Soulslike

Moderator: Redaktorzy

Soulslike

Postprzez exoixonar » 18 sie 2018, o 23:03

Temat związany z serią Souls, jej klonami i pomniejszymi wariacjami indie jak również nadchodzące premiery.

Kryteria: stamina, walka, lock-on, ogniska/kapliczki, uniki, pancerze, uzbrojenie, skróty, sekrety, bossy, mroczny klimat, waluta/exp, leczenie, eksploracja, minimalizm w pewnych sektorach jak npc, rozmowy.
Brak uwzględnienia: poziom trudności.
Jeżeli jest coś co powinno być na liście a nie ma to zapraszam do przesłania na pw.

Złota trójca

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Klony AAA
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Inne
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Daleka przyszłość
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Exclusive
Obrazek
Obrazek

Brak danych
Obrazek

Honorowe wspomnienie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
  • 0

Ostatnio edytowano 1 lip 2019, o 14:12 przez exoixonar, łącznie edytowano 18 razy
exoixonar
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 354
Dołączył(a): 21 cze 2013
Reputacja: 8
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez PiccoloPL » 18 sie 2018, o 23:11

A bloodborne to gdzie.
  • 0

PiccoloPL
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 3249
Dołączył(a): 16 gru 2012
Medale: 3
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
Reputacja: 35
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez kamil_999666 » 18 sie 2018, o 23:16

Pamiętam jeszcze takiego Polskiego indyka który chyba by się łapała to tego podgatunku.
Obrazek
  • 0

CPU: Intel I5-4590 + Silentium PC Fortis MOBO: AsRock 970 Pro RAM: (2x) Patriot 4 GB (8GB) VGA: MSI RX 470 HDD: Sagate 500 GB DVD: LG DVD PSU: Chieftec APS-650C 80+ CASE: SilentiumPC Brutus 410
kamil_999666
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 709
Dołączył(a): 12 gru 2012
Reputacja: 18
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez EdmundBA » 18 sie 2018, o 23:27

A gdzie gra która to wszystko zaczęła, czyli Demon's Souls? Jakby nie jeden człowiek, któremu spodobała się ta importowana z Japonii gra to Soulsy byłyby poza nią nieznane.
Dla mnie to był pomost między klasycznymi RPGami FROMu czyli King's Field (inspirowanymi przez Ultima Underworld, od twórców Thiefa i System Shocka) do dynamiczniejszych gier akcji w TPP.
Ja rozumiem że lubicie turlać się ale oddałbym mały palec u nogi (żeby nie zawadzał o szafę) dla kolejnego King's Fielda, albo innego RPGa w FPP of FROMu...

@edit
To trzeba było wyraźnie napisać o ograniczeniu do PCta. W końcu Soulslike zrodził się na konsolach. I tak nic nie przebija Too Humana :trollface:
Choć od jakiegoś czasu Demon's Souls jest grywalne dzięki emulatorowi PS3 :gwizdany:
  • 0

Ostatnio edytowano 19 sie 2018, o 02:07 przez EdmundBA, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
EdmundBA
Avatar użytkownika
Hitman
 
Posty: 857
Dołączył(a): 20 wrz 2013
Medale: 1
500 (1)
Reputacja: 10
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez Revan » 18 sie 2018, o 23:36

Autor po prostu skupił się tylko na PC-towych grach dostępnych teraz lub w przyszłości na steamie/windowsie a nie konsolowych exach. Dlatego nie ma Bloodborne, Demon's Souls itd.
  • 0

Revan
Avatar użytkownika
Redaktor
 
Posty: 4578
Dołączył(a): 3 gru 2012
Medale: 9
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1) 4000 (1) 5000 (1)
6000 (1) 7000 (1) 8000 (1)
Reputacja: 75

Re: Soulslike

Postprzez kmpt » 19 sie 2018, o 06:10

O ile dobrze kojarzę to Bound By Flame było grą w stylu Soulsów: https://store.steampowered.com/app/2439 ... _By_Flame/

Poza tym dorzucę jeszcze parę indyków, choć nie jestem pewien czy to dobry trop:
Abyss Odyssey - https://store.steampowered.com/app/2550 ... s_Odyssey/
Momodora: Reverie Under The Moonlight - https://store.steampowered.com/app/4285 ... Moonlight/
Titan Souls - https://store.steampowered.com/app/297130/Titan_Souls/
  • 0

Nothing kills me. I'm immune to 179 different types of poison. I know because I ingested them all at once when I was deep undercover in an underground poison-ingesting crime ring.
Rick Ford
kmpt
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 2123
Dołączył(a): 3 gru 2012
Medale: 2
500 (1) 1000 (1)
Reputacja: 25
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez Revan » 19 sie 2018, o 09:14

kmpt napisał(a):O ile dobrze kojarzę to Bound By Flame było grą w stylu Soulsów: https://store.steampowered.com/app/2439 ... _By_Flame/


Źle kojarzysz, przeszedłem całe i nie widzę za bardzo związku z Soulsami. To typowy liniowy drużynowy action RPG od Spiders/Focusa - nie robią tak bardzo złych gier jak powszechnie się uważa, ale fakt faktem, że póki co nic od nich jest w stylu Soulsów.

kmpt napisał(a):Poza tym dorzucę jeszcze parę indyków, choć nie jestem pewien czy to dobry trop:
Abyss Odyssey - https://store.steampowered.com/app/2550 ... s_Odyssey/
Momodora: Reverie Under The Moonlight - https://store.steampowered.com/app/4285 ... Moonlight/
Titan Souls - https://store.steampowered.com/app/297130/Titan_Souls/


Wrzucanie każdej trudnej gry w rzucie 2D albo metroidvani to zły trop, dojdziemy zaraz do tego, że Castlevania, Binding of Isaac i Super Meat Boy to też Soulsy.
Titan Souls poniekąd najbardziej z tych typów pasuje, ale tam też mamy skrajności - walczymy tylko z bossami, one shot one kill zarówno dla nas i dla bossa a model walki jest skrajnie uproszczony. Wysoki poziom trudności to nie jedyna domena Soulsów.
  • 0

Revan
Avatar użytkownika
Redaktor
 
Posty: 4578
Dołączył(a): 3 gru 2012
Medale: 9
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1) 4000 (1) 5000 (1)
6000 (1) 7000 (1) 8000 (1)
Reputacja: 75

Re: Soulslike

Postprzez Desolator » 19 sie 2018, o 09:33

Na liście brakuje The Surge 2, gra powinna wyjść w przyszłym roku. Można też dopisać Lords of the Fallen 2 ale to bardziej odległa przyszłość.
  • 0

Desolator
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 409
Dołączył(a): 9 sty 2013
Medale: 2
500 (1) 1000 (1)
Reputacja: 13

Re: Soulslike

Postprzez EdmundBA » 19 sie 2018, o 10:12

Revan napisał(a): Wysoki poziom trudności to nie jedyna domena Soulsów.

o to to.

Lubię raz w roku spróbować jakiegoś soulsa ale te gadanie, jakoby dzięki nim twórcy przestali się bać stawiać wyzwania graczom, albo że gry zawsze były prostą i bezmyślną rozrywką i dopiero Souls-mesjasze zmieniły ten stan rzeczy.... :?

To jest coś nie halo z graczami.
  • 0

Obrazek
EdmundBA
Avatar użytkownika
Hitman
 
Posty: 857
Dołączył(a): 20 wrz 2013
Medale: 1
500 (1)
Reputacja: 10
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez Revan » 19 sie 2018, o 11:55

EdmundBA napisał(a):
Revan napisał(a): Wysoki poziom trudności to nie jedyna domena Soulsów.

o to to.

Lubię raz w roku spróbować jakiegoś soulsa ale te gadanie, jakoby dzięki nim twórcy przestali się bać stawiać wyzwania graczom, albo że gry zawsze były prostą i bezmyślną rozrywką i dopiero Souls-mesjasze zmieniły ten stan rzeczy.... :?

To jest coś nie halo z graczami.

Patrząc na przekrój historii gier to najbardziej hardcorowe to chyba jednak zawsze były platformówki, często absolutnie nie fair w stosunku do gracza i stawiające na chirurgicznie abstrakcyjnie precyzyjny timing.
Od czasu Super Meat Boya nastała moda na hardcorowe platformówki. Później przyszła moda na rogaliki i Soulsy.
Chciałoby się powiedzieć, że ogólnie od kilku lat panuje moda na trudne gry. Ale trudne gry były zawsze i zawsze będą, po prostu to AAA obniżyły znacząco poziom trudności. Warto jednak pograć w pierwsze Call of Duty i te najnowsze, dowolną grę AAA z tego roku i sprzed 15-20 lat(niech będą i takie Half-Life'y, które 99% Łowców ma na Steamie) by zobaczyć jak w ostatnich nastu latach kształtowała się transformacja pod kątem poziomu trudności w AAA. Pograjcie sobie nawet w takiego Raymana 2(ale i 3 potrafiła dać w kość) czy polskie Kangurki Kao.
Ba, pierwsze zdecydowanie łatwiejsze AAA jakie kojarzę po 2000 to były Pottery na PC (bo w konsolowe nie grałem a wiem, że to totalnie inne gry), ale pewnie taka jedynka nawet teraz wielu casualom dałaby w kość.
Co do Soulsów -> takie gry też kiedyś były, w sensie stawiające na model walki bardziej zaawansowany niż nawalnie jednym klawiszem, choćby Severance: Blade of Darkness.
Nie tak dawno odświeżyłem sobie Rune i tam jest jednak dużo prościej moim zdaniem.
Swoją drogą jeśli chodzi o PC to ja od zawsze byłem wielkim fanem modelu walki z Jedi Outcast/Jedi Academy. W Outcaście mamy jednak jeszcze dużo strzelania, ale w Academy to już rozwinięto do poziomu sztuki.
Tam też walka nie pozostawia złudzeń i ginie się równie łatwo jak w oryginale źródłowym.
Kampania single to i tak tylko przedsmak nieskończenie miodnego multi.
Myślę, że dla współczesnych graczy Jedi Outcast/Jedi Academy to też trochę takie Soulsy w uniwersum Star Wars.
  • 0

Ostatnio edytowano 19 sie 2018, o 12:05 przez Revan, łącznie edytowano 1 raz
Revan
Avatar użytkownika
Redaktor
 
Posty: 4578
Dołączył(a): 3 gru 2012
Medale: 9
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1) 4000 (1) 5000 (1)
6000 (1) 7000 (1) 8000 (1)
Reputacja: 75

Re: Soulslike

Postprzez Absorhen » 19 sie 2018, o 12:10

Nie jestem znawca solsow itp... ale pasuje tu chyba Hollow Knight.
Ma zachowane typowe mechaniki, czyli:
1. Jak zginiesz musisz sie pofatygowac i odzyskac swoja dusze + uzbieraną walute.
2. Zanim pokonasz bossa to "musisz sie go nauczyc" w wiekszosci przypadkow.
3. Ławeczki ala ogniska.
4. Swiat tez po czesci poznaje sie stopniowo składając rozne historie/opisy.
5. Kupa skrótow do otwarcia/znalezienia miedzy lokacjami.
6. Charmy, ktore mozna dostosowywac do bossow i wlasnego stylu walki to troche jak eq w soulsach.

Gierka ma w sumie w sobie i swoje ciekawe mechaniki, takaze nie wiem, czy spełnia wasze kryteria soulsowe i ja zaliczycie, czy uznacie, ze tylko zaczerpnela sobie cos ale to za mało.

..:: PzD ::..

Edit:
Ciutek dopisałem.
  • 0

Ostatnio edytowano 19 sie 2018, o 12:19 przez Absorhen, łącznie edytowano 2 razy
Absorhen
Avatar użytkownika
Łowca
 
Posty: 47
Dołączył(a): 28 kwi 2015
Reputacja: 3
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez Revan » 19 sie 2018, o 12:15

Absorhen napisał(a):Nie jestem znawca solsow itp... ale pasuje tu chyba Hollow Knight.
Ma zachowane 2 typowe mechaniki, czyli:
1. Jak zginiesz musisz sie pofatygowac i odzyskac swoja dusze + uzbieraną walute.
2. Zanim pokonasz bossa to "musisz sie go nauczyc" w wiekszosci przypadkow.
3. Swiat tez po czesci poznaje sie stopniowo składając rozne historie/opisy.

Gierka ma w sumie w sobie i swoje ciekawe mechaniki, takaze nie wiem, czy spełnia wasze kryteria soulsowe i ja zaliczycie, czy uznacie, ze tylko zaczerpnela sobie cos ale to za mało.

..:: PzD ::..

Hollow Knight to platformówka w duchu metroidvani.
Metroidvania to jednak nie Souls-like. Po to powstała taka klasyfikacja by te gatunki rozdzielić.
Twój opis podchodzi też pod prawie dowolnego typowego rogalika, który dodatkowo umożliwia zebranie lootu po poprzedniej rozgrywce.
W Soulsach chodzi jednak również o rozbudowany model walki bronią białą(i innym orężem), czego większość gier 2D nie zaoferuje.
Z gier 2D, które mniej lub bardziej podchodzą pod Soulsy 2D to bym widział Salt and Sanctuary i Shrouded in Sanity(do dostania na Sale'ach po ~ 4 zł lub full gra za darmo w wersji bez achivków i new game+).
  • 0

Revan
Avatar użytkownika
Redaktor
 
Posty: 4578
Dołączył(a): 3 gru 2012
Medale: 9
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1) 4000 (1) 5000 (1)
6000 (1) 7000 (1) 8000 (1)
Reputacja: 75

Re: Soulslike

Postprzez Absorhen » 19 sie 2018, o 12:21

Dlatego napisałem, ze nie wiem czy sie nadaje bo sie na tym nie znam a nikt jakos nie okreslił jakichs kryterii.

Salt & Sanctuaty kojarze i rzeczywiscie w HK brak wyboru broni.
Styl walki moga troche modyfikowac charmy ale to nie to samo.

Jak nie pasuje to trudno, wyzej wymieniłem to co mi kojarzy z solsami w tej grze.
Troszke dopisałem, mam glupi zwyczaj napisac posta wyslac a potem dopisywac jak cos mi sie przypomni ;p

Nie ma w HK czegos takiego jak zbieranie lootu po poprzedniej rozgrywce.
Jak w soulsach: giniesz to cofa Cie do ostatnieiego save/lawki i musisz dymac po to co po Tobie zostało.

..:: PzD ::..
  • 0

Absorhen
Avatar użytkownika
Łowca
 
Posty: 47
Dołączył(a): 28 kwi 2015
Reputacja: 3
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez exoixonar » 19 sie 2018, o 13:09

Faktycznie miało być głównie PC tak jak w dziale jest napisane
Spoiler: pokaż
Strona główna forum ‹ O grach ‹ O grach ogólnie ‹ Gry PC

ale skoro wspominacie o grach exclusive to czemu by ich nie dodać do listy dzięki temu będzie bardziej kompletna.

Kryteria: stamina, walka, lock-on, ogniska/kapliczki, uniki, pancerze, uzbrojenie, skróty, sekrety, bossy, mroczny klimat, waluta/exp, eksploracja, minimalizm w pewnych sektorach jak npc, rozmowy. Oczywiście nie każda gra z listy pokrywa wszystko, dochodzi również "subiektywna" ocena.

Osobiście Hollow Knight nie dodałbym do listy (kolejna raz subiektywna ocena) gdyż generalnie jest sporo rzeczy podobnych ale nie ma mowy o wielu IDENTYCZNYCH systemach.
  • 0

exoixonar
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 354
Dołączył(a): 21 cze 2013
Reputacja: 8
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez drzewo_z_gompki » 19 sie 2018, o 13:35

Revan napisał(a):Myślę, że dla współczesnych graczy Jedi Outcast/Jedi Academy to też trochę takie Soulsy w uniwersum Star Wars.



Jako dzieciak przeszedłem Jedi Outcast kilkanaście razy bez problemów, ostatnio odbiłem się mocno już przy drugiej czy tam trzeciej misji, bo zostało mi tak mało HP i amunicji że nie byłem w stanie iść dalej i musiałem zaczynać od początku : D

W ogóle wróciłem do gier sprzed kilkunastu lat, i faktycznie - obecny poziom trudności Soulsów wcale nie jest tak wysoki, to poziom medium sprzed kilkunastu lat.
  • 0

drzewo_z_gompki
Avatar użytkownika
Łowca
 
Posty: 34
Dołączył(a): 7 lut 2017
Medale: 2
500 (1) 1000 (1)
Reputacja: 0
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez PiccoloPL » 19 sie 2018, o 13:59

Gram w większość gier na poziomie trudnym bądź wyższym i nijak nie jestem w stanie zgodzić się, że soulsy są trudne bo się ginie itp. tak samo jak po internecie rozpisują, że Wiedźmin 3 czy Catherine to trudne gry.
Jak najbardziej Soulsy są trudne jeśli postawisz sobie za cel grę bez żadnego poradnika. Kompletnie nie ogarniałem soulsów póki nie zobaczyłem jakiegoś poradnika który wyjaśniał mechanikę pozyskiwania większej ilości flaszek, gdzie iść, by nie inwestować w pkt powyżej pewnej wartości itp. Takie Lordsy miały porządny samouczek, dość prosty rozkład korytarzy i można sobie bez solucji to przejść ale Dark Souls 1 było pod tym względem niedopracowane. W kolejnych już tylko lepiej z tym było jednak łatka trudnych gier już została.
  • 0

PiccoloPL
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 3249
Dołączył(a): 16 gru 2012
Medale: 3
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
Reputacja: 35
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez Revan » 20 sie 2018, o 01:36

exoixonar napisał(a):Faktycznie miało być głównie PC tak jak w dziale jest napisane
Spoiler: pokaż
Strona główna forum ‹ O grach ‹ O grach ogólnie ‹ Gry PC

ale skoro wspominacie o grach exclusive to czemu by ich nie dodać do listy dzięki temu będzie bardziej kompletna.

Kryteria: stamina, walka, lock-on, ogniska/kapliczki, uniki, pancerze, uzbrojenie, skróty, sekrety, bossy, mroczny klimat, waluta/exp, eksploracja, minimalizm w pewnych sektorach jak npc, rozmowy. Oczywiście nie każda gra z listy pokrywa wszystko, dochodzi również "subiektywna" ocena.

Osobiście Hollow Knight nie dodałbym do listy (kolejna raz subiektywna ocena) gdyż generalnie jest sporo rzeczy podobnych ale nie ma mowy o wielu IDENTYCZNYCH systemach.

Dla mnie kluczowy dla gier soulsopodobnych jest rozbudowany, niewybaczający błędów system walki bronią białą(ale oczywiście innym orężem też). To głównie odróżnia dla mnie soulsopodobne gry od dziesiątek rogalików czy metroidvani.
Dla mnie to taki współczesny spadkobierca Severance i starszych action rpgów.
A przede wszystkim to odróżnia Soulsy od gier po prostu trudnych, bo gdzieś przyjęło się, że synonim Soulsów to po prostu gra trudna, co jest trochę zabawne, gdy co druga platformówka na steamie w stylu Super Meat Boya bywa trudniejsza.
Bo tymi ogólnymi kryteriami, które podałeś też można by mniej lub bardziej obdarować dziesiątki gier.

drzewo_z_gompki napisał(a):
Revan napisał(a):Myślę, że dla współczesnych graczy Jedi Outcast/Jedi Academy to też trochę takie Soulsy w uniwersum Star Wars.



Jako dzieciak przeszedłem Jedi Outcast kilkanaście razy bez problemów, ostatnio odbiłem się mocno już przy drugiej czy tam trzeciej misji, bo zostało mi tak mało HP i amunicji że nie byłem w stanie iść dalej i musiałem zaczynać od początku : D

W ogóle wróciłem do gier sprzed kilkunastu lat, i faktycznie - obecny poziom trudności Soulsów wcale nie jest tak wysoki, to poziom medium sprzed kilkunastu lat.

Też przechodziłem kampanię jako dzieciak, choć przyznaję pokornie, że zdarzało mi się używać cheatów w tych trudniejszych momentach.
Są misje, gdy giniemy jak muchy, szczególnie końcowe etapy. Końcowe starcia z bossami też dają w kość, w sytuacji, gdy w pojedynkach z innymi Jedi/Sithami giniemy prawie na "strzała". Ale to jest właśnie piękne w tak rozbudowanym systemie walki w tej serii.
Oczywiście mamy moce leczenia itd. Ale jak wchodzimy do pomieszczenia, gdzie mamy kilku kolesi z mieczami świetlnymi to rzadko jest na to czas.
A dla mnie serię z Soulsami najbardziej łączy model walki, którego pełny potencjał widzimy właśnie w multi.
Ubolewam, że przez tyle lat nic na licencji Star Wars się nawet nie zbliżyło do tego poziomu.
Jedi Academy i pierwszy KotOR to dla mnie wciąż najwybitniejsze produkcje w oparciu o uniwersum.
Nie uwierzę, że Jedi Academy się słabo sprzedało, to jest w internetach kult, ludzie zakładali klany i pewnie dzisiaj to byłby hit e-sportowy - znałem ludzi, którzy przez lata po kilkanaście godzin tygodniowo naparzali w klanie w multi. Ja na początku za dzieciaka miałem fazę na lancę Darth Maula, ale z czasem jak dojrzałem do poznania możliwości systemu walki, najlepiej mi szło z pojedynczym mieczem o określonej rękojeści(z określonym stylem walki).

Absorhen napisał(a):Nie ma w HK czegos takiego jak zbieranie lootu po poprzedniej rozgrywce.
Jak w soulsach: giniesz to cofa Cie do ostatnieiego save/lawki i musisz dymac po to co po Tobie zostało.
.

Dokładnie o to mi chodziło, dlatego odpowiadając Cię zacytowałem.
  • 0

Revan
Avatar użytkownika
Redaktor
 
Posty: 4578
Dołączył(a): 3 gru 2012
Medale: 9
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
3000 (1) 4000 (1) 5000 (1)
6000 (1) 7000 (1) 8000 (1)
Reputacja: 75

Re: Soulslike

Postprzez Raffael » 20 sie 2018, o 02:17

Revan napisał(a):Dla mnie kluczowy dla gier soulsopodobnych jest rozbudowany, niewybaczający błędów system walki bronią białą(ale oczywiście innym orężem też). To głównie odróżnia dla mnie soulsopodobne gry od dziesiątek rogalików czy metroidvani.


Ponoć Exanima ma świetny system walki bronią białą ale nie wiem jak (i czy w ogóle) pozostałe elementy wpisują się w konwencję Soulslike.

https://store.steampowered.com/app/362490/Exanima/

  • 0

Obrazek
Raffael
Avatar użytkownika
Hitman
 
Posty: 1230
Dołączył(a): 28 sty 2013
Medale: 3
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
Reputacja: 10
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez exoixonar » 23 sie 2018, o 08:43

Obrazek
Pojawiła się zakładka steamowa gry Sekiro: Shadows Die Twice.
Premiera: 22 marca 2019.

Pierwszy gameplay The Surge 2
https://www.youtube.com/watch?v=s-PIQf635c0
  • 0

exoixonar
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 354
Dołączył(a): 21 cze 2013
Reputacja: 8
Płeć: Mężczyzna

Re: Soulslike

Postprzez serafek5 » 1 wrz 2018, o 01:30

Revan napisał(a):Ale trudne gry były zawsze i zawsze będą, po prostu to AAA obniżyły znacząco poziom trudności. Warto jednak pograć w pierwsze Call of Duty i te najnowsze, dowolną grę AAA z tego roku i sprzed 15-20 lat(niech będą i takie Half-Life'y, które 99% Łowców ma na Steamie) by zobaczyć jak w ostatnich nastu latach kształtowała się transformacja pod kątem poziomu trudności w AAA. Pograjcie sobie nawet w takiego Raymana 2(ale i 3 potrafiła dać w kość) czy polskie Kangurki Kao.
Ba, pierwsze zdecydowanie łatwiejsze AAA jakie kojarzę po 2000 to były Pottery na PC (bo w konsolowe nie grałem a wiem, że to totalnie inne gry), ale pewnie taka jedynka nawet teraz wielu casualom dałaby w kość.

Z tym Codem masz rację, ale wydaje mi się, że to domena shooterów nastawionych na multi. Przecież cała seria Bioshocków na przykład, które są grami stricte singlowymi nie są grami tak do bólu prostymi czy liniowymi. A co do platformówek - zgodzę się tutaj tylko z Kangurkiem Kao (ale tylko z jedynką, bo ta gra była serio trudna) i może Raymanem 2. Rayman 3 był dla mnie prościutki kiedy przechodziłem go mając te 6-7 lat, teraz znam go praktycznie na pamięć. Za to Rayman 2 jest znacznie trudniejszy, chociaż to może też być wina tego, że nie miałem pojęcia jak się w Revolution ulepsza zdrowie, bo w gruncie rzeczy to trudne w tej grze jest tylko sterowanie na tych śmiesznych rakietach co biegają lub latają. Pottery na PC to sklecone naprędce popierdółki na Unrealu 2 - zrobili je po to, żeby nie miały żadnych wymagań sprzętowych i dzieci mogły sobie pograć, a poziom trudności w nich po prostu nie istnieje. To samo tyczy się: Rybek z ferajny, Shreka 2, Serii niefortunnych zdarzeń czy brata niedźwiedzia (przejście tej gry zajęło mi ostatnio około godziny). Wszystkie te gry są stworzonymi na Unrealu paździerzami i nie mogą się w ogóle równać z wersjami konsolowymi (o Spidermanie 2 nie wspominam już nawet, bo nie starczy chyba forum żeby opisać jak okaleczyli tą grę).
  • 0

Obrazek
Zapraszam do znajomych na XBL - głupio się patrzy na rosnący licznik gamescore, jak się go nie ma z kim porównać :E
Gamertag: Gieniek55
serafek5
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 1444
Dołączył(a): 18 sie 2013
Medale: 1
500 (1)
Reputacja: 18
Płeć: Mężczyzna

Następna strona

Powrót do Gry PC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron