google stadia

Google Stadia - start usługi bez pewnych funkcji, ale z 10 dodatkowymi grami

Google Stadia zadebiutuje 19 listopada (nie wszędzie – tego dnia usługa nie będzie dostępna w Polsce) i na start nie zaoferuje wszystkich zapowiadanych funkcjonalności. Zabraknie między innymi wsparcia dla osiągnięć, a także Family Sharing, czyli dzielenia się posiadanymi grami z członkami rodziny. Dłużej trzeba będzie poczekać także na skorzystanie z Buddy Pass – przepustek pozwalających na zaproszenie znajomych do przetestowania usługi. Listę brakujących funkcji domyka brak rozdzielczości 4K na pecetach oraz brak wsparcia dla dostępnych już na rynku urządzeń Chromecast Ultra – te będą musiały zostać zaktualizowane, a stosowny update ma pojawić się w niedalekiej przyszłości.

Początkowo ujawniono też, że na start dostępnych będzie zaledwie 12 gier. Ostatecznie jednak lista została rozszerzona o kolejnych 10 gier i są to:

  • Attack on Titan: Final Battle 2
  • Farming Simulator 2019
  • Final Fantasy XV
  • Football Manager 2020
  • Grid 2019
  • Metro Exodus
  • NBA 2K20
  • Rage 2
  • Trials Rising
  • Wolfenstein: Youngblood

W rozwinięciu tego wpisu znajdziecie pełną listę gier, które dostępne będą na start w Google Stadia.

  • Destiny 2: The Collection – dostępne na start w ramach abonamentu
  • Assassin’s Creed Odyssey
  • GYLT
  • Just Dance 2020
  • KINE
  • Mortal Kombat 11
  • Red Dead Redemption 2
  • Samurai Shodown
  • Thumper
  • Tomb Raider: Definitive Edition
  • Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Attack on Titan: Final Battle 2
  • Farming Simulator 2019
  • Final Fantasy XV
  • Football Manager 2020
  • Grid 2019
  • Metro Exodus
  • NBA 2K20
  • Rage 2
  • Trials Rising
  • Wolfenstein: Youngblood

 

Komentarze do "Google Stadia – start usługi bez pewnych funkcji, ale z 10 dodatkowymi grami"

        1. PC nie musisz mieć, ale nie oznacza to, że nie można jej odpalać na PC. Chodzi o to, ze nie musisz mieć wypasionego PC do odpalenia „najnowszych produkcji”. Gierkę odpalisz na tv, tablecie czy jakimś „drewnianym” kompie. Byle był internet, ekran i coś do sterowania.

        2. Czyli wystarczy coś w rodzaju aplikacji lub kolejnego launchera? Zawsze byłem pewien że to jakiś zewnętrzny wichajster ?

        3. No tak zewnętrzny. Taki striming gier, tylko lepszy, bo nie oglądasz jak ktoś gra, tylko sam grasz.
          Nie zagłębiałem się zbytnio w temat (tego i tak na razie nie ma w Polsce). Podobno na początek (na PC) wystarczy przeglądarka chrome. Do telewizorów jest jakaś „przystawka” chromecast, a smartfony to Pixele (od gugla).
          Ostatecznie chyba poleci na „byle czym”, żeby tylko dało się odpalić przeglądarkę (no i net musi być dobry).
          Chociaż myślę, że jeżeli o smartfony chodzi, to pewnie będą chcieli coś zrobić, żeby kupować guglowe czy w ogóle żeby kupować nowe z androidem (coś na zasadzie „jak chcesz najnowszą wersję, to musisz mieć najnowszego smartfona”)…o ile w ogóle Stadia wypali.

        1. nie bede 🙂
          Po pierwsze jest opcja free z jakoscia do 1080p.

          Po drugie nie zamierzam z tego korzystac.

          Zamierzam to przetestowac (a mieszkam w kraju w ktorym to to bedzie dostepne) ale na owe testy nie jestem sklonny wydac wiecej nizli po 5$ za gre.
          Tak samo korzystalem z OnLive mialem tam 3 gry lacznie zainwestowalem 15$ i nie zaluje, mimo iz gry przepadly po zamnieciu uslugi, ale co pogralem to moje. (przy okazji od tamtego doswiadczenia moja opinia jest taka ze sprzet >>> streaming).

        1. Na mym mobilnym LTE dark souls 3 chodzi idealnie w 60 klatkach. Wiele osób nie odczuwa różnicy między GFN a domowym PC bo istnieją opóźnienia między PC a monitorem, a te zazwyczaj są bardzo duże. Wiele graczy ma do czynienia z tzw, opóźnieniem wejścia (lcd od 6 do 65 ms) więc tychkilku dodatkowych ms (w zależności od jakości internetu) nie odczuwają.

        2. między PC a monitorem? no co ty od dawna są minimalne kilka ns. nie wiem czy to będzie kilka ns ja raczej myślę ze 100-150

        3. Mysle ze zamiast byc negatywnie nastawionym a to zdają sie sugerowac Twoje posty. Sam sprobuj streamingu 🙂
          Fakt ciezko znalezc demo i wiaze sie to zazwyczaj z jakas inwestycja.

          Nie jestem az takim optymista jak @Bob ale jako posiadacz Shield TV przyzam zeby bylem bardzo pozytywnie zaskoczonym brakiem (subiektwynie pojetym tu sie zgadzam) opoznienia w stosunku do OnLive (2011) czy PS Now (2017).

          Ostatnio odpalilem SC VI.

          i sprawdzalem laga (w sposob zupelnie nie naukowy) czyli wcisniecie przycisku reakcja.

          SC VI – przycisk bloku. Wcisniety – pare klatek animacji zeby postac zablokowala. puszczony moze z 2 klatki animacji zeby postac opuscila blok. Teraz dalej SC VI pozwala na przerwanie akcji (dosc dobrze tym testowac laga) wiec bardzo szybko przyskalem i puszczalem przycisk bloku. Postac reagowala natychmiastowo co oznacza ze w momencie kiedy wciskalem zbierala sie (klatka czy 2 animacji do podniesienia gardy) ale juz w tym czasie puszczalem przycisk i postac anulowala ta animacje wracajac do pozy wyjsciowej.

          przeprowadzone testy porownalem z PC, tym samym padem na kablu. Nie odczulem roznicy.

          Tyle ze to nie znaczy ze w kazdej jednej grze bedzie to dzialac idealnie a i moglbym litanie problemow z GFN wypisac.

          Poki darmowe fajna opcja, tak to postrzegam. Gry po prostu dzialaja w lepszych detalach nizli na moim lapku.

        4. sens to by miało jakbyś nagrał na wideo i przeanalizował klatka po klatce a tak to nie ma sensu pisać 2 klatki – a może 20? a może 60?

        5. pisalem o GFN nie o stadii.

          Prosze cie, wiesz ile trwa klatka ze piszesz 20, 60?
          Po prostu probowalem jakos opisac moje doswiadczenie.

          I kolejna rzecz podkreslalem specjalnie ze ani to naukowa metoda a empiryczne doswiadczenie, subiektywnie pojety input lag – ale chyba nie dotarlo.

          I wiem ze na takie rzeczy rozni gracze maja rozna toleracje. Dla mnie nie bylo roznicy – speclajnie tez napisalem ze przeprowadzilem testy na PC, porownujac te same warunki.

          Niemniej mam tez doswiadczenia z innymi uslugami streamingowymi i wierz mi ze PS Now z 2017 to byla katorga.

        6. technologia lcd (np telewizory lcd) to jest od 6 do 65ms dobre monitory za 3500 mogą mieć nawet 12ms. Ale stadia dała dpy, bo widzę że mają ogromne opóźnienia wejścia 120-217 ms co już jest zauważalne.

      1. W gry single player dalem jeszcze rade grac na GFN, nawet wyscigowe. Ale takiego csgo juz nie. Apex? Tez nie. Kiedy jeszcze grajac przeciwko botą mozna wybaczyc wiele to w grach gdzie jest wymagany duzy refleks odczuwalem duza roznice.
        Zeby nie bylo, to ja osobiscie kibicuje tym usluga

        1. Kwestia internetu, Gra mi się komfortowo w takiego csa , Pubga cz PESa. Ale nie jestem profesjonalnym graczem. Kilka meczy weekend.
          Dla zawodowego gracza, który gra w turniejach liczy się jak najmniejsze opóźnienie, dlatego dla niego tylko lokalne.

        2. No chyba nie. Mam swiatłowód 1Gbps. W csgo („lokalnie”) mam opoznienie okolo 5ms. W GFN czuje duzy lag w grach online.

  1. Panowie i Panie trochę wyobraźni , nie bez powodu 2 duże firmy tak się śmieszą w temacie – google i Microsoft. Obie posiadają niezbędną infrastrukturę obie wiedzą że szeroko pojęte gry będą stanowić trzon rozrywki w przyszłości (ja z coraz większym trudem oglondam filmy i seriale).
    Gry przyszłości to będzie dużo więcej niż te dzisiejsze i oczywiście będą nie do odpalenia na żadnym domowym sprzęcie. Prawdopodobnie w następnym kroku zamienią się w szerokie wirtualne światy itd …..
    Ja widzę przełom technologiczny na pewno z problemami na początku. Powodzenia

    1. Tak ale chyba nie myslisz ze ktos bedzie inwestowal w servery z pro kartami do gier i dawal jeden taki na uzytkownika?

      Spojrzmy:
      – Sony – sprzet z PS3 i PS4 moddowany i upchniety po 4ry w obudowe rack.
      – MS – sprzet z XO slim – upchniety po 4 w obudowe rack.
      – Google – cusomowy sprzet z CPU od Intela i grafa od AMD.
      – GeForce now (w trakcie zmiany na karty RTx T10-8) wczesniej Tesla P40 i najprawdopodobniej E5-2670 v3 taktowany 2,3GHz i taki server dzielony byl na 8 graczy.

      jesli chcesz nic nie stoi na przeszkodze zebys wypozyczyl sobie server z Azure czy Amazona z uber grafa ale to jest malo oplacalne.

      Sprawdzilem Parsec ale jesli przy P5000 masz cos takiego:

      Total cost of two months of gaming for about 32 hours in the cloud will be $76.78.

      To przy moim graniu placilbym pewnie grubo powyzej 100$ miesiecznie (ostanie 2 weekendy to 40h).
      Co wychodzi ponad 1200$ rocznie. A i to z niedoszacowaniem.

      Tanie uslugi, musza biegac majac na uwadze koszt samych maszyn na ktorych gry sa uruchamiane.

      Przyszlosc moze i tak ale odlegla.

      Powiedz mi prosze z ilu z okolo tuzina uslug streamingowych korzystales?

      Ja tylko z 3 – OnLive, PS Now i GeForce now
      I bazujac na tym doswiadczeniu stwierdzam co nastepuje dla mnie sprzet >>>> streaming

      1. Masz na pewno większą wiedzę na temat sprzętu niż ja wiem jedno zawsze na początku To wydaje się nie możliwe 🙂 . Myślę że tak samo muślałbyś o Youtube na początku. Przecież to nie możliwe żeby miliony ludzi w tym samym czasie oglądali video w Hd czy 4k .

        Ale zgadzam się że zapotrzebowanie na moc obliczeniowa będzie ogromne i nie będzie stałe. Ciekawe w jaki sposób firmy wykożystaja tę moc w godzinach w których użytkownicy będą mało grali .

        Pożyjemy zobaczymy 🙂 będzie ciekawie .

        1. Dziekuje, staram sie byc na bieżąco i sledzic technologie.

          I nie zrozum mnie zle. Moze i to kiedys chwyci, ale staram sie byc realista.

          Korzystalem ze streamingu juz w 2011 roku i wtedy byly pytania czy to bedzie przyszlosc grania.

          Mamy rok 2019. Wielu probuje i probowalo ale poki co przyszloscia grania stream nie zostal.

          Jest zbyt duzo problemow. A glowny jest kompletnie niezalezny od tych ktorzy oferuja usluge.

          Przyklad majac 2 osoby ktore maja takie same TV i kupia taka sama konsole zainstaluja ta sama gre – ich doswiadczenie bedzie z bardzo duzym prawdopodobienstwem takie samo.

          Jesli masz teraz dwie osoby ktore beda streamowac ich doswiadczenie zalezne jest glownie od odleglosci od Data Center i tego jakie opoznienia sa po drodze, bo miedzy domem a Centrum Danych jest wiele tzw hopek czyli rozne routery, switche itd. Droga bedzie sie roznic opoznienia w punktach beda sie roznic. I takim sposobem te dwie osoby moga miec kompletnie rozne doswiadczenie.

          Innymi slowy w ciagu prawie dekady od startu streamingu nie pokonano najwiekszego problemu – wielu probuje a jak bedzie czas pokaze

          milego grania 🙂

        2. No i sam sobie odpowiedziałeś, że to jednak będzie przyszłość. Średnia odległość do najbliższego data center dla przeciętnego domu maleje każdego roku, bo tych serwerowni jest z każdym rokiem więcej. Gdy ów wskaźnik zmaleje do powiedzmy 100 km to będzie się dało grać. Jest to tylko kwestia czasu. Za 10 lat każdy w Polsce będzie blisko serwera, a ponadto każdy będzie miał światłowód, co powinno być absolutnym wymogiem dla tej usługi, bo dopiero przy przepustowości około 300 Mb/s i pingu nie większym niż 4 ms będzie można grać w dobrej jakości obrazu i bez lagu, a to jest technicznie osiągalne już dziś, tyle że w niewielu miejscach. Ja przykładowo mam już odpowiedni internet (światłowodowy) i brakuje tylko tego by Google postawiło data center w moim województwie.

    1. No to jest koszmar.

      Wlasnie zaczynam przegladac co tez tu sie wydarzylo.

      I wierz mi przy takich lagach napisalbym prawie niegrywalne (to w odniesieniu do naszej poprzedniej dyskusji).

      To mi przypomina a ba nawet jest gorzej nizli PS Now w 2017r. kiedy je testowalem.

      Malo grywalne, fakt mozna sie przyzwyczaic w singlu do tego ale przyjemnosc z grania marna. Tutaj za przyklad podam Kilzone SF ktory w streamie dzialal tak ze miales poczucie ze postac porusza sie oleju (duze poczuce bezwladnosci) co w strzelance (nawet singlu) bylo bardzo marnym doswiadczeniem.

    1. Forbes to nie jest serwis technologiczny. W sieci są znacznie lepsze recenzje:

      androidpolice .com/2019/11/18/google-stadia-review

      engadget .com/2019/11/18/stadia-review-video-game-streaming-google

      theverge .com/2019/11/18/20970297/google-stadia-review-gaming-streaming-cloud-price-specs-features-chrome-pixel

      wired .com/review/google-stadia

  2. Ceny gier(z Android Authority)

    Assassin’s Creed Odyssey — $30, down from $59.99

    Assassin’s Creed Odyssey Stadia Ultimate Edition — $60, down from $119.00

    Mortal Kombat 11 — $41.99, down from $59.99

    Mortal Kombat 11 Premium Edition — $62.99, down from $89.99

    Tomb Raider 2013 — $10, down from $19.99

    Final Fantasy XV — $29.99, down from $39.99

    Android Police Prices

    Assassin’s Creed Odyssey – $30 for Pro subscribers (normally $59.99)

    Attack on Titan: Final Battle 2 – Pricing TBA

    Destiny 2: The Collection – Free for Pro subscribers

    Farming Simulator 2019 – Pricing TBA

    Gylt – $29.99 (exclusive)

    Grid – Pricing TBA

    Just Dance 2020 – $49.99

    Kine – $19.99

    Metro Exodus – Pricing TBA

    Mortal Kombat 11 – $41.99 for Pro subscribers (normally $59.99)

    NBA 2K20 – Pricing TBA

    Rage 2 – Pricing TBA

    Red Dead Redemption 2 – $59.99

    Thumper – $19.99

    Tomb Raider – $10 for Pro subscribers (normally $19.99)

    Rise of the Tomb Raider – $29.99

    Shadow of the Tomb Raider – $59.99

    Samurai Showdown – Free for Pro subscribers (normally $59.99)

    Trials Rising – Pricing TBA

    Wolfenstein: Youngblood – Pricing TBA