Gra w Gwinta! - Wiedźmin: Serce z Kamienia

Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 234
Rejestracja: 4 kwie 2013, o 00:57
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 7 razy
Kontakt:

Cześć! Kupiłem na PGA Serce z kamienia w wydaniu z Gwintem. Instrukcja ma tylko 4 strony i wyjaśnia absolutne podstawy ale po kilku rozgrywkach nasunęło mi się trochę wątpliwości jak prawidłowo prowadzić rozgrywkę. Nie mam jeszcze możliwości odpalenia Dzikiego Gonu, bo muszę najpierw upgrade'ować kompa, więc bazuję tylko na instrukcji i paru poradnikach do komputerowej wersji. Jeśli ktoś się czuje na siłach wyjaśnić parę kwestii, to dzięki :macha:

Czy ktoś jeszcze z tutaj zebranych kupił tę karciankę z dodatkiem?

1. Kwestia Szpiegów - czy można szpiega położonego w moim wojsku przez przeciwnika wrócić manekinem do mojej ręki? Zastanawia mnie też siła szpiega. Ma 0 (to Avallac'h), a w instrukcji stoi, że powiększa on swoją wartością siłę przeciwnika. Czy istnieją jakieś sposoby na zmianę jego siły, poza efektem pogodowym "Mróz"?
Czy można mieć w talii więcej niż 1 szpiega? W wersji fizycznej armie potworów i nieludzi mają tylko po 1 karcie szpiega. To sprawia, że możliwość dobierania kart z talii jest mocno ograniczona, tylko dwie.

2. Pogoda - jeżeli Jaskier albo róg dowódcy są w rzędzie walki wręcz i przeciwnik zmieni pogodę na "Mróz", to wiła jednostek w pierwszym rzędzie wynosi 1 dla każdej, bez względu na modyfikacje, czy może modyfikatory się liczą? Wtedy każda jedynka zostałaby podwojona.

3. Dowódca - ile razy używa się zdolności dowódcy? Raz na grę, czy raz na rundę?
Jak działa Francesca Nadzieja Dola Blathanna, która przesuwa jednostki ze zręcznością do rzędów maksymalizujących ich siłę? Chodzi o to, że przesuwa je tam gdzie działa róg, jaskier albo tam gdzie nie działają efekty pogodowe?

4. Medyk - czy można grać tak: wystawiam medyka (w papierowej wersji tylko nieludzie mają medyków, elfki z siłą 0), wskrzeszam jakąś jednostkę (niebohatera) ze stosu odrzuconych kart, po czym w kolejnej mojej kolejce manekinem wracam medyczkę do ręki i w następnej kolejce znowu zagrywam medyczkę, wskrzeszając kolejną jednostkę.

5. Talie - w tym zestawie jest talia potworów i scoiatel. Odkryłem chyba, że najmocniejsza opcja dla nieludzi, to wziąć wszystkich bohaterów (chyba 11), w tym szpiega (jest jeden o sile 0), medyczki (są 3 o sile 0), smok z pożogą, jaskier, żołnierzy z 6, którzy mogą stać w rzędzie walki wręcz albo dystansowej, manekiny, para rogów i po parce z każdej pogody (10 kart specjalnych). I to roznosi talię potwórów, w której nie ma medyków, którzy dzięki kombinacji, o której jest w punkcie 4. powiększają pulę kart na kolejne rundy.

6. powtarzalność kart w obu taliach - czy to normalne, że w obu taliach powtarzają się Jaskier, Ciri, Geralt, Avallac'h i smok Villentretenmerth? Wygląda mi to trochę na lenistwo wymyślających grę :/

7. umiejętność braterstwo - ta, która po wyłożeniu jednostki nakazuje poszukać jej krewniaków z tą samą nazwą lub typem jednostki i zagrać na stół. Czy jeżeli mam np. dwa wampiry w ręce i wystawię jednego, to poza tymi z talii zagrywam też od razu tego drugiego z ręki?
Czy krabopająk i olbrzymi krabopająk są traktowane jako ten sam typ jednostki?
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 471
Rejestracja: 11 kwie 2013, o 17:28
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 323 razy
Podziękowania: 338 razy
Kontakt:

1. Można cofnąć takiego szpiega położonego przez przeciwnika. Karty pogodowe nie działają na bohaterów. Można mieć więcej niż jednego szpiega.

