Strona 1 z 13

Skyrim - kącik moddera

: 29 lip 2014, o 22:23
autor: kokodzambo
Obrazek
KĄCIK MODDERA
Obrazek

Ostatnio było dość dużo promocji z grą Skyrim i moje posty na temat moddingu wzbudziły zainteresowanie, postanowiłem więc podzielić się garścią przydatnych narządzi oraz modów, które spowodowały, że gra wygląda jak prawdziwy next-gen.
Mody dobierałem tak, żeby załatać drażniące błędy, otrzymać maksymalną poprawę grafiki oraz jak największą immersję.

Obrazek


1. Najważniejsze linki

Spoiler:pokaż


Obrazek

2. Przygotowujemy odpowiednie oprogramowanie

Spoiler:pokaż
Obrazek

3. Podstawowe informacje bezpieczeństwa przy instalacji modów - WAŻNE
Spoiler:pokaż
Obrazek

4. Sedno sprawy - MODY! (mój subiektywny wybór najciekawszych na start)

- podstawowe patche
Spoiler:pokaż
- textury
Spoiler:pokaż
- efekty wizualne
Spoiler:pokaż
- detale dalekich obiektów (new)
Spoiler:pokaż
- poprawiona roślinność
Spoiler:pokaż
- efekty pogodowe
Spoiler:pokaż
- woda
Spoiler:pokaż
- zwierzęta
Spoiler:pokaż


- modele, oczy, włosy, tekstury postaci
Spoiler:pokaż
-HDT fizyka włosów, piersi, pośladków, itd.(new)
Spoiler:pokaż
- ubrania, zbroje, broń
Spoiler:pokaż

- UI
Spoiler:pokaż
- poprawki zachowania modeli
Spoiler:pokaż
- mody kompanów (new)
Spoiler:pokaż
- Immersja - czyli zwiększamy realizm i trudność gry
Spoiler:pokaż
- efekty dźwiękowe
Spoiler:pokaż
Obrazek

5. Konfiguracja SKSE z MO oraz lepsze zarządzanie pamięcią, poprawia stabilność gry
Spoiler:pokaż
Obrazek

6. Uniwersalne pliki konfiguracyjne (new)

Pliki konfiguracyjne wklejamy klikając ikonke puzzli w MO->ini editor

skyrim.ini
Spoiler:pokaż
skyrimprefs.ini
Spoiler:pokaż
Obrazek

7. Moja osobista lista modów wraz z ustawionymi priorytetami

199 modyfikacji, 22GB danych
Spoiler:pokaż


!UWAGA! TEMAT W BUDOWIE, OSTATNIA AKTUALIZACJA:26/08 - 11:17, KOLEJNA AKTUALIZACJA: brak planów

Nie zezwalam na kopiowanie i przenoszenia mojego tematu w części lub całości na inne fora i strony internetowe.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 29 lip 2014, o 22:59
autor: domingz605
Bawiłem się w modowanie Skyrima, ale jakoś to mi nie wychodziło i z ok. 50 modów graficznych itp. działało mi może z 20 :D Czytałem na wszelkich forach polskich i zagranicznych jak wszystko dodawać itp., ale nic nie pomogło i dalej nie wszystkie mody działały. Teraz może mi się uda :E Dzięki wielkie za ten poradnik i czekam na aktualizację :D

Re: Skyrim - kącik moddera

: 29 lip 2014, o 23:12
autor: kokodzambo
Jak będziesz korzystał z Mod Organizera i ustawisz mody w kolejności takiej jak na mojej osobistej liście to nie ma opcji żeby nie hulało. Sprawa się delikatnie komplikuje przy dodawaniu modeli i seksownych animacji NPC ale wszystko jest do przejścia i stosowna informacja pojawi się w aktualizacji.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 29 lip 2014, o 23:14
autor: TruePirate
Myślałem nad polepszeniem trochę jakości tekstur dzięki modom, ale takie pytanie mam, bardzo spadną fps'y przez to, że wgram kilka/kilkanaście modów na poprawienie grafiki, czy może jednak są na tyle zoptymalizowane, że powinno być ok przy takiej ilości?

