Strona 4 z 13

Re: Skyrim - kącik moddera

: 23 sie 2014, o 09:40
autor: malpka
kokodzambo pisze: @Voltrex
Zmiana tekstur będzie miała wpływ na wydajność, a nie na stabilność. Skoro masz stałe 60fps to problem nie tkwi w teksturach tylko w modach, które zmieniają gameplay.
Tu akurat jesteś w błędzie. Skyrim obsługuje tylko 4gb ram z czego połowa na grafikę. Jeśli dopakujesz ją modami z teksturami hi-res, dodatkowymi obiektami czy większą ilością NPC CTD masz jak w banku. Na szczęście lekarstwem na to jest CTD and Memory patch ENBoost.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 25 sie 2014, o 10:14
autor: kokodzambo
@malpka

Możesz wyjaśnić co to za program, który się nazywa CTD i jest lekarstwem na CTD (crash to desktop)? Czy chodzi Ci o SSME?
Myślałem, że już wcześniej sobie wyjaśniliśmy sprawę crashów. W wątku jest dokładny opis jak rozszerzyć obsługę pamięci, a realvision ENB zawiera w sobie ENB Boost.
Instalacja modów z mojego tematu nie powoduje żadnych crashy (czytając oczywiście instrukcje), problemy mogą zacząć się przy nieumiejętnym doładowaniu dodatkowych modów.
Z doświadczenia wiem, że przeładowanie tekstur prędzej spowoduje przepakowanie ramu na grafice i przycinanie/znikanie/artefakty tekstur niż CTD.

CTD najczęściej powodują nieumiejetne instalacje modów, mało wydajny sprzęt, dodatkowe obiekty/NPC, których gra nie jest w stanie obsłużyć w jednym momencie bez memory patcha.

Nie strasz użytkowników CTD tylko staraj się pomóc jak jest problem. Palcem machać, a nic nie dawać od siebie to każdy potrafi. Nie jestem w stanie dać supportu dla wszystkich modów, które są w internecie bo to nie możliwe. Wątek jest po to żeby nakierować ludzi na odpowiedni tor i pomóc w stawianiu pierwszych kroków do świata moddingu z wykorzystaniem mojej subiektywnej listy.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 25 sie 2014, o 10:38
autor: malpka
Skyrim działa na silniku Obliviona który z kolei jest podrasowanym silnikiem Morrowinda. Innymi słowy to stary silnik 32 bitowy. Pierwotnie obsługiwał tylko 2 gb ram. Jakiś czas po premierze Bethesda wydała patch dzięki któremu program wykorzystuje 4 gb. Można mieć kompa z 12gb ram ale Skyrim obsłuży tylko 4. Z czego 3.1 gb na grafikę.
Jeśli na gołym Skyrim ktoś będzie się bawił uGrids lub wgra duże mody np. Expanded Towns and Cities, Immersive Armors, Immersive Weapons, OBIS, mody zwiększające ilość NPC w miastach i na drogach, Sounds of Skyrim, Static Mesh Improvement Mod, The Beauty of Skyrim, Ruins Clutter Improved to w efekcie zapcha sobie RAM i CTD lub ILS murowane. Stąd pierwszy pojawił się Safety Load który wyeliminował problem ILS. A CTD and Memory patch ENBoost zlikwidował CTD.
Ciągle powołujesz się na realvision ENB który zawiera w sobie CTD and Memory patch ENBoost. Owszem, dla początkujących to dobry wybór. Wszystko w jednej paczce i nie trzeba nic dodatkowego ściągać i konfigurować. Ale co z tymi którzy z różnych powodów nie chcą używać realvision ENB?

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/38649/?

Re: Skyrim - kącik moddera

: 25 sie 2014, o 12:59
autor: kokodzambo
@malpka

Jak już tak rozmawiamy o silnikach to Skyrim jest napisany od nowa, to że w opcjach masz podobny wybór pluginów nie znaczy, że to ten sam engine.
Morrowind, Oblivion, Fallouty były na tym samym silniku - Gamebryo. Skyrim jest na Creation Engine.

Co do likwidacji CTD powołujesz się tylko na ENB bost, który jest tylko dodatkiem do ENB.
W takim razie co z ludźmi, którzy nie korzystają ENB? Warto nadmienić fakt, że istnieje patch, który rozszerza i dodaje dodatkowe bloki startowe pamięci niezależnie od ENB.

Celowo Expanded Towns and Cities nie jest wymieniony na mojej liście ze względu na problemy z kompatybilnością.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 25 sie 2014, o 18:50
autor: malpka
kokodzambo pisze: @malpka
W takim razie co z ludźmi, którzy nie korzystają ENB?
Link powyżej?

Przy zainstalowanych ok 140 modach nie stwierdziłem żadnych kłopotów z kompatybilnością Expanded Towns and Cities. Mod za to poważnie wpływa na stabilność gry. Bez ENB boost CTD występował co chwila. Z zainstalowanym nie ma problemu.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 25 sie 2014, o 20:14
autor: kokodzambo
W końcu znalazłem chwilę, żeby przysiąść i uzupełniłem wątek o brakujące działy. Zapraszam do komentowania :)

Re: Skyrim - kącik moddera

: 7 wrz 2014, o 00:05
autor: Leigam
Szukam moda... prawdopodobnie takiego nie ma, bo zrobiłem krótki rekonesans. Chciałbym mieć dwa języki napisów w grze, takie małe growe marzenie. Albo po prostu dwie równoległe linie tekstu, albo możliwość przełączenia się pomiędzy językami w dowolnym momencie (byleby nie działał od następnej linijki tekstu tylko od aktualnie wyświetlanej). Dla osób takich jak ja które boją się czasem ustawiać język ang. żeby w pewnym momencie nie okazał się za trudny, a ślęczenie z nosem w słowniku nużące byłaby to rewelacja. Jest coś takiego do skyrima? A może do jakiejś innej gry taki mod kiedyś powstał?

Re: Skyrim - kącik moddera

: 8 wrz 2014, o 17:20
autor: kokodzambo
@Leigam

Nigdy nie spotkałem się z takim modem do żadnej gry ale sama koncepcja bardzo ciekawa jeżeli ktoś się uczy języka.
Wydaje mi się, że do Skyrima najprostszą metodą by było dodanie do polskiej lokalizacji równocześnie angielskich napisów (lub na odwrót) w dodatkowych nawiasach.
TESV Translatorem można by było coś takiego zrobić ale nie chce nawet myśleć ile to pracy by kosztowało, chyba, że ktoś mądry trzaśnie skrypt.

Dynamiczna zmiana napisów w Skyrimie wg mnie jest niewykonalna bez ponownego przeładowania plików gry czyli typowego "Loading..." ale oczywiście mogę się mylić.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 8 wrz 2014, o 18:07
autor: AugPL
Ja mam taki problem ,iż po wgraniu wszystkich modów ,gra nie wczytuje (albo i wczytuje) SKSE ,lecz SkyUI dziwnie laguje i ma wiele błędów :/ Znasz może podobny problem ?

Re: Skyrim - kącik moddera

: 8 wrz 2014, o 19:30
autor: kokodzambo
@AugPL

Napisz coś więcej, jakie mody zainstalowałeś, jak odpalasz grę itd.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 8 wrz 2014, o 20:13
autor: Leigam
kokodzambo pisze: Dynamiczna zmiana napisów w Skyrimie wg mnie jest niewykonalna bez ponownego przeładowania plików gry czyli typowego "Loading..." ale oczywiście mogę się mylić.
Napisy mogły my się ładować z obu wersji, tylko jedna byłaby ukryta na przykład

kokodzambo pisze: Wydaje mi się, że do Skyrima najprostszą metodą by było dodanie do polskiej lokalizacji równocześnie angielskich napisów (lub na odwrót) w dodatkowych nawiasach.
TESV Translatorem można by było coś takiego zrobić ale nie chce nawet myśleć ile to pracy by kosztowało, chyba, że ktoś mądry trzaśnie skrypt.
Najprostsza i w sumie wystarczająca, a jak by były różnymi kolorami to już by było cudo :) Tylko znaleźć mądrego do skryptu bo bawienie się z każdą linijką tekstu...

Tak na marginesie to dziwie się że nikt z twórców o takim czymś nie pomyślał nigdy w żadnej grze, dla nich to nie wysiłek a mogli by przekonać do gier dużą rzesze nowych ludzi. Trzeba zrobić jakąś kampanie :)

Re: Skyrim - kącik moddera

: 20 paź 2014, o 16:27
autor: Łoś
Wracam do Skyrima po bardzo długiej odstawce. Chciałbym modami ożywić świat, podrasować roślinności, polepszyć modele i tekstury.
Powinienem skorzystać z modów na pierwszej stronie tego tematu, czy od tego czasu wyszło już coś nowego, lepszego, na co warto zwrócić uwagę?

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 paź 2014, o 21:42
autor: Lord_Venom
Kiedy kolejna aktualizacja tematu?

