GOG.com - temat ogólny

Okazyjne ceny gier na PC z dystrybucji elektronicznej. Klucze Steam, GOG, Origin, Uplay itd
Regulamin forum
1. Prosimy nie zakładać osobnych tematów dla pojedynczych promocji;
2. Niepospolite promocje opisane wraz z linkiem w odpowiednim temacie mogą zostać nagrodzone dodatnimi punktami reputacji;
3. Zabrania się wklejania prywatnych linków referencyjnych lub linkowania stron trzecich używających refów.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1006
Rejestracja: 12 gru 2012, o 18:33
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 96 razy
Podziękowania: 306 razy
Kontakt:

gog wykupił reklamę u Raycevicka :)
https://www.youtube.com/watch?v=UBXbrofwKwM
Przy okazji premiery Aplha Protocol, które jako jedyne na PC ma teraz 14 lat po premierze acziki na gog-u, bo czemu nie :)
Ci użytkownicy podziękowali kamil_999666 za ten post (w sumie 4):
EdmundBAHaazheelMatteoNile
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 230
Rejestracja: 8 gru 2013, o 10:48
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 45 razy
Kontakt:

Nie wiem, czy za mocno nie siedzę w retro i zabezpieczenia pirackie nie są dla mnie problemem, co tworzy mój dziwny pogląd na temat, (z odpowiednią wiedzą da się grać w gry na w10 bez cracków,) ale dla mnie "Making a Game Last Forever" jest mocno manipulujące.

Istnieją tylko dwa prawdziwe sposoby "Making a Game Last Forever" biblioteki takie jak te z książkami, tylko że z fizycznymi wydaniami gier. Drugi sposób to wzmocnienie praw konsumenckich (w kontekście własności) dookoła produktów cyfrowych.

Gog nie robi żadnego z tych dwóch. Gry drm-free są wygodniejsze, ale w kontekście prawnym takie same jak na Steamie.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 176
Rejestracja: 3 lut 2020, o 17:19
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 110 razy
Podziękowania: 85 razy

No tylko że grę DRM-Free możesz pobrać instalator na swój dysk na przykład zewnętrzny i powielać ten plik (te pliki) ile razy chcesz (w domyśle - kopiować z dysku na dysk). I w tym wypadku można odczuć, że gra rzeczywiście jest "twoja", bo mogą zamknąć GOG-a, a instalator będzie dalej działał.

Jak Steama zamkną, to będziesz mógł się co najwyżej w pompkę cmoknąć jak będziesz chciał zagrać w grę ze Steama.

Oczywiście nie wieszczę tutaj zamknięcia ani GOG-a ani tym bardziej Steama, ale dobrze jest mieć jakiś buck-up, nieprawdaż?
Ci użytkownicy podziękowali Nile za ten post:
kamil_999666
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 230
Rejestracja: 8 gru 2013, o 10:48
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 45 razy
Kontakt:

Słabo się wyraziłem, problemem dla mnie jest sposób świadczenia usługi: nabycie produktu vs bezterminowe świadczenie usługi, w której regulamin może się zmienić kiedy gog/wydawca chce. (Nagle nasze cyfrowe kopie nie są uznawane za legalne.)

Tak, gog jest najlepszym rozwiązaniem na rynku gier cyfrowych, ale fundamentalnie nie rozwiązuje problemu.

Można powiedzieć, że marudzę, że to tylko gry i macie racje. Jednak jeśli chodzi o swoje top 10 ulubionych gier, które chciałoby się móc przechować, to myślę, że lepiej mieć wydanie za Starforcem, niż produkt cyfrowy.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 262
Rejestracja: 15 mar 2017, o 17:46
Podziękował: 184 razy
Podziękowania: 307 razy

ShFil pisze: 20 mar 2024, o 16:31 myślę, że lepiej mieć wydanie za Starforcem, niż produkt cyfrowy.
Teraz to pojechałeś, Starforce to jeden z najgorszych DRM, który spotkał graczy. Problematyczne działanie na nowszych systemach, instalowanie z uprawnieniami sterownika, konieczność pamiętania o deaktywacji klucza w przypadku niektórych tytułów, inaczej po usunięciu gry lub samego Starforce'a użytkownik traci aktywację (o ile serwer Starforce'a nadal działa i da się je w ogóle aktywować), a wisienką na torcie są setki, jak nie tysiące problemów nie tylko z softwarem, ale i hardwarem, które Starforce spowodował.

Z punktu widzenia gracza Starforce nie ma absolutnie żadnej zalety, jedynie same wady. W porównaniu do produktów cyfrowych, zwłaszcza DRM-free, jak w przypadku GOG-a, również. Nie zapraszam do dyskusji, bo nie ma o czym.
Ci użytkownicy podziękowali Haazheel za ten post (w sumie 2):
kamil_999666lewriczin
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 2409
Rejestracja: 17 paź 2016, o 14:29
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 402 razy
Podziękowania: 838 razy

Ja uważam, że Starforce z Securomem to były najgorsze DRM w dziejach, ale to starforce jest na pierwszym miejscu.
Konieczność piracenia legalnie zakupionej gry? Tak. W niektórych przypadkach dodatkowo konieczność odłączenia czytnika, aby gra zaczęła działać? No jasne.
To był dosłownie ruski wynalazek, wersja praktyczna przyrządu do świecenia wiadomo gdzie - nie świeci i się nie mieści.
Ci użytkownicy podziękowali bolesna prawda za ten post (w sumie 5):
kamil_999666Boberek00MDAlewriczinxardas
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 230
Rejestracja: 8 gru 2013, o 10:48
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 45 razy
Kontakt:

Pewnie mi nie uwierzycie, ale polskie gry pudełkowe mają najmniej zabezpieczeń antypirackich na skale światową. Wszystkie gry dołączane do gazet nie miały realnych zabezpieczeń antypirackich.

Securom powinien działać od ręki na w10/w11, ale ma złą sławę, bo wydawcy nie udostępniali patchy ulepszających kompatybilność. Starforce działa na tej samej jak Securom, ale robi syf w systemie, więc najlepiej użyć prefixu wine lub "sandboxie", gdy się wchodzi w kontakt. (Powinien działać od ręki pod linuksem w wine z mojego doświadczenia.)

Zabezpieczenia typu LaserLok czy Tages to dopiero jest czyste zło, DPM czyli problem poprzednich, twin sectors i pierścień, ale nadal da się używać.

Wracając do tematu, fizyczne wydanie ze starforcem da się oddać do muzeum/biblioteki i (w odpowiedni sposób z odpowiednim sprzętem) używać w nieskończoność (przy użyciu legalnej kopii zapasowej). Wydanie cyfrowe nie, bo usługa świadczenia dostępu może zostać cofnięta.

Coś jak dlaczego wydania dvd/bluray są drogie, bo wydawcy wiedzą, że ta jedna sztuka będzie wielokrotnie używana.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 176
Rejestracja: 3 lut 2020, o 17:19
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 110 razy
Podziękowania: 85 razy

Wszystkie gry dołączane do gazet nie miały realnych zabezpieczeń antypirackich.
Taaaa. Psi-Ops z CDAction miała SecuROM i to bardzo upierdliwy. Nie próbuj negować tego faktu, bo tylko z CDA miałem tę grę i po jakimś czasie nie mogłem legalnie zainstalować tej produkcji...

Jeśli chodzi o gry z GOG-a, to wciąż nie widzę problemu.
Wracając do tematu, fizyczne wydanie ze starforcem da się oddać do muzeum/biblioteki i (w odpowiedni sposób z odpowiednim sprzętem) używać w nieskończoność (przy użyciu legalnej kopii zapasowej). Wydanie cyfrowe nie, bo usługa świadczenia dostępu może zostać cofnięta.
Jeśli zależy ci, żeby mieć "fizyczne" wydanie, zawsze możesz sobie zgrać instalator na płyty DVD. GOG nawet dzieli z poziomu przeglądarki grę na 4-gigowe części, żeby można było wrzucić je na płyty DVD.
Druga sprawa, to wciąż nie rozumiem, co ma do tego "cofnięcie usługi świadczenia dostępu". Załóżmy, że pobierasz dzisiaj instalator Alpha Protocol z GOG-a, zgrywasz wszystko na płyty DVD. I co? Za rok z GOG-a zniknie Alpha Protocol i uważasz, że wówczas masz na płytach DVD nielegalną kopię?
A może tobie chodzi o nadruk na płycie DVD? Bo naprawdę wygląda na to, że czepiasz się, żeby się czepiać. GOG jest da best.
Awatar użytkownika
Webmaster
Posty: 565
Rejestracja: 6 lut 2013, o 12:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Discord: rob006
Podziękował: 166 razy
Podziękowania: 205 razy
Kontakt:

ShFil pisze: 20 mar 2024, o 18:01 Wydanie cyfrowe nie, bo usługa świadczenia dostępu może zostać cofnięta.
Na czym dokładnie polega to cofnięcie świadczenia usług w przypadku gry DRM-free z GOG, którą wypaliłeś sobie na płycie? Te gry mają jakąś inną licencję niż wydania fizyczne? Bo to że GOG zamknie ci konto raczej nic nie zmienia w kontekście możliwości zagrania w tę grę.
Ci użytkownicy podziękowali rob006 za ten post:
Nile
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 230
Rejestracja: 8 gru 2013, o 10:48
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 45 razy
Kontakt:

@rob006

> We give you and other GOG users the personal right (known legally as a 'license') to use GOG services and to download, access and/or stream (depending on the content) and use GOG content. This license is for your personal use. We can stop or suspend this license in some situations, which are explained later on.

https://support.gog.com/hc/en-us/articl ... -Agreement

@Nile, przyznaję ci racje. Testuję moją kopię Psi Opsa i posiada ona StarForce, czyli nie odpalę jej na windowsie 7 i nowszym.
Zgłoszę do bazy redump jak będę miał czas wygląda na ciekawego buga. Wykrywanie innych zabezpieczeń działa zwykle bezproblemowo.

@topic. Gog jest idealnym rozwiązaniem dla większości ludzi, mam problem z marketingiem. Coś jak Limited Run Games mogłoby rozwiązać problem z dbaniem o dziedzictwo kultury przez oddanie jednej kopii gry do muzeum, ale tego nie robi, bo nie byłoby FOMO.
Awatar użytkownika
Webmaster
Posty: 565
Rejestracja: 6 lut 2013, o 12:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Discord: rob006
Podziękował: 166 razy
Podziękowania: 205 razy
Kontakt:

ShFil pisze: 20 mar 2024, o 19:04 @rob006

> We give you and other GOG users the personal right (known legally as a 'license') to use GOG services and to download, access and/or stream (depending on the content) and use GOG content. This license is for your personal use. We can stop or suspend this license in some situations, which are explained later on.
No ale tu jest chyba mowa o usługach GOG, nie o licencji na grę. Jak już pobierzesz instalkę z serwerów GOG, to nie potrzebujesz już tych usług.
Ci użytkownicy podziękowali rob006 za ten post:
Nile
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 230
Rejestracja: 8 gru 2013, o 10:48
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 45 razy
Kontakt:

> We give you ... the personal right (known legally as a 'license') to use ... and use GOG content.

(Czyli nie kupujemy licencji gry, tylko licencje pozwalającą na możliwość korzystania z gry, praktycznie tak samo jak w regulaminie Valve.)

> Valve hereby grants, and you accept, a non-exclusive license and right, to use the Content and Services for your personal, non-commercial use (except where commercial use is expressly allowed herein or in the applicable Subscription Terms).

https://store.steampowered.com/subscriber_agreement/

Dyskusja dyskusją, każdy może zostać przy swoim zdaniu, jeśli chce.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1006
Rejestracja: 12 gru 2012, o 18:33
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 96 razy
Podziękowania: 306 razy
Kontakt:

Gog daje Ci instalatory do dowolnego użytku, steam nie, jakby nie ma o czym dyskutować. Różnica fundamentalna w kwestii prezerwacji i własności.
ShFil pisze: 20 mar 2024, o 18:01 Pewnie mi nie uwierzycie, ale polskie gry pudełkowe mają najmniej zabezpieczeń antypirackich na skale światową. Wszystkie gry dołączane do gazet nie miały realnych zabezpieczeń antypirackich.
Potweirdzam. Mnóstwo gier szczególnie Acit jest na cd-action dem-free. Choćby chyba jedyna wersja drm-free prototype, czy niedostępnych dziś deadpol lub x-man origins.
Różne seruromy czy tegsy to czyste zło i gdy wiem, że jakaś moja gra to ma wolę sobie pobrać repacka z patchem no-CD :) Od zaufanego pirata. Nigdy więcej instalowania sobie tego barachła w systemie, po co, skoro można bez?
Awatar użytkownika
Webmaster
Posty: 565
Rejestracja: 6 lut 2013, o 12:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Discord: rob006
Podziękował: 166 razy
Podziękowania: 205 razy
Kontakt:

ShFil pisze: 20 mar 2024, o 20:13 (Czyli nie kupujemy licencji gry, tylko licencje pozwalającą na możliwość korzystania z gry, praktycznie tak samo jak w regulaminie Valve.)
Akurat porównanie do Steam jest mało trafione. Już pomijając czy faktycznie mogą ci cofnąć licencje na gry, to obie platformy wymienią w regulaminie warunki na jakich mogą anulować świadczenie usług i w przypadku GOG jest jedynie zapis dotyczący łamania regulaminu przez użytkownika, podczas gdy Steam ma tam także coś w stylu "możemy anulować świadczeni usług jeśli przestaniemy świadczyć takie usługi, nara". Do tego Steam wprost nazywa swoją usługę "subskrypcją", co bezpośrednio sugeruje że dostępność usług jest czasowa i znika w momencie gdy wygaśnie subskrypcja.
GOGowi naprawdę dużo bliżej pod tym względem do fizycznych wydań niż do Steama.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 2002
Rejestracja: 17 mar 2013, o 22:38
Podziękował: 298 razy
Podziękowania: 261 razy
Kontakt:

Z goga też nie pobierzesz gierek jak cedep stwierdzi, że jednak nie opłaca się trzymać tego trupa.
Ci użytkownicy podziękowali RoyKeane za ten post:
MerlinPL
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 2002
Rejestracja: 17 mar 2013, o 22:38
Podziękował: 298 razy
Podziękowania: 261 razy
Kontakt:

kaloryfer pisze: 20 mar 2024, o 22:14
RoyKeane pisze: 20 mar 2024, o 21:53 Z goga też nie pobierzesz gierek jak cedep stwierdzi, że jednak nie opłaca się trzymać tego trupa.
Co za problem pobrać se wszystkie posiadane giereczki z goga teraz?
Co za problem pobrać gierki na steamie teraz? Większość z nich jest drm free.
Ci użytkownicy podziękowali RoyKeane za ten post:
MerlinPL
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1006
Rejestracja: 12 gru 2012, o 18:33
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 96 razy
Podziękowania: 306 razy
Kontakt:

RoyKeane pisze: 20 mar 2024, o 23:19 Co za problem pobrać gierki na steamie teraz? Większość z nich jest drm free.
No chyba nie :) Może jakiś procent indyków :) No właśnie pobranie gry na steam, po zamknięciu steam zostawia Cię z ręką w nocniku i z co prawda plikami gier, ale nieużywalnymi bez zdjęcia standardowych zabezpieczeń steam, nie mówiąc już o wymyślnych drm-ach stosowanych przez wydawców. Sytuacja odwrotna do gog-a, gdzie każda pobrana raz gra jest sprawna do puki istnieje. Fundamentalna różnica.
kaloryfer pisze: 20 mar 2024, o 22:16 Nieładnie. Idąc twoim tokiem rozumowania: po co płacisz za gry skoro można bez?
Chyba nie doczytałeś, "jakaś moja gra" to synonim do tego że posiadam już tą grę. Najprościej było by pobrać cracka samemu i wgrać go po instalacji, ale właśnie do tego czasu te badziewne deremy znajdą się już na komputerze. Dlatego gdy chcę zagrać w którąś z nich i wiem, że wydanie pudełkowe ma takiego raka, pobieram po prostu rekompilowanego repacka z alternatywnym instalatorem (bardzo podobne do tego co sprzedaje ZOOM platform,), omijającym ten krok. Potem już pliki na dysku są takie same co te na płycie na półce, minus drm, a właściwie plus crack go deaktywujący. Wiem skomplikowane, twojej analogi nie będę Ci tłumaczył, bo płacenie za gry, to powinna być sprawa oczywista i jest mi przykro, że uważasz inaczej.
Ci użytkownicy podziękowali kamil_999666 za ten post:
rob006
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1265
Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 235 razy
Podziękowania: 219 razy
Kontakt:

kaloryfer pisze: 20 mar 2024, o 22:14
RoyKeane pisze: 20 mar 2024, o 21:53 Z goga też nie pobierzesz gierek jak cedep stwierdzi, że jednak nie opłaca się trzymać tego trupa.
Co za problem pobrać se wszystkie posiadane giereczki z goga teraz?
To kiedy mogę się od ciebie spodziewać przesyłki zawierającej dyski twarde o pojemności 100 TB i drugie 100 TB w ramach raid 1 dla bezpieczeństwa?

Zakup licencji zobowiązuje wydawcę do zapewnienia mi stałego źródła do pobrania zawartości tej licencji. Nawet gdyby wyłączyli Steam to każdy wydawca musiałby wtedy sam hostować instalatory albo komuś to zlecić.

kamil_999666 pisze: 20 mar 2024, o 23:43
RoyKeane pisze: 20 mar 2024, o 23:19 Co za problem pobrać gierki na steamie teraz? Większość z nich jest drm free.
No chyba nie :)
No chyba tak, skoro Steam umożliwia pobranie instalatorów, a gry można uruchomić w trybie offline.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1006
Rejestracja: 12 gru 2012, o 18:33
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 96 razy
Podziękowania: 306 razy
Kontakt:

MerlinPL pisze: 21 mar 2024, o 06:15 No chyba tak, skoro Steam umożliwia pobranie instalatorów, a gry można uruchomić w trybie offline.
To zdecydowanie nie to samo : ) Nawet nie blisko. Po pierwsze, STEAM NIE POZWALA NA POBRANIE INSTALATORÓW człowieku. :) Szok i niedowierzanie :) Po dalsze, po pobraniu przez steam, wyrzej wymieniony, wciąż tam jest i działa w tle, nie możesz takiej "kopii" (choć to oczywiście zawieszona instancja lunchera, nie gra) dowolnie przenosić i modyfikować. A co najważniejsze jest to cykliczna sytuacja wymagająca autoryzacji przy każdych zmianach i przejściach w tryb online, logowania przez Internet do wymaganego konta , każde dodanie do takiej zawieszonej instancji kolejnej gry wymaga szeregu punktów, bez których wszystko się sypnie. Dobre to w przypadku gdy steam jest systemem operacyjnym i odpowiada za wszystko, ale zbliża to jedynie tą kuriozalną kopię drm-free do cyfrowych kopii na konsolach, które jak wiemy (albo i nie, jak widać) z drm-free nie mają NIC wspólnego, no chyba że jako kopię drm-free, tak już naprawdę naciągając definicję, potraktujemy każdą raz zawieszoną w trybie offline, instancje wraz z całym urządzaniem, jedna kopia drm-free, jeden PC/konsola, muszę pochwalić za wyobraźnie, bo takie porównania fizjologom się nie śniły . Pomyślałbyś że nie ma o czym dyskutować, ale Merlin jak życie, zawsze znajdzie drogę :)

Jak szukasz kopii drm-free na współczesnych luncherach to najwięcej ma ich Epic, co i rusz jak sprawdzam PCgamingwiki, tylko przy nim widnieje: "drm-free po pobraniu i uruchamianiu przez exe z folderu gry lub z komendą no epic w skrócie", nigdzie więcej.
Ci użytkownicy podziękowali kamil_999666 za ten post (w sumie 3):
rob006Boberek00Nile
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 2002
Rejestracja: 17 mar 2013, o 22:38
Podziękował: 298 razy
Podziękowania: 261 razy
Kontakt:

Nadal na Steamie większość gier to DRM free. Dalej masz gry z api Steam, którego pozbyć się to 10 sekund, a reszty gier ma Denuvo i/lub zewnętrzny DRM wydawcy. PC gaming wiki to źródło na poziomie dorzeczy czy innego wsieci.
Ci użytkownicy podziękowali RoyKeane za ten post:
MerlinPL
ODPOWIEDZ