google stadia

Google Stadia - start usługi bez pewnych funkcji, ale z 10 dodatkowymi grami

Google Stadia zadebiutuje 19 listopada (nie wszędzie – tego dnia usługa nie będzie dostępna w Polsce) i na start nie zaoferuje wszystkich zapowiadanych funkcjonalności. Zabraknie między innymi wsparcia dla osiągnięć, a także Family Sharing, czyli dzielenia się posiadanymi grami z członkami rodziny. Dłużej trzeba będzie poczekać także na skorzystanie z Buddy Pass – przepustek pozwalających na zaproszenie znajomych do przetestowania usługi. Listę brakujących funkcji domyka brak rozdzielczości 4K na pecetach oraz brak wsparcia dla dostępnych już na rynku urządzeń Chromecast Ultra – te będą musiały zostać zaktualizowane, a stosowny update ma pojawić się w niedalekiej przyszłości.

Początkowo ujawniono też, że na start dostępnych będzie zaledwie 12 gier. Ostatecznie jednak lista została rozszerzona o kolejnych 10 gier i są to:

  • Attack on Titan: Final Battle 2
  • Farming Simulator 2019
  • Final Fantasy XV
  • Football Manager 2020
  • Grid 2019
  • Metro Exodus
  • NBA 2K20
  • Rage 2
  • Trials Rising
  • Wolfenstein: Youngblood

W rozwinięciu tego wpisu znajdziecie pełną listę gier, które dostępne będą na start w Google Stadia.

  • Destiny 2: The Collection – dostępne na start w ramach abonamentu
  • Assassin’s Creed Odyssey
  • GYLT
  • Just Dance 2020
  • KINE
  • Mortal Kombat 11
  • Red Dead Redemption 2
  • Samurai Shodown
  • Thumper
  • Tomb Raider: Definitive Edition
  • Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Attack on Titan: Final Battle 2
  • Farming Simulator 2019
  • Final Fantasy XV
  • Football Manager 2020
  • Grid 2019
  • Metro Exodus
  • NBA 2K20
  • Rage 2
  • Trials Rising
  • Wolfenstein: Youngblood

 

Niektóre odnośniki w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Klikając na nie, nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę Redakcji.

Komentarze do "Google Stadia – start usługi bez pewnych funkcji, ale z 10 dodatkowymi grami"

  1. TO może być Fail roku 2019 i 2020. Z takimi pomysłami, takimi opcjami na kupno, bez opcji na kontrolę rodzicielską (gdzie dziecku trzeba kupować kolejną kopię gry) z taką biblioteką… nie wróżę jakoś tej usłudze świetlanej przyszłości. Tako rzekłem

    1. I pewnie masz racje tym bardziej że google zamyka wiele swoich projektów jak nie wypalą. Poza tym jest już konkurencja na tym rynku chociażby xcloud który wygląda lepiej.

      1. Google zamknęło ponad 160 swoich projektów ale ten wygląda na zamknięty w chwili otwarcia 🙂 Żeby teraz się przebić trzeba się czymś mocno wyróżnić i zachęcić a nie zniechęcić

    1. No, trochę dziwne (albo jakiś błąd informacyjny). Z tym, że mnie zastanawia dlaczego to akurat na PC nie będzie 4k.

      1. No myślę, że błąd. Stadia chyba miała na tym polegać, że nie muszę mieć ani konsoli ani peceta. W innej sytuacji nie widzę sensu istnienia tego wynalazku.

        1. PC nie musisz mieć, ale nie oznacza to, że nie można jej odpalać na PC. Chodzi o to, ze nie musisz mieć wypasionego PC do odpalenia „najnowszych produkcji”. Gierkę odpalisz na tv, tablecie czy jakimś „drewnianym” kompie. Byle był internet, ekran i coś do sterowania.

        2. Czyli wystarczy coś w rodzaju aplikacji lub kolejnego launchera? Zawsze byłem pewien że to jakiś zewnętrzny wichajster ?

