Baldur's Gate I + II + mega mod miks

Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:18
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Hej, czy znajdzie się osoba która instalowała BGI+II+BGT+całą masę innych modów i wie jak to zrobić żeby wyszło ciastko a nie rzygowiny?
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 606
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 15:17
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 28 razy
Podziękowania: 32 razy
Kontakt:

A nie łatwiej zainstalować World of Baldur's Gate?
Ci użytkownicy podziękowali szczypiorofix za ten post:
EdmundBA
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:18
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Nooooo z nieba mi spadłeś =)
Może to są *klikklak*, ale czy ten WoBG zawiera również uaktywnienie pomniejszych ukrytych pierdół z BG 1?
Są jeszcze 2 mody takie jak hp per lvl i level 50 coś tam. Czy to jest aż takie istotne czy można olać te dwa mody na rzecz WoBG?
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1265
Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 235 razy
Podziękowania: 219 razy
Kontakt:

Do dwójki nie ma nic lepszego niż Ease-Of-Use Mod.
Cały jest spolszczony, w trakcie instalacji wybierasz co ma być zainstalowane/zmienione z listy:
Ease of Use Mod Pack
\/ Release 33 \/

http://weidu.org

Table of Contents
~~~~~~~~~~~~~~~~~
I. About
II. Installation
III. Component 1: Infinite Weapon and Potion Stacking
Component 2: Infinite Weapon and Potion Stacking (ToB)
Component 3: Multi-Class Grand Mastery
Component 4: True Grand Mastery
Component 5: Shut Up "You Must Gather Your Party ..."
Component 6: Faster Chapter 1&2 Cut-Scenes & Dreams
Component 7: Wear Magical Armor AND Magic Rings
Component 10: Un-Nerfed THAC0 Table, Saving Throws, ...
Component 11: XP Cap Remover
Component 12: Multi-Player Kick Out Patch
Component 13: Invisible Cloak of Mirroring Animation
Component 14: Bottomless Bag of Holding
Component 15: Multiple Strongholds (v1.8)
Component 16: Bonus Merchants
Component 17: Keep Drizzt's Loot, Disable Malchor Harpell
Component 18: No Drow Avatars on Party In Underdark
Component 19: Imoen ToB Dialogue Fix
Component 20: Shapeshifter Rebalancing
Component 21: Female Edwina
Component 22: Romance: Bug Fixes
Component 23: Romance: Ignore Race/Gender
Component 24: Romance: Multiple NPCs Concurrently
Component 25: Romance: Multiple NPCs Concurrently, Say Anything
Component 26: Happy: NPCs Won't Fight Each Other or Leave
Component 27: Low Reputation Store Discount
Component 28: No Traps or Locks
Component 29: Rest Anywhere
IV. Thanks
V. Deprecated Components
VI. Changes

About
~~~~~
This is a collection of useful mods that I threw together. Many of them
were written by others. You can find the original readmes in the
"ease\readmes" folder. Note that this README supercedes those: the
individual READMEs cannot be trusted. :-)

Note: Some people regard many of these changes (especially those that
change game rules like grand-mastery or level tables) as cheats. All of the
components are optional. Use your own discretion.

