Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

Wszystko co dotyczy gier komputerowych
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1006
Rejestracja: 12 gru 2012, o 18:33
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 96 razy
Podziękowania: 306 razy
Kontakt:

W skrócie jak wam działa W3 na waszych PC.
Dzielimy się swoją konfiguracją, liczbą klatek jaką osiągnęliśmy przy konkretnych ustawieniach graficznych w rożnych miejscach gry. Mam nadzieje że dyskusja i doświadczenia jakie z niej wyniesiemy pomoże dobrać idealne ustawienia dla naszych maszyn.

Zacznę, mój PC z marca 2013 z świeżutkim systemem :)
RAM: 8 GB (2x4 GB) PATRIOT 1600 CL9 800 MHZ 9-9-9-24
CPU: AMD Phenom II X4 Black Edition 965 3,4 GHz @ 3,9 GHz (w AMD OverDrive, nie wiem czy coś to daje ale uruchamiam)
GPU: NVIDIA GeForce GTX 660 MSI Twin Frozr III OC 2GB GDDR5
HDD: SEAGATE BARRACUDA 7200.14, 1TB SATAIII/600 7200RPM, 64MB Cache

Czyli minimalna konfiguracja :)

Wybrałem wszystko z postprocessingu na "włączone" oprócz antyaliasingu bo i tak za daleko siedzę żeby zważyć takie FXAA ale może jutro (dziś) sprawdzę ile klatek kradnie. W grafice kombinacja średnich i wysokich (jakoś terenu, jakość tekstur, poziom szczegółowości). Gra prawie sama mi to zaproponowała, podniosłem jeden albo dwa parametry z niskich na średnie.

Framerate to 28-33 FPS w prologu co sprawilo że zalockowałem grę na 30 klatkach w opcjach, sterowanie nadal jest responsywne choć zdażają się spadki do 28/29 na ułamki sekund. W cut-scenkach (jednej jak do tej pory) 26 fps (?) i ściszony głos.

Ogólnie już na dzień premiery jest bardzo dobrze (zobaczymy jak do jakiegoś większego miasta dotrę ale chyba dużo modeli w zamkniętych uliczkach nie będzie tak straszne jak bezkresny krajobraz) a przyszłe łatki może jeszcze poprawią stabilność i możę wydajność. Nawet jeżeli w mieście z jakiegoś "wysokie" będę musiał zrobić "średnie" jak na posiadacza komputera z ramki "minimalne" jestem bardzo zadowolony :)

A jak tam u was Panowie i Panie ?


Edit: No więc sprawdziłem, włączyłem wygładzanie krawędzi (prawdopodobnie FXAA) i odlockowałem grę. Pobiegałem po terenie 35-40 FPS, we wsi do 25 FPS. Wyłączyłem FXAA i zalockowałem grę, Biały Sad 27-30 FPS. W klatkach dużej różnicy nie ma ale niestety zapasu mocy już nie mam więc wszystko poniżej 30 FPS jest cenne, gram bez FXAA.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2015, o 12:00 przez kamil_999666, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 72
Rejestracja: 17 sie 2013, o 20:57
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 7 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:

RAM: DDR3-2400 - CL10 - 8 GB
CPU: 4690K 3,5 GHz
GPU: Geforce GTX 970

I powiem szczerze, że jestem mile zaskoczony. Mam włączone absolutnie wszystko, razem z włosami, HBAO+ itd. i w rozdzielczości 1680x1050 mam stałe 30 klatek. Generalnie płynność utrzymywała się średnio na poziomie 40 fpsów (+/-), ale nie lubię skoków płynności, więc włączyłem sobie ograniczenie do 30.

Muszę jednak zaznaczyć, że póki co kręciłem się jedynie po początkowej wsi, więc nie wiem jak gra będzie działać chociażby w mieście.

Jestem o tyle zadowolony, że byłem przygotowany na wyłączenie chociażby Hairworks, które dopiero na GTX 980 miały działać płynnie, ale się mile zaskoczyłem.

Jedyne co mnie martwi to minimalizowanie się gry w zupełnie losowych momentach, co powoduje jej crash, ale nie tylko ja mam ten błąd, więc...czekam na patcha.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 185
Rejestracja: 20 kwie 2013, o 20:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków/Łomża/Bruksela
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:

Ja posiadam
RAM: 1600MZ DDR3 8GB
CDU: AMD FX 8350 4,0 GHz
GPU: Radeon R9 270X
Gra chodzi płynie w HIGHT (okolice 40 klatek - 1920 × 1080) Zdarzają się spadki ale w sumie nie przeszkadzają w grze.
UBER - klatki 25 ze spadkami w zagęszczeniu do 18
Osobiście gram na średnich z banalnej przyczyny, jako że czekam na wymianę chłodzenia procesora, nie chce dziada za bardzo przegrzewać (działa na boxowym)
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 439
Rejestracja: 1 lip 2013, o 06:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zawsze tam gdzie ty
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:

Grafika - Gigabyte GTX 970
Procesor - i5 4590k kręcony na 4,5ghz
Ram - 8gb 2400 mhz

Ustawienia
Obrazek
Postprocess:

Wyłączone: Aberracja chromatyczna - nie lubię, Wyostrzanie - Nie widzę różnicy

Na zamknięciu środowiska mi nie zależy, przy cieniach nie widzę jakiejś wielkiej różnicy, a z postaciami drugoplanowymi nie zmieniałem bo mi się nie chciało :lol:

Przez cały czas stałe 60 fps (Wyjątki to cutscenki gdzie spada do ok. 55 i przy włączeniu)
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1383
Rejestracja: 22 lis 2012, o 05:37
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 41 razy
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

CPU: i5 3570k
GPU: MSI 970 Gaming 4GB
RAM: 16GB 1866MHz DDR3

Wszystkie ustawienia na maks, wszystkie postprocesy również. Framelock na 30. Na razie gra działa płynnie, nie wiem co będzie przy jakimś większym stadzie wilków :)
Prawdopobonie coś mógłbym jeszcze potweakować no i podkręcić procka, ale nie miałem zbytnio czasu.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 385
Rejestracja: 10 gru 2012, o 21:26
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 17 razy
Podziękowania: 64 razy
Kontakt:

Ja czekam na kogoś kto ma kartę pokroju HD7770. Resztę Komputera jest taka jak mają koledzy wyżej.

I5 4690k
8GB RAM

Chciałem dziś Wieśka kupić, ale nie wiem czy nie lepiej z kartą graficzną. Chociaż wolałbym nie. :P
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1241
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 91 razy
Podziękowania: 259 razy
Kontakt:

Sprzęt zakupiony dwa lata temu, wtedy już rzyci nie urywał, ale był całkiem solidny.

CPU: Intel Core i5-3570K, 3.4GHz
RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 CL9
GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 TI, 2GB DDR5 (192 Bit)
MOBO: MSI Z77A-G45

W 1920x1080 jest od 22 do 42 klatek w otwartym terenie (niekiedy potrafi i skoczyć do 60 w skrajnych przypadkach), w zależności od ustawień. Same hairworks dla Geralta kosztują mnie 8fpsów :). Generalnie bez oglądania screenów jeden obok drugiego ciężko mi jest zauważyć jakąś różnicę między niskimi, a wysokimi, jedyne co się najbardziej rzuca w oczy to jakość tekstur. Metodą prób i błędów znalazłem optymalne dla siebie ustawienia: wszystko na wysokie, w postprocessingu wyłączam praktycznie większość rzeczy, spora część rzeczy tam nie ma to dużego wpływu na fpsy i to tylko moje osobiste preferencje (nie lubię blurów, winiet, głębi ostrości, etc), w pozostałych opcjach zmniejszam do minimum trawę (zbyt bujna więcej zasłania i denerwuje) i cienie (jeden z największych pożeraczy klatek). W ten sposób płynność oscyluje na poziomie 33-42fps i da się grać. Ustawiając wszystko na low widełki trzymają się na poziomie 35-45fps, więc zysku dużego nie ma, a jakość widocznie gorsza.

