Bard's Tale IV

Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 2386
Rejestracja: 16 cze 2013, o 16:30
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 15 razy
Podziękowania: 27 razy
Kontakt:

19 wrz 2018, o 14:38

Ja tam większych błędów nie zauważyłem. Czasami zalaguje, ale nie mam mocnego kompa. Były bardziej nieudane premiery z niegrywalnymi grami. Jak pisałęm mi nie pasi system save/load no i dali ciała z itemami in game (trza zaczynać grę od nowa bo nie dali kodów na premierę).

Dla mnie z palcem gra zasługuje na 7,5/10. Gdyby nie te save y oceniłbym wyżej. Kody i wszystkie digital bonusy otrzymałem z 2 godzinnym opóźnieniem.


p.s
Bardic chest nie znalazłem Ktoś podpowie gdzie szukać?
Spoiler:pokaż
*zaplumplum* gra, ale zasypiam na siedząco, więc czas na kimę.


Się uśmiałem :D
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1516951408
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1372
Rejestracja: 22 lis 2012, o 05:37
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 41 razy
Podziękowania: 18 razy
Kontakt:

Re: Bard's Tale IV

21 wrz 2018, o 12:12

Jak dla mnie to juz kolejna (po Torment) gra od inxile, ktora od samego startu wyglada po prostu obskurnie. Menu, w ktorym ciagle ustawia się Deutsch i ktore dopoki nie wzialem fullscreen to paskudnie sie skalowało. Kliknalem new game i te postaci z tla zaczely sie ruszac. Poczulem sie jakbym ogladal jakis fatalny cosplay.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 169
Rejestracja: 5 paź 2015, o 22:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:

Re: Bard's Tale IV

22 wrz 2018, o 01:09

Grałem dopiero dłuższą chwilę, a przy tym z reguły gram bardzo wolno w takie gry. No i cóż, masa niedoróbek, wersja PL to jakiś koszmar, optymalizacja ssie, pomimo że gra wygląda słabo, nieprzyjemne freezy przy otwieraniu czegokolwiek - oby coś zmieniło się wraz z obiecanymi patchami...

Ale paradoksalnie bardzo mi się podoba, muzyka i ogólnie udźwiękowienie buduje niesamowity klimat, wraz z zejściem do podziemia również zaczęło mi się to podobać wizualnie. Kilka prostych, początkowych walk mnie bardzo zachęciło i już wiem, że nawet z tymi wszystkimi problemami technicznymi spędzę w grze wiele godzin. Chyba tylko przeskoczę na wersję angielską, skoro i tak co drugi tekst jest nieprzetłumaczony :E Jestem też ciekaw, jak wypadnie planowany grid + obsługa pada, chociaż spodziewam się dramatu przy zarządzaniu i tak skopanym ekwipunkiem :-)

Ktoś z was się orientuje, jak to wygląda w dalszej części gry z punktami zapisu? Są sensownie chociaż porozrzucane, czy można np. stracić dobrą godzinę gry z powodu zbyt rzadkiego rozlokowania tych punktów?
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1006
Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:41
Płeć: Mężczyzna
Podziękowania: 53 razy
Kontakt:

Re: Bard's Tale IV

22 wrz 2018, o 07:29

matt444m pisze: Ktoś z was się orientuje, jak to wygląda w dalszej części gry z punktami zapisu? Są sensownie chociaż porozrzucane, czy można np. stracić dobrą godzinę gry z powodu zbyt rzadkiego rozlokowania tych punktów?
Wydawać w 2018 roku grę która nie ma opcji zapisu w dowolnym momencie. To jest dopiero EPIC FAIL.
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 4061
Rejestracja: 3 gru 2012, o 11:48
Podziękował: 175 razy
Podziękowania: 57 razy
Kontakt:

Re: Bard's Tale IV

22 wrz 2018, o 09:28

MerlinPL pisze:
matt444m pisze: Ktoś z was się orientuje, jak to wygląda w dalszej części gry z punktami zapisu? Są sensownie chociaż porozrzucane, czy można np. stracić dobrą godzinę gry z powodu zbyt rzadkiego rozlokowania tych punktów?
Wydawać w 2018 roku grę która nie ma opcji zapisu w dowolnym momencie. To jest dopiero EPIC FAIL.
Akurat współczesne gry mają rzadziej dowolny zapis niż dawniej. Te 15-20 lat to maltretowanie F5 było o niebo częstsze niż kiedyś, choćby w grach akcji. Teraz częściej mamy po prostu gęsto rozbite checkpointy i właściwie wyjątkiem są strategie, przygodówki i RPGi a też nie wszystkie.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 2386
Rejestracja: 16 cze 2013, o 16:30
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 15 razy
Podziękowania: 27 razy
Kontakt:

Re: Bard's Tale IV

22 wrz 2018, o 13:30

matt444m pisze: Ktoś z was się orientuje, jak to wygląda w dalszej części gry z punktami zapisu? Są sensownie chociaż porozrzucane, czy można np. stracić dobrą godzinę gry z powodu zbyt rzadkiego rozlokowania tych punktów?
Te punkty save ów są dość gęsto rozstawione. W danej lokacji gdzie akurat masz questa z reguły są 2 do 3. Jeśli ich się nie zużywa dla exapa. To tych save ów jest aż za dużo (wyjście gry i load rzuca nas tam gdzie było się ostatnio w grze, dopiero śmierć lub ucieczka przerzuca nas do ostatniego słupa z save em. Jeśli więc planujesz z głową (save przed wejściem do np budynku pomieszczenia gdzie prawie na bank coś się będzie działo) to nie stracisz dużo czasu przy ewentualnej porażce, w dodatku przed danym zajściem z reguły jest nowy słup or można się wrócić do poprzedniego. Pewności nie mam, ale wydaje mi się , że jeśli zrobi się save a np na 1 słupie, później na drugim, to znowu można się wrócić i save nąć na 1 (i uleczyć się.) Ja bardziej korzystam z leczenia (to bardziej potrzebne) niż z save ów. NAdal wolałbym klasycznym save/load, ale idzie się przyzwyczaić i nie przeszkadza ten system.