Installation
~~~~~~~~~~~~
BGII is required. ToB is optional. The Ease-of-Use Mod will install
correctly over (or without) the Ascension Mod. It should work fine with any
WeiDU mod. See the webpage for details.

Unzip the main ZIP file into your BGII main directory. This is normally:
C:\Program Files\Black Isle\BGII - SoA\

Run (click on) "Setup-Ease.exe".

Then choose which components you would like to install. You may always
uninstall them later by re-running "Setup-Ease.exe".

You do *not* need to start a new game to take advantage of anything you
installed. But some of them only help at the beginning.

The components should install correctly for international players who have
both DIALOG.TLK and DIALOGF.TLK.

Infinite Weapon and Potion Stacking
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
This allows you to stack up to 9999 of any type of stacking weapon or
potion or scroll. This game should not be a quest for inventory management.

Infinite Weapon and Potion Stacking (ToB)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
As above, but for ToB-only items (e.g., Arrows +3).

Multi-Class Grand Mastery
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
This is for players who believe that AD&D's dual-class and multi-class
system is inherently broken and that there is no conceptual reason for
multi-class characters to be denied grand-mastery. Multi-Class characters
can now put more than 2 pips in things. In effect, any character that could
** in anything can now put ***** in that thing. Do not put more then ** in
single-weapon, two-handed weapon or sword-and-shield style and do not put
moree than *** in dual-wielding.

True Grand Mastery
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
This is the standard Baldurdash / TeamBG "un-nerfed" grand mastery patch.
It gives you the extra half-attack and the to-hit and damage bonus you had
in BGI and IWD.

Shut Up "You Must Gather Your Party ..."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Never hear that annoying voice again! From Balrudash.

Faster Chapter 1&2 Cut-Scenes & Dreams
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
From Karzak and Blucher and aVENGER. If you're replaying the game for the
Nth time, these save precious minutes. In general this skips or shortens
cut-scenes and dream sequences. You can also speed up your first encounter
with Gaelan Bayle by saying (3) "Yes, show me to your home." and then (5)
"Very well, I'll be back with the money."

WARNING:
This component is not compatible with the Nalia Romance *OR* the Tashia
Romance.

Wear Magical Armor AND Magic Rings
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
In Pencil-and-Paper AD&D you can wear magical armor and magical rings (and
cloaks, and whatever). Why not in BGII?

Note that in penicl-and-paper AD&D only the saving throw bonuses would
stack: for the AC bonus you would just take the maximum. If you use this
component to wear multiple magical protections the AC bonuses will stack.
Thanks to Sebastian Pietsch (and others) for pointing out this detail.

Un-Nerfed THAC0 Table, Saving Throws, Grand-Mastery,
and Arcane, Divine Spell Progression.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
From Blucher. Follows AD&D wizard and cleric spell progression more
closely, fixes some saving throw and thac0 table problems, etc.

XP Cap Remover
~~~~~~~~~~~~~~
From Baldurdash. Removes any experience point limit.

Multi Player Kick-Out Patch
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Allows you to ask multi-player created NPCs to "wait here" or "go to the
copper coronet" or "go to the pocket plane" when you kick them out. You can
pick them back up later. Without this they just disappear forever if you
kick them out.

Invisible Cloak of Mirroring / Spell Trap
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Turns off that huge glowing white wiffle ball animation for the ToB Cloak
of Mirroring and the Spell Trap spell.

WARNING: A few (two) people have reported that this causes their game to
crash when someone casts spell trap. If that happens, uninstall this
component!

Bottomless Bag of Holding
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
From Blucher. The Spellhold Bag of Holding can now hold thousands of items.
Note that if you already have the Spellhold Bag of Holding in your game,
installing this component will not make it Bottomless until you start a new
game.

Multiple Strongholds (v1.8)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
From Sabre and Baldurdash. Any character of any class can get any number of
strongholds.

Bonus Merchants
~~~~~~~~~~~~~~~
From Baldurdash. Addes Jolus and Diedre to the Copper Coronet and Ribald's
Mart.

Keep Drizzt's Loot, Disable Malchor Harpell
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
If you kill Drizzt and take his stuff, Malchor Harpell appears and takes it
back. This would make more sense in BG1 where his loot was actually
powerful. By that point in SoA, Drizzt's loot is mostly worthless and
Malchor feels heavy-handed and out of place.

No Drow Avatars on Party In Underdark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Adalon the Silver Dragon normally changes the party to look like drow
cosmetically. Unfortunately, the game engine has a number of bugs related
to this that cause the PCs to "stutter" and "stop walking" and whatnot
(especially if they have regeneration items). This disable the cosmetic
drow avatar bit only: the plot remains unchanged.

Imoen ToB Dialogue Fix
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
From Jason Compton. This fixes about 15 places where Imoen had banter
dialogue in ToB but you couldn't see it because of a spelling error in the
game.

Shapeshifter Rebalancing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
This makes Shapeshifters less of a joke. You might even be tempted to have
Cernd in your party now. Well, let's not go overboard. Anyway, this fixes
the bug where the Shapeshifter's paws could be dispelled and then any
weapon could be put in their place. That exploit essentially gave you 2
extra attacks with whatever you wanted, plus all the werewolf powers.

Shapeshifter abilities now create "symbolic paws". When you wield one you
turn into a Werewolf, when you remove it you're human again. No possible
exploits, and you may choose whether to put the paw in your on-hand or
off-hand. Since your off-hand THAC0 as a pure druid is, shall we say,
sub-optimal, I recommend the on-hand.

This also fixes a "bug" where attributes of the CRE file for "PC
polymorphed into a Werewolf" were not actually given to the PC by the
Polymorph opcode. Normal Werewolf:

You Were Supposed To Get You Actually Got
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~
Base Magic Res 20% Magic Res *LOCKED AT* 20%
Immunity to Normal Weapons Nothing
Paw = 1d12 slashing Paw = 1d6 piercing

For the Greater Werewolf ...

You Were Supposed To Get You Actually Got
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~
THAC0 6 Nothing
Saves 1/1/1/2/1 Nothing
Base Elemental Res 50% Elemental Res *LOCKED AT* 50%
Base Magic Res 40% Magic Res *LOCKED AT* 40%
Immunity to Normal Weapons Nothing
Paw = +3 Weapon Paw = +2 Weapon
Paw = 2d8 slashing Paw = 1d6 piercing
Regeneration 3 HP / second Nothing

To see this for yourself, check out werewodr.cre, weregrdr.cre, brbrp.itm,
etc.

The "Rebalancing" gives a Greater Werewolf Shapeshifter the +7 HP per Level
due to a fighter with 25 CON (before you just got +2). Most importantly,
Shapeshifters may now cast spells while in Wolf form. Hey, they're supposed
to have dedicated their lives to controlling lycanthropy. I'm sure a little
fur won't mess up their communion with nature. Yuan Ti, Githyanki,
Sahuagin, they can all cast spells. Why not wolfmen?

In addition, the Druid spell choices were a bit weak in some areas, so some
Priest-only spells were made Priest-Druid: Sanctuary (sylvan sanctuaries
abound), Chant (they got Bless, why not Chant?), Zone of Sweet Air (sounds
nature-y to me!), Glyph of Warding (no excuse, but they need a damaging
spell here that isn't Call Lightning), Righteous Magic (listen to Jaheira
for a while and tell me she's not Righteous ... more importantly, if
they're going to tank around they need some extra help).

Finally, 99% of all sixth-level druid spell slots go to "Summon Fire
Elemental". You can get a 24 hit dice monster with +4 claws that lasts for
hours with that spell. It's so much better than the 7th level "Summon Earth
Elemental" that it isn't funny. The other 6th-level summons just don't come
close. To give you some actual choices, "Conjure Animals" has been changed
to summon two 20 HD Greater Bearweres (they're like Greater Wolfweres).
However, the duration remains 4 turns. Do you want Fire Elementals forever,
or Mighty Big Tanks for a short time? You decide.

By the way, I initially coded up a version of the Shapeshifter paws that
would not be useable even by Thieves with UAI (this is the intended spirit
of the power). However, I'm not the police, so I removed it. If you want to
cheat, go for it.

Female Edwina (Davide Carte, Wendy Yung)
~~~~~~~~~~~~~
This patch gives Edwina a female portrait to go with her female soundset
and female paper dool. This patch was written by Davide Carte. This version
includes Wendy Yung's "Edwina" portrait, a modified version of the original
BG2 art (thus it looks seamlessly like part of the original game).
You can override the portrait by putting your own Royo4L.bmp and Royo4S.bmp
files in the override directory.

Romance: Bug Fixes (Sabre, Richardson)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
This module applies some bug fixes to the romance scripts. It's highly
recommended that you at least install this module to fix a few glitches in
the original game romance scripts.

Romance: Ignore Race/Gender (Sabre, Richardson)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
The protagonist can have a romance with any romanceable NPC in the party,
but must still say the right thing for the romance not to suddenly end.
[ You must install the previous Romance component (Bug Fixes) before
installing this one. ]

Romance: Multiple NPCs Concurrently (Sabre, Richardson)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
In addition the protagonist can have multiple romances at the same time.
The protagonist must still say the right thing. [ You must install the
previous Romance component (Ignore Race/Gender) before installing this one.

