Strona 4 z 5
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 26 maja 2015, o 20:19
autor: tiger_kj
Przy jakiej rozdzielczości?
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 26 maja 2015, o 20:26
autor: mikrawiec
dzeus pisze: optymalizacja calkiem ok, jednak rockstarowi udalo sie lepiej
Biorąc pod uwagę że GTA 5 zostało wydane na konsole prawie dwa lata temu (17 września 2013 - X360), a później robili z tego port na PC, to nie ma co się dziwić. Najpierw kilka lat na stworzenie gry, a później dwa lata na jej optymalizację.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 26 maja 2015, o 20:32
autor: MSKOTOR
Przecież oni jej nie optymalizowali przez 2 lata. Zrobili port zaraz po wydaniu wersji konsolowych i trzymali w szafie.
Po wydaniu GTA V od razu zajęli się kolejną częścią lub innym projektem, nikt by 2 lata gry nie optymalizował

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 26 maja 2015, o 21:01
autor: Awiaton
tiger_kj pisze: U mnie, na MSI GE60 2OE, czyli i7-4700MQ i GTX765m oraz 8GB RAMu gra chodzi w 1920x1080, wszystko na niskich oprócz tekstur, FPS między 17 a 25 klatek, w zależności od miejsca. Najczęściej jest w granicach 20. Lekkie OC daje jakieś 1-2 klatki więcej.
Gdy zjechałem z rozdziałką było oczywiście nieco lepiej, ale za to pomimo ustawień średnich gra wygląda wtedy gorzej. Zresztą zawsze wolałem wyższą rozdzielczość kosztem niższych detali.
Cóż sam mam Lenovo y580 z i7, 6gb ramu i gtx 660m i również lecę ostatnio na nisko-średnich (zmieniłem gdy dotarłem do miasta) mając 15-23 klatki a gram na 1366x768. Pozostaje mieć nadzieję na nowe sterowniki od nVidii które mam nadzieję poprawią wydajność na keplerach
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/nv ... _dziki_gon (dodam tylko że GTA V śmigało mi na spokojnie na wysokich przy min 30 fpsach)
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 26 maja 2015, o 21:31
autor: tiger_kj
Fajnie, dobra informacja, ale w sumie jaki może być skok tych FPSów po aktualizacji sterowników? Niestety, pozostaje i tak się cieszyć że na 2-3 letnim laptopie gra jako tako chodzi.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 26 maja 2015, o 21:38
autor: Rabit
r7 260X + x4 740 1080p Preset High z wyłączoną połową post procesów i NV hairs średnio 35-40Fps W Novigrad duże spadki wiec roślinność i ilość ludzi na low i śmiga

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 27 maja 2015, o 13:52
autor: WilL
Ok, to teraz ja i moja przestarzała konfiguracja.
AMD Phenom x4 965
Goodram 6gb 1333 Mhz
Gigabyte Radeon 7790 1gb
Rozdzielczość 1366x768
Gra chodzi na ustawieniach medium/high + tekstury uber. Jedyne co mam ustawione na średnie to: zasięg rysowania obiektów, trawy oraz ludzi. W postprocesach wyostrzanie na średnie i SSAO. W trasie mam 50-60 fps, w największym mieście spada do 30 fps więc gram z blokadą klatek. Dorzuciłem sobie do tego sweetFX i jestem w pełni zadowolony. Dla zainteresowanych dodam, że na Uber gra działa płynnie w terenie, średniej wielości miasto sprawiało, że liczba klatek spadała do 0-18 fps

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 27 maja 2015, o 17:16
autor: pesfunplay
AMD a8 5600k 3.6x4 OC 4GHz
corsair xms3 2x4GB 1667
Gigabyte gtx 970 g1
Full HD
Crucial mx100 128 GB na którym zainstalowany jest wiesiek
Winieta i abberacja wyłączone, wyostrzenie niskie, jeszcze Hairworks wyłączony, i cienie zjechane na wysokie, poza tym wszystko na uber i śmiga w terenie przeważnie 55-60 klatek, w miastach 45, bardzo rzadko spadki poniżej.
Dopiero e3fx powoduje spadek do okolic 40-50 w terenie i 30-40 w mieście. Ale poza tym gra chodzi bardzo płynnie, żadnych zacinek, swoje zapewne daje ssd.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 28 maja 2015, o 18:34
autor: Zer0
Pewien mój znajomy ma takiego kompa:
Gigabyte GTX 650ti (1920x1080)
4GB RAM Kingston 1600 mhz
AMD athlon II x4 620 2,60GHz (boost 3,1GHz)
Na ustawieniach nisko/średnich (wyłączony AA, upiększacze, bajer od włosów, cienie na średnich, tekstury również) 25~43 fps:
- przerywniki 35~40fps
- otwarte tereny stałe 30 albo powyżej do 40
- w mieście (Novigrad) do 30 fps (spadki do 10fps przy wejściu do gry)
Osobiście jestem zdziwiony(pozytywnie), że w miarę komfortowo dało się grać w W3 (wersja steam) na jego sprzęcie.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 28 maja 2015, o 23:06
autor: arathak
Sam mam gtx 650ti i spadki fps są dość zauważalne. Widać, że karta nie wyrabia na 1 gb ramu.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 28 maja 2015, o 23:40
autor: Christoph
Ciekawy artykuł odnośnie sprzętu potrzebnego do odpalenia Wiedźmina 3 w odpowiednio wysokich detalach:
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... -witcher-3
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 29 maja 2015, o 09:42
autor: Kraczykruk
Użytkownicy radeonów są już nowe sterowniki! podobno zwiększają wydajność kart w Wiedźminie o 10%
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 29 maja 2015, o 10:02
autor: kamil_999666
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 2 cze 2015, o 15:10
autor: tiger_kj
Gra ktoś na karcie na Keplerze? Wczoraj wyszły nowe sterowniki od Nvidii i w sumie na mojej 765m jakiejś dużej różnicy nie zauważyłem. W 1366x768 gram na niskich detalach z wysokimi teksturami i częścią postprocesów. Klatki od 23 do ponad 40, w zależności od miejsca i ustawienia kamery.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 7 cze 2015, o 14:50
autor: mw609
Dziś pożyczyłem grę do przetestowania na moim laptopie:
I5-3210M
gtx660m
Ustawienia:
Wszystko oprócz tej opcji z trawą na średnie (trawa niskie)
Rozdzielczość 1600:900
W postprocesach włączony tylko antyaliasing
W tym pierwszym pomieszczeniu, i na balkonie fpsy wahały się od 22 do 26.
Po zmianie na niskie wahało się od 24 do 31. W pomieszczeniu było mniej fpsów niż na balkonie podczas oglądania przełęczy
Grać by pewnie szło na średnich, do momentu walk, czy też wejścia do miasta.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 7 cze 2015, o 18:05
autor: tgolan
i7-4500u
radeon 8850m
rozdzielczość 1366x768
Z najnowszymi sterownikami i wszystkim na minimum ~~25-30 fpsów
w Novigradzie odczuwalnie niższe i ogólnie zdarzają się spadki.
Nie jest idealnie komfortowo, ale i tak jestem zadowolony że spokojnie można grać.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 9 lip 2015, o 14:03
autor: MSKOTOR
http://www.purepc.pl/rozrywka/wiedzmin_ ... _slabym_pc
Temat trochę umarł, ale jak ktoś chce mieć grafikę a'la ubogi Gothic i więcej FPS, to może sobie to zainstalować

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 9 lip 2015, o 14:21
autor: serafek5
Niedługo kupuję (wreszcie!) nowego lapka, który zastąpi mi mojego stacjonarnego. Po 8 latach używania komputera z 2 GB RAM, Intel Core 2 Duo E4500 2.2 GHZ i GeForcem 9600 GT 512 mb czas na niskobudżetowego lapka z 8 GB RAM, Intel Core i5 5200U 2,2 - 2,7 GHZ i GeForcem 820M 2 GB. Ciekawe czy będę musiał używać tego moda czy raczej na niskich będzie te 30 fps

. Grał ktoś na podobnej konfiguracji?
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 9 lip 2015, o 14:27
autor: Jerry
Płakałbym gdybym grał w W3 na takim lapku.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 9 lip 2015, o 14:29
autor: petras_36
Wygląda jak Outcast z 1999 roku.
