Gry które przeszły bez echa

Wszystko co dotyczy gier komputerowych
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 31
Rejestracja: 24 cze 2013, o 06:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:

Dla mnie to jednak jest to Shadow of the Colossus i ICO.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 324
Rejestracja: 24 mar 2013, o 12:30
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Bez przesady, o SotC słyszał każdy szanujący się gracz, może mniej o ICO, ale na pewno nie są to tytuły bez odzewu graczy.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 2002
Rejestracja: 17 mar 2013, o 22:38
Podziękował: 298 razy
Podziękowania: 261 razy
Kontakt:

Shadow of the Colossus i ICO to jedne z najbardziej popularnych gier na PS2 i nawet ja, osoba niemająca konsoli Sony niemal do końca jej generacji słyszałem o tych grach i dla nich (no, jeszcze Gran Turismo i Tourist Trophy :D) w końcu tę konsolę nabyłem.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 392
Rejestracja: 12 maja 2013, o 16:18
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:

A ja nie słyszałem o żadnej z nich mimo iż gier na ps2 miałem kilkadziesiąt :D
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 90
Rejestracja: 1 maja 2013, o 13:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głuchołazy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:

Akurat mówienie, że Gorky przeszło bez echa to abstrakcja. Co jak co, ale Gorky17 było jedną z niewielu gier sprzed czasów painkillera, którą kojarzono na Zachodzie. Ponadto nie znam chyba nikogo z mojego rocznika lub mi podobnych, który o tej grze czy serii nie słyszał. To, że pozostałe dwie części przeszły bez echa, to akurat nic dziwnego. Niestety ale Gorky Zero było hmm...tanią podróbką Splinter Cella, gdzie szlag trafił wszystko to, co podobało mi się w Gorky17. Kurcze tak dochodzę do wniosku, że chciałbym zobaczyć remake, albo drugą część Gorky17:P.
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 1463
Rejestracja: 29 lis 2012, o 23:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Outer Heaven
Podziękował: 121 razy
Podziękowania: 2 razy

Gorky kojarzone na zachodzie? Dobre sobie. Tak samo gry Team Ico, które przeszły bez echa.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 159
Rejestracja: 16 cze 2013, o 15:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: jest bardzo dobra
Podziękował: 0
Podziękowania: 6 razy
Kontakt:

Wg mnie jedną z najbardziej niedocenionych gier jest Darkness II, trafiłem na nią z przypadku.
Nietypowy FPS ze świetną historią, scenami walk, zróżnicowaniem poziomów i do tego coop.
Jedyną wadą jest to, że zabawa szybko się kończy :(
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 3176
Rejestracja: 16 gru 2012, o 15:23
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 15 razy
Podziękowania: 27 razy
Kontakt:

jeti pisze: Gorky kojarzone na zachodzie? Dobre sobie. Tak samo gry Team Ico, które przeszły bez echa.
Gry Team Ico z tego co wiem sprzedaży może najlepszej nie miały, ale prasa zawsze się o ich dziełach ciepło wypowiadała.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2013, o 11:58
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:

Psychonauts- jedna z najlepszych platformówek na PC, z zakręconym klimatem-i prawie nikt nie kupił i nie zagrał. Jedna z moich ulubionych gier.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1010
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 19:56
Podziękował: 0
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Modrar pisze: Psychonauts- jedna z najlepszych platformówek na PC, z zakręconym klimatem-i prawie nikt nie kupił i nie zagrał. Jedna z moich ulubionych gier.
Taa, nikt prawe nie kupił - zaraz po premierze. Do tej pory chyba każdy już w tę grę grał i ją kupił (na steamie, na xboksowym markecie, na sprzęty z iOS-em - no i była niedawno w bundlu a nawet na płytce w CDA), więc gadanie o tym, jaka ta gra niedoceniona jest deczko przesadzone.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2013, o 11:58
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:

upperi pisze:
Modrar pisze: Psychonauts- jedna z najlepszych platformówek na PC, z zakręconym klimatem-i prawie nikt nie kupił i nie zagrał. Jedna z moich ulubionych gier.
Taa, nikt prawe nie kupił - zaraz po premierze. Do tej pory chyba każdy już w tę grę grał i ją kupił (na steamie, na xboksowym markecie, na sprzęty z iOS-em - no i była niedawno w bundlu a nawet na płytce w CDA), więc gadanie o tym, jaka ta gra niedoceniona jest deczko przesadzone.
Oj, zdziwiłbyś się, jak mało w moim poście przesady. Z resztą, jak o zagranie rozumiem ukończenie gry, a pewnie wiele osób mających grę ze źródeł które podałeś odpaliło, pograło godzinę i zapomniało.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1010
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 19:56
Podziękował: 0
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Przesady jest w nim dużo - sam Schafer w jednym wywiadzie stwierdził, że w trakcie akcji z bundlem zarobili na Psychonautach więcej, niż przez cały okres wcześniejszej sprzedaży. Poza tym dumanie nad tym, ile osób kupiło i przeszło całą grę, a ile kupiło i pograło tylko chwilę są bzdurne, bo nie wnoszą niczego do tematu. Nie da się tego ani sprawdzić, ani wyciągnąć z tego żadnych wniosków (bo nawet jeśli to prawda, że ci którzy kupili grę ze źródeł które podałem, nie zagrali w nią dłużej niż pół godziny, to co to oznacza? Że gra jest jednak beznadziejna a jej optymistyczne recenzje były przesadzone? Czy że ludzie kupili grę i jej nie docenili, bo są ślepi na jej zachwycające zalety?)
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2013, o 11:58
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:

Przesady jest w nim dużo - sam Schafer w jednym wywiadzie stwierdził, że w trakcie akcji z bundlem zarobili na Psychonautach więcej, niż przez cały okres wcześniejszej sprzedaży.
A gdyby tyle sprzedali po premierze, to zarobili by jeszcze więcej. Ale z jakiegoś powodu gracze nie kupili.
Poza tym dumanie nad tym, ile osób kupiło i przeszło całą grę, a ile kupiło i pograło tylko chwilę są bzdurne, bo nie wnoszą niczego do tematu.
Dlaczego? To nie temat o wynikach finansowych gier, tylko o grach niedocenionych. I ja uważam, że Psychonauts zostało niedocenione
Nie da się tego ani sprawdzić, ani wyciągnąć z tego żadnych wniosków (bo nawet jeśli to prawda, że ci którzy kupili grę ze źródeł które podałem, nie zagrali w nią dłużej niż pół godziny, to co to oznacza? Że gra jest jednak beznadziejna a jej optymistyczne recenzje były przesadzone? Czy że ludzie kupili grę i jej nie docenili, bo są ślepi na jej zachwycające zalety?)
Nie, Psychonauts miało ten problem, że było jak papuga w stadzie wróbli- zadziobana, bo była zbyt oryginalna. I gatunek też nie trafiał za bardzo w czas wydania, gdzie platformówki na PC były w odwrocie.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1010
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 19:56
Podziękował: 0
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Zadziobały Psychonautów problemy finansowe wydawcy a nie konkurencja (konkurencja, jaka konkurencja?). Poza tym gra była robiona bardziej na konsole niż na PC. Ja podtrzymuję swoje zdanie, że gra została doceniona - po tym jak prawa wróciły do Double Fine gra się sprzedaje świetnie na wielu platformach.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2013, o 11:58
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:

Zadziobały Psychonautów problemy finansowe wydawcy a nie konkurencja (konkurencja, jaka konkurencja?). Poza tym gra była robiona bardziej na konsole niż na PC.
Zgadzam się, ale też nadmieniam że nigdzie nie pisałem o tym że konkurencja załatwiła Psychonautów.
Ja podtrzymuję swoje zdanie, że gra została doceniona - po tym jak prawa wróciły do Double Fine gra się sprzedaje świetnie na wielu platformach.
A ja podtrzymuję swoje-bo nie zauważyłeś chyba, że to nie temat o sprzedaży gier, a o tych grach, które przeszły bez echa. Bo to , że gra się sprzedaje, nie zawsze znaczy że została doceniona. Wiele osób kupiło bundle z Psychonauts dla innych gier. Wielu kupiło CDA dla reszty gier, nie dla Psychonautów. W tych przypadkach ta gra była przystawką, nie daniem głównym, niestety.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1010
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 19:56
Podziękował: 0
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

No to tym bardziej Psychonauci nie "przeszli bez echa" - zobacz ile było świetnych recenzji. Jeśli nie zwracamy uwagi na sprzedaż (która była kiepska po premierze), to ja nie wiem dlaczego uważasz, że ta gra "przeszła bez echa". Recenzje miała świetne, mówiło się o niej w samych pozytywach.
Wielu kupiło CDA dla reszty gier
Taa... Pewnie dla Little Cars in the Great Race :P Psychonauci byli głównym pełniakiem w tym numerze, reklamowanym jako polska premiera. I to właśnie powód kiepskiej sprzedaży po premierze - gra przez wiele lat nie była dostępna w wielu krajach.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2013, o 11:58
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:

Kod: Zaznacz cały

No to tym bardziej Psychonauci nie "przeszli bez echa" - zobacz ile było świetnych recenzji. Jeśli nie zwracamy uwagi na sprzedaż (która była kiepska po premierze), to ja nie wiem dlaczego uważasz, że ta gra "przeszła bez echa". Recenzje miała świetne, mówiło się o niej w samych pozytywach.
No to popytaj ludzi, którzy w czasach premiery Psychonautów grali na PC i konsolach, czy ją znają i czy pamiętają. 80% odpowie że nie słyszało. Jeśli to nie dowód, że przeszła bez echa, to co? Pamiętaj, że to ludzie (kupujący) sprawiają, że gra jest wiecznie żywa lub nie.
Wielu kupiło CDA dla reszty gier
Taa... Pewnie dla Little Cars in the Great Race :P Psychonauci byli głównym pełniakiem w tym numerze, reklamowanym jako polska premiera. I to właśnie powód kiepskiej sprzedaży po premierze - gra przez wiele lat nie była dostępna w wielu krajach.
A czemu była niedostępna? Jak myślisz? Bo mało kto kupował, więc nie spieszyło im sie wydawać ją w innych krajach.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1010
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 19:56
Podziękował: 0
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Raczej powód jest taki, że CEO wydawcy wkrótce po premierze rzucił pracę, firma miała poważne problemy i po prostu nikt się tym nie zajął - zszedł pierwszy nakład i nigdy nie wytłoczono drugiego.

A z tym pytaniem to proszę bardzo - na pewno wielu, którzy w 2005 roku grali na konsolach i komputerach (niekoniecznie w Psychonautów) i którzy do tej pory interesują się grami znają ten tytuł. Bo ta gra nie przeszła bez echa - ciągle o niej się pisze i mówi (o tym jak to się źle sprzedała, o tym czy będzie kolejna część itp itd).
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 1463
Rejestracja: 29 lis 2012, o 23:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Outer Heaven
Podziękował: 121 razy
Podziękowania: 2 razy

Wydawca padł właśnie przez to, że wyłożył pieniądze na Psychonautów. Schafer ma raczej złą opinię, jeśli chodzi o marnowanie pieniędzy i większość majorsów wtopiła na jego projektach (np. Brutal Legend, Activision porzuciło projekt przez wymagania finansowe Schafera, EA to wydało, ale gra była kompletną klapą i później już nie współpracowali).

A co do tego, że przeszła bez echa, to się nie zgodzę. Wszyscy, którzy poważniej interesują się grami, słyszeli o grze, tylko po prostu niewielu zagrało. To niepierwszy i nieostatni taki przypadek (np. Beyond: Good & Evil, nawet nowe DMC można nieco pod to podciągnąć).
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2013, o 19:14
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Advent Rising :P
Poznałem tą grę właśnie dzięki CDAction, na początku pograłem godzinkę i odstawiłem, bo nie miała "nic ciekawego" do zaoferowania. Jakiś czas potem wróciłem do niej, i byłem zachwycony. Grafika może nie jest świetna, sama mechanika gry też jakoś nie powala, ale fabuła bardzo mnie wciągnęła, a soundtrack to najlepszy jaki w życiu słyszałem (Jak ktoś nie słyszał, polecam sprawdzić na YouTube ;]). Advent Rising miało stanowić trylogię, ale przez małą popularność pierwszej części, prawdopodobnie nigdy nią nie zostanie.
ODPOWIEDZ