2. Mróz redukuje siłę każdej jednostki do 1 (oprócz bohaterów), ale każda z tych jedynek zostaje podwojona.

3. Raz na grę. Jak działa Francesca nie mam pojęcia, nie grałem Scoia'tael

4. Można tak robić.

6. Jeśli znajdziesz na przykład Geralta, to karta jest 1, ale pasuje do kilku talii. Jak znajdziesz jakiegoś nilfgaardzkiego bohatera (żaden mi nie przychodzi akurat do głowy, jakaś tam czarodziejka jest chyba) to tylko do Nilfgaardu, do Królestw Północy nie przypasujesz.

7. Tego z ręki również. Te krabopająki są traktowane jako ten samy typ o ile się nie mylę.

Jeśli gdzieś się pomyliłem to mnie poprawcie.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 234
Rejestracja: 4 kwie 2013, o 00:57
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 7 razy
Kontakt:

Dzięki za odpowiedź!
Bardzo mi to pomogło, wczoraj rozegrałem jeszcze parę partii dzięki Twym uwagom.

Jednak nasunęły mi się kolejne pytania.

Jeśli mam medyczki elfów, druga linia i siła 0, i pojawi się efekt pogodowy mgły, to medyczka dostaje siłę 1? Karta pogody mówi o zmianie siły, a nie jej redukcji.

Kwestia szpiega - Szpieg jest bohaterem. Więc skoro można podnosić go manekinem, tylko gdy jest to wrogi szpieg w mojej liniii, to buffy w rodzaju morale albo rogu dowódcy też na niego wpływają?
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 161
Rejestracja: 5 sie 2014, o 20:59
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:

Avallah ma 0, ale z tego co pamiętam jest jedynym szpiegiem którego nie wycofasz za pomocą manekina.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 234
Rejestracja: 4 kwie 2013, o 00:57
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 7 razy
Kontakt:

Zgadza się, to on jest w tym zestawie. Dlaczego nie można go wycofać manekinem?
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 135
Rejestracja: 9 gru 2012, o 17:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:

Z tego co wiem to na razie ze szpiegów jest tylko Avallach. I jego nie możesz wycofać, ani na niego nie działają inne karty ponieważ jest bohaterem. Dlatego też ma siłę 0, czyli nie wzmacnia przeciwnika. W dwóch pozostałych taliach jest więcej szpiegów, którzy nie są bohaterami i mają już silę. I takiego szpiega możesz wycofać manekinem i zagrać go u przeciwnika.
Nie wiem jak to dokładnie jest z tą medyczką, czy to jest niedopatrzenie czy nie, ale ja bym grał że siła 0 zostaje.
Co do Geralta, smoka itd. W grze są to karty neutralne, którymi można grać w każdej talii.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 234
Rejestracja: 4 kwie 2013, o 00:57
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 7 razy
Kontakt:

Ok, to jasne więc dlaczego jego się nie cofa.
1. Z tą medyczką to niezła zagwozdka. Nie pamięta ktoś jak gra rozpoznaje taką sytuację?

2. Jeśli dzięki zasadzie medyczki, talii potworów albo jednemu z wcieleń Dzikiego Gonu z potworów przywracam jednostkę na stół z talii kart odrzuconych, jednostkę z cechą braterstwa, to czy wyszukuję pokrewne karty również w kartach odrzuconych? W ogóle, czy z braterstwa szuka się tylko w ręce i kartach niedociągniętych, czy we wszystkich kartach w grze? Rozumiem, że szuka się z całej talii, bez względu na sytuację na stole.

3. Do czego służą karty z numerem 1, 2 i bez zdolności specjalnych? Mając do wyboru bohaterów i karty 5, 6 i karty ze specjalnymi zdolnościami nie widzę jakoś sensu żeby brać te o niskich wartościach.

