X

«

»

Humble Weekly Bundle – Play and Create with GameMaker

humble weekly sale

W Humble Weekly Bundle: Play and Create with GameMaker możecie nabyć:

za minimum $0.01 (wersje na Steama od $1)
– YoYo RPG + Foliage and Items Packs
– Another Perspective (Steam + DRM-Free)
– WizardWizard + WizardWizard Source Code and Documentation (DRM-Free)
– Spoiler Alert (Steam + DRM-Free)
– Death Ray Manta (Steam)

za minimum $6
– GameMaker: Studio Pro

– Stealth Bastard Deluxe (Steam + DRM-Free)
– Savant – Ascent (Steam + DRM-Free + Android)
– Another Perspective Source Code
– Detective Case and Clown Bot in: Murder in The Hotel Lisbon (Steam)
– Death Ray Manta (Source)
– 10 Second Ninja (Steam)
– Spoiler Alert (Source)
– Super Crate Box + Super Crate Box Source Code (DRM-Free)

za minimum $12
– GM:S Android Export Module
– Stealth Bastard Deluxe Source Code
– Savant – Ascent (Source)
– Detective Case and Clown Bot in: Murder in The Hotel Lisbon (Source)
– 10 Second Ninja (Source)
– Wasteland Kings + Wasteland Kings (Source)

Zestaw będzie dostępny 7 dni.

  • wow biore za 12 dolcow, kod zrodlowy stealth bastarda, fajnie jakby pisali jeszcze z jakich bibliotek korzystali

    • zed

      Z GMS po prostu. Zaimportujesz do niego i zobaczysz.
      Za 12 $ masz GMS pro (koszt aktualnie około 150$ chyba, że jest promo) i export na andka (koło 200$ chyba). Sam łyknę za 12$ ale ciekawi mnie czy te kluczyki uprawniają do wygenerowania kluczy steam do GMS. Do mojego pro mam od dawna (przeplacilem poza promocjami kupując standard i pro osobno :P) ale export na linuxa (jest z pro aktualnie) i andka bym przygarnął ;]

      • vattax

        Będzie można wygenerować klucze Steam.

  • Kolejna odsłona Humble Weekly Bundle, kolejny dolar zostaje w mojej kieszeni.

  • zed

    Pakiet rewelacyjny – GMS Pro, export na andka, biblioteka z marketu do RPG (w stylu RPGMaker) i kody źródłowe gier!

    • Dla zwykłego gracza – czarna magia 😉

      • zed

        To zależy, oprócz GMS i SC gier są same gry właśnie 😛

    • Widzę, że ktoś w temacie. Jakie są plusy GMS względem Construct 2 i Unity?

      • zed

        Construct2 jest o wiele bardziej uproszczony i nie ma w nim w sumie programowania za wiele a jak już to pod web. Unity jest darmowe i wymaga znajomości programowania obiektowego (głównie mono/c#). Jest stworzone pod 3D, 2D od 5 jest nie najgorsze ale nadal jest sporo baboli. GMS jest typowo pod 2D, można w sumie jakieś 3D wycisnąć. Jest proceduralny ale i działa bez programowania (choć też ma to swoje ograniczenia). Minusem są ceny exportów czego w unity nie ma np. Do 2D rewelacja jak go ogarniesz i parę fajnych rzeczy z niego wyszło w sumie. Ja osobiście wolę GMS do 2D od Unity.
        Generalnie – recz ma potencjał i swój język GML. Za 12 z exportem na andka naprawdę warto. A jak kaski szkoda to Unity najlepsze. C2 darmowy tak naprawdę nic nie może a i zarabiać Ci nie wolno więc tu już odpada.

        • Uczyć się kolejnego języka wykorzystywanego przez jedną jedyną aplikację; raczej postoję. Może i tanio, ale czas to pieniądź, a wg mnie GMS to jego strata.

        • Kamil Dziwota

          W GameMaker: Studio powstały takie gry jak (jeśli się nie mylę) np.: pierwotna wersja Hotline Miami na Steam (i to w zasadzie w jakimś starszym GameMakerze, a NIE Studio; obecna wersja jest przepisana w innym języku; może niektóre inne gry też są przepisane), Nidhogg, Gunpoint, Spelunky (Classic), Risk of Rain, Super Create Box, Nuclear Throne, Stealth Bastard Deluxe, Home, Savant – Ascent, Hyper Light Drifter, Cook, Serve, Delicious!, Fenix Rage i wiele innych.

          Coś jednak musi być w tym silniku, skoro tyle osób go wybiera.

          Chociaż w konkurecyjnym (płatnym i o ponoć mniejszych możliwościach oraz chyba bez możliwości eksportu natywnego na Linuksa) Clickteam Fusion 2.5 powstały np. Freedom Planet (jakaś starsza wersja, bo obecna jest już przepisana chyba w C++), Five Nights at Freddy’s, The Escapists.

          W Construct 2 (który trzeba kupić, bo darmowa wersja jest mocno ograniczona, a jednak płatna jest chyba droższa nawet na promocjach niż ten Humble Bundle) też powstało trochę gier, ale raczej mniej znanych np. The Next Penelope, Airscape: The Fall of Gravity Demo, Cosmochoria.

          ***

          Ten język GML z GameMaker:Studio jest ponoć prosty do nauczenia się. Poza tym (z tego co czytałem, bo sam się nie znam) jest podobny do C. Niektórzy zaczynali naukę programowania właśnie od GML, gdyż nie jest taki skomplikowany (i przechodzą w nim rzeczy, które w innych językach były by uznane za błąd, więc ma to swoje wady i zalety).

          Ktoś na reddicie napisał, że nigdy wcześniej nie umiał GML i w 24 godziny pracy w GM:S (wg licznika czasu na Steam) zrobił z pomocą GML w swojej grze losowo generowane etapy i obsługę kontrolera X360. Potem jeszcze zrobił poziomy trudności, menu, więcej trybów gry etc.

          Zrobienie gry 2D w GameMaker: Studio jest ponoć o wiele prostsze niż np. w Unity. Niektórzy nawet wolą GM:S do gier 2D mimo, że umieją obsługiwać też np. Unity.

          Jeśli kogoś to interesuje, to polecam przeglądnąć te wątki na Reddit np. tutaj:

          reddit .com/r/GameDeals/comments/3lbvgw/humble_humble_weekly_bundle_play_and_create_with/

          reddit .com/r/gamemaker/comments/3lbxkv/humble_weekly_bundle_gm_games_source_proandroid/

          reddit .com/r/gamemaker/comments/3lbx8t/new_humble_bundle_has_gm_pro_for_6_and_tons_of/

          ***

          Chociaż prędzej czy później (gdzieś czytałem, że w tym roku, ale nie wiem czy to wciąż aktualne) ma być GameMaker: Studio 2.0 BEZ darmowej aktualizacji. Jednak mam nadzieję, że będzie zniżka (chociaż może nie być) dla posiadaczy poprzedniej wersji, której zresztą nikt nie będzie zabraniał wtedy używać (zwłaszcza, że jest tak tania w tym bundle’u).

      • mysle ze raczej unity i dlugo dlugo nic

        • zed

          Unity fajne jest i darmowe ale z 2D nadal ma sporo problemów.

        • Popraw mnie jeżeli się mylę, ale 2D w unity to jak 2D na PSXie, czyli go po prostu nie ma i wszystko i tak jest obiektami 3D.

        • zed

          Coś w ten deseń. Są obiekty 2D ale zwyczajnie nie mają głębokości xD i to kwestia kamery a nie faktycznego 2D

        • Jakiej głębokości? Możesz przecież ustawiać dowolnie warstwę na której ma być obiekt. Chyba, że masz na myśli brak osi Z w obiektach 2D, co akurat jest normalne…

        • zed

          Tak ale było to nawiązanie do starych gier 3D pokroju DN3D gdzie gra niby 3D ale całość na obiektach 2D zrobiona. tu jest odwrotna sytuacja i tyle. Masz dwuwymiarowy obiekt nie posiadający 3 wymiaru lecz w rzeczywistości cały silnik jest 3D i renderuje 3D a 2D to tylko kwestia kamery.

  • szczekacz

    świetny bundle, biorę 12$

  • Warto dodać, że są też darmowe L’Abbaye des Morts i Spelunky classic razem z kodem źródłowym

  • Ktoś już sprawdził, czy ten GM:S Pro ma moduł dla OSX i Ubuntu ?

    • zed

      Według informacji od jednego z pracowników YoYo – tak są oba exporty i tak, za 2tyg (od rejestracji produktu) można wygenerować kluczyk na steam.

  • Warto brać port dla androida? Odpaliłem kiedyś Stealth Bastard na andku i mulił niemiłosiernie. Ktoś testował własne projekty?

    • zed

      Aktualnie wszystkie exporty posiadają YYC – czyli YoYo Compiler. Dużo daje w praktyce. A to jaka wydajność na andku będzie zależy od sprzętu i tego jak gra będzie napisana. SB wykorzystuje sporo zabawy z surface np. I nie wiadomo czy używał wówczas YYC. Np dla Winows YYC daje sporo, naprawdę sporo ale wymaga zainstalowanego MS Visual Studio (np wersji Community, która jest darmowa)

  • Czy te licencje są dożywotnie?

    • zed

      Tak, obejmują produkt obecny. Wersja GMS 2.0 będzie jako płatny update ale to normalne jest (inny projekt już). Wersje 1.XX zostają na stałe (to jak z GM8 i GMS)

  • Czy ktoś ma problem z założeniem konta na stronie YoYo? Mam komunikat żeby kontaktować się z supportem, ale nie mogę tego zrobić bo… nie mam konta 😉

    • ” Our website is experiencing a massive amount of traffic due to the Humble Bundle sale.

      This is causing issues with the YoYo Accounts and GameMaker Studio updater.

      We are working to resolve this issue as soon as possible. „

  • Mozę ktoś powiedzieć jak użyć tych kluczy od Game maker by dostać wersje steam? Gdzie je wpisać?

    • ” Getting GameMaker: Studio Professional (and the Android Module) from this Bundle allows you to get a Steam Key. After 14 days of this purchase please go to our recovery page and enter your email address. You should receive a list of your license keys. Please note you have to have created your YoYo Account before doing this. „

      • Fajnie, spoko. Ale chodzi mi o te dwa klucze. Zrozumiałem ze to vouchery aktywuje je przy zakupie na ich stronie i mam 0$ za te dwa produkty. potem dopiero na maila dostaje klucz licencyjny i steam (wczesniej mialem do standarda zwykly klucz). Niestety problem jest taki że już od 10 godzin serwery Yoyo Games są przeciazone i za cholerę nie da się sfinalizować transakcji :/

        • Vouchery wpisujesz do formularza przygotowanego specjalnie pod humble bundle (link do strony z tym formularzem jest, po zalogowaniu, na stronie z licencjami). W ten sposob przypisujesz te licencje do swojego konta yoyo, a potem postępujesz tak jak w cytacie wyżej żeby dostać jeszcze klucze do steama.

        • No i gdzie ten link? Przeglądam ten formularz i bzdety piszą aż miło, zwłaszcza ze strona yoyogames zawalona nieal na amen.

  • Na razie ludzie na chama aktywuja te vouchery na Game makera tak ze serwery nie daja rady. Nie ma co trzeba czekać nie da się go kupic na chwile obecną z kluczami z humbla 🙁

  • Kamil Dziwota

    Więcej informacji i linków na temat różnych możliwości tworzenia gier (GameMaker: Studio, Unity + PlayMaker, Unreal Engine 4 + BluePrints) jest np. tutaj – forum.miroslawzelent .pl/46934/sfml-vs-gamemaker-studio-albo-inny-silnik-do-gier?show=61938#a61938

    Oprócz tego są np. najprostsze w obsłudze, ale też chyba bardziej ograniczone ClickTeam Fusion 2.5 (może niedługo też będzie w bundle, bo jego autor na Steamie twierdził, że napisał już maila do Humble Bundle, ale jeszcze wtedy nie odpowiedzieli), Constructor 2, Stencyl etc.