System Shock 2 - kącik moddera

Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 158
Rejestracja: 16 cze 2013, o 15:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: jest bardzo dobra
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:

31 sie 2014, o 09:51

Obrazek
KĄCIK MODDERA
Obrazek
bez modów poniżej
Spoiler:pokaż
Coś dla starych wyjadaczy , ulepszamy grafikę w najlepszej grze wszechczasów horror/RPG/FPS z 1999r. Mimo, że gra jest dość stara, warto żeby młodsi gracze zapoznali się z tym tytułem, szczególnie, że jest to protoplasta DeusEX i Bioshock.

Pewnie nie będzie dużego zainteresowania ale skoro zacząłem w nią znów grać podzielę się poradnikiem.

1. Przygotowanie gry.
a) WAŻNE, instalujemy grę w folderze innym niż c:\Programfiles\
b) odpalamy grę przynajmniej raz i ustawiamy odpowiednią rozdzielczość w opcjach
c) instalujemy patcha SS2Tool- przygotowuje grę do obsługi modów, zawiera w sobie patch 2.4, obsługę bloom i dodatkowe efekty
d) ściągamy mod managera Blue Mod Manager 1.10 i wypakowujemy do głównego katalogu gry

2. Opis korzystania z mendżera modów

- pliki z archiwum menadżera wgrywamy do głównego katalogu gry
- klikamy "Select Game Folder" i wskazujemy grę
- "Open Mods Folder" - do tego katalogu ładujemy mody z punktu 3.
- "Activate/Deactivate" - wł/wył mody
- "Incrase/decrase priority" - ustawiamy priorytet
- "Exit and start game" - zapisuje zmiany i uruchamia grę
Obrazek
3. Przegląd modyfikacji

- SHTUP - tekstury obiektów, roślinności, komputerów, drzwi, itd.
- Olfred's fixed objects - poprawka obiektów, wymaga fixa z SHTUP
- Four Hundred - tekstury środowiska
- Straylight ADaoB v0.3.0 - poprawki gameplaya i bugfixy
- CyberBlutch Rebirth 03 - modele i tekstury AI
- Eldron's Midwife as Nurse Bloome - Rigged by RocketMan - tekstury kobiety cyborga
- Schatten SHMUP - wysokiej jakości muzyka w grze
- Tacticool Weapon Replacements - poprawione bronie
- Tacticool Weapon Replacements with hand model - dodaje model ręki dla broni dwuręcznych
- Eldron Psi Amp - kula PSI w wysokiej rozdziałce
- RocketMan Alternative Weapons Pack 1.1 - kolejna paczka broni
- Vurt's Hi-Res Space Textures - tekstury kosmicznego nieba
- vurt's png hires space with Earth - tekstura kosmosu z ziemią
- earth dynamic/static newsky - poprawione ziemskie niebo
- Vurt's Organics / Goo - poprawione elementy organiczne/gluty
- Vurt's Flora Overhaul - ulepszona roślinność
- Vurt's Water - lepsza woda
- Shnup - System Shock 2 Interface Upgrade v 1.0 - poprawiony UI
- Vurt's misc stuff - poprawione drzwi, eksplozje, błyski wieżyczek
Obrazek
4. Pliki konfiguracyjne

Poprawiony plik konfiguracyjny wklejamy do głównego folderu gry.
Zmodyfikowałem ustawienia bloom, wielkości ui, filtrowania filmów, jakości obrazu i parę innych opcji, które powodowały laga.

5. Spolszczenie

Ze względu na specyfikę silnika gry możliwe jest tylko spolszczenie tekstów z notatników, zapisów dziennika, itd., menusy, filmiki i niektóre itemki są po angielsku ale myślę, że to nie jest aż tak ważne, ponieważ wszystkie teksty odpowiedzialne z zarys fabularny są spolszczone.

Download
Obrazek
6. ENB

Możemy jeszcze spróbować instalacji ENB, bardzo ładnie poprawi nam efekt bloom i cieniowanie. Świetnie w tej roli sprawdzi się ENB z GTA San Andres. Może wymagać małych poprawek, jakby ktoś był chętny może pokusić się o modyfikację ini. I dodanie do tematu.
Pliki rozpakowujemy do głównego katalogu gry, podczas gry efekty włączamy przez wciśnięcie shift+f12.

Edit: pobawiłem się w testowanie i znalazłem ciekawy config (może być "cięższy" dla grafiki od standardowego)
Spoiler:pokaż
Obrazek
7. Paczka modów (beta2)

Gotowa paczka przygotowana przeze mnie, zawiera wszystkie powyższe modyfikacje, pliki konfiguracyjne, spolszczenie oraz ENB (nie zawiera nowego pliku ini) spakowane w jedno archiwum.

Instalacja:
a) wykonujemy wszystkie czynności podane w pkt. 1
b) ściągamy paczkę beta2 (476MB) z modami i pliki z archiwum wypakowujemy do głównego katalogu gry, zastępujemy wszystkie pliki
c) odpalamy mod menagera i aktywujemy wszystkie paczki w kolejności jak na zdjęciu:
Spoiler:pokaż
d) po pierwszym odpaleniu gry z mod managera, możemy potem włączyć grę ze skrótu steam, mody będą aktywne.



Bonus, pierwszy trailer z System Shocka 2, który widziałem na Cybertalerzyku z czasopisma RESET. :macha:
http://www.youtube.com/watch?v=Sz7BOMnUGcQ




UWAGA! Modyfikacje są w trakcie testów, mogą wystąpić problemy z wydajnością i ze spolszczeniem (podmienia pliki moda Straylight ADaoB). W przypadku problemów można dezaktywować spolszczenie w Blue Mod Manager.
Póki co jest wszystko ok ale wole ostrzec :dziadek:
Testowane na Win 7 x64 i karcie Nvidia.


Edit1: aktualizacja listy modów, poprawka w paczce z modami, edytowany plik konfiguracyjny.
Edit2: aktualizacja configu ENB


Nie zezwalam na kopiowanie i przenoszenia mojego tematu w części lub całości na inne fora i strony internetowe.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2016, o 00:43 przez kokodzambo, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Predator
Posty: 690
Rejestracja: 11 paź 2013, o 17:43
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 90 razy
Podziękowania: 25 razy
Kontakt:

Re: System Shock 2 - kącik moddera

31 sie 2014, o 15:34

Wow!

Wielkie dzięki za ten temat i porady - chciałem w okolicy października zabrać się właśnie za SS2, z chęcią skorzystam z tych porad. Świetna robota!
Awatar użytkownika
Wiedźmin
Posty: 5262
Rejestracja: 14 lut 2013, o 15:17
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ◕_◕ Liberty City ಠ╭╮ಠ ostatnio Los Santos
Podziękował: 153 razy
Podziękowania: 165 razy
Kontakt:

Re: System Shock 2 - kącik moddera

31 sie 2014, o 16:00

@kokodzambo
modowałeś na wersji steamowej gry czy jakiejś innej?

(dzięki za poradnik)
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 158
Rejestracja: 16 cze 2013, o 15:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: jest bardzo dobra
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:

Re: System Shock 2 - kącik moddera

31 sie 2014, o 16:33

@Armin

Gram na wersji steam ale mody będą działać bez problemu na wersji GOG lub nawet CD (gry wtedy nie instalujemy, a kopiujemy na żywca katalog sshock2 z płytki).

Muszę przyznać, że podchodziłem do gierki scepytcznie ale jeżeli chodzi o gameplay to nic się nie postarzała, miód wylewa się z monitora. W dalszym ciągu może przestraszyć, kiedy podczas akcji zostają nam ostatnie dwa naboje, mutant naciera na nas i w najgorszym możliwym momencie zacina się nam nasz pistolecik bo nie zadbaliśmy o naprawę, ucieczka już nam nie pomoże bo za zakrętem czeka na nas cyborg, który wyrywa nam głowę razem z kręgosłupem ;)

"L-l-l-l-l-look at you, hacker. A pa-pa-pathetic creature of meat and bone. (panting and) Panting and sweating as you r-r-run through my corridors. (How, how) How can you challenge a perfect, immortal machine?"
- Shodan

Doszła jeszcze aktualizacja ENB w poradniku.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 246
Rejestracja: 15 lip 2013, o 09:57
Płeć: Mężczyzna
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:

Re: System Shock 2 - kącik moddera

31 sie 2014, o 18:26

chyba czas na powrót
Awatar użytkownika
Łowca
Posty: 1
Rejestracja: 21 paź 2013, o 11:33

Re: System Shock 2 - kącik moddera

5 wrz 2014, o 20:26

Dziękuję serdecznie.
Awatar użytkownika
Robin Hood
Posty: 314
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 12:35
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 6 razy

Re: System Shock 2 - kącik moddera

5 wrz 2014, o 21:46

Dzięki za poradnik. Dalej jednak jestem zdania, że o ile SS2 jest grą świetnie zaprojektowaną, to pierwsza część + mody jest po prostu genialna - pod względem atmosfery, fabuły i paru trudnych do wychwycenia na pierwszy rzut oka szczegółów. No i w SS2 nie ma cyberprzestrzeni ;)
Awatar użytkownika
Hitman
Posty: 1065
Rejestracja: 11 maja 2013, o 01:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cebuland
Podziękował: 6 razy
Podziękowania: 7 razy
Kontakt:

Re: System Shock 2 - kącik moddera

5 wrz 2014, o 21:54

a już się martwiłem, że nikt nie pamięta SS1...
ODPOWIEDZ