Bard's Tale IV

Moderator: Redaktorzy

Re: Bard's Tale IV

Postprzez warhameron » 19 wrz 2018, o 14:38

Ja tam większych błędów nie zauważyłem. Czasami zalaguje, ale nie mam mocnego kompa. Były bardziej nieudane premiery z niegrywalnymi grami. Jak pisałęm mi nie pasi system save/load no i dali ciała z itemami in game (trza zaczynać grę od nowa bo nie dali kodów na premierę).

Dla mnie z palcem gra zasługuje na 7,5/10. Gdyby nie te save y oceniłbym wyżej. Kody i wszystkie digital bonusy otrzymałem z 2 godzinnym opóźnieniem.


p.s
Bardic chest nie znalazłem Ktoś podpowie gdzie szukać?
Spoiler: pokaż
Macka i róg są w gildi (podziemia), buty na nogach trupa w klatce na placu (tam gdzie został przyzwany ogr czy coś w ten deseń).


*zaplumplum* gra, ale zasypiam na siedząco, więc czas na kimę.


Się uśmiałem :D
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1516951408
  • 0

Czekam na Xenonauts 2, Stoneshard i Wastelands 3 :P
warhameron
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 2653
Dołączył(a): 16 cze 2013
Medale: 3
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
Reputacja: 17
Płeć: Mężczyzna

Re: Bard's Tale IV

Postprzez keiran » 21 wrz 2018, o 12:12

Jak dla mnie to juz kolejna (po Torment) gra od inxile, ktora od samego startu wyglada po prostu obskurnie. Menu, w ktorym ciagle ustawia się Deutsch i ktore dopoki nie wzialem fullscreen to paskudnie sie skalowało. Kliknalem new game i te postaci z tla zaczely sie ruszac. Poczulem sie jakbym ogladal jakis fatalny cosplay.
  • 0

Obrazek
HW: i5 6600k@ASUS ROG Ranger VIII, 2*8GB G.Skill Ripjaws V 3200 CL16, Crucial MX200 500GB, GTX1070@LG E2370; PS4&PS3@Samsung UE65NU8042
keiran
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 1594
Dołączył(a): 22 lis 2012
Lokalizacja: Lublin
Medale: 6
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1) 4000 (1) 5000 (1)
Reputacja: 19
Płeć: Mężczyzna

Re: Bard's Tale IV

Postprzez matt444m » 22 wrz 2018, o 01:09

Grałem dopiero dłuższą chwilę, a przy tym z reguły gram bardzo wolno w takie gry. No i cóż, masa niedoróbek, wersja PL to jakiś koszmar, optymalizacja ssie, pomimo że gra wygląda słabo, nieprzyjemne freezy przy otwieraniu czegokolwiek - oby coś zmieniło się wraz z obiecanymi patchami...

Ale paradoksalnie bardzo mi się podoba, muzyka i ogólnie udźwiękowienie buduje niesamowity klimat, wraz z zejściem do podziemia również zaczęło mi się to podobać wizualnie. Kilka prostych, początkowych walk mnie bardzo zachęciło i już wiem, że nawet z tymi wszystkimi problemami technicznymi spędzę w grze wiele godzin. Chyba tylko przeskoczę na wersję angielską, skoro i tak co drugi tekst jest nieprzetłumaczony :E Jestem też ciekaw, jak wypadnie planowany grid + obsługa pada, chociaż spodziewam się dramatu przy zarządzaniu i tak skopanym ekwipunkiem :-)

Ktoś z was się orientuje, jak to wygląda w dalszej części gry z punktami zapisu? Są sensownie chociaż porozrzucane, czy można np. stracić dobrą godzinę gry z powodu zbyt rzadkiego rozlokowania tych punktów?
  • 0

matt444m
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 185
Dołączył(a): 5 paź 2015
Lokalizacja: Zielona Góra
Reputacja: 4
Płeć: Mężczyzna

Re: Bard's Tale IV

Postprzez MerlinPL » 22 wrz 2018, o 07:29

matt444m napisał(a):Ktoś z was się orientuje, jak to wygląda w dalszej części gry z punktami zapisu? Są sensownie chociaż porozrzucane, czy można np. stracić dobrą godzinę gry z powodu zbyt rzadkiego rozlokowania tych punktów?