Re: Skyrim - kącik moddera

: 30 paź 2014, o 23:37
autor: GThoro
malpka pisze: Tu akurat jesteś w błędzie. Skyrim obsługuje tylko 4gb ram z czego połowa na grafikę.
malpka pisze: Skyrim obsłuży tylko 4. Z czego 3.1 gb na grafikę.
Kurde stary, zmień dilera :lol: Albo zdecyduj się, bo zaraz będzie, że Skyrim ma 256MB na wszystko, a 3,75GB zajmują tekstury :gwizdany:

No bullshit jakich mało. Tekstury i meshe siedzą w VRAMie, po to on jest, i nie ważne czy masz tekstury jak z vanilla Minecrafta czy full HD - ilość pamięci RAM zajętej przez Skyrim się nie zmieni, obciążona zostanie pamięć karty graficznej. Jeżeli karta temu nie podoła to spadnie wydajność (bo będzie trzeba doczytywać tekstury), ale nie stabilność. Po to jest VRAM, żeby to tam siedziało, żeby GPU mógł mielić piksele niezależnie od tego co robi CPU. Tworząc teksturę w DirectX/OpenGL można ustawić to tak, aby siedziała w pamięci RAM, wiesz jaka jest wtedy wydajność rysowania? Kilkadziesiąt razy mniejsza w najlepszym przypadku. Tak więc meritum jest takie, że:
kokodzambo pisze: Zmiana tekstur będzie miała wpływ na wydajność, a nie na stabilność.
:dziadek:

Co do samego tematu to podziwiam zaparcie, ja bawiłem się w modowanie Fallouta 3 i doprowadzało mnie to do szału, a efekty nie były tak powalające jak widywałem na YouTube :U

Re: Skyrim - kącik moddera

: 31 paź 2014, o 11:54
autor: kokodzambo
Już myślałem, że temat przepadł w czeluściach forum, a tu jednak jest jakieś zainteresowanie ;)

@Łoś
Możesz śmiało skorzystać z tematu są to linki do oficjalnych modów, także są na pewno aktualne, a nic rewolucyjnego ostatnio się nie pojawiło.

@Lord_Venom
Możliwe, że w przyszły weekend zrobię aktualizację.

@GThoro
Fajnie, że mnie ktoś wsparł ;). Mam w planach ostre modowanie Fallouta NV także nie wykluczam, że skrobnę jakiś poradnik jeżeli ktoś będzie chętny.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 31 paź 2014, o 12:07
autor: GThoro
kokodzambo pisze: Mam w planach ostre modowanie Fallouta NV także nie wykluczam, że skrobnę jakiś poradnik jeżeli ktoś będzie chętny.
W takim razie czekam :) wczoraj akurat próbowałem coś w tej kwestii robić, ale gra mi się wywalała po kilku minutach nawet z samymi teksturami HD :U (a ładowałem ten fix 4GB). Naszła mnie ochota na ponowne pogranie w FNV więc z chęcią bym trochę modów dorzucił, ale głównie graficznych ulepszaczy, a nie zmian w gameplay'u. Chcę też przy okazji wbić trzy brakujące mi osiągnięcia (zrobiłem już postać z 8 szczęścia :D).

Re: Skyrim - kącik moddera

: 31 paź 2014, o 12:24
autor: kokodzambo
A ja mam do przejścia dodatki :). Kiedyś na szybko modowałem i nie ukrywam, że NV jest zdecydowanie bardziej uparty niż Skyrim. Modyfikacje, którymi jestem zainteresowany to coś podobnego jak w Skyrim: grafika i zwiększenie immersji.
Może uda mi się już w ten weekend coś wykonać.

Re: Skyrim - kącik moddera

: 31 paź 2014, o 13:51
autor: Lord_Venom
To czekam z niecierpliwością :)
Kawał dobrej roboty wykonałeś z tym tematem:)

Re: Skyrim - kącik moddera

: 3 lis 2014, o 09:49
autor: ixi24
Też czekam, niedługo skłądam kompa i będzie modować skyrima :D

Re: Skyrim - kącik moddera

: 4 gru 2014, o 17:30
autor: ixi24
Można te wszystkie mody, no prawie wszystkie już bez tych najbardziej ingerujących w rozgrywkę instalować po kolei jak podałeś punktami? Zaczynając od podstawowych patchów i tak lecieć po kolei? A do tego w którym momencie zainstalować T3nd0S Skyrim Redone i czy nie gryzie się on z którymiś modami? Byłbym wdzięczny za pomoc, bo niedługo zawita u mnie nowy komp i czas na Skyrim Legendary z wszystkimi najlepszymi modami graficznymi czy polepszającymi rozgrywkę ;)