Steam - temat ogólny

Okazyjne ceny gier na PC z dystrybucji elektronicznej. Klucze Steam, GOG, Origin, Uplay itd
Regulamin forum
1. Prosimy nie zakładać osobnych tematów dla pojedynczych promocji;
2. Niepospolite promocje opisane wraz z linkiem w odpowiednim temacie mogą zostać nagrodzone dodatnimi punktami reputacji;
3. Zabrania się wklejania prywatnych linków referencyjnych lub linkowania stron trzecich używających refów.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 27
Rejestracja: 3 lis 2019, o 20:42
Podziękował: 11 razy
Podziękowania: 22 razy

2 maja 2021, o 08:46

Jaki interes miałoby Valve w tym żeby komuś udostępniać swoją platformę (jakieś koszta jej utrzymania przecież są), gwarantować wydawcy dostęp do największej bazy klientów a potem nic na tym nie zarabiać bo każdy kupowałby klucz aktywacyjny a nie bezpośrednio na Steam.
Pijesz do punktu, że w każdych kluczykowniach autoryzowanych musi być ta sama cena tego samego produktu.
Jednakże plotka poszła w świat, że ten przepis działa na różne platformy dystrybucyjne vel Origin/EGS/Uplay

Wydajesz grę X na Steamie i Epic Store i cena EGS musi być ta sama jak na Steamie, bo Steam tak wymusza.
Kłóci się to z tym, że gry Ubisoftu niebędące na Steamie nadal są tak samo drogie na EGS i Uplayu, ale taki Domuru/Urumod na PPE/Gry-Online onanizuje się do tej plotki i neguje każdy argument.
Awatar użytkownika
Webmaster
Posty: 420
Rejestracja: 6 lut 2013, o 12:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 72 razy
Podziękowania: 71 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 10:25

GoodLuke pisze:
2 maja 2021, o 08:46
Kłóci się to z tym, że gry Ubisoftu niebędące na Steamie nadal są tak samo drogie na EGS i Uplayu
Ale co ci się tutaj kłóci? Przecież Uplay to platforma Ubisoftu, więc nie płacą tam żadnej prowizji, jedynie koszty operacyjne. Jeśli koszty nie różnią aż tak bardzo od prowizji Epica, to nie ma sensu różnicować cen.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 126
Rejestracja: 25 sie 2019, o 01:25
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 27 razy
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 11:10

GoodLuke pisze:
2 maja 2021, o 08:46
Domuru/Urumod na PPE/Gry-Online onanizuje się do tej plotki i neguje każdy argument.
Czytając czasem co Domuru pisze to mam wrażenie jakby żył w bańce, gdzie Steam to największe zło, a Epic to zbawca branży i jest przekonany o tym, że racja zawsze jest po jego stronie, a wszyscy którzy się z nim nie zgadzają muszą się mylić.
rob006 pisze:
2 maja 2021, o 10:25
Ale co ci się tutaj kłóci? Przecież Uplay to platforma Ubisoftu, więc nie płacą tam żadnej prowizji, jedynie koszty operacyjne. Jeśli koszty nie różnią aż tak bardzo od prowizji Epica, to nie ma sensu różnicować cen.
Często w takich rozmowach przewija się argument, że gry kosztują przykładowo 250zł bo Steam ma wysoką marżę i gdyby nie tak wysoka marża ceny byłyby niższe. W tym samym momencie gry na PS5 kosztują już po 350zł, a u tytułów, które nie pojawiają się na Steamie też nie widać niższych cen. Skoro 250zł to wina wysokiej marży to dlaczego na Uplayu cena nie wynosi na przykład 175zł, a na Epicu na przykład 220zł. To samo tyczy się takiego Call of Duty Black Ops 4, gdzie cena to 273zł.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 27
Rejestracja: 3 lis 2019, o 20:42
Podziękował: 11 razy
Podziękowania: 22 razy

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 11:18

rob006 pisze:
2 maja 2021, o 10:25
Ale co ci się tutaj kłóci? Przecież Uplay to platforma Ubisoftu, więc nie płacą tam żadnej prowizji, jedynie koszty operacyjne. Jeśli koszty nie różnią aż tak bardzo od prowizji Epica, to nie ma sensu różnicować cen.
Jeśli. I tu ciągle siedzimy. Jeśli coś jest jakieś. Żadnych konkretów. Tak samo jak ta plotka jest ciągle tylko plotką.

