X

«

»

Final Fantasy XII the Zodiac Age na Steama za 102 złote w GMG. Dzisiaj premiera na PC!

Cena z kodem zniżkowym JUSTFORYOU

FINAL FANTASY XII THE ZODIAC AGE – £21.55 (102,15 zł) – Steam

Dzięki za cynk, MrTofu!

  • Oooooo i to jest cena, którą chętnie zapłacę. 😀
    Dzięki za info!

    • Dziwisz się, że port na pc jest zwalony? 😀 Przecież to standard w branży

      • A wiesz, że się dziwię? Z VII, VIII, IX czy dwupakiem X żadnych jaj nie było. Wiem, że dwupak XIII lubi chrupnąć, więc liczyłem, że z XII będzie luz. Ponoć jednak działanie z prędkością x2 można łatwo usunąć: wystarczy wybrać tryb Borderless Full Screen i wszystko wraca do normy. 😀 Za to mam coś skopane z pobieraniem: gdy wybieram Zarządzaj pobieraniem nie mam możliwości wstrzymanie i jedyny aktywny przycisk to Graj – dziwne.

        • Przecie prędkość gry x2 (i x4) to ficzer tego remastera 😛 Chyba, że wersja Pc dostała to bez opcji wyboru i z przyśpieszonymi filmami 😛

        • Pajonk

          Właśnie niektórzy doświadczyli problemu gry działającej stale w przyspieszeniu – nawet w menu, a ten problem występuje ponoć jedynie, gdy ustawi się wyświetlanie 60 klatek. Na razie nie przestawiałem ilości klatek, ale IMO wszystko działa dobrze, optymalizacja nie wydaje się być spierniczona, a styl graficzny tej części najbardziej przypadł mi do gustu. 😉

        • Ha, to ciekawe. Kiedyś czytałem gdzieś, że w remasterach fajnali (i ew wydaniach steamowych) nie dało się zrobić 60fps, ponieważ gra była zbudowana w taki sposób, że z liczbą klatek była stale związana szybkość gry. Sprawiało to, że zrobienie 60fpsów było nieopłacalne, bo wymagało jakiegoś solidnego grzebania w silniku. Ciekawe czy jest to z tym związane.
          Swoją drogą jako osoba która przeszła ta na ps2 i akurat od paru dni ogrywa remaster na ps4 nie mogę się nachwalić opcji przyśpieszenia… grind? Jaki grind? 😛 Nawet walka z Yiazmatem zajmie tylko koło 2ch godzin 😀

      • Adrian

        Zależy od gry ja FF XIII grałem na maksymalnych ustawieniach jakieś 2 lata temu i przez całą grę może 1 crash miałem większych problemów żadnych nie widziałem też.

    • Fabiopirat

      A po co w tej grze 60fps? To po pierwsze. Po drugie to nie remake tylko remaster – gra działa na starym engine, który powyżej 30 fps szaleje.

      • Wiesz: jeżeli jest to jeden z „ficzerów” to powinien działać – to logiczne. Jak dla mnie i tak bez znaczenia: skoro da się to ominąć. Poza tym obiecali m. in. takie rzeczy:
        60 FPS – Ivalice will look even more spectacular running at 60FPS
        Compatible with 21:9 ultra wide monitors
        A okazuje się, że na monitorach 21:9 są tak piękne czarne pasy podczas filmików, że krew zalewa. :/

        @Kadaj – ja przed chwilą dostałem emilka z GOG, że mogę zakupić przedpremierowo FF XV w cenie 25% niższej. Odpaliłem linka: 34.99 funta, dodałem do koszyka i… cena normalna to już równe 40 funtów…

        PS Chwalpost: dostałem potwierdzenie od Ubi zamówienia Far Cry 5 w wersji Father’s Edition – niby nic, ale łącznie z przesyłką mam do zapłacenia nieco ponad 140 zeta, a nie 449 PLN za samą grę z fizycznymi dodatkami. 😀

      • Karol Niecik

        Żeby grało się przyjemniej.

        • Fabiopirat

          To nie jest gra, w ktorej potrzeba 60fps…

        • Jasne, że nie potrzeba, ale skoro mam maszynę zdolną uciągnąć 60 fps, to dlaczego z tego nie skorzystać? Bo 30 wystarczy?

        • Fabiopirat

          Bo to stara gra, jeszcze z PS2? Zrozum, wtedy innaczej pisalo sie gry, silnik byl tworzony pod 30fps. Kazda zmiana tego parametru powoduje problemy.

        • Karol Niecik

          Z takim podejściem w każdej grze wystarczy 30, ale 60 dużo płynniejsze (dokładnie dwa razy:) więc i gra się lepiej. FFXII nie jest znowu tak mało dynamiczne, ciągle coś się robi, czy podróżuje, czy skacze po menusach. Chyba tylko VN i paragrafówki nie potrzebują, tam przyciskanie klawiszu odpowiada jedynie za przewijanie tekstu więc i 1fps na sekundę by wystarczył, ale tam gdzie jest jakakolwiek animacja i intensywne zarządzanie grą, 60 uprzyjemnia zabawę. Szczególnie że FFXII jest na dziesiątki godzin.

        • Fabiopirat

          No wlasnie bardzo fajne podejscie. Gralem w Unreala na premiere w 10fps! Wtedy nie bylo pojecia fps (no chyba ze tylko first person shooter) i mowilo sie, ze gra po prostu scina. Dzis sie ludziom w lbach poprzewracalo i tyle.

        • Karol Niecik

          Zawsze było pojęcie fps-ów, framepasingu, rozdzielczości i detali, zwyczajnie dziś jesteśmy bardziej świadomi i wyedukowani. Trawa zawsze jest zieleńsza tam gdzie nas nie ma, można się sprzeczać że gry były kiedyś lepsze ale na pewno nie spełniały ustalonych dziś standardów. Możesz bez problemu i dziś zablokować sobie grę w 10 klatkach albo zwiększyć sobie rozdzielczość do 16K żeby cieło, ale obiektywnie 60 klatek na 60-hercowym monitorze jest płynniejsze i tym samym przyjemniejsze w ogrywaniu, nie ma o co się kłócić bo nikomu się w głowie nie poprzewracało może co najwyżej tym co uważają że się komuś poprzewracało.

        • Fabiopirat

          Tylko, ze caly ten placz o to przyspieszenie gry. Nie wiedzialem o co chodzi a tu jest po prostu zaimplementowana opcja przyspieszenia czasu w grze tzw. turbo mode

        • Karol Niecik

          Nie zwracaj uwagi na premierowe problemy, zostaną szybko załatane albo przez devów albo moderów. Szczerze nie obchodzi mnie metoda (najprawdopodobniej te same turbo zastosowano w KH na PS4 czy też w hackach do emulatora ps2 pozwalających na 60 klatek), najważniejsze jest żeby na końcu był płynny gameplay.

    • Już są Bardzo Pozytywne (82%) na początku zawsze panikarze z kalkulatorami sieją ferment + umysłowe gimby, co do instalacji sterowników wołają informatyka 😀
      Jutro już będzie wiadomo, czy port udany czy nie 🙂 Gdyby nie nadchodzące FF XV, to bym się skusił 🙂

      • Pajonk

        Ja się skusiłem, już zainstalowane, a FF XV też kupię – aczkolwiek pewnie tym razem ciut po premierze. 😀 Jednakże najpierw kończę calakowanie FF X-2 – mało zostało. 😉

    • U mnie działa normalnie. W ustawieniach zmieniłem tylko na 60 fps. Poza tym prędkość gry zmienia się przyciskami F1, F2 i coś tam jeszcze.

  • Stary człowiek a gupi. Tak się ucieszyłem jak zobaczyłem na Steamie, że od razu wziąłem. I teraz serce boli a cebula wyje

    • To zrób zwrot, jaki problem. Hajs oddają sprawnie ponoć.
      No chyba że mieliłeś dłużej niż 2-3 godziny, wtedy może być gorzej.

      • Dzięki 🙂 Poważnie o tym zapomniałem 🙂 Zaraz działam

  • No super, jak ja brałem jeszcze 2 godziny temu, to cena domyślna wynosiła 40 funtów i za grę zabuliłem prawie 25. : <

  • jak optymalizacja?

  • Kamil Zawadzki

    Ile warzy na steamie bo ciekawy jestem
    Przed Zakupem

    • Waży 30GB z jakimś tam małym haczykiem.
      BTW: na Steam masz wymagania systemowe – tam też podano ile potrzeba miejsca, choć trochę zawyżyli. 😀

    • Artur

      25gb – dokladnie teraz pobieram i jest wyswietlone 25gb do pobrania

      • Aktualnie mam 19,6 z 25,5 – skąd te różnice? 😀

  • jak mam na ps2, to warto brac na pc? Zwłaszcza w takiej cenie

    • Karol Niecik

      Jest to port nie wydanej wcześniej poza Japonią wzbogaconej wersji, po analizę dodatków technicznych odsyłam do analizy DF, w skrócie poprawki widać w każdym aspekcie ale wciąż są to tylko poprawki, nie rewolucyjne zmiany. Na PC dodatkowo jest jeszcze 60 klatek i wsparcie dla 21:9,osobiście uważam że warto.

      • dzieki, ostatnim zdaniem rozwiales watpliwosci 🙂
        niestety, moj blednik nie wyrabia przy 60.klatkach, a monitor mam standard. Zatem: czekam na obnizki 😉

  • Fabiopirat

    Ludze, teraz to brechlem. W grze jest opcja, ktora przyspiesza czas!!! Wtedy wszystko dziala jak w filmach benny hilla. Dodali taki ficzer, aby przyspieszyc bieganie po mapach, walke itp. Tę opcję się przełącza jednym klawiszem…