Oficjalne stanowisko MM/SATURN:
Szanowny Panie,
W imieniu Media Saturn Online Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, w nawiązaniu do Pańskiego zamówienia na towar w postaci: Gra Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Edycja Steelbook, które zostało
anulowane w trybie pkt V.16 Regulaminu Sklepu Internetowego[1]
(dalej: Regulamin), w związku z Pańską wiadomością e-mail z dnia 11 sierpnia 2016 r., niniejszym uprzejmie wyjaśniamy przyczyny anulowania Pańskiego zamówienia.
Powyższe zamówienie złożył Pan za pośrednictwem Sklepu Internetowego
http://www.mediamarkt.pl, którego sposób funkcjonowania jest określony w Regulaminie. W tej mierze, w celu pełnego wyjaśnienia zaistniałej sytuacji oraz przyczyn anulowania Pańskiego zamówienia, w pierwszej kolejności pragniemy
wyjaśnić zasady funkcjonowania Sklepu Internetowego.
Sklep Internetowy działający pod adresem
http://www.mediamarkt.pl jest platformą teleinformatyczną, umożliwiającą Użytkownikom zapoznanie się z Towarami Sprzedających oraz Produktami innymi niż Towar, w tym z cenami i dostępnością Produktów, zawarcie Umowy Sprzedaży,
umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar, jak również zamieszczanie Treści na zasadach określonych w Regulaminie (pkt I.2 Regulaminu). Sklep Internetowy udostępnia Sprzedającym możliwość zdalnej prezentacji ich Produktów i ich cen
oraz zaproszenia Użytkowników do zawierania Umów Sprzedaży w zakresie Towarów oraz innych umów w zakresie Produktów innych niż Towar. Strona
http://www.mediamarkt.pl nie zawiera ofert sprzedaży, a wyłącznie umożliwia Użytkownikom wysyłanie zaproszeń do zawierania umów sprzedaży. Innymi słowy, poprzez stronę
http://www.mediamarkt.pl klienci mają zasadniczo możliwość zapoznania się z wystawionymi tam towarami i ich parametrami, oraz ewentualnie zawarcia umowy sprzedaży według procedury regulowanej przez Regulamin, jeżeli ich zaproszenie
do zawarcia umowy zostanie zaakceptowane przez Sprzedającego, zgodnie z Regulaminem. W przypadku gdy klient (Użytkownik) jest zainteresowany którymś z Towarów, z którymi zapoznał się na stronie
http://www.mediamarkt.pl, może on złożyć na ten towar Zamówienie, czyli deklarację woli zakupu Towaru, uzewnętrznioną przez Użytkownika za pośrednictwem Sklepu Internetowego (poprzez zdalne wypełnienie elektronicznego formularza
w Sklepie Internetowym), w sposób umożliwiający Sprzedającemu i Usługodawcy identyfikację Użytkownika, precyzującą ponadto Towar mający stanowić przedmiot Umowy Sprzedaży lub zlecenia usług w ramach Produktów innych niż Towar, miejsce jego odbioru, świadczenia
lub dostawy oraz formę płatności ceny za Produkt (pkt II.32 Regulaminu). Jednocześnie – co należy wyraźnie podkreślić – na etapie złożenia Zamówienia Użytkownik jedynie wyraża zainteresowanie Towarem, tj. deklaruje wolę zakupu Towaru.
Po złożeniu Zamówienia, zgodnie z
pkt V.12 Regulaminu, Zamówienie złożone przez Użytkownika zostaje potwierdzone w formie Nowego Zamówienia. Stanowi ono jedynie potwierdzenie doręczenia Zamówienia na serwer poczty elektronicznej Usługodawcy i
nie kreuje zobowiązań po stronie Użytkownika, Usługodawcy ani Sprzedającego (pkt V.12 Regulaminu). Tak więc po złożeniu Zamówienia Użytkownik otrzymuje e-miala o Nowym Zamówieniu, który jednak nie jest w żaden sposób wiążący dla żadnej ze stron.
E-mail zawiera adnotację: „Ta wiadomość nie stanowi potwierdzenia zawarcia Umowy Sprzedaży. Potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży nastąpi wraz z przesłaniem przez nasz sklep wiadomości o temacie „Potwierdzenie Zamówienia”. Zatem przejście przez Użytkownika
przez procedurę składania Zamówienia nie kończy się zawarciem umowy sprzedaży na zamówiony towar.
Po złożeniu Zamówienia, Usługodawca (Media Saturn Online Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie) przekazuje Zamówienie do Sprzedającego (czyli do przedsiębiorcy prowadzącego placówkę handlową pod marką
Media Markt), zgodnie z pkt V.13 Regulaminu.
Następnie zgodnie z
pkt V.14 Regulaminu Sprzedający rozpatruje złożone Zamówienie pod kątem możliwości jego realizacji. W zależności od możliwości bądź braku możliwości realizacji Zamówienia, następuje
odpowiednio albo Potwierdzenie Zamówienia, albo anulowanie Zamówienia. Zgodnie z
pkt V.16 Regulaminu w przypadku, gdy realizacja części lub całości Zamówienia nie będzie możliwa, Sprzedający bez zbędnej zwłoki (pocztą elektroniczną lub telefonicznie): a) poinformuje Użytkownika o anulowaniu Zamówienia w całości (Zamówienie uważane
jest wówczas za niezłożone) albo b) zaproponuje Użytkownikowi anulowanie Zamówienia w części, w której jego realizacja nie jest możliwa.
W niniejszej sprawie w toku rozpatrywania złożonego przez Pana Zamówienia z przykrością stwierdziliśmy, iż Zamówienie nie może zostać zrealizowane w wyniku pomyłki przy kalkulacji ceny. Doszło
mianowicie do błędnego opisu produktu – jego ceny w katalogu gier, na co również Pan zwrócił uwagę, wskazując w wiadomości e-mail z dnia 11.08.2016 r. na błąd cenowy na stronie Sklepu Internetowego. W tej mierze, w związku z Pańskim zapytaniem z dnia 11.08.2016
r. o praktykę postępowania w przypadku błędów cenowych na stronie www, uprzejmie informuję, iż opisana sytuacja wystąpiła na etapie składania Zamówienia oraz jego weryfikacji (Zamówienie niepotwierdzone przez Sklep Internetowy).
Ponieważ w toku rozpatrywania
złożonego Zamówienia stwierdziliśmy pomyłkę przy kalkulacji ceny – błędny opis produktu, zgodnie z Regulaminem nie było możliwe Potwierdzenie Zamówienia i przyjęcie go do realizacji. Zgodnie z postanowieniami Regulaminu Zamówienie zostało anulowane.
Z poważaniem,
Wioletta Batóg
Rzecznik Prasowy