Strona 3 z 3

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 25 sty 2019, o 12:03
autor: RedEvil
Odnośnie ganiania od A do B, ta gra polega na przetrwaniu między zombiakami, i znalezieniu drogi ucieczki, rozwiązanie zagadek, więc z czasem trzeba się wrócić by coś otworzyć, bo było zamknięte, a teraz mam klucz/rozwiązanie zagadki.

Taka rozrywka mi pasuje, jak w RE1/2, Silent Hill, a nie shooter w stylu RE4-5-6. RE7 jest bliski tego rozwiązania.
Liczę na remake RE3 Nemesis, a potem na Silent Hille, czy Parasite Eve

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 25 sty 2019, o 12:43
autor: MerlinPL
bolesna prawda pisze: Po pierwsze, to zmienili sterowanie i kamerę, teraz jest bardziej RE6 niż tank. Po drugie, limitu zapisów jest, ale tylko na wyższych poziomach trudności. No i po trzecie, niektóre lokacje powiększyli, a parę rzeczy wywalili, aby gra była bardziej przystępna dla nowych.
Pierwsze 2 to już dość spore zmiany, które wykluczają 100% zgodność.
I ty Brutusie przeciwko mnie? Nigdzie nie napisałem o 100% zgodności.
Ty mówisz o technikaliach a ja o strukturze gry. Fabuła ta sama, układ pomieszczeń i realizacja otwierania kolejnych drzwi ta sama. To że gdzieś tam dodali a w innym miejscu zabrali nie ma znaczenia. Pamięć to ja akurat mam dobrą a posterunek z RE2 to akurat pamiętam bardzo dobrze właśnie z uwagi na to idiotyczne bieganie od drzwi do drzwi.
No normalnie po stopach trzeba devów całować że w 2019 dają możliwość dowolnej (nie jednak nie dowolnej bo się nie da przypisać wielu klawiszy) zmiany sterowania.
To już pierwszy HL również wydany w 1998 umożliwiał skorzystanie z dokładnie wszystkich klawiszy jakie są dostępne.
Limitem zapisu jest sam fakt że nie mam w menu opcji zapisz tylko muszę łazić szukać tuszu a potem maszyn do pisania. I jak napisałem wcześniej nie wynikało to w pierwowzorze z żadnego "klimatu" gry tylko konsolowych ograniczeń.
RedEvil pisze: Odnośnie ganiania od A do B, ta gra polega na przetrwaniu między zombiakami, i znalezieniu drogi ucieczki, rozwiązanie zagadek, więc z czasem trzeba się wrócić by coś otworzyć, bo było zamknięte, a teraz mam klucz/rozwiązanie zagadki.
Taka rozrywka mi pasuje
Jednym pasuje dla innych jest w prostych słowach po prostu głupia co zresztą już zostało poruszone w kwestii postrzału zombie w głowę (ale już nie chciałem tego poruszać aby nie kopać leżącego). Dalsze kontynuowanie dyskusji z fanboystwem uważam za bezprzedmiotowe.

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 25 sty 2019, o 12:52
autor: RedEvil
To nie jest "fanboystwo", bo inne Residenty które wymieniłem już takowe nie podchodzą. To gra, która przypomina czasy PSX, dobrą rozrywkę, klimat przetrwania.

Na poziomie normal, czy łatwym, masz zapisywanie bez tuszu, podchodzisz do maszyny i zapisujesz, tak jak w RE7.
Jedynie poziom hardcore, jest typowym klasykiem z tuszem, który zwiększy ryzyko przetrwania.

Też lubię mieć swobodę zapisu, swobodę pauzy, jak muszę nagle wstać od kompa, czy go wyłączyć. Więc do takiej gry muszę mieć pewność, że mam określony czas na grę, inaczej każde wyjście będzie raczyło brakiem zapisu rozgrywki. Bodajże, jest chyba jeszcze autosave, bo hardcore informuje o wyłączeniu autosave'a.

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 25 sty 2019, o 12:58
autor: serafek5
Ja nie jestem jakimś super fanboyem RE, ale serię bardzo lubię i kilka tytułów przeszedłem, chociaż akurat żadnej z tych najstarszych.
Ta gra bije na głowę wszystkie poprzednie z kamerą z 3ciej osoby. Wreszcie trzeba dbać o amunicję (na myśl przychodzi mi porównanie z Silentem 1 i 2, które ogrywałem ostatnio), a nie jak w 4 i 6, gdzie nie było szans, żeby zabrakło amunicji, a i noże były mocarne. Tutaj nie dość, że amunicji jest wciąż za mało, to jeszcze noże są niezwykle słabe i ulegają zniszczeniu od użytku. Już samo to sprawia, że gra ma klimat i robi robotę lepiej niż 4-6, czy nawet Revelations 1 i 2. A w grze są automatyczne zapisy na standardowym poziomie trudności (na wspomaganym pewnie też), tusze i maszyny konieczne są tylko w trybie Hardcore, więc kompletnie nie rozumiem twojego oburzenia tą mechaniką.

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 25 sty 2019, o 13:21
autor: PiccoloPL
Bo od lat granie na normalu to jak kiedyś na easy. Na trudnym poziomie jeśli nie dobijało się nożem w 4 to czasami było krucho z amunicją. W 5 było jej od groma ale ilość zombiaków też była spora a trzeba było to dzielić jeszcze na 2 postacie. W 6 na początku historii było kiepsko z amunicją prawie na styk miałem przy bossach w środku od groma a finalnego bossa to musiałem praktycznie nożem rozwalać w którejś ze ścieżek.
Przy czym ja jestem noga w grach akcji to też może być dlatego. :roll:

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 25 sty 2019, o 13:57
autor: MDA
MerlinPL pisze: I ty Brutusie przeciwko mnie?
Chyba nie rozumiesz cytatu. Co najmniej jego kontekstu osobowego. :roll:

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 25 sty 2019, o 14:02
autor: MerlinPL
MDA pisze:
MerlinPL pisze: I ty Brutusie przeciwko mnie?
Chyba nie rozumiesz cytatu. Co najmniej jego kontekstu osobowego. :roll:
Ty natomiast nie ogarniasz moich relacji z bolesną prawdą. On zrozumie, a ty nie musisz.

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 25 sty 2019, o 14:09
autor: bolesna prawda
Nie bić się, bo dojdzie do kłótni :dziadek:
MerlinPL pisze: Limitem zapisu jest sam fakt że nie mam w menu opcji zapisz tylko muszę łazić szukać tuszu a potem maszyn do pisania. I jak napisałem wcześniej nie wynikało to w pierwowzorze z żadnego "klimatu" gry tylko konsolowych ograniczeń..
No sam widzisz, że nawet inni potwierdzili, że to nie problem, bo są autosejwy. Jak chcesz "klasyczne" sejwy, to tylko wyższe poziomy trudności, na normalu robi autosave, checkpointy i inne takie sprawy.
I tak jak pisałem wcześniej, fabularnie też pozmieniali trochę, lokacje też nieco ewoluowały więc znając 2 na pamięć mógłbyś się jednak zgubić ;)
Przy jedynce jeszcze mógłbym się zgodzić na narzekanie, bo to była jedynie gra swoich czasów, a przez pryzmat dzisiejszych czasów to średniak, ale 2 jednak była lepsza, a remake to można by powiedzieć, że to wersja definitywna.

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 25 sty 2019, o 16:59
autor: RedEvil
https://www.resetera.com/threads/reside ... ers.95625/

Zanosi się, że powstanie RE3 Nemesis Remake :) RE2 pobiło RE7.

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 26 sty 2019, o 20:07
autor: Hardkor
Widze hicik, mam nadzieję, że szybko stanieje :D

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 26 sty 2019, o 20:23
autor: serafek5
Ja już skończyłem kampanię Leona - jak dla mnie trochę za krótka, bo tylko 7.5h, ale jeszcze drugie tyle z Claire :D

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 26 sty 2019, o 23:37
autor: Jacobsky
To troche słabo jeśli wychodzi mniej wiecej 15h rozgrywki za 200 zł. Poczekajmy aż stanieje chociaż pewnie nie prędko skoro dobrze sie sprzedała.

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 26 sty 2019, o 23:51
autor: Matt3rs
Jacobsky pisze: To troche słabo jeśli wychodzi mniej wiecej 15h rozgrywki za 200 zł. Poczekajmy aż stanieje chociaż pewnie nie prędko skoro dobrze sie sprzedała.
RE ma ogromne możliwości w endgame. Różne scenariusze, maksowanie, speedrunowanie wszystskiego. Jak jesteś fanem to duzo wiecej niz 15h spedzisz

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 29 sty 2019, o 19:10
autor: bolesna prawda
3 nowe DLC mają nadejść do gry - oczywiście za darmo.
https://www.pcgamer.com/resident-evil-2 ... -february/

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 8 lut 2019, o 12:09
autor: Hardkor

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 16 lut 2019, o 01:26
autor: Hagaal
Demo mi się nawet podobało, kupić czy nie kupić? Jak na razie ciężko o jakieś dobre promo.

Re: RESIDENT EVIL 2 (2019)

: 16 lut 2019, o 13:34
autor: Hardkor
Jak nie zamierzasz grać od razu to wiadomo :) Choć i tak bym się wstrzymał. Z tego co pamiętam seria RE ma to do siebie, że przyjemnie tanieje.