
KĄCIK MODDERA
Ostatnio było dość dużo promocji z grą Skyrim i moje posty na temat moddingu wzbudziły zainteresowanie, postanowiłem więc podzielić się garścią przydatnych narządzi oraz modów, które spowodowały, że gra wygląda jak prawdziwy next-gen.
Mody dobierałem tak, żeby załatać drażniące błędy, otrzymać maksymalną poprawę grafiki oraz jak największą immersję.
1. Najważniejsze linki
Spoiler:ukryjpokaż
http://www.nexusmods.com/ - największa baza modów do Skyrim
http://www.loverslab.com/ - baza modów dla trochę starszych
http://enbdev.com/ - ENB
http://www.loverslab.com/ - baza modów dla trochę starszych

http://enbdev.com/ - ENB
2. Przygotowujemy odpowiednie oprogramowanie
Spoiler:ukryjpokaż
!UWAGA!
Nie zalecam korzystania z NMM (Nexus Mod Manager), a tylko samobójcy będą ładować mody nie korzystając z żadnego menagera.
Jeżeli instalowałeś mody ze steam workshop lub NMM, usuń je i wykonaj czystą instalację!
SKSE - narzędzie do obsługi skryptów, większość modów wymaga do poprawnego działania, dodatkowo w najnowszej wersji poprawiono zarządzanie pamięcią co przekłada się na ogromny wzrost stabilności samej gry (wymaga utworzenia pliku ini)
Mod Organizer - bezapelacyjnie najlepszy program do zarządzania modami, nie nadpisuje plików gry, każdy mod jest zapisywany w oddzielnym katalogu, łatwa możliwość sprawdzenia konfliktów, aktywacja i dezaktywacja modów jednym kliknięciem, import modów z NMM, profile, itd.
TESVTranslator - niektóre mody nadpisują polskie nazwy, tym programikiem w łatwy sposób poradzimy sobie z problemem
TES5Edit - program do czyszczenia plików esp/esm
Nie zalecam korzystania z NMM (Nexus Mod Manager), a tylko samobójcy będą ładować mody nie korzystając z żadnego menagera.
Jeżeli instalowałeś mody ze steam workshop lub NMM, usuń je i wykonaj czystą instalację!
SKSE - narzędzie do obsługi skryptów, większość modów wymaga do poprawnego działania, dodatkowo w najnowszej wersji poprawiono zarządzanie pamięcią co przekłada się na ogromny wzrost stabilności samej gry (wymaga utworzenia pliku ini)
Mod Organizer - bezapelacyjnie najlepszy program do zarządzania modami, nie nadpisuje plików gry, każdy mod jest zapisywany w oddzielnym katalogu, łatwa możliwość sprawdzenia konfliktów, aktywacja i dezaktywacja modów jednym kliknięciem, import modów z NMM, profile, itd.
TESVTranslator - niektóre mody nadpisują polskie nazwy, tym programikiem w łatwy sposób poradzimy sobie z problemem
TES5Edit - program do czyszczenia plików esp/esm
3. Podstawowe informacje bezpieczeństwa przy instalacji modów - WAŻNE
Spoiler:ukryjpokaż
- instalujemy jednego moda i odpalamy grę, nie wszystkie naraz bo nie będzie szans na znalezienie modyfikacji, która sprawia problemy i nie pozwala uruchomić gry.
- dokładnie czytamy instrukcje instalacji i konfliktów danego moda na Nexusie!
- ZAWSZE robimy kopię zapisu gry przed odpaleniem nowego moda! Dlaczego? Skrypty zapisują się w sejwach i w przypadku braku moda gra nam się nie wczyta, oczywiście są odstępstwa od reguły i nie każdy mod tego wymaga, są też programy do czyszczenia ale nie zawsze naprawią sejwa
- kolejność modów jak i pluginów ma OGROMNE znaczenie, złe ustawienie może spowodować, że mod nie zadziała bo zastąpi go inny lub gra się w ogóle nie uruchomi!
- dokładnie czytamy instrukcje instalacji i konfliktów danego moda na Nexusie!
- ZAWSZE robimy kopię zapisu gry przed odpaleniem nowego moda! Dlaczego? Skrypty zapisują się w sejwach i w przypadku braku moda gra nam się nie wczyta, oczywiście są odstępstwa od reguły i nie każdy mod tego wymaga, są też programy do czyszczenia ale nie zawsze naprawią sejwa
- kolejność modów jak i pluginów ma OGROMNE znaczenie, złe ustawienie może spowodować, że mod nie zadziała bo zastąpi go inny lub gra się w ogóle nie uruchomi!
4. Sedno sprawy - MODY! (mój subiektywny wybór najciekawszych na start)
- podstawowe patche
Spoiler:ukryjpokaż
Unofficial Skyrim Patch - Polish Translation - polska wersja patcha stworzonego prze community, naprawia szereg błędów w grze
Unofficial Dawnguard Patch -Polish Translation - dodatkowy patch do Dawnguard
Unofficial Hearthfire Patch -Polish Translation - patch do Hearthfire
Unofficial Dragonborn Patch -Polish Translation - patch do Dragonborn
Skyrim Project Optimization - Polish Translation - optymalizuje grę w pomieszczeniach, przy da się do ENB, SIMM, ELFX
Bethesda Hi-Res DLC Optimized - zoptymalizowane tekstury, wywalamy DLC z teksturami wysokiej jakości od Bethesdy i instalujemy moda
Unofficial Dawnguard Patch -Polish Translation - dodatkowy patch do Dawnguard
Unofficial Hearthfire Patch -Polish Translation - patch do Hearthfire
Unofficial Dragonborn Patch -Polish Translation - patch do Dragonborn
Skyrim Project Optimization - Polish Translation - optymalizuje grę w pomieszczeniach, przy da się do ENB, SIMM, ELFX
Bethesda Hi-Res DLC Optimized - zoptymalizowane tekstury, wywalamy DLC z teksturami wysokiej jakości od Bethesdy i instalujemy moda
Spoiler:ukryjpokaż
Skyrim HD - 2K Textures - tekstury wysokiej rozdzielczości
Vivid Landscapes - All in One - krajobrazy wysokiej jakości
Moss Rocks - skały wysokiej jakości mirror mirror 4k
Detailed Rugs - wysokiej jakości dywany
Project Parallax Remastered - efekt wypukłości kamieni
Better Dynamic Snow - poprawionne tekstury śniegu mirror
Hectrol CAVES DELUXE HighRes Retex - tekstury jaskiń
Glowing Ore Veins 300 - surowce mineralne są lepiej widoczne
Real Ice - poprawiony lód
Vivid Landscapes - All in One - krajobrazy wysokiej jakości
Moss Rocks - skały wysokiej jakości mirror mirror 4k
Detailed Rugs - wysokiej jakości dywany
Project Parallax Remastered - efekt wypukłości kamieni
Better Dynamic Snow - poprawionne tekstury śniegu mirror
Hectrol CAVES DELUXE HighRes Retex - tekstury jaskiń
Glowing Ore Veins 300 - surowce mineralne są lepiej widoczne
Real Ice - poprawiony lód
Spoiler:ukryjpokaż
SMIM - poprawienie statycznych modeli 3D
ELFX - poprawienie światła, cieniowania, efektów wizualnych
Dust Effects - poprawione efekty pyłu
Realistic Smoke and Embers - ulepszony dym, popiół, ogniska
RealVision ENB - najwyższej klasy ENB, zawiera ENBoost
Ultimate HD Fire Effects - realistyczny ogień
Rens HD Shrines - wysokiej jakości kapliczki
Enhanced Blood Textures - poprawiona krew, ulepszone tekstury (brak krwi na twarzy)
Bloody Facials REBLOODED - krew na twarzy, po walce krew kapie nam z rąk
ELFX - poprawienie światła, cieniowania, efektów wizualnych
Dust Effects - poprawione efekty pyłu
Realistic Smoke and Embers - ulepszony dym, popiół, ogniska
RealVision ENB - najwyższej klasy ENB, zawiera ENBoost
Ultimate HD Fire Effects - realistyczny ogień
Rens HD Shrines - wysokiej jakości kapliczki
Enhanced Blood Textures - poprawiona krew, ulepszone tekstury (brak krwi na twarzy)
Bloody Facials REBLOODED - krew na twarzy, po walce krew kapie nam z rąk
Spoiler:ukryjpokaż
Lista modów poprawiających obiekty znajdujące się daleko w polu widzenia
HD Enhanced Terrain - poprawione tekstury terenu
High Quality LODs - poprawiona geometria terenu
Distant Detail - rendering odległych obiektów w pełnych detalach, wersja dla dodatku Hearthfire
Istnieje też możliwość edycji linijki uGridsToLoad w pliku skyrim.ini, powoduje ona ładowanie większej ilości obiektów znajdujących się daleko w polu widzenia, UWAGA może powodować błędy w questach nie polecam jeżeli gra nie jest w 100% ukończona, powoduje ogromne spadki FPS

