Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Moderator: Redaktorzy

Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez MSKOTOR » 12 mar 2015, o 21:53

Obrazek


Obecnie istnieją 2 wersje gry: związana ze Steam i pudełkowa. Większość modów instalowana jest poprzez kopiowanie określonych plików do folderu Override gry, przy czym ważna jest kolejność instalowania modów i to, czy pliki z jednego moda nadpisują pliki z innego.

Niestety steam workshop jest "głupi" w tej dziedzinie, ponieważ instaluje wszystkie zasubskrybowane mody do folderu SteamLibrary\steamapps\workshop\content\208580 (208580 jest numerem ID gry w serwisie Steam). Mogą więc jednocześnie istnieć 2 mody posiadające ten sam plik w dwóch różnych wersjach, co powoduje crashowanie gry i niemożliwość grania.

Dlatego właściciele wersji steam gry powinni zasubskrybnować w warsztacie TSLRCM mod i planetę M4-78. Jeśli chcecie grać w spolszczoną grę można zasubskrybować jeszcze spolszczenie do gry i spolszczenie do TSLRCM.

Resztę modów trzeba instalować "po staremu". Dodatkowo można pominąć punkt dotyczący rozdzielczości FHD (gra już ją natywnie obsługuje). Z punktu drugiego tego poradnika z wersją steamową TSLRCM nie jest kompatybilny Extended Enclave Mod (instalator szuka plików TSLRCM w folderze Override, a one znajdują się w folderze workshop)

Błąd dotyczący filmów w grze:
Spoiler: pokaż
Po zainstalowaniu wszystkich modów (2 z warsztatu + reszta wg instrukcji z dołu) gra działała stabilnie do momentu chęci wyruszenia na ostatnią planetę. Każda próba podróży kończyła się u mnie minimalizacją gry i niemożliwością dalszego grania. Próbowałam różnych rozwiązań problemu (zmiana ustawień cieni, granie w trybie okna itp), jednak jedynym skutecznym było całkowite wyłączenie filmów w grze (czyli zmieniłam nazwę folderu Movies na Movies1). W wersji sprzed patcha nie miałam takiego problemu; wg mnie może to być spowodowane tym, że filmy wyświetlają się teraz na całym ekranie (w porównaniu do tego małego filmiku na środku ekranu we wcześniejszej wersji)


0. Edytor zapisów gry

W poprzedniej wersji poradnika nie dodałam jednego bardzo przydatnego programu. KSE, czyli Kotor Save Editor. Obecna wersja jest kompatybilna zarówno z wersją pudełkową gry jak i z wersją Steam, nie modyfikuje żadnych plików gry (z wyjątkiem save :E) więc można go używać z każdą kombinacją modów. Umożliwia zaawansowane modyfikacje swoich zapisów (np zmiany w poziomach, mocach, zdolnościach, ekwipunku, wpływie na naszą drużynę i wiele więcej).

W przypadku problemu z uruchomieniem programu należy w głównym folderze gry stworzyć pusty katalog "saves" i przekopiować do niego zapis, których chcemy edytować z folderu cloudsaves, po czym przenieść go z folderu saves do cloudsaves (po pierwszym uruchomieniu program będzie już poprawnie otwierał zarówno folder z zapisami offline i online). Można również zapisać stan gry odznaczając opcję "cloud save" w oknie zapisu gry - co zrobimy prędzej czy później, ponieważ w chmurze można zachować do 10 zapisów, później gra sama informuje o konieczności wyrzucenia poprzednich zapisów lub stworzenia zapisu offline.

1. Wstępne ustawienia, sposób instalacji modów

Spoiler: pokaż
1. Konfiguracja gry

W pierwszej kolejności włączamy plik swkotor2.ini znajdujący się w głównym folderze gry (u mnie D:\SteamLibrary\steamapps\common\Knights of the Old Republic II)

Zmieniamy wartości:

V-sync na 1 (jeżeli wcześniej domyślnie było tam 0)
Frame Buffer na 0

Po tych zabiegach gra powinna się bez problemu włączyć. W przypadku problemów z uruchomieniem można spróbować włączyć grę z prawami administratora, lub w trybie zgodności z Win XP.

