Cześć, próbował ktoś płacić ostatnio BLIKiem i zauważył, że cena końcowa jest wyższa od ceny w koszyku? W moim przypadku do ok. 28 zł doliczono jeszcze ponad złotówkę. Jeszcze kilka miesięcy temu nic nie było doliczane i cena z koszyka równała się cenie, którą trzeba było ostatecznie zapłacić.
Napisałem w tej sprawie do supportu, bo na stronie można wyraźnie dostrzec dwa wielkie napisy "NO HIDDEN FEES" oraz "NO PAYMENT FEES" i dostałem odpowiedź, że po ich stronie kwota zamówienia wynosi właśnie ok. 28 zł i że ewentualne zwiększenie tej kwoty prawdopodobnie spowodowane jest działaniami banku, ale raz, że w FAQ BLIKa stoi wyraźnie, że nie są pobierane żadne prowizje, dwa, że w tabeli opłat mojego banku również nie ma ani słowa o prowizji przy płatności BLIKiem za zakupy w Internecie (jak teraz o tym myślę, to ten punkt nie ma sensu, przecież kwota zwiększana jest jeszcze przed dokonaniem płatności, a na tym etapie operator płatności nie wie, z jakiego banku korzystam), a trzy, walutą obowiązującą jest w tym przypadku PLN, więc nie ma też mowy o żadnym przewalutowaniu.
Co dziwne, po anulowaniu płatności na chwilę pojawia się okienko operatora płatności, na którym widnieje poprawna, mniejsza kwota, jednak już przy próbie ponowienia płatności jest ona zwiększona.
EDIT: OK, po drobnej inwestygacji operatora płatności Tazapay, z którego korzysta cdkeys.com, odnalazłem tabelę prowizji, z której wynikało, że dla Local Payment Methods wynosi ona 1,8%, lecz jest to wartość dla "non-high-risk industries". Na innej podstronie znalazłem informację, że sklepy sprzedające produkty cyfrowe uznawane są za "high-risk industries", choć za nic nie mogłem odnaleźć tabeli prowizji dla tych branż. Założyłem sobie, że prowizja ta będzie wynosić dwukrotność standardowej, czyli 3,6%, co zgadzałoby się z obiema prezentowanymi mi kwotami. Po zakupie okazało się, że dokładnie tak jest, jako że otrzymałem podsumowanie zamówienia z rozdzielonymi kwotą za zakupy oraz "payment fee". No cóż, jako że nadal jestem w kontakcie z ich supportem (który, swoją drogą, odpowiedział stosunkowo szybko), to przekażę im info, że operator płatności pobiera prowizję od transakcji. Czy zrezygnują z niego w imię haseł "NO HIDDEN FEES" oraz "NO PAYMENT FEES", w to raczej powątpiewam, ale kto wie