ustawienie uGridsToLoad=12
HD Enhanced Terrain - poprawione tekstury terenu
High Quality LODs - poprawiona geometria terenu
Distant Detail - rendering odległych obiektów w pełnych detalach, wersja dla dodatku Hearthfire
Istnieje też możliwość edycji linijki uGridsToLoad w pliku skyrim.ini, powoduje ona ładowanie większej ilości obiektów znajdujących się daleko w polu widzenia, UWAGA może powodować błędy w questach nie polecam jeżeli gra nie jest w 100% ukończona, powoduje ogromne spadki FPS
ustawienie uGridsToLoad=12

Spoiler:ukryjpokaż
Skyrim Flora Overhaul
Lush Trees and Grass - poprawione drzewa i rośliny (podczas instalacji moda odznaczamy drzewa mod ma ogromne wymagania w przypadku drzew) mirror mirror compatibility pach
TreesHD_Skyrim_Variation - poprawka samych drzew
Grass on Steroids - lepsza trawa, dodatkowo w gratisie przyspiesza grę
Natural Grass Texture Floor - poprawia teksturę trawy
Lush Trees and Grass - poprawione drzewa i rośliny (podczas instalacji moda odznaczamy drzewa mod ma ogromne wymagania w przypadku drzew) mirror mirror compatibility pach
TreesHD_Skyrim_Variation - poprawka samych drzew
Grass on Steroids - lepsza trawa, dodatkowo w gratisie przyspiesza grę
Natural Grass Texture Floor - poprawia teksturę trawy
Spoiler:ukryjpokaż
Climates Of Tamriel - Weather - Lighting - Audio - podstawowy mod poprawiający wszystko co związane jest z efektami pogodowymi
Supreme Storms
Lightning during Thunder Storms - błyskawice podczas burzy
Super Wind Overhaul - poprawiony wiatr bujający drzewami
Supreme and Volumetric Fog - mgła
No snow under the roof - poprawka śniegu na dachu
Rainbows - tęcza
Splash of Rain - efekt uderzenia kropli deszczu o ziemie
Real Shelter - usuwa efekt opadów deszczu/śniegu w pomieszczeniach, mod nie do końca spełnia oczekiwania, ponieważ podczas ukrycia się pod dachem nie widać opadów na zewnątrz
Real Rain - poprawiony deszcz
Shooting Stars - spadające gwiazdy
Supreme Storms
Lightning during Thunder Storms - błyskawice podczas burzy
Super Wind Overhaul - poprawiony wiatr bujający drzewami
Supreme and Volumetric Fog - mgła
No snow under the roof - poprawka śniegu na dachu
Rainbows - tęcza
Splash of Rain - efekt uderzenia kropli deszczu o ziemie
Real Shelter - usuwa efekt opadów deszczu/śniegu w pomieszczeniach, mod nie do końca spełnia oczekiwania, ponieważ podczas ukrycia się pod dachem nie widać opadów na zewnątrz
Real Rain - poprawiony deszcz
Shooting Stars - spadające gwiazdy
Spoiler:ukryjpokaż
SkyFalls and SkyMills - ulepszone wodospady oraz wiatraki
Realistic Water Two - ulepszona woda
Watercolor for ENB and Realistic Water Two - zmieniony kolor wody, wymaga ENB i Realistic Water Two
Realistic Water Two - ulepszona woda
Watercolor for ENB and Realistic Water Two - zmieniony kolor wody, wymaga ENB i Realistic Water Two
Spoiler:ukryjpokaż
skyBirds - Airborne Perching Birds - większa ilość ptaków wraz z nowymi modelami, świetny efekt w miastach
Convenient Horses - ulepszenie koni, w pełni konfigurowalny
mod dodający takie opcje jak podążanie za graczem, konie dla kompanów, przyzywanie konia rogiem, itd.
SkyTEST - Realistic Animals and Predators - realistyczne zachowanie dzikich zwierząt (wilki atakują stadem, w przypadku małej ilości zdrowia szukają wsparcia), nowe tekstury
More Village Animals - więcej domowych zwierząt na wsiach i w miastach
Bellyaches HD Dragon Replacer Pack - tekstury smoków
Convenient Horses - ulepszenie koni, w pełni konfigurowalny
mod dodający takie opcje jak podążanie za graczem, konie dla kompanów, przyzywanie konia rogiem, itd.
SkyTEST - Realistic Animals and Predators - realistyczne zachowanie dzikich zwierząt (wilki atakują stadem, w przypadku małej ilości zdrowia szukają wsparcia), nowe tekstury
More Village Animals - więcej domowych zwierząt na wsiach i w miastach
Bellyaches HD Dragon Replacer Pack - tekstury smoków
- modele, oczy, włosy, tekstury postaci
Spoiler:ukryjpokaż
Caliente's Beautiful Bodies Edition -CBBE- - najlepsze modele ciała kobiet
BodySlide 2 and Outfit Studio - narzędzie do regulowania poszczególnych części ciała, wyboru modeli, odblokowuje również fizykę piersi oraz pośladków, wymaga CBBE
SG Female Textures Renewal - tekstury ciała dla CBBE
SG Female Eyebrows - brwi
Beards - brody
ApachiiSkyHair - ogromna kolekcja fryzur (wycięte z simsów

uwaga! w przypadku instalacji dodatku zmieniającego włosy dla NPC mogą pojawić się błędy wyświetlania, tj.: czoło innego koloru, wyraźnie inny kolor głowy w porównaniu z resztą ciała.
ApachiiSkyHair natural Retexture - realistyczne textury dla powyższego moda
Superior Lore-Friendly Hair - HD textures - poprawione textury włosów, nie powodują problemów u NPC tak jak SkyHair
The Eyes Of Beauty - unikalne tekstury oczu wykonane na bazie zdjęć prawdziwych oczu
Eye Normal Map Fix - realistyczne refleksy oczu
RS Children Overhaul - ulepszone dzieciaki
Spoiler:ukryjpokaż
I. Fizyka piersi i pośladków
Poradnik na bazie CBBE ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dociekliwy spróbował swoich sił z innymi modelami
Wymagania: SKSE, Modele CBBE, Bodyslide 2, XP32 Maximum Skeleton Extended
1) Dodajemy w MO skrót do Bodyslide

2) Tworzymy model TBBP w Bodyslide

3) instalujemy mody HDT w następującej kolejności
HDT Physics Extensions - główny moduł HDT
HDT Breast And Butt Physics - TBBP BBP Supported - plik konfiguracyjny odpowiedzialny za siłę "podskoków" (można skorzystać z innego znalezionego na forach)
Opcjonalnie
HDT Havok Object - fizyka havoka, kolizja dla piersi i pośladków, testować można z animacjami Sexy idle Animation, do działania wymaga znalezienia monety Havoka u martwej postaci lub wpisania komendy
II. Fizyka włosów
Skyrim Hair Physics Project - kucyk
Merida Hair with physics - długie kręcone włosy
III. Fizyka - pozostałe
HDT Equipment - sprzęt, który nosimy przy pasie i na plecach realistycznie porusza się kiedy chodzimy. Koniec ze statycznym łukiem i kołczanem przyklejonym do pleców
Poradnik na bazie CBBE ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dociekliwy spróbował swoich sił z innymi modelami
Wymagania: SKSE, Modele CBBE, Bodyslide 2, XP32 Maximum Skeleton Extended
1) Dodajemy w MO skrót do Bodyslide

2) Tworzymy model TBBP w Bodyslide

3) instalujemy mody HDT w następującej kolejności
HDT Physics Extensions - główny moduł HDT
HDT Breast And Butt Physics - TBBP BBP Supported - plik konfiguracyjny odpowiedzialny za siłę "podskoków" (można skorzystać z innego znalezionego na forach)
Opcjonalnie
HDT Havok Object - fizyka havoka, kolizja dla piersi i pośladków, testować można z animacjami Sexy idle Animation, do działania wymaga znalezienia monety Havoka u martwej postaci lub wpisania komendy
II. Fizyka włosów
Skyrim Hair Physics Project - kucyk
Merida Hair with physics - długie kręcone włosy
III. Fizyka - pozostałe
HDT Equipment - sprzęt, który nosimy przy pasie i na plecach realistycznie porusza się kiedy chodzimy. Koniec ze statycznym łukiem i kołczanem przyklejonym do pleców
Spoiler:ukryjpokaż
aMidianBorn Book of Silence - modułowy mod, wysokiej jakości tekstury broni, zbroi, potworów, unikalnych itemów
Improved NPC Clothing - High Res - tekstury ubrań NPC
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/19733/ - kompilacja zbroi
Remodeled Armor for CBBE Bodyslide and TBBP HDT - skąpe zbroje dla kobiet, posiada wsparcie dla fizyki piersi
Jewels of the Nord - HD rings and necklaces - wysokiej jakości pierścienie i naszyjniki
Immersive Weapons - kompilacja nowych broni
Improved NPC Clothing - High Res - tekstury ubrań NPC
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/19733/ - kompilacja zbroi
Remodeled Armor for CBBE Bodyslide and TBBP HDT - skąpe zbroje dla kobiet, posiada wsparcie dla fizyki piersi
Jewels of the Nord - HD rings and necklaces - wysokiej jakości pierścienie i naszyjniki
Immersive Weapons - kompilacja nowych broni
- UI
Spoiler:ukryjpokaż
SkyUI - obowiązkowy mod poprawiający ekwipunek i menu szybkiego wyboru
A Quality World Map - ulepszona mapa
Map Markers Complete -Polish Translation powiększona liczba znaczników na mapie
Immersive HUD - iHUD - poprawiony HUD
A Matter of Time - A HUD clock widget - zegarek i kalendarz
Face to face conversation - kieruje kamerę na twarz rozmówcy jak w Oblivion
EzEs -Colored Map Markers - kolorowe markery na mapie
A Quality World Map - ulepszona mapa
Map Markers Complete -Polish Translation powiększona liczba znaczników na mapie
Immersive HUD - iHUD - poprawiony HUD
A Matter of Time - A HUD clock widget - zegarek i kalendarz
Face to face conversation - kieruje kamerę na twarz rozmówcy jak w Oblivion
EzEs -Colored Map Markers - kolorowe markery na mapie
Spoiler:ukryjpokaż
No Spinning Death Animation - koniec z piruetami u umierających postaci
Realistic Ragdolls and Force
Dead Body Collision Fix - poprawiona kolizja martwych ciał
Immersive Animations - poprawione animacje
New Thinner Torch - mniejsze i cieńsze pochodnie, pasują idealnie do ręki
Realistic Ragdolls and Force
Dead Body Collision Fix - poprawiona kolizja martwych ciał
Immersive Animations - poprawione animacje
New Thinner Torch - mniejsze i cieńsze pochodnie, pasują idealnie do ręki
Spoiler:ukryjpokaż
Companion Valfar - Polish Dubbing - dodaje nowego kompana z pełnym polskim dubbingiem, ogromne podziękowania dla naszego forumowego kolegi Jerrego
Sofia - The Funny Fully Voiced Follower - bardzo ładna kobietka
, w bardzo ciekawy sposób komentująca nasze poczynania, niestety wersja eng
Sofia - The Funny Fully Voiced Follower - bardzo ładna kobietka

Spoiler:ukryjpokaż
Skyrim - Enhanced Camera - poprawiona kamera widoku pierwszoosobowego, można zobaczyć swoje nogi lub inne walory kobiece
, dodatkowo postać generuje cień
iNeed - Food Water and Sleep - dodanie efektu pragnienia, głodu i senności, spożywanie posiłków w końcu ma sens
Immersive NPC in the dark - zalecana instalacja climates of tammriel i przyciemnienie trybu nocy, mod utrudnia dostrzeżenie nas w nocy, NPC korzystają z własnych źródeł światła w nocy
Duel - Combat Realism - realistyczna walka, przeciwnicy nie są już tak prości do zabicia, blokują ciosy, sprawnie korzystają z tarczy, oddają potężne ciosy, które potrafią dość mocno zachwiać naszą równowagą, walka powinna od samego początku tak wyglądać, MUST HAVE
Auto Unequip Ammo - jeżeli nie korzystasz w danym momencie z łuku strzały są automatycznie ściągane z pleców, w przypadku wybrania ponownie łuku z ekwipunku są wybierane strzały z których wcześniej korzystaliśmy
Wet and Cold - dynamiczne zachowanie NPC do pogody, pada deszcz NPC zakładają kaptury lub parasolki, w zimnych rejonach zakładają futrzane peleryny do tego podczas rozmowy wydobywa się para z ust, w czasie śnieżycy nasze ubranie jest pokrywane śniegiem, w przypadku wyjścia z wody z naszego ciała kapią krople wody
Footprints - dodaje ślady na śniegu (dot. NPC i zwierząt, przydatne podczas polowań
2K Road Snow Footprints - odciski stóp w wysokiej rozdzielczości
Populated Cities Towns Villages (by RS) - zwiększa zaludnienie miast, dodaje nowe NPC
Lanterns on the Roads] - na głównych drogach pojawiają się latarnie
Take Notes - Journal of the Dragonborn - dostajemy książkę w której możemy sporządzać notatki
Immersive Spells and Light - Spells emit light - czary generują światło, nie tak mocne jak pochodnia ale można delikatnie oświetlić sobie drogę
Destructible bottles Extended - można niszczyć butelki
The Dance of Death 4-0 - Ultimate Edition - ulepszone killcam
Guard Dialogue Overhaul Polish Translation - Polska wersja - usprawnione komentarze straży

iNeed - Food Water and Sleep - dodanie efektu pragnienia, głodu i senności, spożywanie posiłków w końcu ma sens
Immersive NPC in the dark - zalecana instalacja climates of tammriel i przyciemnienie trybu nocy, mod utrudnia dostrzeżenie nas w nocy, NPC korzystają z własnych źródeł światła w nocy
Duel - Combat Realism - realistyczna walka, przeciwnicy nie są już tak prości do zabicia, blokują ciosy, sprawnie korzystają z tarczy, oddają potężne ciosy, które potrafią dość mocno zachwiać naszą równowagą, walka powinna od samego początku tak wyglądać, MUST HAVE
Auto Unequip Ammo - jeżeli nie korzystasz w danym momencie z łuku strzały są automatycznie ściągane z pleców, w przypadku wybrania ponownie łuku z ekwipunku są wybierane strzały z których wcześniej korzystaliśmy
Wet and Cold - dynamiczne zachowanie NPC do pogody, pada deszcz NPC zakładają kaptury lub parasolki, w zimnych rejonach zakładają futrzane peleryny do tego podczas rozmowy wydobywa się para z ust, w czasie śnieżycy nasze ubranie jest pokrywane śniegiem, w przypadku wyjścia z wody z naszego ciała kapią krople wody
Footprints - dodaje ślady na śniegu (dot. NPC i zwierząt, przydatne podczas polowań