Możemy też dywagować, że ze względu na obsługiwanie kupującej osoby (bo i tak kupując na EGS musisz mieć uruchomiony Uplay), to i tak mają koszta, których pokrycie zabrało EGS.
Albo, że mniej osób korzysta z Uplaya niż z EGS, żeby generować więcej ruchu i zwiększyć pobór serwerów, przez co 12% to jest większa kwota niż wymagana do utrzymania serwerów. To jest ciągle jeśli.
Czytając czasem co Domuru pisze to mam wrażenie jakby żył w bańce, gdzie Steam to największe zło, a Epic to zbawca branży
Przytoczę Ci jego dwie wypowiedzi, które więcej powiedzą niż ja mógłbym.

1) News GOLa - "Steam a monopolistyczne praktyki Valve - jest nowy pozew"
Urumod: "Majówka zapowiada się jeszcze lepiej. [...]"

2) News ŁG - "Dodatkowa zawartość do Idle Champions of the Forgotten Realms kolejnym darmowym prezentem od Epic Games Store"
Urumod: "Epic to najlepsze co spotkało rynek PC od wielu lat."

To jest albo pracownik EG, albo fanboy do kwadratu, bo on nie tylko pisze wszędzie gdzie może o Epicu, ale także zna liczby i śledzi kiedy Epic kupi jakąś firmę. Normalny człowiek będzie jedynie sympatykiem. Tak jak nie cierpię Epica i chętnie wrzucę szpilę tu i tam, to rozumiem że on może Steamowi tak robić, ale on jest ponad to i jeszcze więcej.

Najbardziej rozwaliło mnie, jak GOL napisał newsa o dodatku The Binding of Isaac, że dostępny do kupienia na Steamie to on musiał napisać, że jest także dostępne na Epicu. To był cały jego komentarz.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 999
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 22 razy
Podziękowania: 80 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 12:05

Tyrannei pisze:
1 maja 2021, o 21:04
Śmierdzi juanami na kilometr, jak pozew tych pięciu idiotów ze stycznia, którzy w swoim piśmie wprost cytowali bzdety Świneja z Twittera.
Nie chciało mi się sprawdzać, ale ponoć w tym pozwie też EGS i Sweeney są wychwalani pod niebiosa :E
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 763
Rejestracja: 14 maja 2017, o 11:57
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jarocin
Discord: Ejdrien.#1337
Podziękował: 167 razy
Podziękowania: 66 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 14:25

Wie ktoś może, czy da rade ustawić "Niewidoczny" w apce Steama na telefonie?
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 127
Rejestracja: 28 lut 2015, o 09:39
Płeć: Mężczyzna
Discord: jojoPL1987#1944
Podziękował: 7 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 15:21

Ejdrien., w Chat Steam (oddzielna aplikacja) - tak. W Steam (kody Steam Guard i potwierdzenia) - nie. Przynajmniej nie kiedy miałem ją ostatnio. Tak w ogóle to Chat z tej drugiej aplikacji mieli wyciąć - właśnie dlatego zrobili Chat Steam jako oddzielną aplikację. Jeśli chcesz to czekaj na to wycięcie.

Jeśli nie to przenieś (albo przekopiuj, sam próbowałem ale poległem na sterownikach do kablu) Steam Guard z telefonu do programu SDA. Tylko rzecz absolutnie podstawowa! Musisz wiedzieć skąd go brać, inaczej jeśli odpalisz wersję zhackowaną to po dodaniu konta Steam do niej automatycznie i bez Twojej wiedzy podzielisz się danymi logowania z autorem-hackerem. Oryginalna wersja SDA jest dobra. Sam używam już pół roku, jak nie więcej. Jeśli masz jakieś pytania to spokojnie mogę pomóc (chociażby na Discordzie). Bo autor SDA udostępnił kod źródłowy aby udowodnić legitność programu i właśnie jakiś "cwaniak" wziął ten kod, dodał coś od siebie i w sieci krąży zhackowana wersja, której strach kursorem wskazywać. Ale z drugiej strony ktoś inny wziął kod źródłowy oryginalnego SDA dodał kilka funkcji i wydał SDA mod 47. Jej główną zaletą jest potwierdzanie dowolnej ilości operacji (np. potwierdzeń wystawienia przedmiotu w rynku Steam) dosłownie za pomocą... 3-4 kliknięć. Serio. Chcesz wystawić chociażby 100 przedmiotów w rynku? Dosłownie 3-4 kliknięcia i masz tylko potwierdzone wystawienia przedmiotów w rynku. Sam używam obydwu programów. Nawet prawdę mówiąc na początku trochę bałem się tego odpalać to stworzyłem tutaj ankietę odnośnie używania tego programu:
viewtopic.php?f=27&t=19852
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 828
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:09
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 53 razy
Podziękowania: 75 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 15:29

