Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1661
Rejestracja: 9 lip 2013, o 17:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Podziękował: 4 razy
Podziękowania: 41 razy
Kontakt:

12 mar 2015, o 20:53

Obrazek
Obecnie istnieją 2 wersje gry: związana ze Steam i pudełkowa. Większość modów instalowana jest poprzez kopiowanie określonych plików do folderu Override gry, przy czym ważna jest kolejność instalowania modów i to, czy pliki z jednego moda nadpisują pliki z innego.

Niestety steam workshop jest "głupi" w tej dziedzinie, ponieważ instaluje wszystkie zasubskrybowane mody do folderu SteamLibrary\steamapps\workshop\content\208580 (208580 jest numerem ID gry w serwisie Steam). Mogą więc jednocześnie istnieć 2 mody posiadające ten sam plik w dwóch różnych wersjach, co powoduje crashowanie gry i niemożliwość grania.

Dlatego właściciele wersji steam gry powinni zasubskrybnować w warsztacie TSLRCM mod i planetę M4-78. Jeśli chcecie grać w spolszczoną grę można zasubskrybować jeszcze spolszczenie do gry i spolszczenie do TSLRCM.

Resztę modów trzeba instalować "po staremu". Dodatkowo można pominąć punkt dotyczący rozdzielczości FHD (gra już ją natywnie obsługuje). Z punktu drugiego tego poradnika z wersją steamową TSLRCM nie jest kompatybilny Extended Enclave Mod (instalator szuka plików TSLRCM w folderze Override, a one znajdują się w folderze workshop)

Błąd dotyczący filmów w grze:
Spoiler:pokaż
0. Edytor zapisów gry

W poprzedniej wersji poradnika nie dodałam jednego bardzo przydatnego programu. KSE, czyli Kotor Save Editor. Obecna wersja jest kompatybilna zarówno z wersją pudełkową gry jak i z wersją Steam, nie modyfikuje żadnych plików gry (z wyjątkiem save :E) więc można go używać z każdą kombinacją modów. Umożliwia zaawansowane modyfikacje swoich zapisów (np zmiany w poziomach, mocach, zdolnościach, ekwipunku, wpływie na naszą drużynę i wiele więcej).

W przypadku problemu z uruchomieniem programu należy w głównym folderze gry stworzyć pusty katalog "saves" i przekopiować do niego zapis, których chcemy edytować z folderu cloudsaves, po czym przenieść go z folderu saves do cloudsaves (po pierwszym uruchomieniu program będzie już poprawnie otwierał zarówno folder z zapisami offline i online). Można również zapisać stan gry odznaczając opcję "cloud save" w oknie zapisu gry - co zrobimy prędzej czy później, ponieważ w chmurze można zachować do 10 zapisów, później gra sama informuje o konieczności wyrzucenia poprzednich zapisów lub stworzenia zapisu offline.

1. Wstępne ustawienia, sposób instalacji modów
Spoiler:pokaż
2. Mody dodające zawartość
Spoiler:pokaż
3. Mody graficzne

Lokacje
Spoiler:pokaż
Animowana mapa galaktyki na Ebon Hawk

Mandalorian reskin

Scenerie kosmiczne HD

Szaty jedi wzorowane na tych z gry SW:TOR

Bielizna - :trollface:
Spoiler:pokaż
Ulepszone tekstury domyślnych mieczy świetlnych

Ulepszone tekstury pik bojowych

Ulepszone tekstury wibromieczy

Poprawione tekstury głów Wygnańca

Efekty cząsteczkowe wysokiej jakości

Ogień i lód wysokiej jakości

Droidy HK-50 wzorowane na droidach LOKI z ME
Spoiler:pokaż
Ulepszenie wykorzystywania przez grę dynamicznego cieniowania / oświetlenia

To jest jedyny mod, który będzie prosił o nadpisanie plików - zgadzamy się na tą operację.

4. Spolszczenie
Spoiler:pokaż
U mnie powyższy zestaw tekstur działa bez zarzutu.

Mody nie są mojego autorstwa i należą do swoich twórców. Ja tylko je przejrzałam, zebrałam i sprawdziłam stabilność gry po ich zainstalowaniu ;)
Ostatnio zmieniony 1 mar 2016, o 20:13 przez MSKOTOR, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 4783
Rejestracja: 14 lut 2013, o 15:17
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ◕_◕ Liberty City ಠ╭╮ಠ ostatnio Los Santos
Podziękował: 105 razy
Podziękowania: 97 razy
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

12 mar 2015, o 21:04

dzięki bardzo za ten temat, na pewno się przyda :)
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 660
Rejestracja: 11 paź 2013, o 17:43
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 88 razy
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

13 mar 2015, o 10:06

Wielkie dzięki za taki zestaw - części modów rzeczywiście nie miałem nawet okazji spróbować, więc będzie okazja to nadrobić.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 78
Rejestracja: 12 lip 2013, o 14:50
Płeć: Kobieta
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

13 mar 2015, o 16:22

Zamierzam w tym roku ograć obie części KotORa i te zestawy modów, ustawień + spolszczenia oszczędzą mi mnóstwo czasu. Serdeczne dzięki @MSKOTOR!
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 82
Rejestracja: 21 lip 2014, o 20:27
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

18 mar 2015, o 19:59

Mam pytanie a ile ma MB spolszczenie do Star Wars Knights of the Old Republic 2 ?
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 82
Rejestracja: 21 lip 2014, o 20:27
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

18 mar 2015, o 20:05

taniec_chochola pisze: Ok. 4 MB.
Anie przypatkiem 129 MB ?
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 2286
Rejestracja: 27 sty 2013, o 12:33
Podziękowania: 11 razy

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

18 mar 2015, o 22:34

Zgodnie z tym postem:
http://kotor2.pl/forum/viewtopic.php?f=117&t=56724
spolszczenie jest darmowe.
Płaci się za dostęp do niego z oficjalnego źródła.

A tak w ogóle: dzięki za podjęcie tematu i linki.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1661
Rejestracja: 9 lip 2013, o 17:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Podziękował: 4 razy
Podziękowania: 41 razy
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

18 mar 2015, o 22:50

To te inne źródła, które rozpowszechniają content autorów spolszczenia (piszę z trzeciej osoby, bo nie dotykałem tworzenia polonizacji), naruszają te prawa.
Spolszczenie jest darmowe, ale jego pobranie z oficjalnego źródła nie. Nielegalne jest to, że ktoś ściągnął spolszczenie i je dalej publikuje.

Jak dostanie się od złodzieja kradzioną książkę, to nie znaczy, że jest ona legalnie pozyskana ;)

Autorzy po prostu (jak w przypadku modów) piszą, że nie mają związku z wydawcą i tworzą modyfikację za darmo dla fanów, żeby nie być pociągniętym do odpowiedzialności za próbę zarobku na czyjejś własności intelektualnej.

Ja jak grałam ze spolszczeniem chyba 6 czy 7 lat temu to zapłaciłam te 3zł z hakiem i cieszyłam się, że pierwszy raz w życiu rozumiałam wszystkie dialogi :D Przy pierwszych przejściach rozumiałam miejscami co 3 - 4 słowo, ale grę i tak ukończyłam po kilka razy.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 18
Rejestracja: 27 mar 2013, o 01:35
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

22 mar 2015, o 04:22

Na początku chciałbym podziękować szczodrze za użyteczny poradnik :) Następnie chciałbym zapytać: Czy istnieje jakiś sposób aby spolszczona gra mogła być odpalona normalnie przez steam'a ? Bo instalowałem wg instrukcji i po pierwszym odpaleniu przez plik spolszczenia gry, gdy później ponownie uruchamiam steamowo to jest angielski język.
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1661
Rejestracja: 9 lip 2013, o 17:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Podziękował: 4 razy
Podziękowania: 41 razy
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

22 mar 2015, o 21:23

Spróbuj włączyć grę z uprawnieniami administratora. Jeżeli to nie pomoże, to nie mam innego pomysłu niestety.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 18
Rejestracja: 27 mar 2013, o 01:35
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

23 mar 2015, o 22:51

spróbowałem, ale niestety nic się nie zmieniło, w każdym razie dzięki za próbę pomocy.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 82
Rejestracja: 21 lip 2014, o 20:27
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

8 maja 2015, o 18:55

Wie ktoś ile się czeka na smsa z tym kodem żeby pobrać te spolszczenie z tej strony http://spolszczenie.kotor2.pl/ ?
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 565
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 15:17
Płeć: Mężczyzna
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

8 maja 2015, o 19:36

Kiedyś przychodziło szybko, dosłownie po kilku sekundach ale to było ze 2 lata temu jak wysyłałem.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 82
Rejestracja: 21 lip 2014, o 20:27
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

8 maja 2015, o 19:43

Ja wysłałem o 18.30 a jest 19.44 i dalej nie ma tego kodu w sms-e !
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 660
Rejestracja: 11 paź 2013, o 17:43
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 88 razy
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

8 maja 2015, o 19:56

Zajrzyj na forum kotor2.pl, były jakiś czas temu jakieś problemy z kodami, więc w jednym z wątków na forum znajdziesz uniwersalny kod odblokowujący spolszczenie.
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 82
Rejestracja: 21 lip 2014, o 20:27
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

8 maja 2015, o 20:21

taniec_chochola pisze: Zajrzyj na forum kotor2.pl, były jakiś czas temu jakieś problemy z kodami, więc w jednym z wątków na forum znajdziesz uniwersalny kod odblokowujący spolszczenie.
A ten wątek na forum z tym problemem to jak się nazywał ?
Dobra znalazłem ten wątek dzięki za pomoc ;)
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 660
Rejestracja: 11 paź 2013, o 17:43
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 88 razy
Podziękowania: 21 razy
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

8 maja 2015, o 20:29

Wystarczy minuta szukania, to naprawdę nie jest takie trudne:
http://kotor2.pl/forum/viewtopic.php?f= ... 49#p201549
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 1661
Rejestracja: 9 lip 2013, o 17:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Podziękował: 4 razy
Podziękowania: 41 razy
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

21 lip 2015, o 20:06

http://uk.ign.com/articles/2015/07/21/k ... ive-update

KOTOR 2 dostał osiągnięcia Steam. Taka stara gra, nie wierzę :tak:

Do tego wsparcie dla rozdzielczości do 5K i może RCM będzie w steam workshop dostępny,... jak tylko ogarnę zmiany to zaktualizuję temat :D Będzie motywacja, żeby wbić wszystkie osiągnięcia :D
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 173
Rejestracja: 8 gru 2013, o 10:48
Płeć: Mężczyzna
Podziękowania: 7 razy
Kontakt:

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

21 lip 2015, o 20:10

Aspyr portuje na linuksa, przy okazji dostosowuje do dzisiejszych standardów.
https://www.gamingonlinux.com/articles/ ... eport.5694
ODPOWIEDZ