Strona 2 z 5

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 20 maja 2015, o 20:44
autor: smugglersun
GTX 960 4gb ramu
i5 4460
8gb ram 1600 cl9

Najnowsze stery od nvidii


Ustawienia High + tekstury na Uber, procesing wszystko ON oprócz AA i hairworks, Ambient Occlusion na SSAO.
Początkowe lokacje to 45-60 klatek (45 klatek w mieście i w lesie jak i w kryptach, 60 klatek na polach. Zjazd z rozdziałką o jedną w dół daje u mnie spory boost bo mam 55-60 fps. Jeśli zostanę na FHD i obniżę cienie na średnie to mam 56-60 fps.

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 20 maja 2015, o 21:36
autor: Martinus
PS4
Nie wiem jakie ma bebechy :P
Gra działa gorzej niż Dragons Age Inkwizycja :/
Jestem zniesmaczony spadkami płynności gry oraz artefaktami, które miałem okazje zobaczyć 2-3 razy :/

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 20 maja 2015, o 21:43
autor: kamil_999666
Martinus pisze: PS4
Nie wiem jakie ma bebechy :P
Gra działa gorzej niż Dragons Age Inkwizycja :/
Jestem zniesmaczony spadkami płynności gry oraz artefaktami, które miałem okazje zobaczyć 2-3 razy :/
Zejdź z rozdzielczości albo cieni, powinno poprawić wydajność :)

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 21 maja 2015, o 00:31
autor: smugglersun
Próbowałem powgrywać te SFX, ale gogowa wersja coś nie chce się odpalic, a szkoda bo świetnie to wygląda, znacznie lepiej niż oryginalna kolorystyka.

Potestowałem teraz sporo opcji i w zasadzie tekstury, detale można ustawić na ultra bo podwyższenie z high w ogóle nie spowalniało mi gry. Ilość trawy też można na ultra, ale odległość jej wyświetlania już na medium-high. Będziemy mieć bliższe widoki o wiele ładniejsze, dalszymi to się nie martwić. Cienie można spokojnie dać na wysokie, nie ma ogromnej różnicy w tym aspekcie, a w niektórych przypadkach nawet średnia jakość bardziej mi się podobała.

Największy boost w standardowym konfigu daje właśnie zejście z jakością cieni i rozdzielczością. Między SSAO, a HBAO+ też sporo osób nie zauważy różnicy podczas dynamicznej rozgrywki (jednak między SSAO a OFF widać różnicę). Winietowanie też fajnie wygląda.

Polecam w pliku .ini włączyć 60fps dla cutscenek (tylko przy ubersamplingu tychże trzeba wpisać "false".

Nie tylko max detale sprawią, że gra będzie wyglądać dobrze ;)


Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 21 maja 2015, o 00:49
autor: Menor
Amd athlon II x4 651 3.0GHZ
Nvidia Geforce 550ti
1920x1080- na minimalnych 30 fps, w czasie walki spada do 20, myśle ze to dobry wynik patrząc na mój sprzęt :D

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 21 maja 2015, o 09:42
autor: GThoro
smugglersun pisze: Próbowałem powgrywać te SFX, ale gogowa wersja coś nie chce się odpalic, a szkoda bo świetnie to wygląda, znacznie lepiej niż oryginalna kolorystyka.
U mnie odpala bez problemu, a przy starcie w lewym górnym rogu pojawia się tekst informujący o tym, że SweetFX działa. Powyłączałeś wszelkie overlay'e? SweetFX ma problem z działaniem wtedy jeżeli coś innego się na ekran pcha, a z tego co widać na nagraniu masz licznik FRAPSowy włączony.

Polecam nagrywać ShadowPlay'em, nie FRAPSem - mniej rżnie po dysku, mniej wpływa na spadek fpsów, mniejsze pliki robi i lepszej jakości.

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 21 maja 2015, o 09:45
autor: smugglersun
Shadowplayem nagrywałem, ale włączyłem licznk frapsa. Wcześniej bez wszelkich innych programów próbowałem odpalić, ale coś nie zatrybiło. Którego SFX wgrywałeś?

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 21 maja 2015, o 09:54
autor: Angrenbor
Czy w grze przez cały czas ten wiatr tak napierdziela we wszystkie drzewa? Co jakiś gameplay widzę, to flora ugina się jak podczas huraganu. Wygląda to idiotycznie.

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 21 maja 2015, o 10:04
autor: GThoro
smugglersun pisze: Którego SFX wgrywałeś?
Tego http://www.mediafire.com/download/gtci7 ... weetFX.rar

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 21 maja 2015, o 10:06
autor: Meteo0
Angrenbor pisze: Czy w grze przez cały czas ten wiatr tak napierdziela we wszystkie drzewa? Co jakiś gameplay widzę, to flora ugina się jak podczas huraganu. Wygląda to idiotycznie.
Zastanawiam się czy da się to wyłączyć gdzieś w configu czy raczej nie ma takiej możliwości.

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 21 maja 2015, o 10:12
autor: smugglersun
GThoro pisze:
smugglersun pisze: Którego SFX wgrywałeś?
Tego http://www.mediafire.com/download/gtci7 ... weetFX.rar
Gra nie włącza się nawet. Wrzuć screena z folderu, gdzie wrzuciłeś te pliki

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 21 maja 2015, o 12:56
autor: GThoro
smugglersun pisze: Gra nie włącza się nawet. Wrzuć screena z folderu, gdzie wrzuciłeś te pliki
http://imgur.com/Vhbq4gA

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 21 maja 2015, o 13:01
autor: smugglersun
Ok, zadziałało. Wcześniej miałem plik "dxgi" zapisany w notatniku i te ze SFX kopiowało, ale nie zamieniało z poprzednim. Ogromnej różnicy nie widzę akurat po tej wersji, za to spadek fps jest zauważalny.

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 22 maja 2015, o 07:17
autor: Thegrzyb
Ja korzystam z tego https://sfx.thelazy.net/games/preset/3712/ i jestem zadowolony :D

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 22 maja 2015, o 08:46
autor: Kraczykruk
Czy to tylko siła sugestii czy zwiększenie możliwości filtru wyostrzającego w najnowszym patchu wyraźnie pomogło?

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 25 maja 2015, o 16:06
autor: kenguh
i5
16gb ramu
gtx 960 4gb
chodzi super pieknie, ale to raczej nikogo nie powinno dziwic :)

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 25 maja 2015, o 17:02
autor: Owen
Phenom 965 Black Edition 3.4GHz
6 gb ram ddr3

Ustawienia Low 1920 × 1080

HD 6770:

Droga: 18-20 fps
Wieś - 15 fps

Miałem drugą kartę w zapasie HD 6870, więc zamieniłem:

Droga: 35-40 fps
Wieś: 27 fps

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 25 maja 2015, o 17:10
autor: Northulus
Heloł Miszcze,
jak sądzicie, na jakich detalach będę mógł pograć na tym:
i5-3210M
7730M 2GB
8 GB DDR3
SSD
?

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 25 maja 2015, o 17:27
autor: Tristan
Northulus pisze: Heloł Miszcze,
jak sądzicie, na jakich detalach będę mógł pograć na tym:
i5-3210M
7730M 2GB
8 GB DDR3
SSD
?
Przy dobrym wietrze na minimalnych.

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji

: 25 maja 2015, o 17:30
autor: petras_36
Sam tego nie sprawdzałem, ale może da się zrobić ultra low: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=91991 :E