Maga Ciemności - Znowu Wielka Akademia Magiczna. Umiejętności: Czary oparte na magii mroku.
  • Droga Nekromanty - Ishtar, jednak powszechnie nie wiadomo gdzie dokładnie (Jest to tajemnica związana z questem) Umiejętności: Nekromancja, przywoływanie zombie, szkieletów oraz innych poczwar z królestwa Beliara.
  • Droga Druida - Możliwość dołączenia w Lasach Irollan. Umiejętności: Przywoływanie potężnych zwierząt do pomocy w walce.
  • Droga Barda - Dołączenie w gildii Kupców w największej stolicy Askary - w Silgard. Umiejętności: Skupywanie przedmiotów po niższej cenie oraz otwieranie własnych tawern - zarabianie na tym pieniędzy.
  • Droga Tropiciela - Możliwość zaciągnięcia się w klanie jelenia, Nordmar. Umiejętności - Zbieranie specjalnych trofeów oraz możliwość tropienia rzadko spotykanych bestii.
  • Droga Poskramiacza Ciemności - Opcja przyłączenia się w Kassirium. Umiejętności - Znajdowanie dodatkowych dróg w lokacjach podziemnych.
  • Droga Obieżyświata - Lokacja przyłączenia się nie jest znana zwykłym śmiertelnikom. Umiejętności: Możliwość odkrywania historii Askary oraz badania starożytnych miejsc.
  • Droga Łowcy Orków - Gdzieś w Górach Mglistych. Umiejętności: Możliwość zadania specjalnych dodatkowych obrażeń orkom.
Każda profesja ma swoje własne zadania oraz dzieli się na kilka poziomów. Np. Paladyn najpierw musi zostać strażnikiem, po wykonanych zadaniach ma szansę zostać paladynem, a za specjalne zasługi może dostąpić zaszczytu uzyskania tytułu Królewskiego Paladyna.


Opis Wersji Demo:
Akcja Gothic: Askara wersja demonstracyjna przenosi nas do brutalnego więzienia, gdzie jako jeden z skazańców musimy za wszelką cenę znaleźć drogę ucieczki. Aby sięgnąć informacji na temat możliwości wydostania się z tego przeklętego miejsca zostaniemy zmuszeni dołączyć do jednego z trzech obozów rządzących w kolonii karnej. Droga ku wolności jest wyboista i pełna niebezpieczeństw, a wisienką na torcie są krwiożercze kanibale, których musimy się wystrzegać jak ognia.

Wersja demo to mały urywek całej gry, która powinna zapewnić około 15 godzin czystej rozrywki. Zostajemy zrzuceni do osławionego więzienia "Czarna Skała" gdzie jesteśmy zdani tylko na siebie. W miejscu tym będziemy tworzyć podwaliny naszej postaci, która po ucieczce z tego miejsca będzie musiała sobie radzić z jeszcze bardziej niebezpiecznymi przeciwnikami. Mapa ta jest także pełna pięknych cinematiców, lokacje są dopracowane pod każdym względem i stanowią ucztę dla oka. Świat przedstawiony przez autora jest zbliżony do klimatu dwóch pierwszych części. Choć nieznajomość tego uniwersum nie wpłynie w żadnym stopniu na przyjemność poznawania tej bogatej mapy.

Screeny z wersji demo:
Spoiler:pokaż
Obrazek
Przewidywana premiera wersji demonstracyjnej: I Kwartał 2017!
Więcej screenów bez shaderów wstawię za jakiś czas.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1240
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 91 razy
Podziękowania: 259 razy
Kontakt:

Esmer pisze: Fani Gothica to w większości już dorośli ludzie, więc nie wiem czy połączenie go z Minecraftem jest dobrym pomysłem, ale życzę powodzenia. ;)
Wbrew pozorom w Minecrafta grają właśnie dorośli, to że gra ta jest zdominowana przez gimbuów na YT to inna kwestia ;).
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 0
Rejestracja: 4 sie 2016, o 11:24
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Wrzucam teraz parę nowych screenów i chciałbym się was o coś zapytać. Potrzebuję jeszcze zrobić 2 profesję/drogi. Te co wypisałem w zapowiedzi demo: Droga Wojownika, Droga Paladyna itd...

Macie jakieś pomysły na jeszcze dwie klasy? Jedna musi być związana z walką wręcz, jakiś wojownik, a druga musi być związana z zwinnością, jakiś łowca albo łucznik.
Każdy będzie mógł rozwijać się w magii, (zaklęcie, różdżki itp) zwinności (łuk, kusza, sztylety) i sile (miecz, włócznia, topory)

A klasy (drogi) będą nagradzały dodatkowymi umiejętnościami np. Paladyn jako jedyny będzie mógł się posługiwać mieczem, który podpala. Druid jako jedyny będzie mógł przywoływać potężne istoty do pomocy w walce czy Tropiciel, który jako jedyny jest w stanie wytropić jakieś potężne stworzenia.

Dla Maga jest 5 dróg: Mag Ognia, Mag Wody, Mag Ciemności, Nekromanta, Druid. Dla Wojownika są na razie tylko 4: Paladyn, Wojownik, Gladiator, Łowca Orków. Dla Łucznika czy skrytobójcy również tylko 4: Tropiciel, Assassyn, Pirat i Łowca Orków.

Z tego właśnie powodu zwinność oraz siła muszą dostać jeszcze jedną klasę.


Screeny
Spoiler:pokaż
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1240
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 91 razy
Podziękowania: 259 razy
Kontakt:

Evoken pisze: Dla Maga jest 5 dróg: Mag Ognia, Mag Wody, Mag Ciemności, Nekromanta, Druid. Dla Wojownika są na razie tylko 4: Paladyn, Wojownik, Gladiator, Łowca Orków. Dla Łucznika czy skrytobójcy również tylko 4: Tropiciel, Assassyn, Pirat i Łowca Orków.
Mag Ciemności i Nekromanta brzmią dość zbieżnie, może połącz te klasy, zamiast na siłę wciskać coś pod pozostałe atrybuty?

Czym się różni Łowca Orków oparty na sile od Łowcy Orków opartego na zręczności?
Dlaczego Assassyn, a nie Zabójca? Jak już to choćby Asasyn.

Podejrzewam, że Mag Ognia, Wody i Ciemności różni się od siebie tylko żywiołem i część zaklęć jest takich samych, a sama gra jest bardzo podobna. Nie lepiej bardziej zróżnicować grę tymi klasami? Np. Mag żywiołów, Mistrz Iluzji/Przemian, Nekromanta i Druid?
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 0
Rejestracja: 4 sie 2016, o 11:24
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Właśnie Mag Ciemności i Nekromanta mimo, że brzmią dość podobnie to się bardzo różnią. Po pierwsze trzeba zauważyć, że w uniwersum tym istnieje 3 Bogów. Tak skrótowo objaśniając to Innos - Bóg dobra i moralności (wiara w niego jest najbardziej popularna, wróg Beliara), Adanos - Bóg równowagi i harmonii oraz Beliar - Bóg zła, wiara w niego jest powszechnie zakazana w Askarze.

A teraz magowie: Mag Ognia wyznaję wiarę w Innosa, Mag Wody wyznaję wiarę w Adanosa, a Mag Ciemności korzysta z czarów opartych o magię ciemności czyli domeny Beliara, ale nie uznaję Beliara za swojego pana.
Nekromanci zaś to raczej osoby pragnące zniszczenia świata i uważają, że Beliar powinien zapanować nad całym światem.
Ich umiejętności różnią się tym, że Nekromanta potrafi przywoływać poczwary z królestwa Beliara oraz tworzyć szkielety, a Mag Ciemności jako jedyny potrafi posługiwać się magią mroku.

Co do drugiego pytania to Łowca Orków jest dostępny zarówno dla postaci idących w siłę jak i zwinność. Jest to jedna i ta sama droga.
Co do Asasyna to w sumie racja, ale nie chciałem zmieniać nazwy ponieważ w uniwersum Gothica 3 zabójcy z Varant zostali nazwani właśnie Asasynami.

Co do trzeciego pytania to się mylisz. Różnica między nimi nie polega na korzystaniu czarów opartych na danym żywiole, a głównie na specyficznych umiejętnościach. Mag Ognia jest o jeden szczebel wyżej od Paladynów i ma umiejętność, aby wydzielić im jakieś zadania. Mag Wody natomiast jako jedyny będzie posiadał umiejętność leczenia swoich sojuszników.
Chociaż Mistrz Iluzji mógłby być całkiem ciekawą klasą, muszę się zastanowić jaką specjalną umiejętność dać mu, taka, która ma prawo istnienia w Minecraftcie.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 0
Rejestracja: 4 sie 2016, o 11:24
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Mam kolejne screeny, tym razem wyrwiemy się z tego przygnębiającego więzienia : D

Jest to Plac wymian oraz Opuszczona Kopalnia z Gothica jedynki. Jako iż świat, w którym będzie się toczyć rozgrywka jest całkowicie nowy, to lokacje pokazane niżej znajdziemy na mapie tylko w formie ciekawostki.

Przed obejrzeniem screenów chciałbym wspomnieć, że starałem się jak najwierniej odwzorować powyższe miejscówki i trzeba mieć na uwadze to, że to co w Gothicu wygląda znośnie w minecraftcie wygląda dziwnie. Zresztą miejscówki z Gothica 1 były brzydkie, ale wpasowały w ogólny schemat tego brudnego miejsca (Nie zapominajmy, że to Kolonia Karna), co zaowocowało niezwykłym klimatem tych lokacji.

Screeny
Spoiler:pokaż
Spoiler:pokaż
Spoiler:pokaż
Spoiler:pokaż
Spoiler:pokaż

To światło padające na szkielet po lewej < 3
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 0
Rejestracja: 4 sie 2016, o 11:24
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Po długich namysłach udało mi się wypocić te dwie nowe klasy i nawet wpadłem na 3 klasę dostępną dla każdego (tzw. klasa użytkowa)
  • Droga Wilczego Mnicha - Możliwość dołączenia w Klasztorze Mnichów na Pustkowiu. Umiejętności - Wilczy Zmysł oraz przywołanie szarego wilka (będzie nieśmiertelny, aczkolwiek nie będzie z tego powodu jakiś bardzo OP)
  • Droga Jaszczuroludzia - Gdzie? Wyspa Malachaia. Umiejętności - Oddychanie pod wodą, pozyskiwanie mocy z morskich kamieni oraz dostęp do podwodnych przejść.
  • Droga Uczonego - Przyłączenie w Bibliotece Milvana. Umiejętności - Nabywanie dodatkowej ilości doświadczenia.
Wilczy Mnich jest związany z siłą, Jaszczuroczłek z zwinnością, a Uczony będzie klasą użytkową.

Mam też dodatkowe screeny bez shaderów oraz parę wcześniej niepokazywanych miejsc.
Spoiler:pokaż
Obrazek
ODPOWIEDZ