2K Road Snow Footprints - odciski stóp w wysokiej rozdzielczości
Populated Cities Towns Villages (by RS) - zwiększa zaludnienie miast, dodaje nowe NPC
Lanterns on the Roads] - na głównych drogach pojawiają się latarnie
Take Notes - Journal of the Dragonborn - dostajemy książkę w której możemy sporządzać notatki
Immersive Spells and Light - Spells emit light - czary generują światło, nie tak mocne jak pochodnia ale można delikatnie oświetlić sobie drogę
Destructible bottles Extended - można niszczyć butelki
The Dance of Death 4-0 - Ultimate Edition - ulepszone killcam
Guard Dialogue Overhaul Polish Translation - Polska wersja - usprawnione komentarze straży
Spoiler:ukryjpokaż
Sounds of Skyrim - Civilization - dodatkowe efekty dźwiękowe w miastach i wsiach, miasta stają się żywsze
Sounds of Skyrim - The Wilds - odgłosy dzikiej natury
Sounds of Skyrim - The Dungeons - dodatkowe odgłosy w lochach
Immersive Sounds - Compendium - poprawione dźwięki kroków, broni, magii, itd.
Sounds of Skyrim - The Wilds - odgłosy dzikiej natury
Sounds of Skyrim - The Dungeons - dodatkowe odgłosy w lochach
Immersive Sounds - Compendium - poprawione dźwięki kroków, broni, magii, itd.
5. Konfiguracja SKSE z MO oraz lepsze zarządzanie pamięcią, poprawia stabilność gry
Spoiler:ukryjpokaż
Czasami zdarza się, że steamoverlay nie działa po uruchomieniu SKSE z MO, ten poradnik rozwiąże wszelkie problemy z tym związane:
1. Wchodzimy do głównego katalogu z zainstalowaną grą i zmieniamy nazwę pliku TESV.exe na Skyrim.exe
2. Ściągamy SKSE - http://skse.silverlock.org/ i wypakowujemy archiwum gdzieś na dysku
3. Wszystkie pliki oprócz folderu Data (do niego wrócimy w pkt. 5) wrzucamy do głównego katalogu z grą *\Steam\steamapps\common\Skyrim\

4. W głównym katalogu gry robimy KOPIĘ pliku skse_loader.exe i zmieniamy nazwę na TESV.exe
5. Wracamy do folderu do którego wypakowaliśmy pobrane archiwum SKSE, w folderze Data tworzymy kolejny folder o nazwie SKSE i tam tworzymy plik o nazwie SKSE.ini. Otwieramy go i wklejamy do niego poniższą zawartość:
6. Pakujemy cały folder data jako nowe archiwum i wrzucamy do MO jako nowy mod
7. Konfigurujemy MO do odpalenia Skyrim, (1) klikamy trybiki; (2) pokazujemy ścieżkę do SkyrimLauncher.exe; (3) zatwierdzamy; wybieramy z listy Skyrim Launcher i odpalamy grę

Uwaga! Jeżeli nie masz problemu ze Steam overlay trzymasz się tylko punktów 2, 3, 5, 6 tworząc plik SKSE.ini o następującej zawartości:
1. Wchodzimy do głównego katalogu z zainstalowaną grą i zmieniamy nazwę pliku TESV.exe na Skyrim.exe
2. Ściągamy SKSE - http://skse.silverlock.org/ i wypakowujemy archiwum gdzieś na dysku
3. Wszystkie pliki oprócz folderu Data (do niego wrócimy w pkt. 5) wrzucamy do głównego katalogu z grą *\Steam\steamapps\common\Skyrim\

4. W głównym katalogu gry robimy KOPIĘ pliku skse_loader.exe i zmieniamy nazwę na TESV.exe
5. Wracamy do folderu do którego wypakowaliśmy pobrane archiwum SKSE, w folderze Data tworzymy kolejny folder o nazwie SKSE i tam tworzymy plik o nazwie SKSE.ini. Otwieramy go i wklejamy do niego poniższą zawartość:
Kod: Zaznacz cały
[Loader]
RuntimeName=Skyrim.exe
[General]
ClearInvalidRegistrations=1
[Display]
iTintTextureResolution=2048
[Memory]
DefaultHeapInitialAllocMB=768
ScrapHeapSizeMB=256
7. Konfigurujemy MO do odpalenia Skyrim, (1) klikamy trybiki; (2) pokazujemy ścieżkę do SkyrimLauncher.exe; (3) zatwierdzamy; wybieramy z listy Skyrim Launcher i odpalamy grę