        3. No tak zewnętrzny. Taki striming gier, tylko lepszy, bo nie oglądasz jak ktoś gra, tylko sam grasz.
          Nie zagłębiałem się zbytnio w temat (tego i tak na razie nie ma w Polsce). Podobno na początek (na PC) wystarczy przeglądarka chrome. Do telewizorów jest jakaś „przystawka” chromecast, a smartfony to Pixele (od gugla).
          Ostatecznie chyba poleci na „byle czym”, żeby tylko dało się odpalić przeglądarkę (no i net musi być dobry).
          Chociaż myślę, że jeżeli o smartfony chodzi, to pewnie będą chcieli coś zrobić, żeby kupować guglowe czy w ogóle żeby kupować nowe z androidem (coś na zasadzie „jak chcesz najnowszą wersję, to musisz mieć najnowszego smartfona”)…o ile w ogóle Stadia wypali.

  2. Gdyby to Valve wprowadziło taką usługę, to pewnie bym się skusił raz na jakiś czas, aby pograć w gry, które mój komputer by nie uciągnął z wysokimi ustawieniami, lub w okropnie zoptymalizowane tytuły.

    1. ceny maja byc niby pelne.
      Ale co to oznacza kij wie….
      Bo jakos nie wyobrazam sobie zeby TR2013 wystawili za 60$ bo ludzie ich smiechem zabija, ile kosztuje GOTY na steam 25eur (bez promocji).

        1. nie bede 🙂
          Po pierwsze jest opcja free z jakoscia do 1080p.

          Po drugie nie zamierzam z tego korzystac.

          Zamierzam to przetestowac (a mieszkam w kraju w ktorym to to bedzie dostepne) ale na owe testy nie jestem sklonny wydac wiecej nizli po 5$ za gre.
          Tak samo korzystalem z OnLive mialem tam 3 gry lacznie zainwestowalem 15$ i nie zaluje, mimo iz gry przepadly po zamnieciu uslugi, ale co pogralem to moje. (przy okazji od tamtego doswiadczenia moja opinia jest taka ze sprzet >>> streaming).

  3. Takie rzeczy sprawdzają się w wolnych i turowych grach, ale w szybkich i dynamicznych jeszcze przez długi czas nie będzie komfortowo, nawet na szybkich łączach.

      1. Tylko na co Ci na Stadi FM 2020, jak to większości osób na zwykłem kompie pójdzie? Po co dopłacać jeszcze do tej usługi, jak możesz mieć na właśność na Steamku? I to jeszcze po cenach w CDKeys na przykład za 120 już?

      1. wybacz, ale to że ty nie widzisz róznicy nic nie znaczy. Niektórzy nie widzą różnicy między 30 a 60 klatkami więc nie pisz od razu bzdura – na zdrowy rozum to nie nadaje się do FPS ze względu na input laga

        1. Na mym mobilnym LTE dark souls 3 chodzi idealnie w 60 klatkach. Wiele osób nie odczuwa różnicy między GFN a domowym PC bo istnieją opóźnienia między PC a monitorem, a te zazwyczaj są bardzo duże. Wiele graczy ma do czynienia z tzw, opóźnieniem wejścia (lcd od 6 do 65 ms) więc tychkilku dodatkowych ms (w zależności od jakości internetu) nie odczuwają.

        2. między PC a monitorem? no co ty od dawna są minimalne kilka ns. nie wiem czy to będzie kilka ns ja raczej myślę ze 100-150

        3. Mysle ze zamiast byc negatywnie nastawionym a to zdają sie sugerowac Twoje posty. Sam sprobuj streamingu 🙂
          Fakt ciezko znalezc demo i wiaze sie to zazwyczaj z jakas inwestycja.

          Nie jestem az takim optymista jak @Bob ale jako posiadacz Shield TV przyzam zeby bylem bardzo pozytywnie zaskoczonym brakiem (subiektwynie pojetym tu sie zgadzam) opoznienia w stosunku do OnLive (2011) czy PS Now (2017).

          Ostatnio odpalilem SC VI.

          i sprawdzalem laga (w sposob zupelnie nie naukowy) czyli wcisniecie przycisku reakcja.

          SC VI – przycisk bloku. Wcisniety – pare klatek animacji zeby postac zablokowala. puszczony moze z 2 klatki animacji zeby postac opuscila blok. Teraz dalej SC VI pozwala na przerwanie akcji (dosc dobrze tym testowac laga) wiec bardzo szybko przyskalem i puszczalem przycisk bloku. Postac reagowala natychmiastowo co oznacza ze w momencie kiedy wciskalem zbierala sie (klatka czy 2 animacji do podniesienia gardy) ale juz w tym czasie puszczalem przycisk i postac anulowala ta animacje wracajac do pozy wyjsciowej.

          przeprowadzone testy porownalem z PC, tym samym padem na kablu. Nie odczulem roznicy.

          Tyle ze to nie znaczy ze w kazdej jednej grze bedzie to dzialac idealnie a i moglbym litanie problemow z GFN wypisac.

          Poki darmowe fajna opcja, tak to postrzegam. Gry po prostu dzialaja w lepszych detalach nizli na moim lapku.

        4. sens to by miało jakbyś nagrał na wideo i przeanalizował klatka po klatce a tak to nie ma sensu pisać 2 klatki – a może 20? a może 60?

        5. pisalem o GFN nie o stadii.

          Prosze cie, wiesz ile trwa klatka ze piszesz 20, 60?
          Po prostu probowalem jakos opisac moje doswiadczenie.

          I kolejna rzecz podkreslalem specjalnie ze ani to naukowa metoda a empiryczne doswiadczenie, subiektywnie pojety input lag – ale chyba nie dotarlo.

          I wiem ze na takie rzeczy rozni gracze maja rozna toleracje. Dla mnie nie bylo roznicy – speclajnie tez napisalem ze przeprowadzilem testy na PC, porownujac te same warunki.

          Niemniej mam tez doswiadczenia z innymi uslugami streamingowymi i wierz mi ze PS Now z 2017 to byla katorga.

        6. technologia lcd (np telewizory lcd) to jest od 6 do 65ms dobre monitory za 3500 mogą mieć nawet 12ms. Ale stadia dała dpy, bo widzę że mają ogromne opóźnienia wejścia 120-217 ms co już jest zauważalne.

      2. W gry single player dalem jeszcze rade grac na GFN, nawet wyscigowe. Ale takiego csgo juz nie. Apex? Tez nie. Kiedy jeszcze grajac przeciwko botą mozna wybaczyc wiele to w grach gdzie jest wymagany duzy refleks odczuwalem duza roznice.
        Zeby nie bylo, to ja osobiscie kibicuje tym usluga

        1. Kwestia internetu, Gra mi się komfortowo w takiego csa , Pubga cz PESa. Ale nie jestem profesjonalnym graczem. Kilka meczy weekend.
          Dla zawodowego gracza, który gra w turniejach liczy się jak najmniejsze opóźnienie, dlatego dla niego tylko lokalne.

        2. No chyba nie. Mam swiatłowód 1Gbps. W csgo („lokalnie”) mam opoznienie okolo 5ms. W GFN czuje duzy lag w grach online.

  4. teamviewer podziękuję
    na steam by się takie coś przydało do gier które już się ma, oczywiście nie dopłacając nic

  5. Panowie i Panie trochę wyobraźni , nie bez powodu 2 duże firmy tak się śmieszą w temacie – google i Microsoft. Obie posiadają niezbędną infrastrukturę obie wiedzą że szeroko pojęte gry będą stanowić trzon rozrywki w przyszłości (ja z coraz większym trudem oglondam filmy i seriale).
    Gry przyszłości to będzie dużo więcej niż te dzisiejsze i oczywiście będą nie do odpalenia na żadnym domowym sprzęcie. Prawdopodobnie w następnym kroku zamienią się w szerokie wirtualne światy itd …..
    Ja widzę przełom technologiczny na pewno z problemami na początku. Powodzenia

    1. Tak ale chyba nie myslisz ze ktos bedzie inwestowal w servery z pro kartami do gier i dawal jeden taki na uzytkownika?

      Spojrzmy:
      – Sony – sprzet z PS3 i PS4 moddowany i upchniety po 4ry w obudowe rack.
      – MS – sprzet z XO slim – upchniety po 4 w obudowe rack.
      – Google – cusomowy sprzet z CPU od Intela i grafa od AMD.
      – GeForce now (w trakcie zmiany na karty RTx T10-8) wczesniej Tesla P40 i najprawdopodobniej E5-2670 v3 taktowany 2,3GHz i taki server dzielony byl na 8 graczy.

      jesli chcesz nic nie stoi na przeszkodze zebys wypozyczyl sobie server z Azure czy Amazona z uber grafa ale to jest malo oplacalne.

      Sprawdzilem Parsec ale jesli przy P5000 masz cos takiego:

      Total cost of two months of gaming for about 32 hours in the cloud will be $76.78.

      To przy moim graniu placilbym pewnie grubo powyzej 100$ miesiecznie (ostanie 2 weekendy to 40h).
      Co wychodzi ponad 1200$ rocznie. A i to z niedoszacowaniem.

      Tanie uslugi, musza biegac majac na uwadze koszt samych maszyn na ktorych gry sa uruchamiane.

      Przyszlosc moze i tak ale odlegla.

      Powiedz mi prosze z ilu z okolo tuzina uslug streamingowych korzystales?

      Ja tylko z 3 – OnLive, PS Now i GeForce now
      I bazujac na tym doswiadczeniu stwierdzam co nastepuje dla mnie sprzet >>>> streaming

      1. Masz na pewno większą wiedzę na temat sprzętu niż ja wiem jedno zawsze na początku To wydaje się nie możliwe 🙂 . Myślę że tak samo muślałbyś o Youtube na początku. Przecież to nie możliwe żeby miliony ludzi w tym samym czasie oglądali video w Hd czy 4k .

        Ale zgadzam się że zapotrzebowanie na moc obliczeniowa będzie ogromne i nie będzie stałe. Ciekawe w jaki sposób firmy wykożystaja tę moc w godzinach w których użytkownicy będą mało grali .

        Pożyjemy zobaczymy 🙂 będzie ciekawie .

        1. Dziekuje, staram sie byc na bieżąco i sledzic technologie.

          I nie zrozum mnie zle. Moze i to kiedys chwyci, ale staram sie byc realista.

          Korzystalem ze streamingu juz w 2011 roku i wtedy byly pytania czy to bedzie przyszlosc grania.

          Mamy rok 2019. Wielu probuje i probowalo ale poki co przyszloscia grania stream nie zostal.

          Jest zbyt duzo problemow. A glowny jest kompletnie niezalezny od tych ktorzy oferuja usluge.

          Przyklad majac 2 osoby ktore maja takie same TV i kupia taka sama konsole zainstaluja ta sama gre – ich doswiadczenie bedzie z bardzo duzym prawdopodobienstwem takie samo.

          Jesli masz teraz dwie osoby ktore beda streamowac ich doswiadczenie zalezne jest glownie od odleglosci od Data Center i tego jakie opoznienia sa po drodze, bo miedzy domem a Centrum Danych jest wiele tzw hopek czyli rozne routery, switche itd. Droga bedzie sie roznic opoznienia w punktach beda sie roznic. I takim sposobem te dwie osoby moga miec kompletnie rozne doswiadczenie.

          Innymi slowy w ciagu prawie dekady od startu streamingu nie pokonano najwiekszego problemu – wielu probuje a jak bedzie czas pokaze

          milego grania 🙂

        2. No i sam sobie odpowiedziałeś, że to jednak będzie przyszłość. Średnia odległość do najbliższego data center dla przeciętnego domu maleje każdego roku, bo tych serwerowni jest z każdym rokiem więcej. Gdy ów wskaźnik zmaleje do powiedzmy 100 km to będzie się dało grać. Jest to tylko kwestia czasu. Za 10 lat każdy w Polsce będzie blisko serwera, a ponadto każdy będzie miał światłowód, co powinno być absolutnym wymogiem dla tej usługi, bo dopiero przy przepustowości około 300 Mb/s i pingu nie większym niż 4 ms będzie można grać w dobrej jakości obrazu i bez lagu, a to jest technicznie osiągalne już dziś, tyle że w niewielu miejscach. Ja przykładowo mam już odpowiedni internet (światłowodowy) i brakuje tylko tego by Google postawiło data center w moim województwie.

      1. A co ma gigabitowe łącze do tego? Mógłby mieć łącze 50 Mb/s i nie mieć żadnego laga. Opóźnienie wynika z odległości do serwera. Podstawowym ograniczeniem jest prędkość światła.

    1. No to jest koszmar.

      Wlasnie zaczynam przegladac co tez tu sie wydarzylo.

      I wierz mi przy takich lagach napisalbym prawie niegrywalne (to w odniesieniu do naszej poprzedniej dyskusji).

      To mi przypomina a ba nawet jest gorzej nizli PS Now w 2017r. kiedy je testowalem.

      Malo grywalne, fakt mozna sie przyzwyczaic w singlu do tego ale przyjemnosc z grania marna. Tutaj za przyklad podam Kilzone SF ktory w streamie dzialal tak ze miales poczucie ze postac porusza sie oleju (duze poczuce bezwladnosci) co w strzelance (nawet singlu) bylo bardzo marnym doswiadczeniem.

  6. Jaka piękna katastrofa. 😀

    forbes .com/sites/paultassi/2019/11/18/google-stadia-launch-review-a-technical-conceptual-disaster/amp/?__twitter_impression=true

    1. Forbes to nie jest serwis technologiczny. W sieci są znacznie lepsze recenzje:

      androidpolice .com/2019/11/18/google-stadia-review

      engadget .com/2019/11/18/stadia-review-video-game-streaming-google

      theverge .com/2019/11/18/20970297/google-stadia-review-gaming-streaming-cloud-price-specs-features-chrome-pixel

      wired .com/review/google-stadia

  7. Ceny gier(z Android Authority)

    Assassin’s Creed Odyssey — $30, down from $59.99

    Assassin’s Creed Odyssey Stadia Ultimate Edition — $60, down from $119.00

    Mortal Kombat 11 — $41.99, down from $59.99

    Mortal Kombat 11 Premium Edition — $62.99, down from $89.99

    Tomb Raider 2013 — $10, down from $19.99

    Final Fantasy XV — $29.99, down from $39.99

    Android Police Prices

    Assassin’s Creed Odyssey – $30 for Pro subscribers (normally $59.99)

    Attack on Titan: Final Battle 2 – Pricing TBA

    Destiny 2: The Collection – Free for Pro subscribers

    Farming Simulator 2019 – Pricing TBA

    Gylt – $29.99 (exclusive)

    Grid – Pricing TBA

    Just Dance 2020 – $49.99

    Kine – $19.99

    Metro Exodus – Pricing TBA

    Mortal Kombat 11 – $41.99 for Pro subscribers (normally $59.99)

    NBA 2K20 – Pricing TBA

    Rage 2 – Pricing TBA

    Red Dead Redemption 2 – $59.99

    Thumper – $19.99

    Tomb Raider – $10 for Pro subscribers (normally $19.99)

    Rise of the Tomb Raider – $29.99

    Shadow of the Tomb Raider – $59.99

    Samurai Showdown – Free for Pro subscribers (normally $59.99)

    Trials Rising – Pricing TBA

    Wolfenstein: Youngblood – Pricing TBA