2. Rozdzielczość FHD

Tutaj jest już trochę więcej zabawy.

Ściągamy archiwum, wypakowujemy i plik swkotor2.exe i kopiujemy do głównego katalogu gry (jeśli chcemy zachować dotychczasowy plik wykonawczy kopiujemy go wcześniej w inne miejsce).

Plik swkotor2.exe nie jest crackiem, a jedynie wcześniejszą wersją pliku wykonawczego. Najnowsza wersja steamowa tego pliku jest zaszyfrowana i uniemożliwia włączenie rozdzielności FHD.

Włączamy grę, przechodzimy do opcji graficznych i ustawiamy rozdzielność 1280x960 @ 60 Hz

Ściągamy Universal Widescreen i wypakowujemy z archiwum. Z górnej listy wybieramy Star Wars Knights of the Old Republic II: TSL, ręcznie z pola poniżej wybieramy główny folder gry, a następnie zmieniamy domyślne wartości rozdzielności z 1280x960 na 1920x1080. Naciskamy na Patch.

Kolejną czynnością jest powtórne otworzenie pliku swkotor2.ini i zmienienie wartości Width na 1920 i Height na 1080 (wartości powtarzają się pod sekcjami [Display Options] oraz [Graphicj Options])

Ostatecznie plik ma wyglądać tak:

Obrazek

W tym momencie UI gry nie jest dopasowane do rozdzielności. Należy pobrać to archiwum i przekopiować zawartość z folderu 1920x1080 do folderu Override

3. Instalacja modów

1. Pliki z modów graficznych najczęściej trzeba po prostu przekopiować z pobranego archiwum do folderu Override.

2. Niektóre mody wymagają instalacji z użyciem TSLPatcher. Tutaj trzeba włączyć plik .exe, który jako ikonę ma taki znaczek, a następnie podczas instalacji wskazać folder, gdzie zainstalowaliśmy grę.

3. TSL:RCM i M4-78EP dostępne są jako pliki instalacyjne exe. Sposób instalacji jest podany poniżej.


2. Mody dodające zawartość

Spoiler: pokaż
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) - podstawowy mod przywracający masę dialogów, scenek i naprawiający błędy.

Jako język instalacji wybieramy język angielski, dodatkowo musimy podać instalatorowi, gdzie na dysku znajduje się główny folder gry. Jeżeli po zakończonej instalacji i włączeniu gry przywita nas taki ekran startowy, to znaczy iż operacja została ukończona powodzeniem:
Obrazek

Planeta M4-78EP - dodaje do gry wyciętą przez twórców planetę droidów.

Tutaj wybieramy tylko folder, gdzie zainstalowaliśmy grę na swoim dysku.

Extended Enclave - mod dodaje parę minut dialogów pod koniec gry

Revenge of the Revan - to już jest całkowicie fanowska modyfikacja dziejąca się już po ukończeniu wątku głównego.

Duplisaber Mod - mod dodaje dodatkowe rękojeści mieczy świetlnych, które są dostępne jako przedmioty do wytworzenia w workbench.

Nie polecam używać tej opcji z menu workbench do momentu, aż nie uzyskamy własnego miecza świetlnego (część wątku fabularnego) - nie wiem, czy takie przyspieszenie pozyskania miecza nie zaburzy w jakiś sposób funkcjonowania gry.

UWAGA!!
Jeżeli chcesz grać na spolszczonej wersji gry instaluj mody zgodnie z instrukcją zawartą w sekcji "Spolszczenie"

Movement animation fix - ulepszenie animacji biegu / chodzenia.

Remove Force Alignment Restrictions - usuwa przynależność szaty dla ciemnej / jasnej strony mocy.

Podczas instalacji wybieramy opcję Movement animation fix


3. Mody graficzne

Lokacje

Spoiler: pokaż
W paczce z teksturami planety Telos znajdują się dwie błędne tekstury: TEL_fl02.tga oraz TEL_fl02.txi. Powodują one wyświetlenie fioletowej siatki jak na screenie poniżej. W celu pozbycia się tego widoku trzeba usunąć te 2 pliki z folderu Override, wtedy na podłodze (i kilku innych miejscach gdzie ta tekstura jest wyświetlana) pojawi się neutralna kratownica z wersji vanilla gry).

