Chcę kupić GTA 4 i pograć od święta na laptopie ze zintegrowaną kartą graficzną. I5 12450H, 16GB LPDDR4 4200MHz. GTA 5 działa na ok 50fps na prawie full detalach i 720p. Z gameplayów na yt GTA 4 na takiej konfiguracji jest praktycznie niegrywalna(kilkanaście FPS) co jednak naprawia mod "DXVK".
Wiecie z własnego doświadczenia czy ten mod całkowicie rozwiązuje problem wolnego działania tej gry?
GTA 4 na zintegrowanej grafice
W moim przypadku fix DXVK (bo nazwanie go modem to lekka przesada
) pomógł na zacinki gry i spadki klatek wręcz rewelacyjnie. Bez niego gra potrafiła randomowo spaść do okolic 30 klatek na sprzęcie, na którym piąta część trzymała ok. 100 klatek. Używałem, jeśli dobrze pamiętam, wersji 1.7, podczas gdy niedawno wyszła wersja 2.0, podobno sporo lepsza (Captain Obvious moment
).
ALE to GTA IV. Nie założyłbym się o żadne pieniądze, żeby powiedzieć komuś, że gra nie będzie sprawiać mu problemów, nawet gdyby była to osoba z RTXem 4090 (bo to by nic nie dało i tak, RTX 2070 powinien uciągnąć z 5 instancji tego tytułu, a klatkowało w przypadku zaledwie jednej).
Niemniej jednak za 25 zł myślę, że warto zaryzykować, bo to jedna z najlepszych części serii, wyjątkowa i unikalna na swój sposób.


ALE to GTA IV. Nie założyłbym się o żadne pieniądze, żeby powiedzieć komuś, że gra nie będzie sprawiać mu problemów, nawet gdyby była to osoba z RTXem 4090 (bo to by nic nie dało i tak, RTX 2070 powinien uciągnąć z 5 instancji tego tytułu, a klatkowało w przypadku zaledwie jednej).
Niemniej jednak za 25 zł myślę, że warto zaryzykować, bo to jedna z najlepszych części serii, wyjątkowa i unikalna na swój sposób.
gta 4 jest nieprzewidywalne potrafiło mi wyciągać na starym e8300 stabilne 60 klatek w 1280x1024 natomiast przy i3 4130 już cięło sam dodatek nigdy mi się nieścinał nawet na e4300 które podobno jest za słabe na tą grę jakiś czas temu testowałem na xeonie i chodziło gorzej niż na i3 a mam więcej rdzeni i wyższe taktowanie absurd
"...sam dodatek nigdy mi się nieścinał nawet na e4300 które podobno jest za słabe na tą grę"
dobrze rozumiem, masz na myśli, że na Intel Core 2 Duo E4300 i zintegrowanej grafice z tym dodatkiem DXVK GTA IV działała z przynajmniej 40FPS?
dobrze rozumiem, masz na myśli, że na Intel Core 2 Duo E4300 i zintegrowanej grafice z tym dodatkiem DXVK GTA IV działała z przynajmniej 40FPS?
Ostatnio zmieniony 8 gru 2022, o 13:10 przez krzysiuniuniuniu, łącznie zmieniany 1 raz.
Przy okazji spytam. Znajomy ma 8letniego laptopa - i5 4300m, 8gb ddr3 i zintegrowaną kartę hd4300.
Ostatnio zastanawiał się czy mu pójdzie, a jeśli tak to jak płynnie. Może ktoś grał na porównywalnej konfiguracji sprzętowej?
Ostatnio zastanawiał się czy mu pójdzie, a jeśli tak to jak płynnie. Może ktoś grał na porównywalnej konfiguracji sprzętowej?
Mi działa na uhd620 (8 generacja core) przez wiekszosc czasu powyzej 30 fps, oprocz jednej misji (tej w zniszczonym szpitalu gdzie potrafi spaść do 11 fps chwilami, ale da sie przejśc zaciskajac zęby)
Wszystko bez dxvk, z moich testów niewiele pomaga.
wieć da sie grać, choc sama gra mi sie średnio podoba.
Wszystko bez dxvk, z moich testów niewiele pomaga.
wieć da sie grać, choc sama gra mi sie średnio podoba.
Źle zapamiętałem słowa kolegi. Mówił że ma zintegrowaną hd4600. Wcześniej napisałem HD 4300m.
Wiedziałem gameplay GTA 4 odpalony na laptopie z i5 drugiej generacji oraz kartą zintegrowaną. Brakowało płynności podczas zabawy.
Swoją drogą to ciekawe, że gra wypuszczona w 2008 roku sprawia problemy nawet mocniejszym sprzętom
Na starszym PC'cie pamiętam że działanie tej gry było jak lotto, raz działała gorzej, raz dobrze. Dotąd się zastanawiam jak ta gra gorzej działała na niższych detalach, niż na wyższychPrzyjazny pisze: ↑9 gru 2022, o 14:24
Swoją drogą to ciekawe, że gra wypuszczona w 2008 roku sprawia problemy nawet mocniejszym sprzętom


No więc...
Bez tego dodatku na ustawieniach: Filtrowanie anizotropowe 2x, tekstury, refleksy high, cienie medium, vsync włączone 1440x900 mam min 25FPS przy dużym ruchu ulicznym, analogicznie z tym dodatkiem w wersji DXVK v.1.1.0.3 minimum 70FPS wiec poprawa znaczna.
O ile płynność jest bardzo dobra to nakładają się na to takie jakby szarpnięcia animacji w nieregularnych odstępach czasu.
DXVK aplikowałem sposobem stąd
https://www.gamepressure.com/download.asp?ID=81862
Kopiując plik d9d9.dll z DXVK w wersji 2.0 gra nie uruchamia się, mam to pierwsze menu, te grafiki na ekranie ładowania, a potem wraca na pulpit.
Jakby tylko naprawić te szarpania grafiki, byłoby idealnie.
BTW.
"Add to commandline.txt line -availablevidmem {N} where N should be a little less than actual VRAM size e.g. for 2Gb GPU specify 1983 and not 2048 here."
A przy 3GB pamięci na tej mojej integrze co trzeba by wpisać w commandline?
Bez tego dodatku na ustawieniach: Filtrowanie anizotropowe 2x, tekstury, refleksy high, cienie medium, vsync włączone 1440x900 mam min 25FPS przy dużym ruchu ulicznym, analogicznie z tym dodatkiem w wersji DXVK v.1.1.0.3 minimum 70FPS wiec poprawa znaczna.
O ile płynność jest bardzo dobra to nakładają się na to takie jakby szarpnięcia animacji w nieregularnych odstępach czasu.
DXVK aplikowałem sposobem stąd
https://www.gamepressure.com/download.asp?ID=81862
Kopiując plik d9d9.dll z DXVK w wersji 2.0 gra nie uruchamia się, mam to pierwsze menu, te grafiki na ekranie ładowania, a potem wraca na pulpit.
Jakby tylko naprawić te szarpania grafiki, byłoby idealnie.
BTW.
"Add to commandline.txt line -availablevidmem {N} where N should be a little less than actual VRAM size e.g. for 2Gb GPU specify 1983 and not 2048 here."
A przy 3GB pamięci na tej mojej integrze co trzeba by wpisać w commandline?