X

Fallout 76

Wszystko co dotyczy gier komputerowych

Moderator: Redaktorzy

Re: Fallout 76

Postprzez lukan246 » 8 lis 2018, o 13:29

GThoro napisał(a):Na mojej karcie (GTX1060 6GB) gra żre kolosalne ilości VRAM (praktycznie cały czas 100%) i też czasem się przycina, ale na max 0,5-1s.


Serio gra bierze aż 6GB VRamu? w wymaganiach rekomendowanych niby tylko 4GB.

Sam mam chęć na Fallouta 76, ale z tego co moderzy znajdują woła o pomstę do nieba:

https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=111928
  • 0

lukan246
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 163
Dołączył(a): 3 wrz 2013
Reputacja: 3
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez Seyonne » 8 lis 2018, o 14:30

Bethesda jednak z każdą kolejną grą przechodzi samą siebie :D

https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=111945 Właśnie weszło info, że zablokują liczbę klatek na 63. Przy aktualnej optymalizacji to za wiele nie pomoże ;P
  • 0

Seyonne
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 137
Dołączył(a): 15 wrz 2013
Reputacja: 1
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez GThoro » 8 lis 2018, o 16:32

lukan246 napisał(a):Serio gra bierze aż 6GB VRamu? w wymaganiach rekomendowanych niby tylko 4GB.

Tak, na zewnątrz bywa różnie, od 5 do 6GB (ale bliżej górnego limitu), natomiast jak wejdę do jakiegoś interior cella to jest już normalniej, w okolicach 3GB.

lukan246 napisał(a):Sam mam chęć na Fallouta 76, ale z tego co moderzy znajdują woła o pomstę do nieba:
https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=111928

Seyonne napisał(a):Bethesda jednak z każdą kolejną grą przechodzi samą siebie :D

https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=111945 Właśnie weszło info, że zablokują liczbę klatek na 63. Przy aktualnej optymalizacji to za wiele nie pomoże ;P


Limit fps ma się nijak do optymalizacji, bo jak to ma pomóc? :lol: To raczej tymczasowa (?) blokada możliwości "oszukiwania" poprzez zwiększanie FPS. Ktoś zdążył zrobić testy i wyszło, że przy 120-144fps zysk prędkości jest ok 8%, dopiero przy >200fps robi się dużo więcej. Jednak, żeby tyle wycisnąć trzeba się głównie gapić w glebę i ciężko to użyć do czegokolwiek sensownego, a nawet ciężej jest np. wskoczyć na coś, bo przy wyższych fps szybciej się spada :trollface:

Jeżeli chodzi o pierwszy link, to część z tych informacji zostało obalonych, np. nie można pozyskać IP innych graczy, a pakiety są szyfrowane (już :D bo wcześniej faktycznie nie były, może to ficzer bety do debugowania i tylko przełączyli wichajster). Co więcej koleś co napisał ten post na reddicie nie podał żadnych dowodów, ale fakt, że wiele osób szuka pierwszego lepszego argumentu, aby ta gra padła wystarczyło, aby zawrzało. Do serwera każdej gry można wysłać dowolny pakiet, ale to nie znaczy, że serwer go przyjmie. Lwia część tego wpisu to teoretyzowanie bez dowodów.

Także jest źle, ale nie aż tak :D.
  • 0

Obrazek
GThoro
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 704
Dołączył(a): 9 wrz 2014
Reputacja: 7
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez lukan246 » 8 lis 2018, o 17:21

Seyonne napisał(a):Bethesda jednak z każdą kolejną grą przechodzi samą siebie :D

https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=111945 Właśnie weszło info, że zablokują liczbę klatek na 63. Przy aktualnej optymalizacji to za wiele nie pomoże ;P


Dobrze, że poprawiają, ALE to tylko dowodzi, że gra będzie warta zagrania po kilku miesiącach jak wyjdzie już n-patchy, bo do 14 ze wszystkim się nie wyrobią.
  • 0

lukan246
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 163
Dołączył(a): 3 wrz 2013
Reputacja: 3
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez Seyonne » 8 lis 2018, o 17:57

GThoro napisał(a):
Limit fps ma się nijak do optymalizacji, bo jak to ma pomóc? :lol: To raczej tymczasowa (?) blokada możliwości "oszukiwania" poprzez zwiększanie FPS.


Chodzi mi o to, że przy obecnej optymalizacji, gra u mnie i u osób, z którymi gadam miała tendencję skakać z 15 klatek do nieskończonej wręcz ilości, z zupełnie niewiadomych powodów. Więc co z tego że max 63 klatki, jak u kogoś gra stwierdzi, że w danej chwili sobie będzie działała na 20 klatkach, podczas gdy druga osoba będzie miała w tej chwili 60.
  • 0

Seyonne
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 137
Dołączył(a): 15 wrz 2013
Reputacja: 1
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez GThoro » 8 lis 2018, o 18:30

Seyonne napisał(a):Chodzi mi o to, że przy obecnej optymalizacji, gra u mnie i u osób, z którymi gadam miała tendencję skakać z 15 klatek do nieskończonej wręcz ilości, z zupełnie niewiadomych powodów. Więc co z tego że max 63 klatki, jak u kogoś gra stwierdzi, że w danej chwili sobie będzie działała na 20 klatkach, podczas gdy druga osoba będzie miała w tej chwili 60.

Jasne, czaję, tylko, że ta zmiana nie ma w żaden sposób wpłynąć na optymalizację i wydajność działania, a zapobiec ludziom biegających 2x szybciej z nosem w ziemi z 200fps.

Sprawdźcie może czy nie zjada wam całego VRAM na karcie, bo jak ten się skończy to takie spadki fps są możliwe właśnie. Ja ustawiłem sobie o 1 oczko mniej cienie (których rozdzielczość żre VRAM na offscreen textures) i użycie spadło mi o 0,5GB średnio i mam o wiele mniej przycinek.
  • 0

Obrazek
GThoro
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 704
Dołączył(a): 9 wrz 2014
Reputacja: 7
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez Seyonne » 8 lis 2018, o 20:05

A ja Ci dalej tłumaczę, że ograniczenie klatek nic nie zmieni, bo przez skopaną optymalizację dalej będą występowały różnice u graczy, zależnie od tego jaką w danej chwili gra będzie miała fanaberię.

Wszystko na minimum leciałem ;P Ja już sobie podaruję, wysiadam z tego pociągu i nie mam zamiaru nigdy do niego wrócić. Dobrze, że były te kody dla znajomych bo dowiedziałem się, że nie dla mnie tamto. Na razie kieruje swoje siły ku BF V bo już można grać ;)
  • 0

Seyonne
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 137
Dołączył(a): 15 wrz 2013
Reputacja: 1
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez GThoro » 8 lis 2018, o 20:37

Seyonne napisał(a):A ja Ci dalej tłumaczę, że ograniczenie klatek nic nie zmieni, bo przez skopaną optymalizację dalej będą występowały różnice u graczy, zależnie od tego jaką w danej chwili gra będzie miała fanaberię.

Ale o czym Ty tu do mnie w ogóle?

Gra dalej będzie tak samo skakać, tylko zamiast 15-200fps to będzie 15-63fps :P. Odgórny limit nie zwiększy magicznie dolnego. To nie jest wcale optymalizacja.
  • 0

Ostatnio edytowano 8 lis 2018, o 20:33 przez GThoro, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
GThoro
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 704
Dołączył(a): 9 wrz 2014
Reputacja: 7
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez lukan246 » 8 lis 2018, o 20:37

GThoro napisał(a):
Seyonne napisał(a):A ja Ci dalej tłumaczę, że ograniczenie klatek nic nie zmieni, bo przez skopaną optymalizację dalej będą występowały różnice u graczy, zależnie od tego jaką w danej chwili gra będzie miała fanaberię.

Ale o czym Ty tu do mnie w ogóle?


Dobrze stwierdziłeś, że blokada fpsów ma za zadanie zniwelować "speedhacka". Jemu chodzi o to, że mimo blokady do 63 i tak przez optymalizacje będzie miał np.: 15 fpsów przez co będzie dalej do tyłu?????
  • 0

lukan246
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 163
Dołączył(a): 3 wrz 2013
Reputacja: 3
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez GThoro » 8 lis 2018, o 20:47

lukan246 napisał(a):Jemu chodzi o to, że mimo blokady do 63 i tak przez optymalizacje będzie miał np.: 15 fpsów przez co będzie dalej do tyłu?????

Nie wiem, może i o to mu chodziło, tylko nie wiem czemu uważa, że nałożenie capa na fpsy ma to poprawić.
  • 0

Obrazek
GThoro
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 704
Dołączył(a): 9 wrz 2014
Reputacja: 7
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez Seyonne » 8 lis 2018, o 21:13

Czy ja gdzieś pisałem, że ograniczenie FPS ma poprawić wydajność gry o.0? Stwierdziłem tylko, że taki sposób ominięcia problemu, w grze, która ma tendencję do nagłych przypadkowych spadków zupełnie nic nie zmieni, bo przecież różnica dalej będzie występować chociażby między graczami, z których jeden ma 30 fps, a drugi 60.

Optymalizacja to zupełnie inna kwestia. W taki sposób jej nie naprawią. Jednakoż, dopóki jej nie naprawia to takie blokady jak zastosowali, są o kant D... rozbić.
  • 0

Seyonne
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 137
Dołączył(a): 15 wrz 2013
Reputacja: 1
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez MSKOTOR » 8 lis 2018, o 23:52

Jest rozpiska z początkowymi rzeczami, ich cenami i ile trzeba zapłacić za atomy. Nie wszystko to zwykłe skórki i emotikony, można sobie kupić paczkę ze schowkiem czy generatorem:

https://www.purepc.pl/rozrywka/fallout_ ... transakcji

Ceny waluty:
500 Atomów: ok 20 zł (4,99 Euro)
1000 Atomów: ok. 44 zł (9,99 Euro)
2000 Atomów (+400 w bonusie): ok. 85 zł (19,99 Euro)
4000 Atomów (+1000 w bonusie): ok. 170 zł (39,99 Euro)
  • 0

MSKOTOR
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 1674
Dołączył(a): 9 lip 2013
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Reputacja: 30
Płeć: Kobieta

Re: Fallout 76

Postprzez GThoro » 9 lis 2018, o 03:11

MSKOTOR napisał(a): 1000 Atomów: ok. 44 zł (9,99 Euro)
2000 Atomów (+400 w bonusie): ok. 85 zł (19,99 Euro)

Podczas bety zebrałem tego ~1200 bez zwracania uwagi na daily czy weekly, może nie będzie tak źle.
  • 0

Obrazek
GThoro
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 704
Dołączył(a): 9 wrz 2014
Reputacja: 7
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez MSKOTOR » 9 lis 2018, o 10:54

Da się oddawać innym użytkownikom zakupione przedmioty?

Nie wiem ile grałeś, ale "zarobiłeś" ok 10€. Gra zwróciłaby się po 6 "beta sesjach". A potem to już czysty zysk dla kogoś, kto skupiałby się na wyzwaniach czasowych i sprzedawał przedmioty bezpośrednio na e-bay itp, za cenę niższą niż trzeba wydać na przedmiot bezpośrednio w grze :E
  • 0

MSKOTOR
Avatar użytkownika
Wiedźmin
 
Posty: 1674
Dołączył(a): 9 lip 2013
Lokalizacja: -17.660700, -150.639132
Reputacja: 30
Płeć: Kobieta

Re: Fallout 76

Postprzez GThoro » 9 lis 2018, o 11:53

MSKOTOR napisał(a):Da się oddawać innym użytkownikom zakupione przedmioty?

Nie wiem, bo kupiłem sobie tylko ikonkę za 50 atomów :D W sumie to ciekawe czy jak się kupi np. taką piżamkę to można ją "zgubić", albo czy można ją kupić drugi raz. Tego nie wiem. Teraz sprawdzę dopiero w środę, albo i czwartek, zależy kiedy muve wyśle paczkę :U (update: o kurde, chyba już zaczynają wysyłać :O)

MSKOTOR napisał(a):Nie wiem ile grałeś, ale "zarobiłeś" ok 10€.

Wszystkie bety na PC jakie były (to chyba łącznie 28h), minus z 8h, bo miałem parę opóźnień czy afków.

MSKOTOR napisał(a):A potem to już czysty zysk dla kogoś, kto skupiałby się na wyzwaniach czasowych i sprzedawał przedmioty bezpośrednio na e-bay itp, za cenę niższą niż trzeba wydać na przedmiot bezpośrednio w grze

Jakby jeszcze latał na 5 altach, albo na multiboxie na 4 kontach :D To już zaczyna przypominać mining w EVE Online :U
  • 0

Obrazek
GThoro
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 704
Dołączył(a): 9 wrz 2014
Reputacja: 7
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez HelDoRe » 11 lis 2018, o 19:31

A mnie krucafuks ominęły dwie ostatnie sesje bety, os wtorku kisze sie w szpitalu i czekam na wyniki rezonansu.....
  • 0

Obrazek
HelDoRe
Avatar użytkownika
Łowca
 
Posty: 95
Dołączył(a): 7 maja 2015
Lokalizacja: /dev/null
Medale: 3
500 (1) 1000 (1) 2000 (1)
Reputacja: 3
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez lukan246 » 11 lis 2018, o 22:24

Patch day one 55GB, więcej niż sama gra :trollface:

https://www.dobreprogramy.pl/Patch-na-d ... 92029.html

COUNTRY ROOOADS TAKE ME HOOME... :macha:
  • 0

lukan246
Avatar użytkownika
Robin Hood
 
Posty: 163
Dołączył(a): 3 wrz 2013
Reputacja: 3
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez GThoro » 12 lis 2018, o 01:52

No i mamy dowody na to, że FO76 ma m.in. szyfrowaną komunikację, system anticheat/antispeedhack, testy po stronie serwera, nie klienta.

Źródło (z dowodami): https://www.reddit.com/r/fo76/comments/ ... _the_game/

Co w zasadzie niweluje z 90% tego co zdążyło obiegnąć już świat, ale tłuszcza i tak podjęła temat i ślepo w to wierzy, bo ktoś coś napisał w internecie nie podając żadnych dowodów. Ignorancja ludzka (a może naiwność? skoro tak łatwo ludźmi manipulować) zaskakuje mnie coraz bardziej :o .
  • 0

Obrazek
GThoro
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 704
Dołączył(a): 9 wrz 2014
Reputacja: 7
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez DoktorBartas_PL » 12 lis 2018, o 11:16

Ok, nie jestem zbyt wokalny na temat F76, bo mnie średnio taka forma, i taki "Fallout", interesuje. Ale jak sam piszesz:

Ignorancja ludzka (a może naiwność? skoro tak łatwo ludźmi manipulować) zaskakuje mnie coraz bardziej


Czyli mamy teraz wierzyć, że jakiś gość, który najpierw się przyczynił do rozpowszechniania bad PRu wobec F76, wyhodował sumienie i zaczął grzebać w procesach/plikach gry/komunikacji na niższych warstwach. Nagle go olśniło, i zaczął bronić tytułu, a raczej zbijać pewne tezy. Podejrzewam, że 99% populacji użytkowników nowoczesnych systemów operacyjnych nie ma ani krzty pojęcia "co widzą", tym bardziej odnośnie networkingu. Bo rozumiem, że Ty wiesz, i możesz potwierdzić że to, co on mówi. Stwierdzenie, że i tak jest lepiej, bo dużo gier AAA nie ma w ogóle zabezpieczeń (przykład, przykłady) jest rozmywające całość przekazu. Nigdzie nie doczytałem, żeby za używanie CI czy ogólnie podsłuch czegokolwiek został zbanowany/wykopany z gry. Nie ma więc żadnego heurystycznego wykrywania "tinkeringu". Czyli mogę sobie np. pisać skrypty w AutoIT czy innym Pythonie tak długo jak nie ingerują w content gry (bo na razie nie wiadomo jak to złamać).

Dopóki nie ma oficjalnej komunikacji (której rzadko kiedy można się doczekać, bo który wydawca sieciowego FPSa wyszczeka się ze swoich tajemnic odnośnie bezpieczeństwa?) i potwierdzeń, nie ma co się ekscytować i wieszać na gałęzi wątpiących. Jeśli taki gigant jak Blizzard potrafił prymitywnie usuwać filmiki z downvote'ami, to spec od szemranych taktyk Beth może takich "czarodziejów" na forach umieszczać na pęczki. To tylko przykład, akurat ten gość na moje sam zaczął grzebać, ale nadal nie jest to nikt oficjalny oraz żaden "influencer".

Zresztą, co do ignorancji ludzkiej, wystarczy doczytać do końca i wyłapać clou wywodu opa:

It is still not good enough though


Post z wczoraj, więc sprzed 3 dni do premiery. Odłożę na bok swoje wątpliwości i powiedzmy, że uwierzę w to co zostało empirycznie dowiedzione. Czy czuję się jakkolwiek bezpieczniej odnośnie mojej gry? Czy moje bezpieczeństwo i komfort z "wyrównanej" gry nie zostaną zepchnięte na dalszy plan, kosztem wykazania contentu/ficzerów?

Wierzmy nadal w bajki dużych wydawców. I w patche day one większe od samej gry.
  • 0

DoktorBartas_PL
Avatar użytkownika
Łowca
 
Posty: 64
Dołączył(a): 4 lip 2013
Medale: 2
500 (1) 1000 (1)
Reputacja: 0
Płeć: Mężczyzna

Re: Fallout 76

Postprzez GThoro » 12 lis 2018, o 12:43

DoktorBartas_PL napisał(a):Czyli mamy teraz wierzyć, że jakiś gość, który najpierw się przyczynił do rozpowszechniania bad PRu wobec F76, wyhodował sumienie i zaczął grzebać w procesach/plikach gry/komunikacji na niższych warstwach. Nagle go olśniło, i zaczął bronić tytułu, a raczej zbijać pewne tezy.

Po pierwsze to dwie różne osoby. Najpierw był ten post (z konta założonego na kilka dni przed napisaniem) co natychmiast zostało podchwycone przez media i innych jako argument do podżegania fakes news. Punkty 3, 4 i 5 to kompletnie wyssane z palca brednie nie poparte żadnym dowodem. #1 ciężko uniknąć na PC, tym bardziej, że gra ma być modowalna w końcu, a #2 to prawie każda gra tak działa ze względu na wydajność (czyli kolizje z terenem są client-side). To wystarczyło, żeby nasrać na grę. I to jest to czego nie ogarniam - ludzie są tak zafiksowani na każdą negatywną wiadomość o FO76, że nawet bez dowodów są w stanie łyknąć byle ściemę i powtarzać to dalej jak prawdę objawioną, a im bardziej oczernia tym lepiej.

Później się pojawił post, w którym ktoś pokazał screeny z Wiresharka i w żaden sposób nie mógł pozyskać adresów IP innych graczy, oraz, że cała komunikacja jest jednak szyfrowana. Nie dam linka, bo nie zapisałem.

DoktorBartas_PL napisał(a):Zresztą, co do ignorancji ludzkiej, wystarczy doczytać do końca i wyłapać clou wywodu opa:
It is still not good enough though


Nie twierdzę, że idealnie zabezpieczyli grę (bo to wg mnie jest impossibru), ale jednak jakieś zabezpieczenia mają vs plotki, że nie ma zupełnie żadnych (i to jest istota mojego posta poprzedniego). Na pewno są rzeczy zrobione po łebkach, ale ten typ gry nie wymaga też nie wiadomo czego. W jaki sposób na moją grę wpłynie to, że ktoś sobie, nie wiem, przez ścianę przeniknie? Albo banalny lockpicking zrobi jeszcze banalniejszym? W żaden (no dobra, ktoś za friko otworzy mi sejf :P). No i też pytanie co to znaczy good enough wg tego kolesia ;). Wg niektórych sensowny PC do grania to min 10tys zł, a wg mnie 4tys :P.

DoktorBartas_PL napisał(a):to spec od szemranych taktyk Beth może takich "czarodziejów" na forach umieszczać na pęczki. To tylko przykład, akurat ten gość na moje sam zaczął grzebać, ale nadal nie jest to nikt oficjalny oraz żaden "influencer".

Wiesz, wolę takiego "nikogo", który nie boi się użyć swojego 4ro letniego konta i podają dowody jakieś, niż "influencerów" którzy lecą na tym, że negatywność sprzedaje się lepiej i każdy shitstorm im na rękę, bo $$$, albo "nikogo", kto zakłada nowe konto i leci z fantazją bez dowodów.

DoktorBartas_PL napisał(a):Czy czuję się jakkolwiek bezpieczniej odnośnie mojej gry? Czy moje bezpieczeństwo i komfort z "wyrównanej" gry nie zostaną zepchnięte na dalszy plan, kosztem wykazania contentu/ficzerów?

Nie wiem jak Twoje, ale ja się czuję o wiele bezpieczniej. Jak trafiłem na ten pierwszy post to poczułem się mega zawiedziony. Ale potem do mnie dotarło, że to tylko gdybania, a jak była kolejna beta to nie działo się nic strasznego, nie widziałem też żadnych doniesień, aby działo się coś strasznego. Gdyby prawdą było to, że można wysłać dowolne polecenie, jak np. rozłączenie gracza, to na 100% to by się wydarzyło. Ktoś by zaprzągł do pracy tonę botów, spamujących serwery aby tylko udowodnić jakim crapem jest ta gra.

DoktorBartas_PL napisał(a):Wierzmy nadal w bajki dużych wydawców.

Ogólnie to masz rację, ale patrząc z perspektywy czasu to czy FO76 jest czymś, czego Beth nie obiecała? Są rzeczy rozdmuchane, bo inaczej Todd nie byłby sobą, ale nie powiedzieli nic, czego w grze nie ma. IMHO skopali strasznie początkowy PR, bo był dość mętny, zostawili dużo do dopowiedzenia i ludzie sobie dopowiedzieli sami, a potem zawód, bo jednak inaczej. Widziałem też ostatnio na Forbesie artykuł porównujący premierę FO76 do premiery NMS, gdzie Hello Games wręcz kłamało odnośnie contentu gry. WTF?
  • 0

Obrazek
GThoro
Avatar użytkownika
Predator
 
Posty: 704
Dołączył(a): 9 wrz 2014
Reputacja: 7
Płeć: Mężczyzna

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do O grach ogólnie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Grozt i 4 gości