Jak zwrócić grę na Steam?
Łowcy, prawdopodobnie każdy z nas spotkał się z sytuacją nieudanego zakupu. Jeśli transakcja miała miejsce bezpośrednio na platformie Valve, to w Waszej głowie pojawiło się zapewne pytanie, jak zwrócić grę na Steam? Nic prostszego! W poniższym poradniku pokażemy Wam jak krok po kroku odzyskać pieniądze za grę cyfrową.
Powodów, aby ubiegać się o zwrot gry na Steam, może być wiele. Od przypadkowego zakupu, poprzez techniczne problemy z grą, jak np. słaba optymalizacja, duża ilość błędów lub brak języka polskiego, bądź… szybkim znudzeniu daną produkcją kończąc. We wszystkich takich sytuacjach wystarczy kilka kliknięć i cała wydana kwota wróci na Wasze konto. Należy jednak pamiętać o dwóch podstawowych zasadach – o zwrot gry na Steam musicie ubiegać się w ciągu 14 dni od zakupu, a w tytuł, którego dotyczy zgłoszenie, nie możecie zagrać dłużej niż 2 godziny. Oczywiście istnieją wyjątki od tych warunków, a dobra argumentacja potrafi zdziałać cuda, nie polecamy jednak zwlekać z taką decyzją 🙂
W dalszej części wpisu znajdziecie szczegółową instrukcję, opisującą krok po kroku jak zwrócić grę na Steam!
Jak zwrócić grę zakupioną na Steam?
Krok 1. Odinstaluj wybrany tytuł ze swojego komputera (PPM na wybraną grę –> Zarządzaj –> Odinstaluj). Po zwróceniu gry na Steam opcja automatycznej dezinstalacji przestanie być dostępna, a wszystkie pliki trzeba będzie usuwać ręcznie.
Krok 2. Na pasku w górnej części klienta Steam kliknij opcję „Pomoc”, a następnie wybierz pozycję „Pomoc techniczna Steam”:
Krok 3. Gdy znajdziesz się na stronie pomocy technicznej Steam, przejdź do pierwszej dostępnej zakładki: „Gry, programy itp.”. W tym miejscu wpisz nazwę gry, która ma zostać zwrócona, po czym kliknij jej tytuł, który pojawi się w wynikach wyszukiwania:
Krok 4. Po przejściu na stronę dotyczącą wybranej produkcji możesz zobaczyć wszystkie związane z nią informacje (data zakupu, czas gry). Z listy dostępnych pozycji wybierz powód, który najbardziej pasuje do Twojego zwrotu gry na Steam. W tym poradniku pokażemy to na przykładzie opcji „Przypadkowy zakup”:
Krok 5. Na kolejnej podstronie musisz wybrać opcję „Chcę otrzymać zwrot pieniędzy”:
Krok 6. W tym miejscu pojawią się szczegółowe informację dotyczące zwrotu gry na Steam. Upewnij się, że zalogowałeś się na właściwe konto i wybrałeś odpowiednią produkcję. Następnie sprawdź, czy zaznaczyłeś właściwy powód swojej decyzji. W polu „Uwagi” możesz szczegółowo opisać, dlaczego chcesz zwrócić dany tytuł. Gdy wszystko będzie się zgadzać, kliknij przycisk „Wyślij zgłoszenie”:
Krok 7. Gotowe! Na ekranie wyświetli się komunikat potwierdzający wysłanie Twojej prośby o zwrot do pomocy technicznej Steam. W każdej chwili możesz anulować ten proces, klikając przycisk „Anuluj prośbę o zwrot”:
Pamiętaj! Twoje zgłoszenie powinno zostać sprawdzone w ciągu 24 godzin. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia sprawy pełna kwota zostanie zwrócona na Twoje konto do 14 dni w przypadku zewnętrznych metod płatności. Jeśli płaciłeś środkami z portfela Steam, czas ten jest krótszy i wynosi 7 dni roboczych.
Uwaga! Wszystkie środki zostaną zwrócone na odpowiednie konto, zależnie od sposobu zakupu gry. Jeśli podana metoda płatności nie obsługuje zwrotów, to całość trafi do Twojego portfela Steam.
Teraz wiecie już jak zwrócić grę na Steam. Możecie więc śmiało dokonywać nieprzemyślanych zakupów pod wpływem impulsu. Pamiętajcie tylko, aby w przypadku zgłoszenia, nie przekroczyć 14 dni od zakupu i nie grać w tytuł więcej niż 2 godziny! 😉