Romance: Multiple NPCs, Say Anything (Sabre, Richardson)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
This is the same as Level 3, but now you (the protagonist) can say
whatever you want without ending any relationship. [ You must install the
previous Romance mod (Multiple NPCs) before installing this one. ]

Happy: NPCs Won't Fight Each Other, Leave (Sabre, Richardson)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
This keeps the NPCs from fighting each other or causing each other to leave
the group. In addition, NPCs won't leave if your reputation is too high or
low. [ You must install the first Romance component (Bug Fixes) before
installing this component. ]

***
* Notes on the Romance and Happy components:
* We try to be as mod-friendly as possible by doing patching up existing
* game scripts. Sometimes that may not be possible (e.g., if your scripts
* are too different from the norm because you have installed other mods
* or nonstandard fixes), in which case we will replace your scripts on
* an as-needed basis with Sabre's original, known-to-work Happy/Romance
* scripts. If you're having trouble with a romance or one of the four
* primary romance targets (Aerie, Anomen, Jaheira, or Viconia), try
* uninstalling and Romance/Happy components, reloading a slightly earlier
* saved game and doing it again. As much as we would like it to be
* otherwise, these four characters are such an integral portion of the
* game that it can be very difficult for independent mods to modify
* them without messing each other up.
***

Low Reputation Store Discount (Sabre, Richardson)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reputation values of 8, 9 , 10, 11, 12 and 13 results in no discounts:
items are sold at their original prices. Every point lower or higher then 8
or 13, respectively, gives the party a 5% discount. This reaches a maximum
of 35% -- meaning that the party will only pay 65% of the item's original
price -- at reputation values of 1 and 20.

No Traps or Locks
~~~~~~~~~~~~~~~~~
All floor traps that can be disarmed are removed from the game. All
door and container traps are removed from the game. All locked doors
and containers have their lockpick difficulty set to 0 (they can be bashed
open by anyone in one blow). All hidden doors have their detect difficulty
set to 0 (anyone will detect them by standing around long enough).
"Special" traps like the wand traps in Chateau Irenicus or the Monster
Summoning Thing in the Guarded Compound remain. Note that since the traps
are gone entirely you cannot get XP by disarming them. Note also that
some doors that you "should not be able to open early" can now be bashed
open early, like the entrance to Harper Hall or the house of Rayic Gethras.
Don't do that if it will annoy you.

The theory here is to make playing (or soloing) the game without a Thief
less painful. Rather than going over a trap and then running back to the
inn to heal, or drinking a strength potion and bashing on the lock for
minutes until the random number generator decides to like you ... you can
just skip it all. Aside from making the game convenient for rogue-less
parties, it also makes a small number of battles a bit easier (e.g., the
upstairs Guarded Compound traps are gone, so your part can advance toward
Koshi and Sion without fear of dispelling).

Note that this component should be installed after all other components
that replace ARE files (like the Improved Torgal component of Tactics, say)
if you want the traps and locks in those areas to be disabled.

Finally, note that this component will have no effect on areas you have
*already visited* at least once. If you load a saved game after installing
it, only areas you have not seen will be changed. If you start a new game,
all areas will be affected.

Rest Anywhere (Japheth)
~~~~~~~~~~~~~
This component allows you to rest in any area. Inns and outdoor campsites
are no longer required.
Najprzydatniejsze to:
Nieskończone układanie broni, mikstur i pierścieni/amuletów w stosy
Wielkie Mistrzostwo dla multiklasowców
Prawdziwe Wielkie Mistrzostwo (dodatkowe pół-ataki, itd.)
Uciszenie "Przed wyruszeniem w drogę musisz zebrać drużynę"
Noszenie magicznych zbroji I magicznych pierścieni (itd.)
Usunięcie blokady PD
Torba przechowywania bez limitów
Wiele twierdz
Dodatkowi kupcy
Zatrzymywanie łupów po Drizzcie, wyłączenie Malchora Harpella
Romans: Poprawki Błędów .
Romans: Gracz może romansować z wieloma NPC-ami równocześnie.
Gracz może romansować z wszystkimi NPC-ami równocześnie i może mówić co chce bez kończenia romansu.
Szczęście: Postaci nie będą walczyć ze sobą i nie opuszczą grupy.
Brak wpływu niskiej reputacji na cenę
Odpoczynek gdziekolwiek
Sklepy sprzedaja wieksze ilosci przedmiotow
Zezwol Cromwellowi na ulepszanie przedmiotow z Twierdzy Straznika
Pozwol Cespenarowi uzywac przepisow Cromwella
Nieograniczone grupowanie klejnotow i bizuterii
Nieograniczone grupowanie zwojow
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:18
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Czyli to się przyda gdybym zrezygnował z BGT albo z WoBG i jedynkę przeszedł z Tutu?
Dzięki =)
Tylko suma sumarum sam nie wiem którą opcję wybrać, czy każde z osobna przejść czy jako jeden wielki śmietnik. Wiem że moje wypowiedzi brzmią jak słowa dziecka co trafiło do hurtowni zabawek.
Chcę po prostu zacząć przygodę z tymi RPG tak, żeby nacieszyć się ich pełnią i nie zniechęcić się =)
Póki co zacząłem Pillars of Eternity jako pierwszą grę tego typu (pomijając Star Wars Kotor) więc jestem laikiem.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1265
Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 235 razy
Podziękowania: 219 razy
Kontakt:

Nie pamiętam już czego używałem w jedynce, ale też chyba był jakiś zbiorczy pakiet z możliwością wyboru.
To co podałem do dwójki po prostu oszczędza nam mnóstwo czasu bo daje możliwość zaliczenia w jednym przejściu gry wszystkich możliwych zadań, romansów i nie musimy się frustrować tym że co 10 minut musimy wracać do miasta sprzedać łupy i tym że tracimy bardzo dobre postacie do naszej drużyny tylko dlatego że mają zły charakter.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1241
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 91 razy
Podziękowania: 259 razy
Kontakt:

Emiliorth pisze: Chcę po prostu zacząć przygodę z tymi RPG tak, żeby nacieszyć się ich pełnią i nie zniechęcić się =)
Grzebiąc z modami, które wykrzywiają cała rozgrywkę to dopiero można się zniechęcić. Te gry całkiem dobrze działają bez żadnych wynalazków (z 2 lata temu ogrywałem Icewind Dale 2 w coopie po sieci i nie było problemów).

BG1, BG2, IWD1 ma reguły AD&D 2, który jest mało intuicyjny (głównie mowa o trak0 i ujemnych KP).
IWD2, NWN i NWN2 ma już AD&D 3, który łatwiej jest ogarnąć i na start bym je polecał bardziej.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 31
Rejestracja: 23 lut 2016, o 18:35
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

BG sie gra dla klimatu a nie mechaniki...przynajmniej pierwszy raz.

Wszelkie mody sa tak na prawde do zabawy dla tych, ktorzy przeszli kazdy tytul po kilka razy i chca WINCYJ wszystkiego. Tak samo jak zabawy z przechodzeniem BG1 tylko glowna postacia na 1lvl-to juz jest zabawa mechanika gry, gdy z klimatu wycisnales wszystkie soki, a wszystkie teksty Xana czy Xzara znasz na pamiec.

Ja sie zaczalem pchac w WoBG tak po 5 przejsciu podstawki, instalka trwala kilkanascie godzin non-stop (na dysku 7200), a na koniec sie okazalo ze tyle jest zmian ze to zupelnie inna gra i mnie wcale nie bawi.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 606
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 15:17
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 28 razy
Podziękowania: 32 razy
Kontakt:

WoNG to zbiór przeróżnych modów i rozszerzeń które mają niby połączyć obie części gry w jedną całość.
Ja grałem trochę we wspomniane World od Baldur's Gate i po pewnym czasie największym problemem był problem z balansem rozgrywki. Na początek poleciłbym jednak spróbować bez modów (ewentualnie mroźna odrzucić policzek MaxHealthPerLevel).
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 296
Rejestracja: 9 cze 2014, o 19:34
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 24 razy
Podziękowania: 82 razy
Kontakt:

Polecam zastosować się do poradnika z GOG + doinstalować mod "Max HP per level".
https://www.gog.com/news/enhance_the_ga ... rom_gogcom
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:18
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Christoph pisze: Polecam zastosować się do poradnika z GOG + doinstalować mod "Max HP per level".
https://www.gog.com/news/enhance_the_ga ... rom_gogcom
I tego chybam najbardziej potrzebował :) Dzięki =)
Podjąłem decyzję jak jeden z kolegów wyżej: przejdę podstawki, a kiedyś pogram w dodatkowe mody. Oczywiście kilka istotnych modów wrzucę jak te max hp per lvl itp.
Dzięki za help =)
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:18
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Jeszcze jedno pytanie. Podczas instalacji BGT, instalka stoi na Copying 1 file, ale po kliknięciu strzałki (którejkolwiek) instalacja rusza dalej. I tak kilka razy. To dobrze że kliknąłem te strzałki? Nie pominęło niczego?
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 111
Rejestracja: 15 paź 2014, o 21:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Internet
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:

Baldura możesz modować w cholerę, pamiętam miałem BGT z mnóstwem poinstalowanych pierdół, nawet nie pamiętam czy kolejności były dobre ale w grze żadnych konfliktów ani crashy nie miałem, w przeciwieństwie do takiego np. Skyrima xD
Koniecznie zainstaluj sobie Ascension, jak nie będzie zaimplenemtowane.. Zawsze jak myślę o końcówce gry z tym modem to mnie przechodzą ciarki na zawołanie :D
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:18
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Done :)
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2016, o 12:48
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

I jak się gra? Rozważam zakup pełnego pakietu oryginałów i zabawy w modowanie. Czy mody nie psują gry czy wręcz przeciwnie?
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 31
Rejestracja: 23 lut 2016, o 18:35
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

kubiq pisze: I jak się gra? Rozważam zakup pełnego pakietu oryginałów i zabawy w modowanie. Czy mody nie psują gry czy wręcz przeciwnie?

Czytales co wpisalismy do tej pory? Cala jedna strona komentarzy ;) Mody jak nazwa wskazuje nie psuja ani naprawiaja tylko zmieniaja. Modujac gre, w ktora nie grales, nie bedziesz mial porownania, jak mod wplynal na gre.

BG jest fajnie przejsc kilka razy i na rozne sposoby. Mody pozwola urozmaicac dodatkowo rozgrywke. Jesli wpakujesz wszystko od razu po pierwsze nie bedziesz wiedzial jak sie gra w oryginalna wersje gry a po drugie bedzie mniejszy fun z kolejnych gier, bo juz nie bedzie czego zmieniac.

Zagraj sobie przynajmniej w pierwsza czesc bez zadnych modow, ani jednego, tylko skup sie na klimacie gry. Najlepiej nie korzystaj tez z zadnych poradnikow, tyko rob co uwazasz. Jasne ze nie znajdziesz wwszystkich poukrywanych itemow itd. ale co z tego?
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 606
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 15:17
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 28 razy
Podziękowania: 32 razy
Kontakt:

Na serio na początek polecam "gołą" instalację + Max HP per level (ktoś, kto nie ogarnia mechaniki D&D 2 może się po kilku level-upach i niekorzystnych losowaniach kostek na HP nieźle zdziwić), to w zasadzie jeden mały pliczek, który wrzuca się odpowiedni folder i tyle, nie jest on też w stanie nic namieszać w samej rozgrywce a będzie troszkę łatwiej i bardziej sprawiedliwie (patrząc na nowsze edycje dedeków).

Przy pierwszym podejściu + instalacji sporej ilości modów (które nie zawsze wiadomo co zmieniają, nie mając porównania) jedyne co można zrobić to tylko zrazić się do całej serii a to byłaby wielka szkoda, bo naprawdę warto w tę grę zagrać.

Po pierwszym ukończeniu gry można bawić się w modowanie i eksperymentowanie bo wiesz już co na co wpłynie i masz odniesienie, bo poznałeś już w pewnym stopniu grę.
ODPOWIEDZ