Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 20 maja 2015, o 20:44
autor: smugglersun
GTX 960 4gb ramu
i5 4460
8gb ram 1600 cl9
Najnowsze stery od nvidii
Ustawienia High + tekstury na Uber, procesing wszystko ON oprócz AA i hairworks, Ambient Occlusion na SSAO.
Początkowe lokacje to 45-60 klatek (45 klatek w mieście i w lesie jak i w kryptach, 60 klatek na polach. Zjazd z rozdziałką o jedną w dół daje u mnie spory boost bo mam 55-60 fps. Jeśli zostanę na FHD i obniżę cienie na średnie to mam 56-60 fps.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 20 maja 2015, o 21:36
autor: Martinus
PS4
Nie wiem jakie ma bebechy
Gra działa gorzej niż Dragons Age Inkwizycja :/
Jestem zniesmaczony spadkami płynności gry oraz artefaktami, które miałem okazje zobaczyć 2-3 razy :/
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 20 maja 2015, o 21:43
autor: kamil_999666
Martinus pisze: PS4
Nie wiem jakie ma bebechy
Gra działa gorzej niż Dragons Age Inkwizycja :/
Jestem zniesmaczony spadkami płynności gry oraz artefaktami, które miałem okazje zobaczyć 2-3 razy :/
Zejdź z rozdzielczości albo cieni, powinno poprawić wydajność
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 21 maja 2015, o 00:31
autor: smugglersun
Próbowałem powgrywać te SFX, ale gogowa wersja coś nie chce się odpalic, a szkoda bo świetnie to wygląda, znacznie lepiej niż oryginalna kolorystyka.
Potestowałem teraz sporo opcji i w zasadzie tekstury, detale można ustawić na ultra bo podwyższenie z high w ogóle nie spowalniało mi gry. Ilość trawy też można na ultra, ale odległość jej wyświetlania już na medium-high. Będziemy mieć bliższe widoki o wiele ładniejsze, dalszymi to się nie martwić. Cienie można spokojnie dać na wysokie, nie ma ogromnej różnicy w tym aspekcie, a w niektórych przypadkach nawet średnia jakość bardziej mi się podobała.
Największy boost w standardowym konfigu daje właśnie zejście z jakością cieni i rozdzielczością. Między SSAO, a HBAO+ też sporo osób nie zauważy różnicy podczas dynamicznej rozgrywki (jednak między SSAO a OFF widać różnicę). Winietowanie też fajnie wygląda.
Polecam w pliku .ini włączyć 60fps dla cutscenek (tylko przy ubersamplingu tychże trzeba wpisać "false".
Nie tylko max detale sprawią, że gra będzie wyglądać dobrze
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 21 maja 2015, o 00:49
autor: Menor
Amd athlon II x4 651 3.0GHZ
Nvidia Geforce 550ti
1920x1080- na minimalnych 30 fps, w czasie walki spada do 20, myśle ze to dobry wynik patrząc na mój sprzęt
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 21 maja 2015, o 09:42
autor: GThoro
smugglersun pisze: Próbowałem powgrywać te SFX, ale gogowa wersja coś nie chce się odpalic, a szkoda bo świetnie to wygląda, znacznie lepiej niż oryginalna kolorystyka.
U mnie odpala bez problemu, a przy starcie w lewym górnym rogu pojawia się tekst informujący o tym, że SweetFX działa. Powyłączałeś wszelkie overlay'e? SweetFX ma problem z działaniem wtedy jeżeli coś innego się na ekran pcha, a z tego co widać na nagraniu masz licznik FRAPSowy włączony.
Polecam nagrywać ShadowPlay'em, nie FRAPSem - mniej rżnie po dysku, mniej wpływa na spadek fpsów, mniejsze pliki robi i lepszej jakości.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 21 maja 2015, o 09:45
autor: smugglersun
Shadowplayem nagrywałem, ale włączyłem licznk frapsa. Wcześniej bez wszelkich innych programów próbowałem odpalić, ale coś nie zatrybiło. Którego SFX wgrywałeś?
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 21 maja 2015, o 09:54
autor: Angrenbor
Czy w grze przez cały czas ten wiatr tak napierdziela we wszystkie drzewa? Co jakiś gameplay widzę, to flora ugina się jak podczas huraganu. Wygląda to idiotycznie.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 21 maja 2015, o 10:06
autor: Meteo0
Angrenbor pisze: Czy w grze przez cały czas ten wiatr tak napierdziela we wszystkie drzewa? Co jakiś gameplay widzę, to flora ugina się jak podczas huraganu. Wygląda to idiotycznie.
Zastanawiam się czy da się to wyłączyć gdzieś w configu czy raczej nie ma takiej możliwości.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji
: 21 maja 2015, o 13:01
autor: smugglersun
Ok, zadziałało. Wcześniej miałem plik "dxgi" zapisany w notatniku i te ze SFX kopiowało, ale nie zamieniało z poprzednim. Ogromnej różnicy nie widzę akurat po tej wersji, za to spadek fps jest zauważalny.
Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wrażenia z optymalizacji