MerlinPL pisze:
2 maja 2021, o 07:49
Jaki interes miałoby Valve w tym żeby komuś udostępniać swoją platformę (jakieś koszta jej utrzymania przecież są), gwarantować wydawcy dostęp do największej bazy klientów a potem nic na tym nie zarabiać bo każdy kupowałby klucz aktywacyjny a nie bezpośrednio na Steam.
Stąd takie zapisy w umowie i za to się właśnie płaci 30%. Komu nie pasuje to może iść do Epica, Origina czy nawet na GOG albo sprzedawać na własnej stronie.
Ja się tylko wciąż zastanawiam, na jakiej zasadzie w tej sytuacji jeszcze przechodzą w ogóle jakiekolwiek bundle. Bo że łamią ten zapis o "takich samych cenach (poszczególnych gier) wszędzie" to dość oczywiste.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 127
Rejestracja: 28 lut 2015, o 09:39
Płeć: Mężczyzna
Discord: jojoPL1987#1944
Podziękował: 7 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 15:57

lewriczin pisze:
2 maja 2021, o 15:29
Ja się tylko wciąż zastanawiam, na jakiej zasadzie w tej sytuacji jeszcze przechodzą w ogóle jakiekolwiek bundle.
Nie wiem czy to dlatego ale zwróć uwagę, że kiedyś bundli było dużo więcej. Go Go Bundle, Otaku Bundle, Cubic Bundle, Layzy Guys Bundle. To tylko kilka z pamięci jakie mogę wymienić.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2014, o 21:10
Płeć: Mężczyzna
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 16:27

lewriczin pisze:
2 maja 2021, o 15:29
MerlinPL pisze:
2 maja 2021, o 07:49
Jaki interes miałoby Valve w tym żeby komuś udostępniać swoją platformę (jakieś koszta jej utrzymania przecież są), gwarantować wydawcy dostęp do największej bazy klientów a potem nic na tym nie zarabiać bo każdy kupowałby klucz aktywacyjny a nie bezpośrednio na Steam.
Stąd takie zapisy w umowie i za to się właśnie płaci 30%. Komu nie pasuje to może iść do Epica, Origina czy nawet na GOG albo sprzedawać na własnej stronie.
Ja się tylko wciąż zastanawiam, na jakiej zasadzie w tej sytuacji jeszcze przechodzą w ogóle jakiekolwiek bundle. Bo że łamią ten zapis o "takich samych cenach (poszczególnych gier) wszędzie" to dość oczywiste.
Jeżeli faktycznie taki zapis jest stosowany to może chodzić o dystrybucję bezpośrednio ze sklepu cyfrowego, jak GoG czy Origin. Bundle zwykle oferują już wygenerowane klucze Steam, a z tymi wydawca może sobie robić co chce - rozdać, dogadać się z legalnymi sklepami oferującymi klucze, bo od tych już wygenerowanych Steam nie pobiera 30% (odpowiednio mniej w zależności od czynników ale my nie o tym). Końcowy klient i tak ląduje na Steam.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2021, o 16:31 przez IFlame, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2014, o 21:10
Płeć: Mężczyzna
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 16:30

jojo87 pisze:
2 maja 2021, o 15:57
lewriczin pisze:
2 maja 2021, o 15:29
Ja się tylko wciąż zastanawiam, na jakiej zasadzie w tej sytuacji jeszcze przechodzą w ogóle jakiekolwiek bundle.
Nie wiem czy to dlatego ale zwróć uwagę, że kiedyś bundli było dużo więcej. Go Go Bundle, Otaku Bundle, Cubic Bundle, Layzy Guys Bundle. To tylko kilka z pamięci jakie mogę wymienić.
Żeby takie bundlowanie miało sens to musi być odpowiedni rozgłos, by zapewnić odpowiednią sprzedaż. Jak ktoś bundluje mizerię to i sprzedaż mizerna, trzeba się więc zwijać. Duże sklepy jakoś sobie radzą, bo sprzedają klucze pojedynczo, poza bundlami.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1887
Rejestracja: 17 mar 2013, o 22:38
Podziękował: 22 razy
Podziękowania: 60 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 16:57