Po zjechaniu rozdzielczością raz w dół (chciałem sprawdzić teorię @smugglersun) gra pika w 42-60fps, ale nie jest to natywna rozdzielczość monitora i wszystko jest przymazane :U.

Największy minus natomiast za kiepską optymalizację sterowania K+M, ciężko zapanować nad rozpędem Geralta i jak zbierałem złom z trupów na polu bitwy to przebiegałem za zwłoki, a potem trzeba wywinąć pętelkę, żeby się obrócić... widać, że stworzone to zostało pod gałki kontrolera :(.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 372
Rejestracja: 7 gru 2012, o 06:57
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 18 razy
Kontakt:

Pisałem już o tym w innym wątku, ale skoro specjalnie powstał taki temat to powtórzę:
Widzę, że dominują GTXy to moja konfiguracja z Radeonem:
Sapphire Radeon HD 7970 GHz
xeon e3-1220v3
16 GB DDR 3
Wszystko ustawione na Wysokie, a do tego jakość tekstur, jakość terenu i jakość detali na uber. Gra zazwyczaj ma stabilne 45 klatek. Wyjątkowo rzadko spada do poziomu 40. Czekam jeszcze na obiecane sterowniki od AMD, ale tak czy inaczej jestem zadowolony bo obawiałem się gorszego wyniku.
Zauważyłem też bardzo małe zapotrzebowanie na VRAM max zajmowało mi 1,8 GB.
GThoro pisze: Największy minus natomiast za kiepską optymalizację sterowania K+M, ciężko zapanować nad rozpędem Geralta i jak zbierałem złom z trupów na polu bitwy to przebiegałem za zwłoki, a potem trzeba wywinąć pętelkę, żeby się obrócić... widać, że stworzone to zostało pod gałki kontrolera
To ja najpierw siadłem z gamepadem (Xbox360) i coś mi mocno nie pasowało, nawet po obniżeniu czułości. Dopiero K+M dało efekt, ale także po znacznym obniżeniu czułości.
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 1956
Rejestracja: 22 cze 2013, o 19:20
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 249 razy
Podziękowania: 393 razy
Kontakt:

CPU: Intel Core i5-2500K, 4.3GHz
RAM: 16 GB 1600MHz DDR3 CL9
GPU: MSI Radeon HD 6870 Twin Frozr II/OC (1GB)
Rozdzielczość: 1920x1200 (borderless window)

Wszystko ustawione na MEDIUM z wyjątkiem cieni i trawy (LOW). Postprocesing - wszystko standardowo włączone.
Stabilne fps'y 26-28, choć zdarzają się momentami spadki do 24 klatek.
Rewelacji nie ma, ale da się grać. Zobaczymy jak dojdę do jakiegoś miasta :trollface:
Nie sprawdzałem w niższych rozdzielczościach, ale pewnie lepiej.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 1
Rejestracja: 6 gru 2014, o 21:54
Podziękował: 0
Podziękowania: 0

Jak myślicie ? Dałby radę Wiesiek 3 drgnąć na tym lapku ? Pytanie techniczne, bo wolę poczekać na nowy komputer niż grać na 5 fps'ach ;)

Intel Core i3-3227U 2 rdzenie, 4 wątki, 1,9GHz
RAM - 8GB 1600MHz
Nvidia Geforce GT740M 1GB DDR3
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1241
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 91 razy
Podziękowania: 259 razy
Kontakt:

Kraczykruk pisze: To ja najpierw siadłem z gamepadem (Xbox360) i coś mi mocno nie pasowało, nawet po obniżeniu czułości. Dopiero K+M dało efekt, ale także po znacznym obniżeniu czułości.
Na padzie i myszce także zmniejszałem czułość, ale na klawiaturze czułości nie zmniejszysz i ciężko wyczuć różnicę między przytrzymaniem klawisza np. W na 0,5s a 1s, gdzie w pierwszym przypadku postać ledwo ruszy nogą, a w drugim przebiegnie 5m.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 465
Rejestracja: 6 mar 2013, o 09:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:

Procesor: i5 760 @ 4,2 GHz
Ram 4x2 GB 1440 mhz
Grafika Radeon 7850 wykręcona do tego poziomu, że w większości gier ma wyniki lepsze/porównywalne z GTX660

FullHD, domyślne ustawienie medium z wyłączonym rozmyciem bo mnie takie rzeczy denerwują i w Białym Sadzie (dalej jeszcze nie doszedłem) mam 45-50 FPS
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 178
Rejestracja: 15 paź 2014, o 22:34
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy

I3
4 gb ram
GF 220M
Laptop

Tak jak się spodziewałem gra niegrywalna na minimum w najniższej rozdzielczości, wiem że to nic odkrywczego, ale jeśli ktoś ma słaby sprzęt lepiej poczekać.

Na razie zostaje mi ogrywanie gry w pracy :D
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1265
Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 235 razy
Podziękowania: 219 razy
Kontakt:

i5 4460
GTX 560
8 GB Ramu
1440 x 900
Wszystkie opcje ustawione na wysokie (oprócz włosów bo to bezsensowna opcja zabijająca każdą kartę).
W post procesach wszystko włączone oprócz Ambient.
Działa idealnie.

I moim zdaniem na takich ustawianiach gra:
a) wygląda biednie
b) gorzej niż Wiedźmin 2.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 541
Rejestracja: 23 lut 2013, o 11:57
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:

lukaswey pisze: I3
Tak jak się spodziewałem gra niegrywalna na minimum w najniższej rozdzielczości, wiem że to nic odkrywczego, ale jeśli ktoś ma słaby sprzęt lepiej poczekać.
przy czym i3 w stacjonarce
rowniez 4gb ram
hd 7770
srednie i postprocesy wlaczone przy 900p chodzi na plynnych 30fps
i wyglada to tak

Obrazek
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 377
Rejestracja: 28 wrz 2013, o 11:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 17 razy
Kontakt:

u mnie na sprzęcie z sygnaturki na medium 60fps stabilne, spadek poniżej w Veren jak pada deszcz, najmniej zauważyłem 40fps
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 481
Rejestracja: 16 gru 2012, o 11:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tam gdzie mnie nie ma
Podziękował: 23 razy
Podziękowania: 16 razy

Lenovo Y580 (i7 3630QM 2,3GHz, GTX 660m 2GB GDRR5, 6GB DDR3), rozdzielczość 1366x768

Wszystkie ustawienia średnie (z wyjątkiem ustawienia zasięgu widoczności roślinności które jest ustawione na niskie), hairworks wyłączone. Wyłaczone z postprocesów tylko rozmycia (oba) i aberracja chromatyczna.
Fpsy wahają się od 15 do 30 więc nie jest źle
Ostatnio zmieniony 20 maja 2015, o 18:19 przez Awiaton, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 310
Rejestracja: 12 paź 2013, o 00:00
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 23 razy
Podziękowania: 43 razy
Kontakt:

i5 4590
8gb ram 1600 cl9
GF GTX750 2gb ddr5

Gram w rozdzielczości 1152x864. Wszystko na ultra oprócz widoczności roślinności, którą mam ustawioną na średnie. Mam wyłączony hair works a także AA. Gra chodzi w miarę płynnie. Na ogół mam ok 30 klatek, czasami nawet ponad 40 ale zdarzają się też spadki do ok 16. Ogólnie rzecz biorąc nie jest źle.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 541
Rejestracja: 23 lut 2013, o 11:57
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:

W ogóle tak od siebie dodam, że spory wpływ na klatki ma rozdzielczość.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1662
Rejestracja: 9 lip 2013, o 17:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Podziękował: 4 razy
Podziękowania: 41 razy
Kontakt:

@ up rozdzielność jest jedną z najważniejszych rzeczy :D

Znalazłam coś takiego dla posiadaczy radeonów:

scr.hu/5ekv/i0vgb

Możecie spróbować zmienić maximum teselation na 4 - 8x i zobaczyć, czy przybędzie Wam klatek.
ODPOWIEDZ