X

«

»

Łowcy Gier 2.8.0 – lista wprowadzonych zmian
Nie dotyczy

Łowcy Gier 2.8.0 – lista wprowadzonych zmian

Wracamy do życia po krótkiej przerwie technicznej. Pewnie od razu zauważyliście kilka nowości na stronie głównej. To efekt poprawek, nad którymi pracowaliśmy w ostatnich tygodniach. Co się zmieniło? Poniżej prezentujemy listę nowości wprowadzonych w wersji 2.8.0 serwisu.


Małe obrazki oraz przycisk „Przejdź do oferty”

nowy-format-obrazkow

Postanowiliśmy zmniejszyć rozmiar obrazków newsowych. Powód? Zdecydowana większość obrazków na starej stronie nie była szczególnie interesująca, gdyż prezentowała tylko logotypy sklepów. Oprócz tego, stary rozmiar nie sprawdzał się dobrze, gdy promocja dotyczyła tylko jednej gry. Wówczas pod linkiem pojawiała się duża biała dziura. Często wypełnialiśmy tę przestrzeń „na siłę”, żeby wykorzystać dostępne miejsce, np poprzez dopisywanie do newsa innych, mniej interesujących gier.

Chcemy, aby na stronie widoczne były dwa podstawowe formaty newsów

  • krótki news dotyczący jednej, konkretnej promocji, wraz z dedykowanym obrazkiem z gry (jak na obrazku)
  • News dotyczący większej promocji, gdzie w nagłówku wymienionych jest ok 8 najciekawszych gier, a pełna lista obniżek znajduje się w rozwinięciu wpisu.

Pierwszy z wymienionych formatów nie był przez nas zbyt często stosowany, właśnie ze względu na specyfikę starych obrazków.

 


 

Przycisk „przejdź” linkować będzie bezpośrednio do strony promocyjnej. On również umożliwi nam skrócenie newsów. Często powtarzaliśmy informację z nagłówka, żeby tylko zakomodować link do promocji. Na przykład:

  • Nagłówek „Humble 2K Bundle 2”
  • Treść „W ramach Humble 2K Bundle 2 zakupicie”

Teraz powtarzanie się nie będzie już potrzebne, gdyż link do promocji ma swoje stałe i oczywiste miejsce.

 

Tabele z obniżkami, zamiast zwykłej listy

nowe-tabele-lowcy

Jeśli tylko liczba przecenionych gier jest większa niż ~20 pozycji, wówczas w leadzie newsa podajemy jedynie najciekawsze tytuły, a pełną listę obniżek znaleźć możecie dopiero w dalszej części wpisu. Dotychczas wklejaliśmy tam zwykłą listę posortowaną alfabetycznie. Od dzisiaj będziemy publikować wszystkie obniżki za pomocą zaawansowanych tabel.

 

Dzięki wprowadzonym zmianom możecie teraz:

  • Sortować listę obniżek wg dowolnego parametru (tytuł gry/ procent obniżki/ cena)
  • Filtrować DRMy (np. „tylko gry na Steama”)
  • przeszukiwać listę obniżek w poszukiwaniu ulubionych serii gier/ tytułów (np. „Grand Theft Auto”)
  • Filtrować promocje z odpowiednim procentem obniżki (np. wpisanie „>50” w polu „obniżka” pozostawi w tabeli gry przecenione co najmniej o połowę)
  • Filtrować promocje ze względu na cenę (np. wpisanie „<5” w polu „cena” pozostawi w tabeli jedynie tytuły tańsze niż 5 złotych / dolarów/ funtów itd (w zależności od waluty w sklepie)).

 

Nowe tabele przydatne będą szczególnie w kontekście dużych wyprzedaży. Specjalnie na potrzeby tego newsa przygotowaliśmy dla porównania dwie wersje jednego newsa. Porównajcie sami:

 

Wygaszanie newsów

Zdarzają się sytuacje, gdy news traci na aktualności niedługo po publikacji. Cały czas jest widoczny na stronie głównej i generuje wejścia. W przeszłości męczyliśmy się, żeby odpowiednio poinformować Was o zakończeniu promocji – skreślaliśmy całego newsa czarną kreską, bądź mazialiśmy czerwone aktualizacje.

Od teraz nieaktualne, acz wciąż widoczne newsy będą przez nas wygaszane w taki sposób:

news-wygaszony-lowcy

 

Nowy wygląd widgeta Ceneo

Widget Ceneo umożliwia Wam szybkie sprawdzenie, czy gry wymienione w newsie da się zakupić jeszcze taniej w innym miejscu. Umieszczamy przy okazji newsów o grach pudełkowych.

Stary wygląd widgeta:

ceneo-stary-wyglad

Nowy wygląd:

ceneo-nowy-wyglad

 

Mechanizm serii

Pamiętacie kosmicznie długie newsy dot. dużych wyprzedaży, które aktualizujemy każdego dnia promocji?

Od teraz śledzenie wyprzedaży na Łowcach będzie dużo wygodniejsze. Będziemy publikować osobne newsy każdego dnia promocji i połączymy je w jedną serię. Zbiorczy news zawierać będzie listę wszystkich dni promocji oraz informację, które oferty nadal są aktualne:

mechanizm-serii

 

Z kolei po przeczytaniu listy z jednego dnia wyprzedaży, będziecie mogli w prosty sposób przetransportować się do kolejnego dnia wyprzedaży. Wystarczy użyć do tego celu widgetu na samym dole newsa:

serie-pojedyncze-dni

 


 

Póki co to wszystkie nowości, które dla Was przygotowaliśmy. W przyszłym tygodniu możecie spodziewać się newsa na temat naszych dalszych planów. Krok po kroku będziemy stawać się lepsi i obiecujemy, że nie zabraknie nam pasji i energii w dążeniu do doskonałości.

  • Krv

    Jedna rzecz, którą zauważyłem: nie dałoby się ciut powiększyć kolumny „cena”? Gdy włącza się przeliczenie waluty, nie wszystko się mieści w jednym wierszu przez co wygląda to niefajnie i nieczytelnie.

  • Zmiany na plus, daję „lajka” 😉 http://imgur.com/a/GWTmH

    Kilka drobnych uwag.
    1. Po kliknięciu w „PRZELICZ NA PLN” nie działa sortowanie w tabeli z obniżkami.
    2. Nieco inny wygląd newsów (oczywiście to kwestia gustu, poniżej moja subiektywna opinia).

    Moja propozycja: http://imgur.com/a/z7fO9
    – nieco większe obrazki (dałem 100×100 zamiast 80×80). Łatwiej w nie kliknąć, widać lepiej nazwę sklepu/gry
    – lepsze oddzilenie newsów (zwiększyłem ramkę z 1px do 2px). Obecnie mam wrażenie, że za bardzo wszystko się ze sobą zlewa, zamiast zmiany rozmiaru ramki można zmienić kolor albo po prostu dać jakąś kreskę pomiędzy newsami
    – zmniejszona czcionka nagłówka (dałem 26px zamiast 28px). Więcej znaków mimo większych obrazków, niektóre dłuższe nazwy zmieszczą się w jednej linijce, jakoś tak mniej przytłaczający wygląd

    To tyle jeśli chodzi o moje spostrzeżenia, może zostaną wzięte pod uwagę 😀

  • Dla mnie mini newsy są mało czytelne. Jeden chaos na stronie głównej. Albo dajcie jakiś większy odstęp bieli między mini newsami, albo zróbcie coś z grafiką.

    • Tabelki jak dla mnie spoko.
      Stara wersja ceneo była przejrzystsza, w formie listy.

  • + Tabelka
    + Grupowanie promocji dziennych MUVE
    – Lista CENEO była lepsza niż grafiki produktów
    – Mini/regularne newsy zlewają się ze sobą. Za dużo informacji napchanych. Dajcie większy odstęp między newsami, więcej przestrzeni dla czystości. Ewentualnie powiększcie każdy wpis poprzez powiększenie grafiki jak poprzednio.

  • Takie 2/10 bym powiedział Kappa!( ͡⌐■ ͜ʖ ͡-■)

  • Zmiany ogólnie jak najbardziej na plus, ale strona stała się trochę nieczytelna – wszystko się za bardzo zlewa. No i osobiście wolałem konkretną datę przy poście zamiast ‚godzinę/1/2/3 dni temu’ – wtedy samo zobaczenie np. wczorajszej daty mówiło mi, że tego newsa już przeczytałem

  • TormenT

    Wydaje mi się, że czytelność strony, na którą niektórzy narzekają poprawiłyby większe marginesy WEWNĄTRZ prostokąta newsa. Przemyślcie to :).
    Poza tym zmiany jak najbardziej na plus!

  • HDN900

    Ikona Platformy to nie jest zły pomysł, ale dlaczego taka ? Nadal Windows 7 jest liderem i jeszcze nim pozostanie. A kafle mogą się kojarzyć z WP – mobilnym, a nie PC…który jest prawie martwy (ostatnie wyniki to już tylko 0,7%). Więc zmieniałbym na coś bardziej ogólnego bo kafelki to nie PC 😉 Serio…ikona dobry pomysł, ale wyniki google images – wasze kafle to WP, czy to W7 czy W10 ikonka trochę inna 🙂

    Góra się trochę zlewa, po części zgadzam się co do odrobinę wyraźniejszego oddzielenia newsów/wpisów. To taka głupia moda od paru lat, że wszystko się zlewa i jest mniej czytelne, u was nie jest tak tragicznie jak u niektórych.
    Aha mniej czytelne no i…płaskie, taka moda z…mobilnego świata, a dla mnie PC to PC, nie trzeba wszystkiego robić na modłę smartfonów.
    Uważam, że gry online poszły na chama w tej kwestii i o ile stara szata i funkcjonalność faktycznie potrzebowały zmian to teraz się ludzie przyzwyczaili. Tylko, że layout był/jest mało czytelny, jeden blok np. video czy cokolwiek innego zaczyna się na innej wysokości, kolejny blok tematyczny jest np. 1,5 razy dłuższy itd. i robi się tak…pstrokato, chaotycznie. U was jest odrobinę „prościej”, więc nie było aż tak dużo do zepsucia.

    Tak jak ten news ma niebieskie obramowanie tak całość bloku newsów czy poszczególne można by delikatnie odseparować od reszty bo jeszcze ujdzie, ale delikatnie się zlewa z tłem, ze wszystkich wokoło.

    Data będzie – X temu ? Tylko tak ? Dobrze jakby była konkretna data…bo potem na niektórych portalach jest „bardzo dawno temu” czy „ponad rok temu” lub niby w miarę dokładnie 10 miesięcy temu…ale jak człowiek chce coś sprawdzić to nie wie czy to miało miejsce 1 czy 31 danego miesiąca 😉

    UWAGI nie miały na celu wkurzenia właścicieli, pracujących przy portalu 😀 Mogą być wzięte pod uwagę jako to co można jeszcze bardziej usprawnić dla dobra..ogółu.

    • Po najechaniu na datę masz tooltip z dokładną datą publikacji newsa.

    • Aktualnie najpopularniejszym systemem wśród graczy jest windows 10. (dane ze steam)

  • Kawał dobrej roboty Zrobiliście, jest naprawdę przejrzyście teraz. Kto narzeka na małe obrazki, można zawsze powiększyć stronę kombinacją klawiszy CTRL + ŚPM.

  • Dzięki za wszystkie uwagi. W czwartek/piątek będą kolejne poprawki:
    – dodamy większy margines na dole newsa
    – pomniejszymy trochę nagłówek
    – poprawimy błąd z krzaczeniem się tabelki po przeliczeniu na PLN
    – zmienimy ikonkę Windowsa
    – Dodamy możliwość filtrowania serduszkiem w tabelce

    Czytamy wszystkie komentarze i jesteśmy naprawdę wdzięczni za Wasz wkład 🙂

    • Neliel

      Tylko błagam, nie zmieniajcie ikonki ta tę okropną z Win 7. Już chyba lepiej jakby zostało jak jest.

    • Ale co jest nie tak z ikoną windowsa? W końcu prawie identycznej używa Humble Bundle (tylko dopasowanej do ich kolorystyki) i nie widziałem aby ktoś narzekał. No i według steama najpopularniejszym systemem wśród graczy jest windows 10, więc korzystanie z najnowszej ikonki systemu windows jest jak najbardziej na miejscu.

    • Nie dałoby się może jeszcze zmienić formatu daty na taki jak się pokazuje w czasie ładownia strony? 😉 Tj. dzień, miesiąc, rok, godzina. Bo to X godzin temu, nie jest zbyt wygodne jednak. Ciężko na pierwszy rzut oka ocenić, czy „już te newsy widziałem”. A tak by było chyba najlepiej, bo jest i data, i godzina. Odnośnie ikonek platform, i newsów, to rozumiem, że już nie ma szans na powrót do starego formatu tj. platformy wymienione w formie testowej na dole, loga sklepów w ikonce newsa? Z góry dzięki za odpowiedź.

    • Remike, zmiany moim zdaniem idą w świetnym kierunku. Ale oczywiście, zawsze jakieś uwagi będą :-). Oto moje – może dacie radę na następny Sprint? 😉
      1. Dodanie w tabelkach możliwości filtrowania DLC.
      2. Wygaszanie postów ładne, ale jednak dodałbym do niego też przekreślenie tematu (czyli: nowe wygaszanie + przekreślenie ze starej wersji).
      3. Małe ikonki (pod obrazkiem artykułu) dla PS3, PS4 i chyba Vita są kompletnie nieczytelne (rozjechane przez skalowanie i nieco za szare).

      Więcej grzechów nie pamiętam, trzymam za Was kciuki 😀

  • Szanuję, bardzo dobre zmiany.

  • Zróbcie coś z tymi avatarami promocji, bo często nie wiadomo co to za sklep, a ja np nie wchodzę na kinguina jak wielu innych i niejako zmuszacie do sprawdzenia od kogo jest ta promocja poprzez wejście w link

    • Tak jak odpisałem koledze wyżej – w momencie gdy używamy miniaturkę z gry, wówczas będziemy podawać nazwę sklepu w nagłówku newsa.

  • Trochę brakuje konsekwencji przy ikonkach z lewej strony. Raz jest gra, raz sklep. Rozumiem, że przy większej ilości gier nie da się ot tak wsadzić ikonki każdej gry ale to po co zmieniać to dla jednej? Czytelniej będzie z ikoną sklepu bo wiadomo gdzie jest promocja bez czytania nagłówka. Często niektóre sklepy/keyshopy w ogóle omijam, byłoby to wygodniejsze. Reszta zmian bardzo przyjemna (sortowanie rządzi!).

    • No to tutaj, mój drogi, twoja logika przegrywa ze statystykami. Obrazki z gier generują DUŻO więcej wejść. Przyciągają wzrok. Logotypy sklepów są wiecznie takie same. Musisz wytężyć wzrok, żeby dowiedzieć się, czego dotyczy promocja. Gdy publikujemy obrazek przecenionego tytułu, wówczas od razu wiesz czego dotyczy promocja i wzrokiem poszukujesz tylko ceny.

      Do tego dochodzą wejścia z mediów społecznościowych – znowu działa zasada: obrazek z gry > logo sklepu. Obserwujemy zauważalną różnicę w ilości kliknięć.

      Jeszcze przed zmianami robiłem takie małe testy A/B, żeby to potwierdzić.

      Od teraz więc będziemy robić tak, że
      – pojedyncze promocje lub takie same serie będą miały obrazek z gry
      – lista różnych promocji ma logotyp sklepu

      Jeśli obrazek pochodzi z gry, to będziemy starać się podawać nazwę sklepu w nagłówku, żeby było wiadomo do czego prowadzi link.

      • Którego testu statystycznego używałeś i jaki poziom istotności? 😀

        😉

  • jak dla mnie mocno na plus zmiany 🙂

  • Sander Arthur Keleseth

    Fajnie, daje like`a 🙂

  • blablablablaniewazneitakdisqus

    Wygląda dobrze, dobra zmiana : ) choć ja na 24 calach w FHD muszę powiększać stronę, bo jest wąsko i malutko troszkę (font!) : /

  • Ja się pytam!
    Gdzie są serduszka!?

  • Pro. Kto stoi w miejscu ten się cofa.

  • Ja pochwalę mechanizm serii 🙂
    pytanie tylko, co z promocjami na dłużej niż 1 dzień? np. jeśli promocja z poprzedniego dnia trwa 2 doby, czy będzie przypisana do dzisiejszego, czy będzie trzeba ręcznie sprawdzać aktualność wcześniejszych?
    w sumie, to mam propozycję po części związaną z tym pytaniem: oznaczanie aktualności oferty. czyli np. dodanie jakiejś małej, ale mocno charakterystycznej ikonki oznaczającej, że dane ceny nadal obowiązują.
    co do ikon – może wprowadzić opcję powiększenia po kliknięciu? i wszyscy będą zadowoleni. chociaż to obciąży serwer… wtedy wejście byłoby możliwe tylko po kliku w tekst, nie najechaniu kursorem na ikonę. wiecie, ja niektóre gry lepiej kojarzę z grafiki niż nazwy. tyle tego jest… 😉

  • W końcu przejrzyście to wygląda! Dobra robota!

  • Art

    Najważniejszą dla mnie nowością są zaawansowane tabele. Nie podoba mi się tylko to, że te tabele dzielą się na „strony”, z których każda mieści maksymalnie 100 tytułów. Powinniście dodać możliwość wyświetlenia pełnej listy gier na jednej stronie.

  • Wygląda całkiem ładnie, dobra robota 🙂

  • No no. Zmiany mogą wydawać się iluzoryczne, ale tak naprawdę dadzą nam pewną „świeżość”. Brawa Panowie.

  • Konkretnie, przejrzyście i na bieżąco – czegóż jeszcze można chcieć?
    No może jedynie by tytuł zdezaktualizowanych, wyszarzałych newsów był dodatkowo przekreślony. Czasem taki „jaśniejszy odcień czerni” trudno zauważyć na pierwszy rzut oka, zwłaszcza na mobilnym ekranie w pełnym słońcu – skreślony tytuł nie zostawiałby cienia wątpliwości. Oczywiście wyszarzenie (wygaszenie) całości tekstu jak najbardziej OK.

  • A ja proponuję dodać oznaczanie newsa na własnym profilu w dwojaki sposób: 1. Przeglądnąłem 2. Do zastanowienia. Przeglądnąłem robiłyby się szare jak te nieaktualne, potem klikam w dział Do zastanowienia i mam listę newsów nad którymi warto się zastanowić 🙂