Steam nie pobiera żadnej opłaty za wygenerowanie kluczy i ich sprzedaż.
Awatar użytkownika
Webmaster
Posty: 420
Rejestracja: 6 lut 2013, o 12:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 72 razy
Podziękowania: 71 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 22:43

GoodLuke pisze:
2 maja 2021, o 11:18
Jeśli. I tu ciągle siedzimy. Jeśli coś jest jakieś. Żadnych konkretów. Tak samo jak ta plotka jest ciągle tylko plotką.
No ale to ty tutaj wyciągasz jakieś wnioski na podstawie "żadnych konkretów" i stwierdzasz, że coś się kłóci z czymś. Skoro sam przyznajesz że nie wiadomo nic na temat kosztów, to jaki sens jest w wyciąganiu wniosków na temat, o którym nie masz zielonego pojęcia?
GoodLuke pisze:
2 maja 2021, o 11:18
Albo, że mniej osób korzysta z Uplaya niż z EGS, żeby generować więcej ruchu i zwiększyć pobór serwerów, przez co 12% to jest większa kwota niż wymagana do utrzymania serwerów. To jest ciągle jeśli.
Tu nie rozumiem o co ci chodzi. Jeśli więcej osób korzysta z platformy i generują więcej kosztów, to jednocześnie powinni też generować więcej przychodu, więc koszt w procentach nie zmienia się niezależnie od liczby użytkowników. Co najwyżej przy większej skali łatwiej jest to optymalizować, więc większa platforma może mieć delikatnie niższy koszt np transferu (co może lekko faworyzować Epica).
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 27
Rejestracja: 3 lis 2019, o 20:42
Podziękował: 11 razy
Podziękowania: 22 razy

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 23:08

rob006 pisze:
2 maja 2021, o 22:43
Skoro sam przyznajesz że nie wiadomo nic na temat kosztów, to jaki sens jest w wyciąganiu wniosków na temat, o którym nie masz zielonego pojęcia?
Cóż, patrząc na kazus domuru, nie jesteś pierwszym "sympatykiem" EGS, który ma problem z czytanym tekstem.

Na plotkę o tym, że Steam blokuje cenę w innych sklepach, żadnym argumentem nie jest, że gra, której nie ma na Steamie cenowo nie różni się na platformach? Na tej samej platformie, która szczyci się, że jest lepsza od tego "monopolisty"? Mało tego, cena ta jest taka sama w stosunku do konsol, gdzie są te drakońskie 30%.

Co innego powód, dlaczego są takie same (wspomniane jeśli), a co innego potwierdzenie plotki, do której się odnosiłem. To tutaj mi nie zgrzytało.
rob006 pisze: Jeśli więcej osób korzysta z platformy i generują więcej kosztów, to jednocześnie powinni też generować więcej przychodu, więc koszt w procentach nie zmienia się niezależnie od liczby użytkowników.
"Jeśli więcej osób korzysta z platformy i generują więcej kosztów, to jednocześnie powinni też generować więcej przychodu"
Na jakiej podstawie powinni generować więcej przychodu, jeśli nie ma nic o kupowaniu?
No i nie ogarniam co wyżej napisałeś i tak.

EGS ma wyż jeśli chodzi o popularność, między innymi darmówki.
Ubisoft Connect nie jest tak samo popularny, odpalany jest jedynie do grania w gry Ubisoftu.

EGS ma 12% mimo ogromnej popularności. No to skoro mówisz, że te 12% (bo cena się nie różni na obu sklepach, czyli pobierają tyle samo na zapotrzebowanie sklepu) starcza Ubisoftowi, to zostaje mu więcej niż EGS. Ubisoft ma nadwyżkę gotówki, bo z tych 12% zostaje mu więcej gotówki po odjęciu kosztów sklepu, między innymi, bo nie jest tak popularny i nie generuje kosztów jak Epic Games. Ale cena gry jest taka sama i tak. Mimo tej różnicy popularności i użytkowania.
Czy może powodem jest to, że dystrybutor jeśli może zarobić więcej, to to zrobi? Niee, to psuje narrację, że Steamowe warunki są monopolistyczne i psują rynek.
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1048
Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 13 razy
Podziękowania: 78 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 23:18

Gry zarabiają przeważnie w preoderze, w pierwszym tygodniu, góra pierwszym miesiącu od premiery.
Oczywiście mówmy o grach dobrych lub przehypowanych a takie przecież do bundli nie trafiają w miesiąc od swojej premiery. Swoją "dolę" więc Valve już dostało.
Bundle nie mają też jakiejś ogromnej siły przebicia, szczególnie gdy spojrzymy poza obecnego Monthly gdzie tak naprawdę kupuje się grę lub kilka gier AAA w "promocji". Większość to mało znane gry indie które ... najlepiej sprzedają się na Steamie właśnie dlatego że trafiają do dużej potencjalnej grupy odbiorców.
No i jak napisali poprzednicy: mało już tych bundli zostało, a niektóre nie są warte nawet tego 1,5 euro jak w Indie Gali.
Także Valve nie widzi w nich zagrożenia. Widział w rosyjskich giftach to zablokował.
Awatar użytkownika
Webmaster
Posty: 420
Rejestracja: 6 lut 2013, o 12:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 72 razy
Podziękowania: 71 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

2 maja 2021, o 23:41

GoodLuke pisze:
2 maja 2021, o 23:08
Cóż, patrząc na kazus domuru, nie jesteś pierwszym "sympatykiem" EGS, który ma problem z czytanym tekstem.
Ad personam. "Świetnie" wróży to poziomowi dyskusji. :D
GoodLuke pisze:
2 maja 2021, o 23:08
Na plotkę o tym, że Steam blokuje cenę w innych sklepach, żadnym argumentem nie jest, że gra, której nie ma na Steamie cenowo nie różni się na platformach?
No nie. Przecież Epic szczyci się tym, że te 12% to prowizja "po kosztach". Jeśli więc Ubi ma koszty zbliżone do 12% (a nie znasz kosztów więc nie możesz założyć że tak nie jest), to jest to logiczny powód aby ceny były takie same na obu platformach. Wyciągnie wniosków na tej podstawie jest po prostu naciągane.

Dodatkowo powoływanie się tutaj na semi-exclusivy jest niedorzeczne. Przecież logiczne jest że jeśli Epic ma wyłączność na jakąś grę Ubi, to podpisali jakaś umowę na wyłączność i równie dobrze częścią umowy mogła być cena.
GoodLuke pisze:
2 maja 2021, o 23:08
Na jakiej podstawie powinni generować więcej przychodu, jeśli nie ma nic o kupowaniu?
Jak może nie być nic o kupowaniu? Rozpatrujemy koszty w kontekście konkretnych gier (np ile kosztuje utrzymanie Assassin's Creed Odyssey w kontekście do jego ceny - czy 12% marży to więcej niż koszty utrzymania użytkownika na własnej platformie). Te gry są płatne - musisz je kupić żeby w ogóle można było o czym rozmawiać.

@MerlinPL Warto też wspomnieć, że statystyczny użytkownik Steama dość można różni się od statystycznego użytkownika Łowców Gier. Dużo ludzi kupuje bezpośrednio na Steam, bo jest po prostu wygodnie i nie chce im się bawić w kupno w niepewnych sklepach, nie wspominając o keyshopach. Steam nie blokuje generowania kluczy developerom tylko dlatego, bo ludzie i tak kupują bezpośrednio na Steam pomimo, że gdzieś indziej to samo jest taniej.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 245
Rejestracja: 9 maja 2014, o 08:26
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 27 razy
Podziękowania: 13 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

4 maja 2021, o 12:05

Ostatnio zmieniony 5 maja 2021, o 18:07 przez Merque, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 143
Rejestracja: 23 mar 2019, o 11:47
Płeć: Mężczyzna
Discord: 『 Toxiczo 』#6492
Podziękował: 87 razy
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

5 maja 2021, o 12:17

Made in Abyss w 2022 roku dostanie grę RPG zrobioną przez Spike Chunsoft
Do tego zapowiedziano drugi sezon anime

https://pl.ign.com/anime/39312/news/mad ... -i-gre-rpg
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 243
Rejestracja: 19 kwie 2014, o 14:03
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 47 razy
Podziękowania: 35 razy

Re: Steam - temat ogólny

8 maja 2021, o 20:51

dobra nie ważne
Ostatnio zmieniony 8 maja 2021, o 21:44 przez Michał1989, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1887
Rejestracja: 17 mar 2013, o 22:38
Podziękował: 22 razy
Podziękowania: 60 razy
Kontakt:

Re: Steam - temat ogólny

8 maja 2021, o 21:37

Michał1989 pisze:
8 maja 2021, o 20:51
Gdzie można jeszcze załapać się na tani klucz do Rome: Total War Collection na Argentynę ? xd
W Argentynie, polecam się na przyszłość.
ODPOWIEDZ