Ja częściej ginąłem na pułapkach, niż w walce. Utknąłem teraz na puzzlach (puzli i zagadek troszkę za dużo jak na mój gust)

Do wszystkich malkontentów, odpuście grafę i inne niedoróbki bo są mało istotne, sama gra jest naprawdę niezła i warta zagrania (jeśli lubicie dungeon crawlery). Nie uważam sięza obrońcę czy fanboja, ale lepiej udźwiękowionego crawlera po prostu nie ma. Muza i klimat jaki jest w grze przebija wszystkie inne tego typu produkcje.

Miasto wygląda obleśnie, ale podziemia... cud, miód i malina :D

p.s.

Jak ktoś chce kod na 4 itemy in game to pm.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 169
Rejestracja: 5 paź 2015, o 22:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:

Re: Bard's Tale IV

27 wrz 2018, o 09:31

Warhameron, ta skrzynia to nie "Brian Bardic's Booty" która też była w AG obok Faryna i zawierała jakieś drobne przedmioty użytkowe, kolczatki itp.? Tak mi się wydaje. Od strony technicznej nie wiem, czy to poprawa po pierwszym patchu, czy wystarczyło to zrobić od początku, ale u mnie ustawienie fullscreena zamiast borderless fullscreen poskutkowało ogromną poprawą wydajności - teraz na ultra działa 2x lepiej niż wcześniej na medium - choć dalej chrupnie po pierwszym ładowaniu i oczywiście przy otwieraniu skrzyń. Ale jest o niebo lepiej. A sama gra wciąga coraz bardziej, aż chce się zaglądać w każdy kąt, rozegrać jeszcze jedną walkę...
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1231
Rejestracja: 28 sty 2013, o 12:31
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 6 razy
Podziękowania: 18 razy
Kontakt:

Re: Bard's Tale IV

29 sie 2019, o 12:57

Myśleliście że Wiedźmin 3 przeszedł duży downgrade jeżeli chodzi o grafikę? To jeszcze nic!

Bard's Tale IV miało dość spore problemy z wydajnością co miało zostać naprawione w edycji Director's Cut. I fakt, Inxile poprawiło wydajność poprzez, tak zgadliście, przez ostre obniżenie jakości grafiki :E Czyżby wydania konsolowe miały na to wpływ?

Wersja zwykła:

Obrazek

Wersja Director's Cut:

Obrazek

Wersja zwykła:

Obrazek

Wersja Director's Cut:

Obrazek

Porównanie na ustawieniach Ultra: https://imgur.com/a/kxjx3rj

Przykładów jest duuuużo więcej.

Temat na Steam: https://steamcommunity.com/app/1091980/ ... 181919536/

Temat na GOG: https://www.gog.com/forum/the_bards_tal ... _downgrade

Inxile nie przestaje mnie zadziwiać, co za porażka.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 484
Rejestracja: 16 gru 2012, o 16:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mordor
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 6 razy

Re: Bard's Tale IV

29 sie 2019, o 13:24

I sama gra działa jak za przeproszeniem gówno; wygląda jak coś z 2005 a obciąża komputer jak niewiadomo co... no ale to niestety uroki Unity. Nie wiem co im odbiło robić grę na tym silniku. Plus gra uparcie resetuje ustawienia graficzne i nie pozwala zmienić ustawień tekstur postaci. Gra wyleciała z dysku po 30 minutach gry (dobrze, że była w gamepassie i nie kupiłem jej).
Serio jak widzę duża rozbudowaną grę 3d na unity to wiem, że będzie działać jak gówno ale zawsze naiwnie liczę, że tym razem developer był kompetentny.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1793
Rejestracja: 17 paź 2016, o 14:29
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 57 razy

Re: Bard's Tale IV

29 sie 2019, o 13:30

nerka99 pisze: I sama gra działa jak za przeproszeniem gówno; wygląda jak coś z 2005 a obciąża komputer jak niewiadomo co... no ale to niestety uroki Unity. Nie wiem co im odbiło robić grę na tym silniku. Plus gra uparcie resetuje ustawienia graficzne i nie pozwala zmienić ustawień tekstur postaci. Gra wyleciała z dysku po 30 minutach gry (dobrze, że była w gamepassie i nie kupiłem jej).
Serio jak widzę duża rozbudowaną grę 3d na unity to wiem, że będzie działać jak gówno ale zawsze naiwnie liczę, że tym razem developer był kompetentny.
Tym bardziej, że gra jest na Unreal Engine 4.
Nieudolni devsi z tego silnika potrafią zrobić potężny gruz, wystarczy spojrzeć tutaj albo Husk :trollface:
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 484
Rejestracja: 16 gru 2012, o 16:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mordor
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 6 razy

Re: Bard's Tale IV

29 sie 2019, o 13:35

bolesna prawda pisze: Tym bardziej, że gra jest na Unreal Engine 4.
Nieudolni devsi z tego silnika potrafią zrobić potężny gruz, wystarczy spojrzeć tutaj albo Husk :trollface:
Mea culpa myliłem się, zobaczyłem jak to wszystko działa i odrazu uznałem, ze to pewnie unity :D
ODPOWIEDZ