Uwaga! Jeżeli nie masz problemu ze Steam overlay trzymasz się tylko punktów 2, 3, 5, 6 tworząc plik SKSE.ini o następującej zawartości:
Kod: Zaznacz cały
[General]
ClearInvalidRegistrations=1
[Display]
iTintTextureResolution=2048
[Memory]
DefaultHeapInitialAllocMB=768
ScrapHeapSizeMB=256
6. Uniwersalne pliki konfiguracyjne (new)
Pliki konfiguracyjne wklejamy klikając ikonke puzzli w MO->ini editor
skyrim.ini
Spoiler:ukryjpokaż
[General]
sLanguage=POLISH
uGridsToLoad=5 ; <--- zmień na 7 i więcej jeżeli chcesz wiecej obiektów widzianych z daleka, UWAGA! może powodować błędy w questach, spada wydajność
uExterior Cell Buffer=36 ; <--- zmień na 64, jeżeli korzystasz z uGridsToLoad 7
sIntroSequence=DISABLED.BIK
bRunHighLevelProcess=1
bMultiThreadMovement=1
bUseThreadedParticleSystem=1
bUseThreadedBlood=1
bUseThreadedMorpher=1
bUseThreadedTempEffects=1
bUseThreadedTextures=1
bUseThreadedMeshes=1
bUseThreadedLOD=1
bUseThreadedAI=1
bUseHardDriveCache=0
fFlickeringLightDistance=8192
------
[BackgroundLoad]
bUseMultiThreadedFaceGen=1
bBackgroundCellLoads=1
bUseMultiThreadedTrees=1
bUseBackgroundFileLoader=1
------
[Display]
fDefaultWorldFOV=75
fDefault1stPersonFOV=75
fSunShadowUpdateTime=1.000
fSunUpdateThreshold=0.500
fShadowLODMaxStartFade=1500.0
fSpecularLODMaxStartFade=4500.0
fLightLODMaxStartFade=4000.0
iShadowMapResolutionPrimary=2048
bShadowsOnGrass=1
bAllowScreenshot=0 ; <--- ustaw 1 jeżeli nie korzystasz z ENB.
bSimpleLighting=0
fDecalLifetime=256.0000
iAdapter=0
iPresentInterval=1
------
[Audio]
fMusicDuckingSeconds=6.0
fMusicUnDuckingSeconds=8.0
fMenuModeFadeOutTime=3.0
fMenuModeFadeInTime=1.0
------
[Grass]
iGrassCellRadius=2 ; <--- jeżeli masz ustawione uGridsToLoad=7, zmień na 2.
bAllowCreateGrass=1
bAllowLoadGrass=0
bGrassPointLighting=1
b30GrassVS=1
iMaxGrassTypesPerTexure=8 ; <--- unikalność trawy, dla moda SFO 8.
iMinGrassSize=75 ; <--- Grass on Steroidsustawienie 75 dla najlepszego wyglądu, 120 dla wydajności.
------
[GeneralWarnings]
SGeneralMasterMismatchWarning=One or more plugins could not find the correct versions of the master files they depend on. Errors may occur during load or game play. Check the "Warnings.txt" file for more information.
[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa
sResourceArchiveList2=Skyrim - Voices_PL.bsa, Skyrim - VoicesExtra_PL.bsa, Skyrim - VoicesUpdate_PL.bsa
------
[Combat]
fMagnetismStrafeHeadingMult=0.0
fMagnetismLookingMult=0.0
f1PArrowTiltUpAngle=0.7
f3PArrowTiltUpAngle=0.7
f1PBoltTiltUpAngle=0.7
f3PBoltTiltUpAngle=0.7
------
[Actor]
fVisibleNavmeshMoveDist=12288.0000
------
[Papyrus]
fUpdateBudgetMS=1.4
fExtraTaskletBudgetMS=1.4
fPostLoadUpdateTimeMS=1000.0
iMinMemoryPageSize=128
iMaxMemoryPageSize=512
iMaxAllocatedMemoryBytes=76800
bEnableLogging=0
bEnableTrace=0
bLoadDebugInformation=0
bEnableProfiling=0
------
[Water]
bUseWaterReflectionBlur=1
bReflectExplosions=1
iWaterBlurAmount=4
bAutoWaterSilhouetteReflections=1
bForceHighDetailReflections=0
bUseWaterHiRes=1
bUseWaterLOD=1
bReflectLODObjects=1
bReflectLODLand=1
bReflectSky=1
bReflectLODTrees=1
bUseWaterShader=1
------
[Trees]
bForceFullDetail=1
------
[TerrainManager]
bKeepLowDetailTerrain=0
------
[Controls]
bMouseAcceleration=0
------
[SaveGame]
bAllowProfileTransfer=1
bUseSaveGameHistory=1
------
[Decals]
bDecalMultithreaded=1
bForceAllDecals=1
------
[Interface]
bShowTutorials=0
fBookOpenTime=700.0000
------
[MapMenu]
sMapCloudNIF=0
bWorldMapNoSkyDepthBlur=1
fWorldMapNearDepthBlurScale=0
fWorldMapDepthBlurScale=0
fWorldMapMaximumDepthBlur=0
fMapWorldYawRange=3600.0000
fMapWorldMaxHeight=130000.0000
fMapWorldMinHeight=5000.0000
------
sLanguage=POLISH
uGridsToLoad=5 ; <--- zmień na 7 i więcej jeżeli chcesz wiecej obiektów widzianych z daleka, UWAGA! może powodować błędy w questach, spada wydajność
uExterior Cell Buffer=36 ; <--- zmień na 64, jeżeli korzystasz z uGridsToLoad 7
sIntroSequence=DISABLED.BIK
bRunHighLevelProcess=1
bMultiThreadMovement=1
bUseThreadedParticleSystem=1
bUseThreadedBlood=1
bUseThreadedMorpher=1
bUseThreadedTempEffects=1
bUseThreadedTextures=1
bUseThreadedMeshes=1
bUseThreadedLOD=1
bUseThreadedAI=1
bUseHardDriveCache=0
fFlickeringLightDistance=8192
------
[BackgroundLoad]
bUseMultiThreadedFaceGen=1
bBackgroundCellLoads=1
bUseMultiThreadedTrees=1
bUseBackgroundFileLoader=1
------
[Display]
fDefaultWorldFOV=75
fDefault1stPersonFOV=75
fSunShadowUpdateTime=1.000
fSunUpdateThreshold=0.500
fShadowLODMaxStartFade=1500.0
fSpecularLODMaxStartFade=4500.0
fLightLODMaxStartFade=4000.0
iShadowMapResolutionPrimary=2048
bShadowsOnGrass=1
bAllowScreenshot=0 ; <--- ustaw 1 jeżeli nie korzystasz z ENB.
bSimpleLighting=0
fDecalLifetime=256.0000
iAdapter=0
iPresentInterval=1
------
[Audio]
fMusicDuckingSeconds=6.0
fMusicUnDuckingSeconds=8.0
fMenuModeFadeOutTime=3.0
fMenuModeFadeInTime=1.0
------
[Grass]
iGrassCellRadius=2 ; <--- jeżeli masz ustawione uGridsToLoad=7, zmień na 2.
bAllowCreateGrass=1
bAllowLoadGrass=0
bGrassPointLighting=1
b30GrassVS=1