Obrazek
Obrazek


Animowana mapa galaktyki na Ebon Hawk

Mandalorian reskin

Scenerie kosmiczne HD

Szaty jedi wzorowane na tych z gry SW:TOR

Bielizna - :trollface:

Spoiler: pokaż
Można zmienić domyślną bielizmę postaci (wbrew pozorom szczególnie Wygnaniec <czyli my> i np Handmaiden są bez ubrań całkiem często :D - kwestie treningowe walki wręcz). Trzeba wybrać na stronie z linku, którą paczkę się chce zainstalować i skopiować pliki do katalogu Override - np paczka "Male & Female Boxer or Briefs" wyklucza się z "Mass Effect style", ponieważ zmieniają te same tekstury. Paczki z bielizną towarzyszy "nie-ludzkich" są ze wszystkim kompatybilne.


Ulepszone tekstury domyślnych mieczy świetlnych

Ulepszone tekstury pik bojowych

Ulepszone tekstury wibromieczy

Poprawione tekstury głów Wygnańca

Efekty cząsteczkowe wysokiej jakości

Ogień i lód wysokiej jakości

Droidy HK-50 wzorowane na droidach LOKI z ME

Spoiler: pokaż
W mojej grze droidy są "półprzezroczyste"

Obrazek

Droid na 1 planie ma prześwitującą szyję i widać przez nią załamanie płaskowyżu. Mi to specjalnie nie przeszkadza i jest pewnie spowodowane zainstalowaniem kolejnego moda z listy - na obrazkach na stronie deadlystream.com modele są normalne.

Ulepszenie wykorzystywania przez grę dynamicznego cieniowania / oświetlenia

To jest jedyny mod, który będzie prosił o nadpisanie plików - zgadzamy się na tą operację.

4. Spolszczenie

Spoiler: pokaż
Link

Spolszczenie do 2 części jest płatne i kosztuje ~3,6zł (płaci się poprzez SMS).

Jeśli chcemy zainstalować TSLRCM na spolszczonej wersji musimy podczas instalacji wybrać jeżyk polski. Mod dotyczący animacji ruchu jest kompatybilny z PL wersją.

Reszta modów z działu dodających zawartość jest niespolszczona i niekompatybilna. Czasami do tego stopnia, że nie pozwolą uruchomić gry. Można spróbować zainstalowac mod dodający nowe miecze świetlne, ale nie gwarantuję, że będzie działać poprawnie (gry nie popsuje, ale może nie będzie się dało uruchomić moda - brak odpowiedniej opcji w workbench)

Mody z działu graficznego są kompatybilne z spolszczeniem.


U mnie powyższy zestaw tekstur działa bez zarzutu.

Mody nie są mojego autorstwa i należą do swoich twórców. Ja tylko je przejrzałam, zebrałam i sprawdziłam stabilność gry po ich zainstalowaniu ;)
  • 1

Ostatnio edytowano 1 mar 2016, o 21:13 przez MSKOTOR, łącznie edytowano 3 razy
MSKOTOR
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 1678
Dołączył(a): 9 lip 2013
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Reputacja: 30
Płeć: Kobieta

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez Armin » 12 mar 2015, o 22:04

dzięki bardzo za ten temat, na pewno się przyda :)
  • 0

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Armin
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 5028
Dołączył(a): 14 lut 2013
Lokalizacja: ◕_◕ Liberty City ಠ╭╮ಠ ostatnio Los Santos
Medale: 6
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1) 4000 (1) 5000 (1)
Reputacja: -35
Płeć: Mężczyzna
Ostrzeżenia: 2
2

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez taniec_chochola » 13 mar 2015, o 11:06

Wielkie dzięki za taki zestaw - części modów rzeczywiście nie miałem nawet okazji spróbować, więc będzie okazja to nadrobić.
  • 0

Obrazek
taniec_chochola
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 758
Dołączył(a): 11 paź 2013
Medale: 4
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1)
Reputacja: 23
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez P1X3L0V4 » 13 mar 2015, o 17:22

Zamierzam w tym roku ograć obie części KotORa i te zestawy modów, ustawień + spolszczenia oszczędzą mi mnóstwo czasu. Serdeczne dzięki @MSKOTOR!
  • 0

P1X3L0V4
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12 lip 2013
Medale: 2
500 (1) 1000 (1)
Reputacja: 5
Płeć: Kobieta

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez Ghost Wars » 18 mar 2015, o 20:59

Mam pytanie a ile ma MB spolszczenie do Star Wars Knights of the Old Republic 2 ?
  • 0

Ghost Wars
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 105
Dołączył(a): 21 lip 2014
Reputacja: -15
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez taniec_chochola » 18 mar 2015, o 21:01

Ok. 4 MB.
  • 0

Obrazek
taniec_chochola
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 758
Dołączył(a): 11 paź 2013
Medale: 4
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1)
Reputacja: 23
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez Ghost Wars » 18 mar 2015, o 21:05

taniec_chochola napisał(a):Ok. 4 MB.

Anie przypatkiem 129 MB ?
  • 0

Ghost Wars
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 105
Dołączył(a): 21 lip 2014
Reputacja: -15
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez buck » 18 mar 2015, o 23:34

Zgodnie z tym postem:
http://kotor2.pl/forum/viewtopic.php?f=117&t=56724
spolszczenie jest darmowe.
Płaci się za dostęp do niego z oficjalnego źródła.

A tak w ogóle: dzięki za podjęcie tematu i linki.
  • 0

Jednym z najgorszych PR-owo zachowań jest wdawanie się z atakującymi w różnego rodzaju pyskówki.
stoję i patrzę na drzwi z zamkiem 3-poziomu a drzwi się same otwierają i wpada do mnie kretoszczur z umiejętnością otwierania zamków 3-go poziomu
buck
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 2601
Dołączył(a): 27 sty 2013
Reputacja: 2

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez MSKOTOR » 18 mar 2015, o 23:50

To te inne źródła, które rozpowszechniają content autorów spolszczenia (piszę z trzeciej osoby, bo nie dotykałem tworzenia polonizacji), naruszają te prawa.


Spolszczenie jest darmowe, ale jego pobranie z oficjalnego źródła nie. Nielegalne jest to, że ktoś ściągnął spolszczenie i je dalej publikuje.

Jak dostanie się od złodzieja kradzioną książkę, to nie znaczy, że jest ona legalnie pozyskana ;)

Autorzy po prostu (jak w przypadku modów) piszą, że nie mają związku z wydawcą i tworzą modyfikację za darmo dla fanów, żeby nie być pociągniętym do odpowiedzialności za próbę zarobku na czyjejś własności intelektualnej.

Ja jak grałam ze spolszczeniem chyba 6 czy 7 lat temu to zapłaciłam te 3zł z hakiem i cieszyłam się, że pierwszy raz w życiu rozumiałam wszystkie dialogi :D Przy pierwszych przejściach rozumiałam miejscami co 3 - 4 słowo, ale grę i tak ukończyłam po kilka razy.
  • 0

MSKOTOR
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 1678
Dołączył(a): 9 lip 2013
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Reputacja: 30
Płeć: Kobieta

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez math3ew » 22 mar 2015, o 05:22

Na początku chciałbym podziękować szczodrze za użyteczny poradnik :) Następnie chciałbym zapytać: Czy istnieje jakiś sposób aby spolszczona gra mogła być odpalona normalnie przez steam'a ? Bo instalowałem wg instrukcji i po pierwszym odpaleniu przez plik spolszczenia gry, gdy później ponownie uruchamiam steamowo to jest angielski język.
  • 0

math3ew
Avatar użytkownika
Łowca
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 mar 2013
Reputacja: 0
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez MSKOTOR » 22 mar 2015, o 22:23

Spróbuj włączyć grę z uprawnieniami administratora. Jeżeli to nie pomoże, to nie mam innego pomysłu niestety.
  • 0

MSKOTOR
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 1678
Dołączył(a): 9 lip 2013
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Reputacja: 30
Płeć: Kobieta