4. Czy manekinem można cofnąć do ręki kartę pogody, kartę specjalną?

5. Gdy w użycie na koniec rundy wchodzi zasada talii potworów - że na stole zostaje jedna z kart jednostek - to w pulę tych tasowanych kart wlicza się też szpiega przeciwnika? I czy on zostaje nadal u mnie, czy zagrywa się go jak szpiega?

6. Jeśli Yennefer albo medyczka przywraca smoka na stół, to on niszczy pożogą? W ten sposób można zakłócając mu spokój wiele razy można robić niezłą masakrę :) Albo jeśli medyczką przywrócę medyczkę, to ona od razu wskrzesza?
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2013, o 20:44
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Koshara pisze: 1. Z tą medyczką to niezła zagwozdka. Nie pamięta ktoś jak gra rozpoznaje taką sytuację?
Z tego co pamiętam z wersji komputerowej(papierowej nie posiadam, ale zasady są raczej te same, lub bardzo podobne :D) to jedyne co wpływało na karty z 0pkt. to karty z plusem, czyli te, które dodają +1pkt każdej karcie w danej linii
Wtedy też można podwoić ten punkt za pomocą trębaczy ^^
Koshara pisze: 2. Jeśli dzięki zasadzie medyczki, talii potworów albo jednemu z wcieleń Dzikiego Gonu z potworów przywracam jednostkę na stół z talii kart odrzuconych, jednostkę z cechą braterstwa, to czy wyszukuję pokrewne karty również w kartach odrzuconych? W ogóle, czy z braterstwa szuka się tylko w ręce i kartach niedociągniętych, czy we wszystkich kartach w grze? Rozumiem, że szuka się z całej talii, bez względu na sytuację na stole.
Jeżeli raz użyjesz kartę z braterstwem i wszystkie te karty pójdą do kart odrzuconych, to po przywróceniu jednej z tych kart za pomocą medyka nie dostaniesz pozostałych, ponieważ nie masz ich w talii. Karty braterstwa wyciąga się tylko z tali i/lub ręki, nie z kart odrzuconych.
Koshara pisze: 3. Do czego służą karty z numerem 1, 2 i bez zdolności specjalnych? Mając do wyboru bohaterów i karty 5, 6 i karty ze specjalnymi zdolnościami nie widzę jakoś sensu żeby brać te o niskich wartościach.
Po prostu są. Na początku gry w Wiedźminie zdobywa się głównie takie, a że są to musiano je dodać do talii papierowej :D
Koshara pisze: 4. Czy manekinem można cofnąć do ręki kartę pogody, kartę specjalną?
Nie, można cofać wyłącznie zwykłe karty
Koshara pisze: 5. Gdy w użycie na koniec rundy wchodzi zasada talii potworów - że na stole zostaje jedna z kart jednostek - to w pulę tych tasowanych kart wlicza się też szpiega przeciwnika? I czy on zostaje nadal u mnie, czy zagrywa się go jak szpiega?
Z tego co pamiętam to jeżeli wylosuje Ci szpiega, pozostaje on po twojej stronie, tylko że nie dodaje Ci on 2 kart, ale tego nie jestem pewien :/
Koshara pisze: 6. Jeśli Yennefer albo medyczka przywraca smoka na stół, to on niszczy pożogą? W ten sposób można zakłócając mu spokój wiele razy można robić niezłą masakrę :) Albo jeśli medyczką przywrócę medyczkę, to ona od razu wskrzesza?
Co do pożogi nie jestem pewien, ale chyba tak :D Jeżeli wskrzesisz medyka to od razu możesz wskrzesić kolejną kartę, jest to dobre o ile medyk daje więcej niż 0pkt ^^
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 234
Rejestracja: 4 kwie 2013, o 00:57
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 7 razy
Kontakt:

Dzięki, dużo konkretów mi podałeś :)A czy jest jakieś ograniczenie na ilość bohaterów albo łączną siłę jednostek w talii?
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2013, o 20:44
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

D: A tego to akurat nie wiem, ale wydaje mi się, że nie, bo w końcu im więcej masz kart w talii, tym mniejsza szansa, że dostaniesz te, na których Ci najbardziej zależy ^^ Cała talia musi składać się z min. 26 kart i to chyba jedyna zasada, która dotyczy talii gracza :D
ODPOWIEDZ