iMaxGrassTypesPerTexure=8 ; <--- unikalność trawy, dla moda SFO 8.
iMinGrassSize=75 ; <--- Grass on Steroidsustawienie 75 dla najlepszego wyglądu, 120 dla wydajności.
------
[GeneralWarnings]
SGeneralMasterMismatchWarning=One or more plugins could not find the correct versions of the master files they depend on. Errors may occur during load or game play. Check the "Warnings.txt" file for more information.
[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa
sResourceArchiveList2=Skyrim - Voices_PL.bsa, Skyrim - VoicesExtra_PL.bsa, Skyrim - VoicesUpdate_PL.bsa
------
[Combat]
fMagnetismStrafeHeadingMult=0.0
fMagnetismLookingMult=0.0
f1PArrowTiltUpAngle=0.7
f3PArrowTiltUpAngle=0.7
f1PBoltTiltUpAngle=0.7
f3PBoltTiltUpAngle=0.7
------
[Actor]
fVisibleNavmeshMoveDist=12288.0000
------
[Papyrus]
fUpdateBudgetMS=1.4
fExtraTaskletBudgetMS=1.4
fPostLoadUpdateTimeMS=1000.0
iMinMemoryPageSize=128
iMaxMemoryPageSize=512
iMaxAllocatedMemoryBytes=76800
bEnableLogging=0
bEnableTrace=0
bLoadDebugInformation=0
bEnableProfiling=0
------
[Water]
bUseWaterReflectionBlur=1
bReflectExplosions=1
iWaterBlurAmount=4
bAutoWaterSilhouetteReflections=1
bForceHighDetailReflections=0
bUseWaterHiRes=1
bUseWaterLOD=1
bReflectLODObjects=1
bReflectLODLand=1
bReflectSky=1
bReflectLODTrees=1
bUseWaterShader=1
------
[Trees]
bForceFullDetail=1
------
[TerrainManager]
bKeepLowDetailTerrain=0
------
[Controls]
bMouseAcceleration=0
------
[SaveGame]
bAllowProfileTransfer=1
bUseSaveGameHistory=1
------
[Decals]
bDecalMultithreaded=1
bForceAllDecals=1
------
[Interface]
bShowTutorials=0
fBookOpenTime=700.0000
------
[MapMenu]
sMapCloudNIF=0
bWorldMapNoSkyDepthBlur=1
fWorldMapNearDepthBlurScale=0
fWorldMapDepthBlurScale=0
fWorldMapMaximumDepthBlur=0
fMapWorldYawRange=3600.0000
fMapWorldMaxHeight=130000.0000
fMapWorldMinHeight=5000.0000
------
Spoiler:ukryjpokaż
[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0
fDefaultFOV=75
------
[Imagespace]
bDoDepthOfField=0
iRadialBlurLevel=1 ; <--- ustaw 2 jeżeli nie korzystasz z ENB.
------
[Display]
iBlurDeferredShadowMask=3
fInteriorShadowDistance=3500.0000
fShadowDistance=4000.0000
iShadowMapResolutionSecondary=1024
iShadowMapResolutionPrimary=2048
iShadowSplitCount=2
iMaxAnisotropy=0
fLeafAnimDampenDistEnd=6400.0000
fLeafAnimDampenDistStart=4600.0000
fTreesMidLODSwitchDist=25000.0000
iTexMipMapMinimum=4
iTexMipMapSkip=0
fGamma=1.0000
iShadowFilter=4
fDecalLOD2=1500.0000
fDecalLOD1=1000.0000
iActorShadowCountInt=6
iActorShadowCountExt=4
fSpecularLODStartFade=2780.0000
fShadowLODStartFade=1000.0000
fLightLODStartFade=4000.0000
bTransparencyMultisampling=0
iWaterMultiSamples=4
iMultiSample=0
iShadowMode=3
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bDrawShadows=1
bDeferredShadows=1
bFull Screen=1
iSize H=1080
iSize W=1920
fMeshLODFadePercentDefault=1.2000
fMeshLODFadeBoundDefault=256.0000
fMeshLODLevel2FadeTreeDistance=2048.0000
fMeshLODLevel1FadeTreeDistance=2844.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=9999999.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=9999999.0000
bShadowMaskZPrepass=0
bMainZPrepass=0
iMaxSkinDecalsPerFrame=25
iMaxDecalsPerFrame=350
sD3DDevice="NVIDIA GeForce GTX 770"
bFXAAEnabled=0
iShadowMapResolution=2048
fShadowBiasScale=0.4500
iShadowMaskQuarter=4
bFloatPointRenderTarget=1
iScreenShotIndex=0
iAdapter=0
iPresentInterval=1
bShadowsOnGrass=1
------
[Grass]
b30GrassVS=1
fGrassStartFadeDistance=11000.0000
fGrassMaxStartFadeDistance=11000.0000
fGrassMinStartFadeDistance=0.0000
------
[MAIN]
bGamepadEnable=0
bCrosshairEnabled=1
fHUDOpacity=1.0000
bSaveOnPause=1
bSaveOnTravel=1
bSaveOnWait=1
bSaveOnRest=1
fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000
------
[GamePlay]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1
iDifficulty=2
[Interface]
bDialogueSubtitles=0
bGeneralSubtitles=0
fMouseCursorSpeed=1.0000
bShowCompass=1
------
[Controls]
fGamepadHeadingSensitivity=1.0000
fMouseHeadingSensitivity=0.0180
bAlwaysRunByDefault=1
bInvertYValues=0
bGamePadRumble=0
bMouseAcceleration=0
bUseKinect=0
------
[Particles]
iMaxDesired=1750
------
[SaveGame]
fAutosaveEveryXMins=10.0000
------
[AudioMenu]
fAudioMasterVolume=1.0000
fVal7=1.0000
uID7=1728258226
fVal6=1.0000
uID6=1728259608
fVal5=1.0000
uID5=1728258230
fVal4=1.0000
uID4=3954
fVal3=1.0000
uID3=94881
fVal2=0.4000
uID2=466532
fVal1=1.0000
uID1=554685
fVal0=0.8000
uID0=1007612
------
[Clouds]
fCloudLevel2Distance=262144.0000
fCloudLevel1Distance=32768.0000
fCloudLevel0Distance=16384.0000
fCloudNearFadeDistance=9000.0000
------
[TerrainManager]
fTreeLoadDistance=50000.0000
fBlockMaximumDistance=175000.0000
fBlockLevel1Distance=70000.0000
fBlockLevel0Distance=35000.0000
fSplitDistanceMult=1.5000
bShowLODInEditor=0
------
[NavMesh]
fObstacleAlpha=0.5000
fCoverSideHighAlpha=0.8000
fCoverSideLowAlpha=0.6500
fEdgeFullAlpha=1.0000
fEdgeHighAlpha=0.7500
fEdgeLowAlpha=0.5000
fTriangleFullAlpha=0.7000
fTriangleHighAlpha=0.3500
fTriangleLowAlpha=0.2000
fLedgeBoxHalfHeight=25.0000
fEdgeDistFromVert=10.0000