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez math3ew » 23 mar 2015, o 23:51

spróbowałem, ale niestety nic się nie zmieniło, w każdym razie dzięki za próbę pomocy.
  • 0

math3ew
Avatar użytkownika
Łowca
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 mar 2013
Reputacja: 0
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez Ghost Wars » 8 maja 2015, o 18:55

Wie ktoś ile się czeka na smsa z tym kodem żeby pobrać te spolszczenie z tej strony http://spolszczenie.kotor2.pl/ ?
  • 0

Ghost Wars
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 105
Dołączył(a): 21 lip 2014
Reputacja: -15
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez szczypiorofix » 8 maja 2015, o 19:36

Kiedyś przychodziło szybko, dosłownie po kilku sekundach ale to było ze 2 lata temu jak wysyłałem.
  • 0


"And blood-black nothingness began to spin... A system of cells interlinked within cells interlinked within cells interlinked within one stem... And dreadfully distinct against the dark, a tall white fountain played."
szczypiorofix
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 563
Dołączył(a): 17 wrz 2013
Medale: 1
500 (1)
Reputacja: 10
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez Ghost Wars » 8 maja 2015, o 19:43

Ja wysłałem o 18.30 a jest 19.44 i dalej nie ma tego kodu w sms-e !
  • 0

Ghost Wars
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 105
Dołączył(a): 21 lip 2014
Reputacja: -15
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez taniec_chochola » 8 maja 2015, o 19:56

Zajrzyj na forum kotor2.pl, były jakiś czas temu jakieś problemy z kodami, więc w jednym z wątków na forum znajdziesz uniwersalny kod odblokowujący spolszczenie.
  • 0

Obrazek
taniec_chochola
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 758
Dołączył(a): 11 paź 2013
Medale: 4
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1)
Reputacja: 23
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez Ghost Wars » 8 maja 2015, o 20:21

taniec_chochola napisał(a):Zajrzyj na forum kotor2.pl, były jakiś czas temu jakieś problemy z kodami, więc w jednym z wątków na forum znajdziesz uniwersalny kod odblokowujący spolszczenie.

A ten wątek na forum z tym problemem to jak się nazywał ?
Dobra znalazłem ten wątek dzięki za pomoc ;)
  • 0

Ghost Wars
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 105
Dołączył(a): 21 lip 2014
Reputacja: -15
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez taniec_chochola » 8 maja 2015, o 20:29

Wystarczy minuta szukania, to naprawdę nie jest takie trudne:
http://kotor2.pl/forum/viewtopic.php?f= ... 49#p201549
  • 0

Obrazek
taniec_chochola
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 758
Dołączył(a): 11 paź 2013
Medale: 4
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1)
Reputacja: 23
Płeć: Mężczyzna

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez MSKOTOR » 21 lip 2015, o 20:06

http://uk.ign.com/articles/2015/07/21/k ... ive-update

KOTOR 2 dostał osiągnięcia Steam. Taka stara gra, nie wierzę :tak:

Do tego wsparcie dla rozdzielczości do 5K i może RCM będzie w steam workshop dostępny,... jak tylko ogarnę zmiany to zaktualizuję temat :D Będzie motywacja, żeby wbić wszystkie osiągnięcia :D
  • 0

MSKOTOR
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 1678
Dołączył(a): 9 lip 2013
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Reputacja: 30
Płeć: Kobieta

Re: Modowanie Star Wars Knights of the Old Republic 2

Postprzez ShFil » 21 lip 2015, o 20:10

Aspyr portuje na linuksa, przy okazji dostosowuje do dzisiejszych standardów.
https://www.gamingonlinux.com/articles/ ... eport.5694
  • 0

Sprzęt:
Spoiler: pokaż
Stacjonarka: i5 3470, hd 7850 1GB, 8GB, b75 pro3 Arch
Lapek(8460p): i5 2520m, hd 3000, 12GB Arch

Mój temat na pchlim targu
ShFil
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 280
Dołączył(a): 8 gru 2013
Medale: 1
500 (1)
Reputacja: 7
Płeć: Mężczyzna

Następna strona

Powrót do Gry PC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Anselmo, DiscussedAxe3, GThoro, Męczyciel i 7 gości