Re: Skyrim - kącik moddera

: 29 lip 2014, o 23:25
autor: kokodzambo
Zależy jaką masz grafikę, same tekstury i poprawienie efektów FX nie powinny znacząco wpłynąć na spadek FPS, w niektórych przypadkach nawet generują wzrost płynności. Największy spadek FPS generuje ENB.

Dla przykładu (zainstalowane wszystkie mody):
- z włączonym ENB - otwarty świat 34-50 FPS, pomieszczenia 50-60 FPS
- bez ENB - stałe 60 FPS

Moja specyfikacja:
i5 3,2Ghz
GTX 770 2GB
8GB Ram

Jeżeli chcesz bawić się w ENB to bez GTX 660 raczej nie startuj.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 02:32
autor: Jerry
To jeśli mogę zrobić małą reklamę: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/41693/?

Companion mod, który jest w pełni spolszczony. Za dubbing odpowiada moja grupa dubbingowa, dlatego zachęcam do przetestowania i podzielenia się wrażeniami. Jest też demonstracja na youtube.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 08:24
autor: kokodzambo
@Jerry
Świetna robota! Na pewno przetestuje moda, dubbing to rzadka sprawa, tym bardziej sprawdzę.
Twoja grupa ma w planach tłumaczenie Sofia - The Funny Fully Voiced Follower?

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 08:52
autor: keiran
Super temat. Dałbym łapkę, ale niestety w tym dziale się nie da.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 09:51
autor: boskiapollo
Super robota, pamiętam ile się namęczyłem nad modami do Fallouta 3 a tu wszystko elegancko w jednym miejscu. Mam jeszcze tylko pytanie odnośnie modów. Jeśli podajesz ich kilka, na przykład na roślinność albo efekty pogodowe, to mam je wgrywać wszystkie, czy są one wymienne?

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 10:54
autor: kokodzambo
Temat został zaktualizowany, dodałem kilka modów w dziale immersja, efekty wizualne i zwierzęta. Wątek będzie aktualizowany w miarę możliwości raz dziennie ze wględu na ogrom pracy potrzebny do zebrania tego w kupę.

@boskiapollo
Możesz wgrać wszystkie lub część (ja osobiście mam aktywne wszystkie mody, patrz punkt 7. Moja osobista lista modów wraz z ustawionymi priorytetami).
Podstawa to Climates Of Tamriel, pamiętaj, żeby dokładnie przeczytać instrukcję na Nexusie i ustawić odpowiednio priorytety w przypadku doinstalowania kolejnych modów od pogody.
Dodatkowo Climates Of Tamriel polecam przelecieć TESV Translator ponieważ podmienia niektóre nazwy na angielskie.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 15:32
autor: malpka
Nie rozumiem dlaczego nie polecasz NMM. Bez niego instalacja SMIM czy np. Expanded Towns and Cities to katorga. Do tego BOSS czyli program który sam układa mody w odpowiedniej kolejności i mamy podstawowy zestaw do wgrywania modów.
Z kolei jeśli ktoś nie obeznany z tematem wgra mody z twojej listy to ma murowany Infinite Loading Screen i CTD co 5 minut. Dlatego należy wspomnieć przynajmniej o CTD and Memory patch ENBoost. Ale to na pewno dodasz później.
Ogólnie temat zapowiada się ciekawie szczególnie że nie wiedziałem o modzie dodającym wiatr i bujające drzewa.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 15:53
autor: kokodzambo
@malpka
Nie rozumiem jaka katorga jest z instalacją SMIM? Możesz rozwinąć temat? Expanded Towns and Cities nie testowałem bo czytałem, że sprawiają ogromne problemy, a zależy mi na innych modach.

Katorgę to ja przeżyłem z NMM o to powody mojej przesiadki na Mod Organizera:
- NMM nadpisuje pliki gry i innych modów co przy deinstalacji potrafi całkowicie popsuć grę
- NMM nie posiada wspaniałej opcji sortowania kolejności modów (w NMM w jakiej kolejności zainstalujesz tak się mody nadpiszą, nie mówię tu o pluginach)
- Mod Organizer ma wbudowanego LOOT co jest zamiennikiem BOSSa, którego NMM nie posiada i trzeba oddzielnie instalować. MO ma to w standardzie do tego sam wykrywa konflikty i o tym informuje użytkownika
- Mod Organizer jednym kliknięciem dezaktywuje moda, nie trzeba nic odinstalowywać, robi swoisty sandbox katalogu data, pliki gry są nienaruszone
- MO pokazuje dokładnie jakie są konflikty i które mody jakie pliki nadpisują, ze świecą szukać takiej opcji
Gorąco polecam zapoznanie się ze stroną MO na Nexusie, a zdasz sobie sprawę, że NMM to crap.

Realvision ENB posiada ENBoost, zawarłem w poście taką informację.

Nowy SKSE ma wbudowany menager pamięci który niweluje CTD po dodaniu ini, oczywiście jeżeli ktoś źle zainstaluje coś to będą CTD dlatego powtarzam jak mantrę, że należy czytać opisy na Nexusie.

W punkcie 7 specjalnie wkleiłem zrzut ekranu z MO żeby każdy mógł sobie poprawnie wszystko posortować aby uniknąć CTD!

Oczywiście temat będzie aktualizowany ale wymaga to sporo czasu.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 17:19
autor: malpka
Ja akurat z NMM nie miałem takich problemów. Nie używam Realvision dlatego ENBoost używam w "stanie surowym".
Tak czy inaczej będę często wpadał. Powodzenia.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 18:06
autor: Jerry
@kokodzambo, wybacz, że tak długo zajęło mi napisanie odpowiedzi, ale musiałem wypytać osobę, która w grupie się tym zajmuje. Tak więc: kolejne tłumaczenia są w planach, ale na razie tylko w takim stanie pozostaną, bo główny reżyser nie jest w stanie tego prowadzić na obecnym komputerze. Ten mod, który dałeś ma pełny voice acting, więc jest bardzo prawdopodobne, że się za niego zabierze, gdy już będzie miał możliwości.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 19:16
autor: kokodzambo
@Jerry
Rewelacyjne wieści! Informuj mnie jak ruszycie z robotą. :)

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 21:04
autor: Anomander Rake
mam pytanie odnośnie Mod Organizera, czy jeśli zainstaluję przez niego mody to żeby były one w grze to muszę ją włączyć także poprzez ten program? I czy wcześniejsze mody instalowane ręcznie będą działać jeśli włączę grę poprzez Mod Organizera?

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 21:18
autor: kokodzambo
@ Anomander Rake

Tak, musisz uruchomić grę przez MO. Jeżeli korzystasz z SKSE to musisz w MO kliknąć dwa trybiki i dodać plik skse_loader.exe
Spoiler:pokaż
Poprzednie mody będą działać ale mogą pojawić się nieprzewidywalne błędy i konflikty.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 21:38
autor: Anomander Rake
kokodzambo pisze: @ Anomander Rake

Tak, musisz uruchomić grę przez MO. Jeżeli korzystasz z SKSE to musisz w MO kliknąć dwa trybiki i dodać plik skse_loader.exe
Spoiler:pokaż
Poprzednie mody będą działać ale mogą pojawić się nieprzewidywalne błędy i konflikty.
SKSE u mnie od razu się pojawił w opcjach uruchamiania obok Skyrim i Skyrim Loader więc chyba nie muszę go dodawać?

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 21:38
autor: pelikulas
Mi np to SkyUI nie przypadło do gustu - całą gre przechodziłem z klasycznym ekwipunkiem... nie moge sie przyzwyczaić do tego Sky. Szkoda że jest on wymagany w przypadku dużo modów, bo przez to mi mody nie działają, bo nie mam SkyUI... ;/

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 lip 2014, o 21:53
autor: mightydong
Mody wymagają SKSE przecież, co wymaga też SkyUI.