fEdgeThickness=10.0000
fPointSize=2.5000
------
[Trees]
bRenderSkinnedTrees=1
uiMaxSkinnedTreesToRender=20
bEnableTreeAnimations=1
------
[Decals]
uMaxDecals=1000
bDecals=1
bSkinnedDecals=1
uMaxSkinDecals=100
uMaxSkinDecalsPerActor=60
bDecalsOnSkinnedGeometry=1
------
[LOD]
fLODFadeOutMultObjects=15.0000
fLODFadeOutMultItems=15.0000
fLODFadeOutMultActors=15.0000
fLODFadeOutMultSkyCell=1.0000
------
[Launcher]
bEnableFileSelection=1
bShowAllResolutions=1
uLastAspectRatio=3
------
[BlurShader]
bUseBlurShader=1
------
[BlurShaderHDR]
bDoHighDynamicRange=1
------
[Water]
iWaterReflectHeight=1024
iWaterReflectWidth=1024
bUseWaterDisplacements=1
bUseWaterRefractions=1
bUseWaterReflections=1
bUseWaterDepth=1
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0
fDefaultFOV=75
------
[Imagespace]
bDoDepthOfField=0
iRadialBlurLevel=1 ; <--- ustaw 2 jeżeli nie korzystasz z ENB.
------
[Display]
iBlurDeferredShadowMask=3
fInteriorShadowDistance=3500.0000
fShadowDistance=4000.0000
iShadowMapResolutionSecondary=1024
iShadowMapResolutionPrimary=2048
iShadowSplitCount=2
iMaxAnisotropy=0
fLeafAnimDampenDistEnd=6400.0000
fLeafAnimDampenDistStart=4600.0000
fTreesMidLODSwitchDist=25000.0000
iTexMipMapMinimum=4
iTexMipMapSkip=0
fGamma=1.0000
iShadowFilter=4
fDecalLOD2=1500.0000
fDecalLOD1=1000.0000
iActorShadowCountInt=6
iActorShadowCountExt=4
fSpecularLODStartFade=2780.0000
fShadowLODStartFade=1000.0000
fLightLODStartFade=4000.0000
bTransparencyMultisampling=0
iWaterMultiSamples=4
iMultiSample=0
iShadowMode=3
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bDrawShadows=1
bDeferredShadows=1
bFull Screen=1
iSize H=1080
iSize W=1920
fMeshLODFadePercentDefault=1.2000
fMeshLODFadeBoundDefault=256.0000
fMeshLODLevel2FadeTreeDistance=2048.0000
fMeshLODLevel1FadeTreeDistance=2844.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=9999999.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=9999999.0000
bShadowMaskZPrepass=0
bMainZPrepass=0
iMaxSkinDecalsPerFrame=25
iMaxDecalsPerFrame=350
sD3DDevice="NVIDIA GeForce GTX 770"
bFXAAEnabled=0
iShadowMapResolution=2048
fShadowBiasScale=0.4500
iShadowMaskQuarter=4
bFloatPointRenderTarget=1
iScreenShotIndex=0
iAdapter=0
iPresentInterval=1
bShadowsOnGrass=1
------
[Grass]
b30GrassVS=1
fGrassStartFadeDistance=11000.0000
fGrassMaxStartFadeDistance=11000.0000
fGrassMinStartFadeDistance=0.0000
------
[MAIN]
bGamepadEnable=0
bCrosshairEnabled=1
fHUDOpacity=1.0000
bSaveOnPause=1
bSaveOnTravel=1
bSaveOnWait=1
bSaveOnRest=1
fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000
------
[GamePlay]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1
iDifficulty=2
[Interface]
bDialogueSubtitles=0
bGeneralSubtitles=0
fMouseCursorSpeed=1.0000
bShowCompass=1
------
[Controls]
fGamepadHeadingSensitivity=1.0000
fMouseHeadingSensitivity=0.0180
bAlwaysRunByDefault=1
bInvertYValues=0
bGamePadRumble=0
bMouseAcceleration=0
bUseKinect=0
------
[Particles]
iMaxDesired=1750
------
[SaveGame]
fAutosaveEveryXMins=10.0000
------
[AudioMenu]
fAudioMasterVolume=1.0000
fVal7=1.0000
uID7=1728258226
fVal6=1.0000
uID6=1728259608
fVal5=1.0000
uID5=1728258230
fVal4=1.0000
uID4=3954
fVal3=1.0000
uID3=94881
fVal2=0.4000
uID2=466532
fVal1=1.0000
uID1=554685
fVal0=0.8000
uID0=1007612
------
[Clouds]
fCloudLevel2Distance=262144.0000
fCloudLevel1Distance=32768.0000
fCloudLevel0Distance=16384.0000
fCloudNearFadeDistance=9000.0000
------
[TerrainManager]
fTreeLoadDistance=50000.0000
fBlockMaximumDistance=175000.0000
fBlockLevel1Distance=70000.0000
fBlockLevel0Distance=35000.0000
fSplitDistanceMult=1.5000
bShowLODInEditor=0
------
[NavMesh]
fObstacleAlpha=0.5000
fCoverSideHighAlpha=0.8000
fCoverSideLowAlpha=0.6500
fEdgeFullAlpha=1.0000
fEdgeHighAlpha=0.7500
fEdgeLowAlpha=0.5000
fTriangleFullAlpha=0.7000
fTriangleHighAlpha=0.3500
fTriangleLowAlpha=0.2000
fLedgeBoxHalfHeight=25.0000
fEdgeDistFromVert=10.0000
fEdgeThickness=10.0000
fPointSize=2.5000
------
[Trees]
bRenderSkinnedTrees=1
uiMaxSkinnedTreesToRender=20
bEnableTreeAnimations=1
------
[Decals]
uMaxDecals=1000
bDecals=1
bSkinnedDecals=1
uMaxSkinDecals=100
uMaxSkinDecalsPerActor=60
bDecalsOnSkinnedGeometry=1
------
[LOD]
fLODFadeOutMultObjects=15.0000
fLODFadeOutMultItems=15.0000
fLODFadeOutMultActors=15.0000
fLODFadeOutMultSkyCell=1.0000
------
[Launcher]
bEnableFileSelection=1
bShowAllResolutions=1
uLastAspectRatio=3
------
[BlurShader]
bUseBlurShader=1
------
[BlurShaderHDR]
bDoHighDynamicRange=1
------
[Water]
iWaterReflectHeight=1024
iWaterReflectWidth=1024
bUseWaterDisplacements=1
bUseWaterRefractions=1
bUseWaterReflections=1
bUseWaterDepth=1
7. Moja osobista lista modów wraz z ustawionymi priorytetami
199 modyfikacji, 22GB danych
Spoiler:ukryjpokaż
mody nieoznaczone "ptaszkiem" nie są aktualnie przeze mnie używane ze względu stabilności lub innych powodów


!UWAGA! TEMAT W BUDOWIE, OSTATNIA AKTUALIZACJA:26/08 - 11:17, KOLEJNA AKTUALIZACJA: brak planów
Nie zezwalam na kopiowanie i przenoszenia mojego tematu w części lub całości na inne fora i strony internetowe.