Wydawać w 2018 roku grę która nie ma opcji zapisu w dowolnym momencie. To jest dopiero EPIC FAIL.
  • 0

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w tym momencie. Nie może on służyć przeciwko niemu ani teraz, ani w żadnym innym momencie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny.
MerlinPL
Avatar użytkownika
Hitman
 
Posty: 1114
Dołączył(a): 6 lut 2014
Medale: 2
500 (1) 1000 (1)
Reputacja: -26
Płeć: Mężczyzna

Re: Bard's Tale IV

Postprzez Revan » 22 wrz 2018, o 09:28

MerlinPL napisał(a):
matt444m napisał(a):Ktoś z was się orientuje, jak to wygląda w dalszej części gry z punktami zapisu? Są sensownie chociaż porozrzucane, czy można np. stracić dobrą godzinę gry z powodu zbyt rzadkiego rozlokowania tych punktów?

Wydawać w 2018 roku grę która nie ma opcji zapisu w dowolnym momencie. To jest dopiero EPIC FAIL.

Akurat współczesne gry mają rzadziej dowolny zapis niż dawniej. Te 15-20 lat to maltretowanie F5 było o niebo częstsze niż kiedyś, choćby w grach akcji. Teraz częściej mamy po prostu gęsto rozbite checkpointy i właściwie wyjątkiem są strategie, przygodówki i RPGi a też nie wszystkie.
  • 0

Revan
Avatar użytkownika
Redaktor
 
Posty: 4578
Dołączył(a): 3 gru 2012
Medale: 9
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1) 4000 (1) 5000 (1)
6000 (1) 7000 (1) 8000 (1)
Reputacja: 75

Re: Bard's Tale IV

Postprzez warhameron » 22 wrz 2018, o 13:30

matt444m napisał(a):Ktoś z was się orientuje, jak to wygląda w dalszej części gry z punktami zapisu? Są sensownie chociaż porozrzucane, czy można np. stracić dobrą godzinę gry z powodu zbyt rzadkiego rozlokowania tych punktów?


Te punkty save ów są dość gęsto rozstawione. W danej lokacji gdzie akurat masz questa z reguły są 2 do 3. Jeśli ich się nie zużywa dla exapa. To tych save ów jest aż za dużo (wyjście gry i load rzuca nas tam gdzie było się ostatnio w grze, dopiero śmierć lub ucieczka przerzuca nas do ostatniego słupa z save em. Jeśli więc planujesz z głową (save przed wejściem do np budynku pomieszczenia gdzie prawie na bank coś się będzie działo) to nie stracisz dużo czasu przy ewentualnej porażce, w dodatku przed danym zajściem z reguły jest nowy słup or można się wrócić do poprzedniego. Pewności nie mam, ale wydaje mi się , że jeśli zrobi się save a np na 1 słupie, później na drugim, to znowu można się wrócić i save nąć na 1 (i uleczyć się.) Ja bardziej korzystam z leczenia (to bardziej potrzebne) niż z save ów. NAdal wolałbym klasycznym save/load, ale idzie się przyzwyczaić i nie przeszkadza ten system.

Ja częściej ginąłem na pułapkach, niż w walce. Utknąłem teraz na puzzlach (puzli i zagadek troszkę za dużo jak na mój gust)

Do wszystkich malkontentów, odpuście grafę i inne niedoróbki bo są mało istotne, sama gra jest naprawdę niezła i warta zagrania (jeśli lubicie dungeon crawlery). Nie uważam sięza obrońcę czy fanboja, ale lepiej udźwiękowionego crawlera po prostu nie ma. Muza i klimat jaki jest w grze przebija wszystkie inne tego typu produkcje.

Miasto wygląda obleśnie, ale podziemia... cud, miód i malina :D

p.s.

Jak ktoś chce kod na 4 itemy in game to pm.
  • 0

Czekam na Xenonauts 2, Stoneshard i Wastelands 3 :P
warhameron
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 2653
Dołączył(a): 16 cze 2013
Medale: 3
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
Reputacja: 17
Płeć: Mężczyzna

Re: Bard's Tale IV

Postprzez matt444m » 27 wrz 2018, o 09:31

Warhameron, ta skrzynia to nie "Brian Bardic's Booty" która też była w AG obok Faryna i zawierała jakieś drobne przedmioty użytkowe, kolczatki itp.? Tak mi się wydaje. Od strony technicznej nie wiem, czy to poprawa po pierwszym patchu, czy wystarczyło to zrobić od początku, ale u mnie ustawienie fullscreena zamiast borderless fullscreen poskutkowało ogromną poprawą wydajności - teraz na ultra działa 2x lepiej niż wcześniej na medium - choć dalej chrupnie po pierwszym ładowaniu i oczywiście przy otwieraniu skrzyń. Ale jest o niebo lepiej. A sama gra wciąga coraz bardziej, aż chce się zaglądać w każdy kąt, rozegrać jeszcze jedną walkę...
  • 0

matt444m
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 185
Dołączył(a): 5 paź 2015
Lokalizacja: Zielona Góra
Reputacja: 4
Płeć: Mężczyzna

