Nie żegnamy płyt. Electronic Arts jednak nie rezygnuje ze sprzedaży gier pudełkowych na pierwszych rynkach (akt.)

Spieszmy się kochać pudełka, tak szybko odchodzą. Na pecetowym rynku od dawna już dominują cyfrowe wydania gier, a trend ten powoli rozchodzi się też na inne platformy. Electronic Arts zapowiedziało właśnie, że rezygnuje ze sprzedaży swoich produkcji w pudełkach w niemieckojęzycznych krajach.

Aktualizacja: EA zdementowało informację o zawieszeniu sprzedaży fizycznych wydań gier.


Stara wiadomość:

Coraz mniej gier kupowanych jest w wersji fizycznej – jednocześnie rosną dochody z ze sklepów cyfrowych, mikrotransakcji, subskrypcji i przepustek sezonowych. W tym momencie rynek gier nie różni się zasadniczo od branży filmowej czy muzycznej, gdzie udział nośników danych od lat systematycznie spada.

Electronic Arts, jako pierwszy duży gracz, zdecydowało się całkowicie zrezygnować z pudełkowych wersji gier w niemieckojęzycznych krajach. Wydawca takich serii jak FIFA, Battlefield, F1, Madden i The Sims restrukturyzuje obecnie oddział EA Deutschland, zajmujący się nie tylko rynkiem naszych zachodnich sąsiadów, ale też Austrią, Szwajcarią oraz Skandynawią. Zgodnie z zawartymi w raporcie informacjami, umowy z lokalnymi klientami zostały rozwiązane w maju 2022 r., a po restrukturyzacji Electronic Arts „nie będzie już generować sprzedaży z wydań fizycznych”.

Siedziba firmy Electronic Arts w Kolonii

Szefostwo firmy zdaje sobie sprawę z tego, że decyzja doprowadzi do „znacznego spadku sprzedaży” w bieżącym roku obrotowym 2022/23. Tym bardziej że przychody z cyfrowej sprzedaży nie są przetwarzane bezpośrednio przez EA Deutschland, ale przez podmiot stowarzyszony. Jednocześnie, zatrudniającej ponad 100 osób firmie, nie grozi na razie zamknięcie, gdyż właśnie tam tłumaczonych jest i dubbingowanych wiele pozycji trafiających na europejski rynek.

Źródło: gameswirtschaft


Decyzja o zaniechaniu sprzedaży pudełkowych wydań gier przez EA może rozpocząć ogromną falę podobnych ogłoszeń ze strony pozostałych twórców. Tym bardziej, jeśli okaże się, że ruch przyniesie spore oszczędności.

Łowcy, jak sądzicie, czy rezygnacja z pudełkowych wydań gier okaże się strzałem w dziesiątkę, czy też korporacja jeszcze bardziej podkopie swoją pozycję na rynku?

Niektóre odnośniki w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Klikając na nie, nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę Redakcji.