Jak zwrócić grę na PS4 i PS5 w PlayStation Store?

Czasami bywa tak, że refleksja nachodzi człowieka dopiero po fakcie. Najpierw wciskamy przycisk „Kup Teraz”, a dopiero później dochodzimy do wniosku, że i tak w to nie zagramy. W takich momentach od razu zaczynamy się zastanawiać jak zwrócić grę na PS4 lub PS5. W PlayStation Store rzeczywiście istnieje taka możliwość, jednak żeby z niej skorzystać, trzeba pamiętać o kilku ważnych szczegółach.

Jak zwrócić grę na PS4 lub PS5 w Sklepie PlayStation

W PlayStation Store aby zwrócić grę na PS4 i PS5 należy skontaktować się z Sony przez formularz kontaktowy, wybierając kategorię PS Store i zwrot pieniedzy. Do zwrotu środków na konto upoważnieni są wyłącznie ci gracze, którzy nie rozpoczęli jeszcze pobierania kupionej gry. Mamy złe wieści, jeśli zdążyłeś już zacząć pobierać produkt, który chciałeś zwrócić – w takim wypadku refund w sklepie Sony nie przysługuje. Dlatego rekomendujemy wyłączenie automatycznego pobierania danych w ustawieniach konsoli.

Zwrotom podlegają także dodatki do gier, rozszerzenia i przepustki sezonowe. Tak długo, jak nie włączyłeś gry, do której kupiłeś treść, możesz ją zwrócić wypełniając formularz kontaktowy.

Jak anulować preorder w PS Store

Jeśli zastanawiasz się jak anulować preorder w PS Store, cały proces wygląda tak samo, należy mieć tylko na uwadze kiedy dokonywaliśmy zakupu. W przypadku, w którym preorder gry kupiliśmy ponad 14 dni przed datą premiery, zwrot pieniędzy przysługuje w dowolnym momencie aż dnia pojawienia się produkcji na rynku.

Inaczej traktowani są gracze kupujący gry mniej niż 14 dni przez ich premierą, wtedy o zwrot środków można poprosić maksymalnie 14 dni po dacie zakupu. Cały czas trzeba mieć z tyłu głowy, że zainicjowanie pobierania głównego produktu automatycznie blokuje możliwość zwrotu pieniędzy.

Aby anulować preorder w PS Store należy skontaktować się z Sony poprzez specjalny formularz kontaktowy (opcja PS Store i zwrot pieniędzy).

Czy można otrzymać zwrot pieniędzy za PlayStation Plus?

Tak samo jak w przypadku zwykłych gier, możesz anulować subskrypcję PlayStation Plus i otrzymać zwrot środków korzystając z formularza kontaktowego. Na wysłanie prośby o zwrócenie pieniędzy masz czas jedynie przez 14 dni od daty zakupu. Dodatkowo Sony zastrzega sobie prawo do obniżenia zwracanej kwoty w zależności od korzystania z usługi.

Przykładowo, zakładając, że anulowałeś roczny abonament PS Plus dopiero 7 dni po dokonaniu zakupu i poprosiłeś o odzyskanie pieniędzy, Sony może oddać proporcjonalnie mniejszą kwotę. bliczoną na podstawie użycia usługi w trakcie wspomnianych 7 dni.

Po dokładne informacje na temat dokonywania zwrotów, odsyłamy do zasad anulowania zakupów w PlayStation Store.