Re: Bard's Tale IV

Postprzez Raffael » 29 sie 2019, o 12:57

Myśleliście że Wiedźmin 3 przeszedł duży downgrade jeżeli chodzi o grafikę? To jeszcze nic!

Bard's Tale IV miało dość spore problemy z wydajnością co miało zostać naprawione w edycji Director's Cut. I fakt, Inxile poprawiło wydajność poprzez, tak zgadliście, przez ostre obniżenie jakości grafiki :E Czyżby wydania konsolowe miały na to wpływ?

Wersja zwykła:

Obrazek

Wersja Director's Cut:

Obrazek

Wersja zwykła:

Obrazek

Wersja Director's Cut:

Obrazek

Porównanie na ustawieniach Ultra: https://imgur.com/a/kxjx3rj

Przykładów jest duuuużo więcej.

Temat na Steam: https://steamcommunity.com/app/1091980/ ... 181919536/

Temat na GOG: https://www.gog.com/forum/the_bards_tal ... _downgrade

Inxile nie przestaje mnie zadziwiać, co za porażka.
  • 0

Obrazek
Raffael
Avatar użytkownika
Hitman
 
Posty: 1232
Dołączył(a): 28 sty 2013
Medale: 3
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
Reputacja: 10
Płeć: Mężczyzna

Re: Bard's Tale IV

Postprzez nerka99 » 29 sie 2019, o 13:24

I sama gra działa jak za przeproszeniem gówno; wygląda jak coś z 2005 a obciąża komputer jak niewiadomo co... no ale to niestety uroki Unity. Nie wiem co im odbiło robić grę na tym silniku. Plus gra uparcie resetuje ustawienia graficzne i nie pozwala zmienić ustawień tekstur postaci. Gra wyleciała z dysku po 30 minutach gry (dobrze, że była w gamepassie i nie kupiłem jej).
Serio jak widzę duża rozbudowaną grę 3d na unity to wiem, że będzie działać jak gówno ale zawsze naiwnie liczę, że tym razem developer był kompetentny.
  • 0

nerka99
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 490
Dołączył(a): 16 gru 2012
Reputacja: 1
Płeć: Mężczyzna

Re: Bard's Tale IV

Postprzez bolesna prawda » 29 sie 2019, o 13:30

nerka99 napisał(a):I sama gra działa jak za przeproszeniem gówno; wygląda jak coś z 2005 a obciąża komputer jak niewiadomo co... no ale to niestety uroki Unity. Nie wiem co im odbiło robić grę na tym silniku. Plus gra uparcie resetuje ustawienia graficzne i nie pozwala zmienić ustawień tekstur postaci. Gra wyleciała z dysku po 30 minutach gry (dobrze, że była w gamepassie i nie kupiłem jej).
Serio jak widzę duża rozbudowaną grę 3d na unity to wiem, że będzie działać jak gówno ale zawsze naiwnie liczę, że tym razem developer był kompetentny.

Tym bardziej, że gra jest na Unreal Engine 4.
Nieudolni devsi z tego silnika potrafią zrobić potężny gruz, wystarczy spojrzeć tutaj albo Husk :trollface:
  • 0

bolesna prawda
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 1736
Dołączył(a): 17 paź 2016
Reputacja: 44
Płeć: Mężczyzna

Re: Bard's Tale IV

Postprzez nerka99 » 29 sie 2019, o 13:35

bolesna prawda napisał(a):Tym bardziej, że gra jest na Unreal Engine 4.
Nieudolni devsi z tego silnika potrafią zrobić potężny gruz, wystarczy spojrzeć tutaj albo Husk :trollface:

Mea culpa myliłem się, zobaczyłem jak to wszystko działa i odrazu uznałem, ze to pewnie unity :D
  • 0

nerka99
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 490
Dołączył(a): 16 gru 2012
Reputacja: 1
Płeć: Mężczyzna

Poprzednia strona

Powrót do Gry PC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości